geen idee 16-03 2980 gram moeten volgende week donderdag pas naar het cb hoop dat de voeding vanavond wat doet ben benieuwd
@ ego; ga Niek dadelijk zijn eerste kunstvoedingsflesje geven. Haha ben benieuwd hoor! offie het lust, vast wel.. Niek zit net onder de 3500 en op de verpakking maken ze onderscheid tussen 3000 - 3500 & 3500 - 4000. Dus ik geef gewoon dat laatste en kijk ff hoeveel hij opkrijgt.. Ben benieuwd!!
Hier ligt het eraan.. Als het nog net geen etenstijd is, geef ik hem zijn speen en knuffel ik met hem. Dan is het meestal goed en slaapt hij nog even.. Als het net na de voeding is als hij net weer in bed ligt, is het vaak in 'in slaap huilen' en laat ik hem even liggen (paar minuutjes). Vaak is hij dan redelijk snel weer stil en slaapt hij. Als hij doorhuilt loop ik even naar zijn kamer, geef ik hem zijn speen en aai over de bol en loop weer naar beneden en wacht of hij doorhuilt. Als hij blijft huilen pak ik hem uiteindelijk wel op en neem ik hem mee naar beneden. Maar meestal huilt hij dan omdat hij gewoon wakker is, naar mijn idee. Dan is het beneden in de box en dan is het vaak goed. Totdat hij weer in slaap valt en dan leg ik hem weer terug. Hij huilt eigenlijk nooit om zijn luier. Het is inderdaad soms lastig huiltjes te herkennen. Niek heeft nog niet echt verschillende huiltjes laten horen. Maar ja je komt er vanzelf achter door vanalles te proberen !
Als een kindje van deze leeftijd huilt is er altijd iets aan de hand. (en dat kan ook 'mamahonger' zijn!) Het is hun enige manier van communiceren. Je kunt ze ook nog niet (ver)wennen, en ze kunnen je absoluut niet 'manipuleren', dus ik ga altijd naar L.ise toe! Soms voor een speen, soms om haar op te pakken. Ik weet sinds vandaag trouwens echt zeker dat L.ise kan lachen. Ze heeft nu in totaal 4 keer naar me gelachen (duidelijk geen 'stuipjes') Echt supergaaf!
Ik laat Sjors soms ook even (maximaal paar minuutjes) huilen omdat ik weet dat hij dan moe is en niet meteen in slaap valt. Heeft daarstraks ook even gehuild en slaapt nu toch heerlijk. Als hij echt doorhuilt, ga ik wel naar hem toe om te troosten. Dus het ligt eraan eigenlijk. Meestal ga je het verschil wel horen.
nee ik heb ook niet het idee dat ik haar verwen ofzo als ik haar oppak en knuffel dan ook vaak met haar als ze huilt. Maar vind het soms lastig. Ze huilt vandaag best veel maar het zijn maar korte huiltjes...als ik haar pak is ze stil, dan leg ik haar weer in bed of in de box en 10 min. later huilt ze weer. Soms probeer ik ook alleen eventjes een aai over het bolletje of buikje maar dat helpt vaak niet of maar heel eventjes, dan kan ik halverwege de trap naar beneden weer omkeren haha Maar ik vind het ook niet heel erg om haar te knuffelen hoor haha was alleen benieuwd hoe anderen daarin staan! (nu ik dit zit te typen zit ze even te huilen om vervolgens uit zelf stil te worden haha en nu hangen haar ogen alweer op half7 dus misschien slaapt ze zo wel weer even lekker...) Ze vindt het overigens heerlijk om in de box te liggen vlakbij ons, met de muziekmobiel aan. Dan valt ze ook wel zelf in slaap. In bedje niet, ik moet haar daar slapend erin leggen want anders blijft ze brullen! @ Shadow...ben jij niet ook stiekem aan het bevallen? Ik heb je zo weinig gezien vandaag...ook op FB niet volgens mij?
Ik laat L.ise trouwens ook niet huilen, omdat ik als de dood ben dat zoonlief er last van heeft... En wat ook scheelt, is dat L.ise ook echt nooit 'zonder reden' huilt. Het is altijd honger, een dwars boertje of kramp...
nou...ik moet net zeggen dat ik elke keer gelijk terug naar D.anique kan als ik haar niet oppak als ze huilt...ze heeft zojuist een paar keer een minuutje gehuild, even stil geweest, eventjes gehuild...en nu slaapt ze haha
Hmm.. Niek net kunstvoeding gegeven. Maar het ging niet helemaal goed. Het kwam veel te snel in zijn mondje waardoor hij heel veel knoeide en zich vaak verslikte.. Germ!!! Iemand een tip??
k heb trouwens een difrax fles.. En met de borstvoeding gaat dat heel goed eigenlijk.. Alleen met de kunstvoeding net ging het helemaal fout!
Cverneulen, ben echt benieuwd. Snap dat je gesloopt bent na zo'n nachten... Laat je wel ff weten of het helpt? Ben benieuwd... Hier komt meneer de laatste paar keer ook weer steeds eerder. Pff... Dacht met 120 issie tevreden, maar het lijkt nog niet... Of hij heeft gewoon een minder dagje vandaag, kan ook he... F.ynn huilt en pruttelt zichzelf meestal in slaap, blijkbaar heeft ie dat nodig om in slaap te komen... Na 5-10 min is hij rustig en in diepe slaap. Als hij tussendoor eens huilt (zelden) probeer ik het speentje en ff aai over de bol en zet ik zijn muziekje aan en dan is het meestal weer goed. Ik pak hem alleen uit bedje als het echt huilen is... Vaak is het zon aanstelhuiltje en dan laat ik hem liggen (duurt nooit langer dan 5 a 10 minuten, dan slaapt ie weer)... Als hij dan, tot nu toe 2 x geweest, door blijft huilen haal ik hem uit bed en controleer zijn luier. Is die niet vies, leg ik hem weer in bedje. Het komt amper voor dat hij tussendoor huilt... Maar áls het voorkomt, heb ik het zo opgelost dus... Ik wil hem zo min mogelijk onnodig uit bedje pakken. Wil dattie zelf leert weer in slaap te komen... En aan het huilen herken je wel of het aanstel is of echt menens. F.ynn is nu 3 weken thuis en herken en zie het ook echt wel aan hem... Maar ook dit doet iedereen anders... De een laat uuuuuren huilen, de ander pakt het kind meteen op... Denk dat ff (heb ik het over 5 minuten) geen kwaad kan...
Tip uit het ziekenhuis, zijn hoofdje naar 1 kant draaien (echt helemaal gedraaid, zoals die ook in bedje ligt) en dan eten geven. Hier werkt het heel goed, verslikt zich nog amper... De voeding komt dan ook eerst in de wang. Anders kleinere speen proberen. Heb je nu zon dental speen of een kersenspeen? Voor difrax is er een dentalspeen (hier geen succes) voor gulzige drinkers. Hier deed F.ynn dan ruim 45 min over een 80 cc flesje... Dus dat was het hem ook niet. Hoofdje schuin werkt hier nog het beste...
Mja schuin hoofdje doen we hier ook... Dat gaat normaal goed. Met zijn difrax fles (kersenspeen) gewoon s-vorm... Maar ik vind het zo raar want normaal met die speen gaat het wel goed. EN met flesvoeding niet.. Flesvoeding zal wel dunner zijn dan.. maar vond het zo zielig want hij ging de hele tijd huilen misschien toch maar zo'n dental speen proberen dan?? Heb nog wel een paar spenen vanuit het ziekenhuis.. Misschien is dat wel iets
Hier nu pas wakker na de voeding van 22 u, heerlijk! Missie wat raar. Hier geen verschil met drinken met bv of kv. Ik gebruik de breastflow fles, ideaal ding!
Zwaai zwaai nu pas na voeding van 22:00 uur melde meneer zich om 5:10!! Dus heerlijk geslapen. Zal straks ff uitgebreider reageren. Zo eerst naar CB.