Hey meiden Probeer de hele dag al mijn verhaal te plaatsen, maar onze kleine man heeft zoveel last van krampjes dat ik gewoon nog geen tijd heb gehad. Ego Zaterdag: de hele dag harde buiken, maar dit had ik de vorige keren ook na het strippen. Was ook overtuigd dat het strippen niets gedaan heeft. In principe moet het wat binnen 24 uur doen..het was iets langer, maar denk toch echt dat het wel de laatste zet is geweest. In ieder geval zal de korte versie geven. Rond etenstijd werden de harde buiken opeens pijnlijk, maar voor de duur van 20-40 sec. Toch mijn ouders gebeld om de kinderen voor de zekerheid een nachtje te laten slapen. Daarna de vk gebeld...gewoon om haar te laten weten dat het rommelde, maar ook om advies, omdat alles zo kort aanhield. Ze had niets te doen, dus kwam gezellig langs. Ze vertelde dat ik 4 cm ontsluiting had, bm-mond verweekt. Ze zei ik ga het ziekenhuis bellen dan gaan we daar op ons gemak heen. Zij was dus wel overtuigd dat ik ging bevallen (ik toen nog niet namelijk) Ook in het ziekenhuis was het erg rustig, dus we konden komen. 20:20 op vk. Weeen werden iets heftiger en langer van duur, maar wel goed te doen. Om 21:30 constateerde de vk 6-7 cm en brak ze mijn vliezen. Wat is dat raar zeg. Ik bleek veel vw te hebben en moest behoorlijk lachen om die warme douche die uit mij liep waardoor er nog meer uit klotste. Zo hebben we ook nog wat lol gehad tijdens de bevalling Na het breken van de vliezen werden de weeën al snel heftiger en steviger en...pffff . Om 22: 20 had ik volledige ontsluiting en mocht ik gaan persen. Altijd raar om weer om te schakelen. Om 22:32 werd onze zoon geboren. Tijdens het staan van zijn hoofdje en het zuchten ipv persen, voelde ik hem bewegen met zijn hoofdje en dat was zo raar en daardoor schoot hij er zo uit...Ik was even bang dat ik uitgescheurd zou zijn door deze actie, maar heb maar 2 hechtingen. De derde keer bevallen was weer zo anders. Voor het eerst heb ik de gehele bevalling echt bewust meegemaakt. Ik kan alles navertellen, was niet op een andere planeet en heb echt het gevoel dat ik heb moeten werken met een resultaat (in positieve zin) Hele bijzondere ervaring. Ons mannetje is lang en dun. Ze dachten in eerste instantie dat hij de 3 kilo niet zou redden. We waren ook erg verrast dat het zelfs 3325 woog (volgens mij had ik 3310 doorgegeven) Hij is erg lief. Jammer genoeg heeft hij sinds gisteren last van krampjes waardoor hij zo weinig slaapt (vooral 's nachts) Dat breekt mij nu erg op..ook met 2 kindjes er naast. Ik loop al weer alles te regelen in huis en merk dat ik mijn kraamtijd alleen gebruik om 's middags even bij te slapen. Maar ja het gezinsleven gaat toch gewoon door, dus mama ook maar Zijn er meiden bekend met andere voeding wat helpt bij krampjes? Mijn kraamhulp raadde nutrilon hypo allergeen aan. Ik hoop snel weer mee te praten, maar voor nu is het even snel doorlezen. IK zal me binnenkort aanmelden bij d e gesloten site, dan kan ik daar foto's spammen van mijn kleine vent. (facebook wil mijn man niet vandaar) @ Alle meiden met BIB: Nog eventjes meiden. Succes! @ Shadow: Volgens mij is er goed nieuws. Gefeliciteerd! liefs Femme
@ Eveline; da's inderdaad bijzonder@ @ Leske; Ik krijg wat bezoek verdeeld over de dag, da's wel gezelllig! Verder gewoon lekker thuis met mijn mannetje. Hihi ben benieuwd wat voor cadeau hij heeft, want andere jaren weet ik het altijd wel van te voren, nu wist hij zelf niet eens van de week wat hij ging halen haha. Dus ben benieuwd...
Ik ga D.anique wakker maken, nog een voeding en dan slapen. Vriendje heeft nachtdienst vandaag. Hoop dat ik beetje kan bijslapen! Tot morgen!
Ik hou overdag vaste tijden aan en laat hem snachts oomen wanneer hij zich meldt. Vannacht was het half 5, evengoed om 7 weer het flesje. Zo blijft hij in zijn ritme, vind ik wel belangrijk.
@ Sheena; wat een heftige bevalling. geloof dat de ruggenprik wel een verademing was of niet? Maar 'you did it'! Petje af meid en owh wat zul je rot gevoeld hebben die eerste nacht, heb je zo een prestatie geleverd.... Nu lekker genieten van hem en snap je bezorgdheid, maar neem aan dat je ook extra controle krijgt? @ Gentle; fijn om te lezen dat jullie alweer thuis zijn, geniet van je meiden! @ La femme;; klinkt als een hele relaxte bevalling, en is ook super snel gegaan. Vind het zo leuk om jullie bevallinsgverhalen te lezen! Hier ook nog best veel lol gehad tijdens de weeen door, zelf tussen het persen.... Tja en het zal nu wel heftig zijn, drie kids, maar lukt je wel En post je binnenkort zijn naam op FB? Weet dat je het hier niet wilt, maar ben wel benieuwd naar zn naam! @ Cerberus; en heeft er nog iets doorgezet? @ Missie; bijna jarig! @ Shadow; hoop dat je je snel meld, ben zo benieuwd naar hoe het gaat! @ Evelien; hihi... verliefd ja, hier ook verliefd op ons ventje! @ Leske; beekse bergen is leuk he, kwam als kind veel in het speelland. Hopelijk is het vrijdag mooi weer, want laat het daar van afhangen. @ Anna; jij kolft ook extra af? Hoeveel cc kolf je dan? Ik ga het mrg chtend proberen. @ Kindje wakker maken; hier moet meneer ook iedere avond wakker gemaakt worden voor de nacht... Ligt nu dus ook helemaal onde zeil, terwijl hij voor hjet mooie rond 23:00 had moeten komen... Maar ga hem zo wakker maken.. Durf het ook niet aan om hem te laten liggen, aangezien hij dan wrl twee keer komt... @ Voedingen per dag; hier minimal 7x (dacht dat dat 'moest?) overdag laat ik hem om de drie uur komen en soms op verzoek (als hij ontroostbaar is) dat is natuurlijk het voordeel van BV. In nacht laat ik hem doorslapen (vanacht zes uur aan een stuk....)
Ik zou hem om 11 uur gewoon wakker maken. Heb F.ynn net ook wakker moeten maken (elke morgen om 7 moet ik um ook wakker maken), was nog in diepe slaap. Misschien dattie vannacht dan weer wat langer slaapt. Ik doe in principe alle voedingen op tijd, behalve de nacht niet. Er is me ook aangeraden altijd hetzelfde aan te bieden, als hij het dan niet opkrijgt (zoals vanmorgen om 7) geeft hij dat zelf wel aan. Stel dat je minder geeft, gaat hij misschien volgende keren eerder melden omdattie bang is weer minder te krijgen. Zo is het mij uitgelegd en werkt tot nu toe prima hier... Uiteraard heeft iedereen hier een eigen manier voor, maar de mensen die op vaste tijden voeden, wordt het zo aangeraden. Foxy doet het volgens mij ook zo...
@gentle fijn om weer thuis te zijn. Nu lekker genieten!! @shadow en? en? en? hier BV op vraag, hier maak ik Lizzy niet wakker voor een voeding. ze komt overdag meestal om de 3 3,5 uur en snachts slaapt ze aardig door (7á8 uur na laatste voeding)
Meld helaas vandaag weer weinig slaap... Nu het flesje maken en hopelijk weer snel mn warme bedje in...
Heel verhaal.. Heel verhaal weg.. Hou het dus maar lekker bij zwaaien... Zwaait naar rens! Zwaait naar de bib mama's! Zwaait naar fv mama's! Zwaait naar de bv mama's! Zwaait naar de nachtelijke meelezers.. Zoals joepie1
mja maar Niek krijgt wel grotendeels borstvoeding he, das wel een verschilletje denk ik. Heb hem vannacht eens laten liggen, hij heeft van hal7 tot half 1 geslapen, deed ie dat nou maar om 12 uur!! haha! Zul je net zien.. Heb net een halve voeding gegeven en zijn speen en dan is hij ook gewoon tevreden. Hier meldt Niek zich dan niet eerder hoor. Voor hem maakt het niet uit of hij nou een hele voeding of halve voeding krijgt. Volgens Friso voeding kan hij vanaf 3,5 kilo op 5 x 135... Nu is dat een richtlijn, dat snap ik wel..
Meld meld Gisteravond om 22:00de fles en melde zich weer om 3:40. Maar nu krampjes dus ben benieuwd of dat nog slapen wordt
trouwens in het zh zeiden ze dat ik de nacht kon afbouwen, maar toen zat ie nog wel op 7 voedingen... hij zit nu op 6 en 5 lijkt me nog een beetje weinig.. ik geef snachts wel altijd maar een halve voeding, zodat ik er een beetje op aanstuur dat ie door gaat slapen. Zoals ik al zei.. Hij is dan tevreden met een halve voeding, dus dat gaat goed! Zolang die gewoon genoeg binnenkrijgt per dag in totaal ben ik tevreden! En Niek ook... Denk ik Ik zal em eens gaan wegen maandag, ben benieuwd, hij voelt al een stuk zwaarder aan nu.
Ja en die richtlijn vindt CB veel te ruim. K.oen weegt nu 3965 en mag nu gaan opbouwen met 1flesje naar 120cc water met 4 schepjes. Hij krijgt nu 6x 90 cc met 3 schepjes. Je kunt beter de regel aanhouden van 150cc per kg gewicht. Bij 3,5 kg is dat dan 525cc bereide voeding. Ga je uit van advies Friso en Nutrilon enz zit je op 675cc bereide voeding. Best een groot verschil
Wel weer netjes geslapen hoor, maar niet tot half 6 wat we afgesproken hadden Mien erm mupke... Kranpjes zijn niet leuk... Hier een hikkende F.ynn die me wakker houdt door de babyfoon...
Hoi..zware nacht weer, D. Om 23.30 wakker gemaakt; 90cc gegeven Meldde zich om 03.45; 90cc gegeven. Heeft bijna een uur gemopperd in eigen bedje, huilde niet door maar viel ook niet in slaap. Wilde ineens wel speentje. Daarna weer begonnen met krijsen. Dus getroost, bleef echter huilen en smakken en sabbelen maar spuugde speentje weer uit. Om 4.45 dus maar weer flesje gegeven, begint nu in mijn armen in slaap te vallen. Weet even niet goed wat te doen. Als ik straks om 8.00u gewoon weer flesje geef zoals altijd, en dan overdag elke 3uur, krijgt ze vandaag 8 voedingen ipv 7. Als ik het niet doe dan krijgen we nooit regelmaat want daarvan lijkt D. Nog nooit gehoord te hebben. Blij dat vk morgen komt dan kan ik ff overleggen...