Maart 2012 Mama's Deel 5!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debende

debende Bekend lid

14 dec 2008
    692
    0
    0
    hillegom
    Kan me voorstellen dat het op den duur niet prettig meer is! Diep respect!

2. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    *zwaai*.....

3. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    haai :D

4. debende

debende Bekend lid

14 dec 2008
    692
    0
    0
    hillegom
    Wanneer zwaai je voor 2?? Hihihi

5. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Hier beide kindjes gewoon op bed. Wat een rust haha.
    Normaal heeft l.ize haar huilmoment 's avonds, maar ik heb haar tegelijk met n.ils in bad gedaan, een voeding en toen in haar bedje. Hopelijk gaat ze vannacht niet spoken. ;)

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Bedankt voor alle lieve woorden dames. Net weer flesje gegeven en wat fijn dat de voeding geen strijd meer oplevert! Dit helpt echt wel in het acceptatieproces dat dit de juiste beslissing is geweest.

Vraagje voor degenen die ook FV geven. Welk merk gebruiken jullie? Wij hebben hier nu nutrilon hypo-allergeen gekocht. Maar vind hem best duur.....

7. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Heerlijk Lautjuh!
    Hier ligt mijn zoontje al een uur te slapen, en L.ise is na een uur drinken eindelijk tevreden geloof ik. Haar ogen begonnen dicht te vallen, dus ze ligt nu naast me in de reiswieg. Ik hoop dat ze zo gaat slapen, en dat ik haar dan straks lekker kan overtillen in haar wiegje!

8. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je merkt dat het beter gaat zo. Ik heb met Joosje dezelfde strijd geleverd. Ook niet goed aahappen, weinig melk, veel afvallen, één en al ellende... Super als BV goed gaat (lees ik hier en hoor ik van vriendinnen), maar als het niet werkt, kan het ook een opluchting zijn om te stoppen. Een dappere beslissing, maar alles voor je meisje!

Wij geven AH hypo allergeen, wij vonden Nutrilon ook erg duur. Sjors doet het prima met de AH. Bij Joosje Kruidvat gegeven, ging ook goed, maar zij hebben geen hypo allergeen meer. Vandaar nu AH. :)

9. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Dat je je goed voelt, das het belangrijkste. Voor jou en je kleine ukkie! Ik gebruik Nutrilon Standaard. Dat heeft F.ynn in het ziekenhuis gekregen en in principe ga je enkel over op ander soort voeding, als blijkt dat dat nodig is (alleen bij hypo-allergene voeding wordt het volgens mij ook aangeraden als er veel allergieën in de familie zitten meen ik). Hier gaat het nog steeds goed met Nutrilon Standaard (op af en toe wat spugen en gulzig drinken na, maar denk dat dat niet anders zal zijn met een ander soort voeding). De gewone Nutrilon kost meen ik 11,50 per blik. En die hypo-allergene 17,50?

10. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Zijn wij mee begonnen. Nu over op kruidvat-extra care. Dit is HA voedIng maar mag niet zo heten ivm rechtzaak van nutrilon. Is mij aangeraden door CB Is 9,60 per pak en K.oen doet super op

11. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Maartje, drinkt hij ook 5/6 keer 100 cc? Dan zou ik idd 1 keer (liefst 's avonds, dan heb je minder voeding) minder kolven en 1 voeding per dag FV gaan geven. In principe doe je wat je bij live voeden ook zou doen. 1 keer minder dus. In jouw geval zou ik mss de nachtvoeding skippen, kun je lekker doorslapen! Alhoewel dat voor de productie wel heftig is, zo'n lange strek zonder kolven... Je krijgt dan soms een heel klein beetje stuwing, voor een dag of 2, maar dan trekt dat weg omdat je productie zich aanpast. Daarom moet je het ook echt langzaam doen, geef je lichaam de tijd om er aan te wennen. 1 voeding per week!

Uiteindelijk zou je schema er zo uit kunnen zien:

1e: BV
    2e: FV
    3e: BV
    4e: FV
    5e: BV

Zeg dat je met 2 maanden wel op 5 voedingen zult zitten, kun je dan dus 3 keer per dag BV geven en de rest (2/3 keer) aanvullen met FV. Als je nu alles kolft, zou ik beginnen met de 4e of 5e voeding op een dag niet meer te kolven en dan FV te geven (of als je nog een voorraadje BV in de vriezer hebt, kun je dat ook geven natuurlijk!). Het maakt eigenlijk niet zoveel uit wat je hem dan in de plaats geeft voor jouw kolfbeurt, FV of BV, als je maar langzaam je kolven afbouwt. Dus nu heb je nog 6 keer kolven, dan pak je eerst de 5e voeding, dan de 3e, dan de 1e, zodat je geen enorme tijden niet kolft. Hoe langer er tussen de kolfbeurten zit, hoe meer kans op stuwing. Bij stuwing (mits niet te erg/pijnlijk) hoef je eigenlijk niet de druk er af te kolven, maar liever met je hand onder de douche een beetje de druk er af duwen. Kolven stimuleert altijd weer een beetje...

Succes! En kijk idd ff op die site!!

Hier rommelt trouwens van alles, ben benieuwd voor vannacht!

12. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Spannend Gentle! Nu mag het weer he?

13. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Fijne nacht allemaal!
    E.lin net in bad gedaan en nu ligt ze bij me te drinken.

Missie ik doe nu ook bv en fv combineren. Gaat goed!

Ik heb vanavond voor het eerst weer paardgereden! Echt heerlijk weer, voelde zo goed :)

14. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    L.ise ligt nu trouwens zonder speen in slaap te vallen. Is die lange voeding ook nog ergens anders goed voor geweest! (en LOL: mijn autocorrectie maakt van 'speen' 'sperma'...)

15. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Om op je vraag terug te komen, wij geven vanaf het begin een flesje per dag, die van 23 uur, als kv. Dat om mezelf te ontzien van bv.. Kan ik op tijd gaan slapen en heeft mijn man ook zijn momentje met haar. De lactatiedeskundige vond dit goed omdat ik er zelf zo achter stond. Soms kolf ik voor en is de fv niet nodig. bij mijn zoontje werd toen geadviseerd om de hyperalleegeen naast de bv te gebruiken.. Die gebruik ik nu dan ook weer..

16. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Spannend Gentle. Ik vind van zondag op maandag ook wel erg leuk voor jou! Enne ben onderhand poepie nieuwsgierig of het nu een meisje of jongetje is. Weten jullie zelf ook niet?

17. Marjoleinn83

Marjoleinn83 Actief lid

31 jul 2011
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook kruidvat voeding.
    Krijgt ze straks voor het eerst, in het ziekenhuis kreeg ze namelijk friso, maar goed, volgens hen maakt het nu niet uit dat we dus 'overstappen' naar friso. Hadden voor paar voedingen meegekregen, maar volgende fles zal de kruidvat zijn.
    Tis trouwens nu 'tijd' voor haar flesje, maar ze slaapt nog heerlijk dus we laten dr mooi nog even liggen (willen niet zo panisch zijn als met L destijds, daar ons dat alleen maar gespannen maakte en L er zelf ook onrustig van werd)

Oh even vraagje; vandaag bij de overdracht kregen we te horen dat we O.livia vitamine K en D moeten geven, ondanks de flesvoeding! (bleken daar hele discussie onderling te hebben gehad ook met artsen)
    Wij bij apotheek van ziekenhuis; tja die gaf dus ook aan daar nog nooit van te hebben gehoord.
    Uiteindelijk niet meegenomen, en ook kraamhulp gaf al aan hier nooit van te hebben gehoord.
    Morgen komt de verloskundige nog even op bezoek, leggen dit 'probleem' dan ook maar even bij haar neer, en desnoods belt zij nog maar keer met de kinderarts.
    (teveel vit. K schijnt namelijk erg slecht te zijn, en tja aangezien t ook in de flesvoeding zit)

Oh en nog even over de kruidvatvoeding (en weet niet of dit ook oa met die van ah is, maar de verpakking is wel vervelend. Ik mis een bus met afstrijkrand.
    Nu heb ik gister een zogenoemd smartpack ofzoiets van friso besteld via hun site. 6,99 incl verzenden. Lijkt me wel erg handig (een 'gewoon' bakje kan natuurlijk ook, maar dan mis ik her afstrijkrandje)
    Ik ga nog even tv kijken, en ons grietje straks de fles geven. Erg spannend hor onze eerste nacht zal verlopen. In het ziekenhuis sliep ze snachts zo'n 5 uur achtereen, maar we zullen zien.

Voor alle mama; kan helaas even niet op iedereen reageren. Zie wel het eea voorbij komen. Maar 1 ding is zeker; jullie doen t allemaal op jullie eigen manier super! En jullie mogen allemaal trots zijn op jezelf :-D enne ladies, zoals ik op facebook ook al aangaf; wat hebbrn we toch allemaal mooie kindjes!!! Kzie alleen maar prachtbaby's voorbij komen!!!

Ladies met bib; het kan nu echt niet meer lang duren!!! Nog f dames, en dan kunnen we allemaal over onze ukkies kletsen en kunnen er nog meer beauties geshowd worden!

Liefs

18. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Marjolein, ik moest vit k geven ivm bv.. Bij fv hoefde ik dat niet extra te geven..

19. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Vitamine K is voor kindjes die flesvoeding krijgen tot 500 cc per 24 uur. Daarna zijn de vitamine K niet meer nodig. Is een nieuw protocol waar nog niet iedereen van op de hoogte is... Vitamine D moet wél gewoon gegeven worden. Wij hebben die in olievorm van VSM meen ik.

Hier wist ook niemand wat nou wel of niet moest... Uiteindelijk blijken veel kraamverzorgende en verloskundige er nog niet vanaf te weten, omdat het blijkbaar later aan hun wordt doorgegeven. Hier in huis zijn er aardig wat telefoontjes voor gepleegd ;) Dus tot de bodem uitgezocht hahaha...

20. Marjoleinn83

Marjoleinn83 Actief lid

31 jul 2011
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee dat bedoel ik dus... Met bv wist ik idd dat dit dan moet. Maar destijds met l.otus was t ook niet nodig (flesvoeding) en nu komen artsen ermee aan dat t wel moet (en wordt dan nog geloof ik gebracht onder t mom van ach ja het verandert elke keer weer allemaal die regeltjes he (net als dan weer wel en dan weer niet zijligging etc)
    Zelfs verpleegkundigen vonden t raar van de vit k en d in combinatie met flesvoeding! Apotheek gaf me ook aan nog maar eens goed te overleggen met oa verloskundige, want vit d en k zijn (zoals ik t heb begrepen van hun) olieen en dat (teveel oid) wordt opgeslagen in de lever.
    Vanmiddag nog op verpakking van de voeding gekeken, en idd daar zit t al gewoon in (maar dat zou dan volgens artsen te weinig zijn ofzo?

Deel Deze Pagina