Maart 2012 Mama's Deel 5!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hallo meiden,

Ik ben eindelijk nog eens met mijn neus boven de dekens.. Ziek zijn.. Helemaal met dit weer.. Is niet leuk!!

Zwangere meiden.. Hoezeer jullie ook balen van die dikke buik, jullie kunnen hem wel nog even heel mooi showen met dit weer! Daar heb ik wel van gebaald hoor.. De hele winter liep ik met een mega tent om me heen.. En nu is het mooi weer..had het best leuk gevonden om nog ff mijn buik,in een mooishirtje te stoppen en op t teras te zitten hihihi..
    Dat was dan ook t enige voordeel..
    Ik zal zo nog een bevalingsdansje voor jullie doen!

Rens, ik wil even zeggen dat je het super goed doet.. Dat anderen het 'anders' zouden doen bliijf je toch houden.. Als je maar van jezelf weet dat je doet wat denkt dat t beste is.. En dat doe je!
    Wat betreft het wegen, mij is ook geadviseerd om het maar eens per week te doen.. Anders maak je jezelf alleen maar gek..

Missie, wat is n. Gegroeid op de foto's! En al 10 weken.. Met echte traantjes huilen deed onze zoon ook met een week of 10.. En bij mijn dochtertje zag ik het afgelopen woensdag al!

Mijn man roept dat het eten klaar is... Ff eten...

2. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Dikke dikke knuffie!!!!!!

3. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Dankjewel foxy

Even beetje bijgelezen via de iPad. En met moeite uit bed gekropen.

@Eveline, balen van de bv zeg. Maar doen wat goed voelt. En sjee wat een bevalling!

@rens, je doet het hartstikke goed. Balen de situatie met je mams.. Dikke knuf!

@elegance, beterschap hoop dat je snel beter bent!

@besloten forum, ik heb nog geen tijd gehad om alle draden te spannen en de laptop op te starten en het internet te fixen ed. Dus kan nog niet aanmelden daar want via de iPad pakt ie niet? Ga het zo nog een x proberen!

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Sjors, het is voor ons allemaal zwaar hoor, voor jou net zo goed! Ik vind jou idd altijd super optimistisch, dus je mag ook af en toe best even klagen ;) Heb ik ook gedaan (ook voor de 40 weken). Enige leuke is straks dat onze kindjes echt weinig zullen schelen, vind ik wel leuk zo in de buurt!!!

Maartje, hihi, Niek krijgt kakwangen zeg, straks wordt het nog een dikkertje :D Fijn dat je hebt kunnen praten met je vent. Ach, het is voor hem ook een hele omslag natuurlijk, na die weken in het ZH enzo. Gelukkig beseft hij het wel!

Cerberus, he jammer dat je vent nou al geholpen is! Maar klaarkomen (bij de vrouw) schijnt ook wel wat op te kunnen wekken hoor!

Frenzy, kindjes geven vaak zelf aan als ze gaan regelen, dan zijn ze vaak wat huilerig en willen vaker drinken. Je kunt het ook zelf inbouwen als je het idee hebt dat de productie wat terugloopt, maar anders is dat gewoon iets wat je ventje zelf zal doen zodra hij vindt dat nodig is (te weinig melk, mamahonger).

Sasjuh, mooie wipstoel, idd op de groei, maar dat gaat hard genoeg ;) Hihi, en die zonnebril, geniaal!

Rens, ach meis, wat balen van je moeder! Eerlijk gezegd wel een klein beetje herkenbaar, mijn moeder wil ook zo graag helpen en maakt me dan wel eens onzeker. Ik zou toch "gewoon" eens met haar proberen te praten en rustig vertellen wat je graag zou willen van haar. Ze wil jou vast niet het idee geven dat je het steeds niet goed doet, maar ze wil je helpen. Hopelijk kan ze ook inzien dat jij liever niet zo veel geholpen wordt, maar ook eens van haar hoort dat het goed gaat. En omdat het altijd helpt om het te horen: je doet het heel goed met F.ynn, prachtig ventje, en elke moeder is onzeker (zelfs na jaren...).
    Enneh, ik zou idd de voeding wat ophogen, combinatie 'hongerig na de voeding' en 'afvallen' vind ik reden genoeg om hem lekker te geven waar hij om vraagt!

Mijn moeder had altijd een beetje iets tegen de BV. Ze vond eigenlijk dat ik moest stoppen toen Julia niet goed groeide, terwijl ik juist wilde doorgaan (ook vanwege allergieën in de familie). Mijn moeder is zelf bij al haar kinderen na een paar weken/maanden gestopt, omdat wij 'niet goed groeiden', maar achteraf viel dat reuze mee. Ik was een behoorlijk flinke baby! Was gewoon toen veel hipper om FV te geven en mijn moeder ging daar snel in mee. Achteraf denk ik wel eens, misschien was ze gewoon wel een tikje jaloers, of had ze spijt van haar eigen beslissingen, waardoor ze dat op mij projecteerde ofzo. Ze zei later nog wel eens dat ze dat knap van me had gevonden, dat ik toch doorgezet had! Moeders worden ook oma's, en dat is voor hun ook wennen!

Frenzy, ik zou niet te veel van jezelf vragen nu hoor, met het kolven enzo. Je lichaam is nog aan het herstellen, probeert de productie een beetje op peil te krijgen voor je ventje en nu ga je het al extra vragen met het kolven. Na de voeding kolven is sowieso vaak lastiger, omdat als je productie "klopt" voor J.ort je borsten idd daarna leeg zijn. Ik zou nog even rustig wachten tot J.ort een week of 3 is, en daarna kun je dan (liefst op de ochtend, dan heb je het meeste melk) een "voeding" extra inbouwen, waarop je altijd op het zelfde moment op een dag wat kolft. Dan kan je lichaam daar ook melk voor gaan produceren en heb je gewoon elke dag wat extra om te kolven. Als je nu onregelmatig af en toe op een dag gaat bijkolven, raakt de boel een beetje in de war en wss krijg je er dan idd ook weinig resultaat mee.

Laatst ook al gezegd, maar voor dit soort dingen is Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding heel handig! Daar staan een heleboel tips voor kolven, ontsteking, regeldagen, etc.

Eveline, ik vind het heel knap dat je het geprobeerd hebt! Zeker omdat je meisje helemaal niet kon aanhappen, heb je het toch nog heel lang volgehouden om het te proberen. Die paar dagen lekkere BV heeft ze toch maar gehad. Rustig aan afbouwen nu, dan voorkom je ontstekingen!

Shadow, lees mijn berichtje hierboven voor Sjors. We hebben allemaal recht op onze eigen klaagberichten, en zeker nu we nog met zo weinig meiden zijn en we al die verhalen over die lieve baby's moeten aanhoren ;) Leuk hoor, maar we willen onze eigen baby!!! Dikke knuffel, en je bent niet de enige die nog dik is en moe en en en en... :(;)

Elegance, je mag mijn buik zó hebben, gratis! Ik voel me een circus attractie de laatste 2 weken... Iedereen staart naar mijn buik alsof ik een drieling krijg ofzo ;) En wildvreemden vragen er ook gerust over.

Hehe, nou, hier een lekker rustig dagje, beetje bij m'n broer gehangen op de verjaardag, was wel leuk. Mijn opa en oma zijn over vanuit het westen voor een paar dagen, dus die hopen ook op babynieuws z.s.m. ;) Ik heb terug gelopen vanaf mijn broer (10 minuutjes), wie weet wekt het nog wat op. Lekker proberen door te lopen, hoofd voor m'n gevoel heel erg tussen m'n benen, hahaha. En nu steekt het van onderen, niet normaal. Ik ga maar een pyjama broek aantrekken, want ik heb het gevoel dat er steeds een schouderpartij in de weg zit op mijn broekrand. Lekker ook dat gegraaf van onderen ;) Maar wie weet, alles kan een voorteken zijn ;)

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb trouwens door die steken en dat geduw van onderen soms het idee dat mijn vliezen elk moment kunnen breken, zo hard duwt hij/zij! Voelt alsof er zo een hand naar buiten wordt gestoken :D

6. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vraag aan de ervaren mama's; ik heb ergens gelezen dat je ook borst- en flesvoeding kunt combineren... Iemand ervaring mee?? Vooral als ik weer ga werken in mei lijkt me dit wel fijn.. Begin het kolven wel echt beu te worden nu. Maar wil niet meteen overstappen op flesvoeding want Niek groeit zo goed op mijn borstvoeding!!

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Maartje, dat kan ook, maar niet alle borsten kunnen dat. Je kunt bijvoorbeeld naar 3 keer op een dag gaan. In jouw geval zou ik gewoon afbouwen (dus steeds een voeding omwisselen, 1 per week) en als je het op een bepaald moment goed genoeg vindt (mss 3/4 voedingen, of anders 2) dan kun je kijken of je dat vol kunt houden. Bij sommigen loopt de voeding dan heel snel terug, maar het kan ook zijn dat het wel lukt. Dat kun je dan zien, of dat wel lukt. Eventueel kun je ook kijken of je dan 's ochtends en 's avonds live kunt voeden, als je dat nog zou willen proberen. Dan hoef je ook niet te kolven!

8. debende

debende Bekend lid

14 dec 2008
    692
    0
    0
    hillegom
    Zo'n grijpershandje gevoel! Heel herkenbaar!
    Mijn verloskundige zei dat het goed mogelijk is dat er een handje tussen het hoofd en de uitgang zit. (kan ook gewoon weer terug!)

9. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mocht het dan teveel terug lopen, kan ik natuurlijk weer meer gaan kolven, toch?
    Maar hoe doe ik dat dan met het kolven.. 1 voeding eraf halen, flesvoeding geven en dus maar paar keer per dag kolven??

10. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Gentle!! Hoop dat het voorwerk is... Pff, je zit ook allang te plaren met pijn he :( Arme meid...

Shadow; nog een dame die er door heen zit... Wou dat ik kon toveren, toverde ik al jullie beebjes uit jullie buik zodat ze lekker met de mama's (en papa's) samen konden genieten. Wat zou dat af en toe makkelijk zijn he ;)

11. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kolf trouwens nu 5/6 keer per dag en kolf dan rond de 100 cc per keer. Ook snachts trouwens nog een keer..

12. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Missie; heb je een iPhone? Heb laatst een app gezien (iets over baby's) en daar stond in hoe je het het beste kan afbouwen... Maar zal op internet ook wel staan denk ik. Meen eerst 1 x BV weglaten en dan ipv daarvan FV. Dan paar dagen zo doen... Dan 2e flesje BV vervangen voor FV... Dat weer paar dagen zo doen... Dan het 3e... Etc ;) Maar nogmaals; ben geen BV deskundige ;) Toevallig dat ik het tegenkwam...

13. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Missiemaartje: ken je de site www.borstvoeding.com ??
    Daar staat ook heel veel informatie op!

Hier net 125cc uit 1 borst gekolft :$

14. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee klopt, dat snap ik , dat heb ik ook gelezen. Op zich wel logisch... Heb wel een schema zien staan. Maar ik vraag me af hoe ik het dan het beste kan doen met kolven. En wat als je stuwing hebt??

15. roos1

roos1 Bekend lid

25 mei 2011
    554
    0
    0
    NULL
    NULL
    en we hebben nog eens eventjes bijlees-tijd gevonden :D

@lafemme, proficiat!!! benieuwd naar de naam! hopelijk gaat alles goed!

@lijstje begint nu wel héél kort te worden! komaan ladies!! :)

@gust; hier zijn de krampjes aan het minderen en gust slaapt 's nachts flink van voeding tot voeding :) heb wel gemerkt dat linkerborst opeens minder melk geeft, dus geef nu steeds 2 borsten... maar wat is hij sinds gisteren een grote eter geworden!! hij eet plots dubbel zo lang als anders! :$ hopelijk is het ook snel te zien in zn gewicht, want nadat hij vorige keer ineens 100g was bijgekomen, was er nu op 4dagen maar 20g bij :(
    vandaag heerlijk van 't zonnetje genoten met onze kleine man. heerlijk! 't lijkt wel of zn huilbuien van de voorbije dagen over zijn! genieten maar!!:):)

16. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Dan kolf je alleen even de druk eraf.

17. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Das veel ja!!!

Ja ik ken de site ja, heb net ook weer ff wat op gelezen..
    Vriendlief wil het liever niet, maar weet je: IK moet kolven en ik vind het wel zwaar. Ik denk dat het me wel zou schelen als ik wat kan afbouwen en toch een combi zou kunnen maken.

Ik zou dan bijvoorbeeld wel 50/50 willen doen. Het gaat er vooral om dat ik minder wil gaan kolven. Ik wil er niet helemaal mee stoppen..

Stel dat ik het kolven afbouw tot 3 keer per dag.. dan zou ik zeg maar 50/50 borst en flesvoeding kunnen geven...
    Misschien kan ik dan het beste om en om borst en flesvoeding geven..

Ik heb trouwens nog een voorraadje in de vriezer, borstvoeding..
    Ik kolfde eerst 7 keer per dag inclusief de nacht. Ik zit nu op 5 a 6 keer en kan het nu nog bijhouden maar Niek gaat natuurijk ook steeds meer drinken..

18. debende

debende Bekend lid

14 dec 2008
    692
    0
    0
    hillegom

Sorry dat ik het vraag, maar waarom kolf je alle voedingen?
    (sorry als dit stukje info eerder eens gemist heb ;) )

19. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @shadow: ik snap eigenlijk niet dat je ipad het forum niet pakt... Mijn telefoon pakt 'm zelfs...
    Typ je het adres wel zonder www?

20. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niek is te vroeg geboren en het is me niet gelukt om hem aan de borst te krijgen dus vandaar dat ik alles afkolf.. En heb de motivatie nu niet meer om hem aan de borst te krijgen. Ik vind het wel fijn want hij groeit erg goed op mijn melk, maar het kolven wordt wel steeds vervelender

Deel Deze Pagina