Maart 2012 Mama's Deel 5!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @eveline: ze is pas een week oud... Je moet niet verwachten dat je een baby kunt 'programmeren'! Probeer zoveel mogelijk regelmaat aan te brengen, en dan komt het vanzelf!

2. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Wauw!!!! Dat is wel lekker. Gaf jij nu BV?

3. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Sluit ik me bij aan. K.oen kreeg ook pas beetje ritme na 3 weken en toen zijn we elke 4 uur gaan voeden. Tot die tijd beetje op vraag.

4. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Boh heerlijk die doorslapers.. Hier voor de derde keer vanacht aan de borst...
    23:30.. 3:30 en 6:45... Pfffffff gelukkig viel ze wel iedere keer meteen in slaap...

Reageer straks meer.. Ben nu te mooi..
    Zwaai!

5. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Meld :)

@Missie, Van harte gefeliciteerd !! Geniet van je eerste verjaardag als mama :D

@Cerberus, Beetje goed geslapen vanacht vanwege zenuwen ?

@Alle andere meiden, Sorry dat ik zo kort reageer. Ik weet niet meer wat ik moet schrijven, kan namelijk niet mee praten over alle baby dingetjes en voedingen etc. Maar een zwaai voor jullie allemaal :D

Ego, Hier al heel vroeg wakker..in bed allemaal krampen en ik ging eruit en alles was weg..denk dat het darmkrampen zijn geweest haha..Hoop zo dat het binnenkort doorgaat zetten :D
    Straks naar de vk :) Ben benieuwd wat ze gaat zeggen..misschien volgende week strippen, maar we zullen zien :)

Meiden een fijne dag !

6. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Elegance: haha, eigenlijk is dat gewoon 1 nachtvoeding, toch?

Hier was het 20.00, 2.15 en 6.30 uur. Dat eerste stuk gaat steeds heel goed, maar bij L.ise werkt het niet om haar aan te leggen als ze zelf niet wil. Ze drinkt dan gewoon niet. Voorlopig blijven de nachten dus een kwestie van 'geluk qua planning', haha!
    Bij de voeding van 2.15 uur heeft ze trouwens redelijk wat gespuugd. Ze lag heerlijk op haar zij naast me te drinken, maar lurkte iets te lang door... gevolg: golf spuug over mijn bh, hihi! Ook rochelt ze op het moment weer behoorlijk, dus dat werkt ook niet mee!

Hier thuis is de situatie op het moment ronduit belabberd.... Het kan zomaar zijn dat er op korte termijn een heleboel gaat veranderen... Ik wacht met details wel even op het besloten forum, haha!

7. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Maartje: gefeliciteerd!!

@Sjors: ik hoop voor je dat het snel doorzet! Maarre, wij zijn kort geleden ook allemaal zwanger geweest ;), dus je kunt ook gewoon over zwangerschappen praten met ons hoor!

Ik ga weer even een dagje dansen en duimen voor baby's!

8. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    *meldplicht*....

niets veranderd (iig naar mijn idee...)
    en slecht geslapen..... (zoals normaal hahahahaha)....

Behalve de zw.kwalen, word ik nog het meest gek van mijn kater.....
    die is al dagen heel de nacht aan t mauwen (nouja van die lange harde "uithalen") , ligt constant aan mn voeteinde, maar dan halverwege (en heb ik dus geen ruimte...).. en ook overdag constant aan t roepen......

@bevalllingsverhalen...
    ik moet eerlijk zeggen dat ik die (nog steeds) "skip".....:)
    behalve de eerste die heb ik wel gelezen....

Wellicht kan het straks op nieuwe site gekopieerd worden ofzo...??

9. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Zal ik een kopje 'bevallingsverhalen' aanmaken op het forum?

@Cerberus: ik dacht even 'kater'? Maar die zal inderdaad ook wel wat aanvoelen en er de zenuwen van krijgen, haha!

10. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Foxy ik geef bv en fv in combi. Geef nu vaak de bv in fles zodat ik weet wat ze gedronken heeft. Kolf 3 x per dag en de nachtvoeding die ik aan de borst. Bevalt me goed deze manier! En het slapen in de pacco is een uitkomst, ga er vandaag zelf 1 halen!

Elegance dat is toch een prima nacht zo met 1 voeding? Mijn nachten zien er meestal zo uit.
    Eveline een schema bij een baby van 1 week oud? Dat kan je mijns inziens niet verwachten. Gewoon voeden wanneer zij dat wil, een ritme komt vanzelf wel.
    Anna dat klinkt niet goed, knuf voor jou!

11. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Gentle; hoe bevalt het thuis? Al een beetje gewend? Hoe reageert grote zus erop? En uiteraard; hoe is het met mama?? Hopelijk maken jullie het goed en zijn lkkr aant genieten nu...

Missie; gefeliciteerd...

Cerberus; meisje toch... Hoop elke dag zo hard op een smsje :( Hopelijk meldt die kleine zich snel... Dikke knuff!!

12. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    nouja weet niet wat anderen er van vinden.....

hahaha kater krijgt zenuwen van mij....en ik van hem.... :D

@rens
    ik wil je best even een smsje sturen hoor... :D
    wat moet ik sturen?? :p

joh... paar daagjes nog maar... en wellicht eerder... toch?
    of zou het dan TOCH de eerste zijn, die blijft zitten... :p

13. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    @Anna, Haha ja dat weet ik wel :) maar doelde meer op dat ik niet kan reageren op al die voedings verhalen etc. :) Dus dan krijg je korte reacties haha want er zijn niet meer zoveel andere onderwerpen, maar dat geeft ook niet..nog eventjes en dan kan ik ook meepraten en jullie om advies vragen ;)

@Cerberus, Balen van je slechte nacht en mauwerige kater :( niet fijn..en snap helemaal hoe als het is..Poes is hier net weer krols geweest en mauwt dan de hele dag door..nu ze het niet meer is valt ze mij de hele dag lastig..wat moet je er mee haha.

@Ego, moet om 10 voor half 12 bij de vk zijn, maar ga mooi mn bed weer in..voel me best beroerd en ben nog zo moe als een hond, hopelijk straks weer wat beter.

14. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

#3954 Foxy74, 29 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mrt 2012
    @gentle. Welkom thuis!

@sjors. Dikke dikke knuff voor jou!!!!

@cerberus. Ook voor jou!

@anna: wat er ook aan de hand is dikke dikke knuf zeker voor jou!!!

@missie; gefeliciteerd

@ego. Zo eens douchen en met mijn mams en K.oen op stap. Gezellig mama-dochter-kleinzoon dagje van maken

15. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!!!

Elegance, zo zijn idd onze nachten altijd (23.00/23.30-3.00/4.00-6.30/7.00 uur). Ik ben niet anders gewend, ook met Joosje zat dit ritme er redelijk snel in. Vind het op zich prima nachtjes. Nou was ik vannacht alleen omdat Peet de nacht had en dan is het wel pittig, normaal doen we alles om-en om, heerlijk. Besef dat ik het goed heb. :)

Sjors, knuffel meid. Ik begrijp dat je nog niet mee kunt kletsen over voedingen enzo, hihi, maar je mag je gevoelens etc. gewoon kwijt hier. Wat Anna zegt, het zit nog vers in ons geheugen. Nog even en je kunt meepraten over de nachtelijke avonturen met de kleintjes.

Anna, tjee, ik schrik van je berichtje, maar snap dat je op het besloten forum makkelijker praat. Dikke knuf voor jou, ik vind dat je het allemaal super goed doet met je kleintjes.

Cerberus, balen van je nacht, maar je bent bijna niet anders meer gewend jammer genoeg. Ik had zo sterk het gevoel dat ik nu nieuws ging lezen van jou (geboortenieuws dan), maar hij laat nog even op zich wachten. Ben kei :))) benieuwd naar jullie vierde kanjer!!!

Vitamines, hier mogen ze gewoon in de fles.

Foxy, veel plezier met je mam en K.oen, gezellig hoor!

Ik heb net Joosje naar school gebracht en Sjors op bed laten liggen. Ben dan 5 minuten weg, en heb altijd gezegd dat ik dat nooit zo doen. Maar het manneke is zo gebaat bij rust en regelmaat, ik heb hem toch laten liggen. Buurvrouw was wel op de hoogte. Net meteen even bij hem gekeken en meneertje ligt prinsheerlijk te slapen. Denk dat dat toch beter is dan hem mee sjouwen. Bovendien komt het hooguit 1 keer per week voor want op de andere haal-en brengtijden (tussen de middag en om 15.30 uur) zijn we altijd thuis omdat we overdag geen diensten draaien. En Peet heeft doordeweeks maar 1 keer een nachtdienst dat ie in de ochtend niet op tijd terug is voor Joosje.

Eveline, wij hebben ook pas sinds een paar dagen enigzins ritme en Sjors is vandaag 3 weken oud (tjee, 3 weken alweer, 3 weken geleden was het puffen...). Geef het even de tijd, het komt vanzelf en het ene kindje is daarin misschien sneller dan het andere. Ik wijk ook regelmatig af van "de tijden", als hij eerder honger heeft, krijgt hij eerder zijn fles. Komt altijd goed, maak je niet teveel zorgen. Ze is nog zo klein... en super lief en knap!!!

Het zonnetje schijnt weer, is wel de laatste mooie dag toch?! Jammer, ik kan er zo van genieten.
    Vanmiddag voor het eerst weer naard e fysio, ben benieuwd. Gaat super goed met mijn bekken, mag echt niet mopperen. Kan weer heerlijk slapen en draaien in bed.
    Vanavond even naar de osteopaat, gewoon voor de zekerheid. Hij kijkt voornamelijk naar rechts en dat kan zijn omdat hij wat last heeft van zijn nekje door de snelle bevalling.
    Verder geen plannen, we nemen het zoals het komt.

Zaterdag gaan Peet en ik gezellig uit eten saampjes, hebben gereserveerd in een heerlijk tapasrestaurant. Zijn dan 6 jaar getrouwd. Verheug me erop, even tijd voor ons. Mijn moeder komt voor de kids, komt dus helemaal goed.

Fijne dag meiden!!!
    Liefs, Leske

16. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Dat is dan toch super! K.oen bakeren we ook in en dat werkt ook erg goed

17. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook mogge... Beetje chaotisch vannacht en vannochtend, maar goed, we zijn weer up and running.

Even over dat wakker maken. Hoe doen jullie dat in vredesnaam? Gisteravond had ik ons mannetje om 20.00 uur voor het laatst gevoed. Daarna is hij met papa onder de douche geweest en hebben we hem in zijn bedje gelegd. Ik dacht hem om 23.00 uur nog een keer te voeden in de hoop dat we een langere nacht zouden hebben, maar ik kreeg hem echt met geen mogelijkheid wakker. Hij heeft misschien een paar slokjes genomen, maar daarna was het ook wel op. Om 2.00 uur vond hij het zelf dan wel weer een mooie tijd (zucht... dat doorslapen moet je dus NA 23.00 uur doen;))

Helaas wel een hoop nachtelijk gespook daarna. Ook hier denk ik toch krampjes. Dus we hebben de Infacol maar weer van stal gehaald. Hopelijk gaat dat helpen en hebben we de komende nacht een betere nacht.

@Anna27: Oei, klinkt niet best. Wat het ook is: in ieder geval heel veel sterkte!

@Cerberus: Ben wel heel benieuwd hoe jouw bevalling gaat zijn. Volgens mij ga je alle snelheidsrecords hier verbreken?

@Leske: nu al naar de fysio? Das wel snel. Ik 'mag' pas met vier weken weer bellen zodat we met zes weken weer kunnen gaan starten met oefenen. Bij klachten mocht ik wel eerder bellen hoor, maar het gaat best aardig, dus ik denk dat ik er wel vanaf kom met alleen het optrainen van mijn buikspieren straks.

@Dames die nog moeten bevallen (dat zijn er nu echt niet veel meer...): heel veel sterkte en denk maar zo: er zit hier nu wel een hele hoop ervaring op jullie te wachten voor advies :D. Enne, ik denk dat menige dame hier toch wel een beetje jaloers zit te kijken naar die net geboren spruitjes... Het is zo mooi...

@Hier: vandaag wordt de nieuwe wasmachine en extra vrieskastje geleverd. Hebben niet durven wachten tot de oude machine sneuvelde (manchet begint nu heel rap af te brokkelen). Zag me al terugkomen van vakantie met een auto vol was en dan tot de conclusie komen dat de wasmachine echt het loodje heeft gelegd. En ach, de oude machine was ook al ruim 11 jaar oud, dus die heeft zijn geld meer dan opgebracht!

18. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga ook meer voor een babbeltje en om te bespreken hoe het gaat. Misschien kan ik al wat simpele basisoefeningen doen, maar verder ook nog niet. Ik denk dat ik er ook aardig goed vanaf ga komen, joepie!!!

19. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    @missiemaartje, gefeliciteerd!!! Maak er een mooie dag van!

@Anna, ik schrik ook van je berichtje, sterkte meis!

@leske, heerlijk even samen uit eten!

@cerberus, de dag dat ik ging bevallen waren mijn katten niet van me af te slaan, ik denk echt dat ze het aanvoelen.

@sheena, wat een heftige bevalling, ik duim voor je dat hij niet verder afvalt. Maar heel fijn dat jullie weer thuis zijn!

@evelien, bijzondere timing van jullie dochter! :)

@cijfer, vannacht was het een 8!!!! Heerlijk, ik hoop dat we dit een beetje vol kunnen houden!!

@voedingen, tot vorige week gaven wij nog 8 voedingen per dag omdat hij nog geen 3 kilo woog, nu zitten we op 7 voedingen en drinkt hij gemiddeld 90 cc.

@la femme, mooi verhaal, is het toch nog heel snel gegaan!

20. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Zo ik heb weer vlug vlug bijgelezen!

Het valt mij op dat veel meiden verwachten dat hun hummeltje nu al 'doorslaapt'. Ofja....verwachten, er erg op hopen. Als ik jullie was zou ik dat niet doen, want wie weet duurt dat nog wel maanden! Als je nergens op hoopt, kan het alleen maar meevallen ;)

@ Anna: naar berichtje, we horen het wel op het besloten forum....

Hij slaapt 's avonds meestal heel goed en soms wel 6 uur achter elkaar en komt dan tussen 1.00 en 2.00 en dan rond 6 uur weer. Beetje balen dat de oudste dan ook om 6 uur wakker is.

Gisteren had hij echter ergens last van want hij bleef maar huilen, en is dus wakker geweest van 16u tot 22u. En ik had juist gehoopt op een avondje slaap zoals op andere avonden. Maar goed, ik heb het overleefd. (Vriend heeft avonddienst en dus alleen thuis met de 2 kindjes).
    Wel sneu dat ik L.eander moest laten krijsen op het moment dat de oudste naar bed moest. Toch lastig dat ik mezelf niet in tweeën kan splitsen....

Ik hoor er eentje wakker worden voor een voeding!

Deel Deze Pagina