Hier de eerste nacht erop zitten met ons grietje! Jeetje weer f wennen haha. Uiteindelijk hadden we dr tegen 23.00 maar wakker gemaakt voor dr fles. Daarna werd ik wakker van dr om 2.00, nieteens heel hard, maar werd er gelijk wakker van! (je slaapt er op he?!) Kom ik op dr kamer, ze was kouddd. Meteen bij me gepakt, tegen mn borst aan en lekker in bed gaan liggen. Werd gelukkig snel werr lekker warm. Zij slapen ik half ingedommeld en tegen kwart over 3 flesje gegeven. Vervolgens weer in bedje gelegd, wel inewikkeld in omslagdoek, en werd om 6.15 wakker, hoorde ik dr zachtjes. Kom ik bij dr; met grote verbazing dat ze niet harder aant huilen was want dat had ik wel gedaan met een poepbroek aan en gespuugd. Lekker bij ons genomen, kwart voor 7 flesje en toen l.otus het ochtendritueel begonnen, en gelukkig werkte ze lekker mee :-D Na haar flesje ligt ze weer lekker te slapen, net in box en nu weer f lekker bij me. Zo fijn dat ze thuis is, kan wel janken!!! Enne baal nog steeds van dat vitamineverhaal. Weet nu niet zo goed wat ik moet doen? Van de vit d kan ik me bijvoorbeeld herinneren dat dat pas moest wanneer ze overgaan op gewone melk. Vit k helemaal geen verstand van Tja L is al 4,5 dus zal best dat er het eea veranderd is maar baal zo dat professionals elkaar dus tegenspreken
oja... en meldplicht natuurlijk..... lees jullie berichtjes trouwens wel.... maar het is een beetje vreemd nog (of weer) @vitamine is idd veranderd.... in de loop der jaren.... eerst was het 5 druppels alleen bij bv, toen 10 druppels alleen bij bv en nu ook bij fv... @moedermelk moedermelk ziet er ook niet uit... soms is het zelfs groenig of blauwig.... en ziet er echt niet "njammie" uit... maar zolang ze er van smullen en goed op groeien.....
Vitamine K is de eerste 3 maanden geloof ik... (uit mn hoofd).... en daarna ook niet meer oja en vitamine D voor de mama die borstvoeding geeft, wordt ook aangeraden.... (of zwangerschapsvitamines nog...)
Lieve Gentle. Van harte gefeliciteerd!! Nou dat is inderdaad stiekem gedaan. Hopelijk gaat alles goed met jullie dochter en mag ze snel lekker bij je liggen!! Dikke knuffel
@gentle: gefeliciteerd! Ik schrik toch ook wel van je bericht... Ik hoop dat jullie snel thuis zijn! Wat is er precies met haar hartje?
Foxy nog bedankt voor je smsjes.... (moet mn btg opwaarderen... hahaha zal ik gelijk ff doen... , nouja anders pik ik vents telefoon natuurlijk.. )
Vitamine K ook niks over gehoord. Zal morgen op CB ook eens vragen. Vitamine D wel vanaf dag 7 ofzo. En 10 druppels ligt aan het merk. We hebben Etos eigen merk en dan is maar 2 druppels. Hebben ze nog nagekeken of dit echt klopt Hier nog zo slap als een vaatdoek. Net 2 droge beschuiten op en norit. Dan zo naar de osteopaat
Gentle en manlief, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Sifra! Mooie naam voor jullie meisje. Vervelend dat je alsnog in het zkh bent bevallen. Ik hoop dat snel alles goed is met kleine Sifra en dat jullie snel naar huis mogen. Vitamines, hier werd door de kraamhulp en VK gezegd dat het niet nodig was met FV en dus geven wij het ook ook niet. Morgen komt iemand van het CB voor intake, zal ik het gelijk weer vragen. Pfff, wat een onduidelijkheid zo. Sjors wilde vannacht niet zo slapen na de voeding van 3.00 uur. Dus bij ons in bed gelegd, maar ook toen nog een uurtje aan het rommelen geweest. Uiteindelijk heeft hij de slaap toch kunnen pakken gelukkig. Gisterenavond na de fles van 17.00 uur ook erg verdrietig?! Tussen 20.00 uur en 23.00 uur weer prima geslapen in zijn bedje. Het wisselt enorm... Wij gaan hier zo aan de poets! Fijne dag meiden. Liefs, Leske
de 10 druppels is idd van davitamon het moet iig 10 Ug zijn wat ze binnenkrijgen.... is etos wat sterker geconcentreerd.... vitamine K moest ik na 1 week ofzo (even uit het hoofd hoor) mee beginnen.... na de geboorte krijgen ze vaak een dosis voor de eerste week van vk.... (is voor bloedstolling..) (beterschap)
Foxy ff nakijken hoeveel vitamine D er in een druppel zit... want zie op site van Etos dat daar ook nog over 5 Ug wordt gesproken als aanbevolen dagelijkse hoeveelheid en dit is paar jaar geleden toch echt verhoogd naar 10! Vitamine D: voor de donkere dagen - Etos
Gentle gefeliciteerd! Balen vd ks.. MAar je bent nu trotse mama van twee mooie meiden! Ben benieuwd naar je verhaal.. Ik dacht nml echt dat ik jou naam vanacht nog zag staan onderin het topic... Toen wilde ik nog vragen hoe het ging.. Geniet van je meisje!
Ach we hobbelen maar door..... heb iig rust in mn bolletje.... en dat is belangrijkste.... dus of het nu 40,6 (vandaag) of 42 wordt, kan me vrij weinig schelen..... enige wat me gisteren te binnen schoot... hoop ECHT niet dat deze bouw van dreumes heeft... die was 4240 gram met 39,1..... aan de andere kant... het moet er toch uit.... toch? en dan gebruiken we ons motto maar... : "als het niet rekt, dan scheurt het..."..... Ben alleen benieuwd wat vk woensdag gaat voorstellen... (als ik nog niet bevallen ben)
@Gentle: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Kan me wel voorstellen dat je baalt van de KS (zeker omdat ze toch dachten dat alles wel in orde was). Hopelijk knappen jij en jullie meisje snel op! @Vitamines: wat een gedoe? Bij onze dochter (2,5 jaar geleden) was het alleen vit. D bij borstvoeding (en uiteraard vit. K) en niet bij flesvoeding. Zo staat het trouwens ook op de verpakking van de flesvoeding die ik hier heb staan: 'Als u besluit alleen flesvoeding te geven, dan is het geven van extra vitamine D en K normaliter niet nodig'. Ik neem toch aan dat ze die verpakkingen wel wijzigen als het beleid wijzigt?