Maart 2012 Mama's Deel 5!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fropste

fropste Actief lid

25 jul 2011
    165
    0
    0
    @Suzanne,zodra er iets is hoor je me gelijk hoor. je bent niet voor niets mijn buddy. hahaha
    weet niet meer wie het vroeg, beesie volgens . ik moet maandag weer naar de dokter en dan bespreken we wanneer we naar gyneac. moeten. om het verder te bespreken.

op dit moment heb ik het gevoel dat de eerstvolgende cerberus gaat zijn, gevolgd door sjors en dan ik. ben benieuwd.

verder lekker dagje met vriendin doorgebracht. was erg gezellig.

2. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    @ Frenzy, heb jij nog de foto's van de meeting? Zou je die naar mij willen sturen in een PB (als dat kan trouwens? anders geef ik je even mijn email)?

3. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Eveline ben benieuwd of de nieuwe speen en flesje bevallen! Fijn dat D.anique lekker in haar bedje slaapt.
    Leske heerlijk toch, zoveel tijd voor elkaar. Wij hebben dat ook, werken allebei parttime in loondienst en vriendlief is ook nog freelancer, maar dat is vanuit huis dus zien elkaar veel. Vind het heerlijk! Hier ook geen dure vakanties, vaak uiteten en andere uitjes maar dat is voor mij niet belangrijk.

Hier weer een superdagje! 9 uur gevoed, half 1, 4 uur en tussendoor slaapt ze alleen maar! Heb de fotoos besteld van de bevalling tot nu en die waren klaar dus ben ze nu in een fotoalbum aan het plakken.. met de nodige tranen tussendoor. Wat kan het kijken van die fotoos veel met je doen zeg..

4. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Even snel een ego bericht/vraag ben druk...

@ swaddle me/ inbakkeren; J.ort ligt er nu in te slapen en slaapt als een roosje, hij is best beweegelijk normaal en zwaait veel met zn armpjes... Ik zie nu dus ook dat hij daar in 'in bedwang wordt gehouden'...

Alleen nu komt het; ik vind mezel zo een MIEP....

Wil eigenlijk liever niet dat mn kindje in zo een doekje ligt (begrijp dat het geborgenheid geeft) maar heb zo een idee dat het zo een dwangebuis achtig iets is (sorry voor mijn 'harde' omschrijving..) En dan denk ik, hij moet toch gewoon zonder kunnen slapen...

Dit zelfde heb ik met een fopspeen, meneer wordt er rustig van.... maar in no time trek ik dat ding weer uit zn mondje en denk dat, je kan toch makkelijk zonders....

Pfff ik ben echt een miep he?!

5. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Frenzy ik heb dat helemaal niet.. Ik vond het eerder zielig dat mijn meisje zo oververmoeid was en amper sliep overdag.
    Nu ze in de pacco ligt slaapt ze 2x zoveel als ze daarvoor deed, ze oogt veel vrolijker, drinkt beter omdat ze dan uitgerust is enz.
    Ik zie dus alleen de voordelen.
    Als je er zelf geen goed gevoel bij hebt moet je het gewoon niet doen, niet alle kindjes hoeven ingebakerd te liggen he!

6. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaa een ontzettend miep... Miep! Haha nee hoor, ik snap je wel... Heeft J.ort er last van als hij ligt te zwaaien met zijn armpjes ?? Ligt hij te huilen of zo???

Niek is namelijk ook ontzettend beweeglijk en zwaait ook met zijn armpjes. Ook kruipt hij omhoog in zijn bedje. Maar hij heeft er verder geen last van, slaapt gewoon verder.. DUs heb nog geen behoefte om hem in te bakeren!

7. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Hier ook het advies gehad om 10 cc water meer te geven maar merk geen verschil. Als ik hem doe verschonen, hou ik zn beentjes vaak in kikkerstand zodat zijn kontje vrij is. Hij poept dan heel vaak... Misschien ook eens proberen. Dan is het eruit en het zit nog in de luier...

8. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    Lekske wil haar morgen nog wel ff online zetten, in de ochtend ga nml zo off en kom dan niet binnen een uur weer online om hem te verwijderen ;) Fijn dat jullie het zo 'goed geregeld' hebben! Heerlijk lijkt me dat! Ik ga straks partime werken, man blijft fulltime, maar is wel de donderdagmiddag bij ons meisje

@ mushu hopelijk heb je genoten van je kop thee, even lekker tot jezelf komen.

@ Frenzy ik zou gewoon doen waar ik me goed bij voelde, dan ben je ook het meest ontspannen en dat is ook fijn voor je kleintje..

@ sasjuh lekker zo'n dagje :) ontzettend fijn dat je meisje het zo goed doet!

@ Eveline ben benieuwd hoe het gaat met de spenen!

hier voedertijd! tot morgen fijne avond en hoop op babies :)

9. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ook even ego:
    heb echt een ontzettende baaldag... Allebei de kindjes reageren daar vreselijk op...
    Zoonlief heeft echt poep in zijn oren vandaag en is extreem luidruchtig en druk (en ik ben daar vandaag extra allergisch voor...), en L.ise huilt/moppert bijna de hele dag... Het lukt me nog steeds niet om te ontspannen, dus het voeden gaat ook slecht (als ik aanspan, hapt ze namelijk heel slecht).
    En we krijgen over 3 kwartier ook nog kraamvisite... Over een half uurtje dus nog maar even kolven, zodat ik in geval van nood het flesje kan geven!

Sorry voor het gemopper, maar ik zit er echt even helemaal doorheen. Hoop dat het snel beter gaat! (en het ging zo goed...)

10. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat het mopperen oplucht! En ik hoop dat de visite snel de deur uit is, kun je (hopelijk) lekker met de beentjes omhoog.
    En natuurlijk hoop ik nog het allermeeste dat het snel beter gaat!
    Knuf voor jou!

11. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Anna; knuffel meid! Na regen komt zonneschijn...

@ cerberus; tis erg stil daar?!

@ Eveline; pb mij je adres dan mail ik je het!

@ Ego; tja ben gewoon een miep... Zo kraamvisite, hoop dat J.ort zich gedraagd....

12. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi, miepke. Ik heb totaal geen moeite met de speen. Het inbakeren vind ik ook een beetje zielig, maar ik weet dat hij er baat bij heeft...

13. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    Ongelooflijk, vandaag de swaddle me binnengekregen, en meneer slaapt!!! We moeten hem gewoon wakker maken voor zijn voeding, toeval of werkt dat ding echt?? Het is trouwens wel een schattig gezicht, zo een wormpje!!

14. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Pioentje: wat fijn dat ie zo goed werkt! Hier precies zo! Wat een opluchting he?!

15. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    @ Frenzy, je krijgt zo PB van me...ik vind je geen miep hoor. Ik houd ook niet van de fopspeen en ben ergens blij dat D.anique hem snel uitspuugde. Al gaf het haar na een flesje wel ontspanning om nog even op de fopspeen te sabbelen. Maar ze viel in slaap zonder.
    Inbakeren is denk voor ons meisje ook wel fijn en daar zou ik geen moeite mee hebben. Ik ga even zoeken op MP voor een inbakerdoek...

@ Anna, jeetje wat een rotdag voor je...hopelijk gaat de nacht beter zodat jullie allen wat uitgerust zijn en dan morgen aan een nieuwe start kunnen beginnen.

@ Pioentje, wat fijn dat de inbakerdoek voor F.lint ook zo goed werkt! Heerlijk dat hij even slaapt.

@ Nieuwe speen/flesje, we hebben zojuist drinken gegeven uit de difraxfles met dental speen. Ben alleen beetje dom geweest...hiervoor gaven we altijd de fopspeen een paar minuten zodat D.anique een beetje 'loom' werd en dus minder snel uit de fles dronk. Dat had ik nu weer gedaan dus mevrouw lag al half te pitten. Mja deze speen gaat natuurlijk een stuk moeilijker! Ze heeft nu 30cc laten staan, ik kreeg haar gewoon niet meer wakker...ze heeft 40min. over 60cc gedaan. Misschien wel weer erg lang. Hopelijk als ze vanavond beter wakker is dat het ietsje sneller gaat. Ze heeft na de fles geen last gehad van de hik of krampjes en ligt nu lekker te slapen in haar wiegje alweer een half uurtje.
    We gaan nu een dag de dental speen proberen en kijken hoe het bevalt. Als het niet bevalt, kijken we hoe de Brownfles bevalt. Zal een dag lang genoeg zijn om het aan te kijken? Wil ook niet te vaak wisselen van fles want dan moet ze elke keer opnieuw wennen...

Vanavond wil ik haar ook even in badje doen voor het slapen gaan. Maar weer twijfel (jeetje als nieuwe mama heb je best een hoop 'dilemma's'). Flesje voor of na het badje? Ben bang dat ze na het badje weer te moe is voor het flesje. Maar weet ook niet zeker of ze na het badje lekker gaat slapen als ze dan geen flesje meer krijgt. Misschien 50/50? De helft voor en de helft na het badje?
    In de kraamweek deden we het badje in de ochtend en kreeg ze daarna het flesje en viel dan goed in slaap.
    Heb nu hele tijd het idee dat ik haar hoor huilen boven maar dat is denk ons nieuwe buurjongetje (23 maart geboren trouwens!) want als ik onderaan de trap ga staan dan hoor ik haar niet.

16. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    @frenzy: ik snap je dwangbuisidee, maar in de buik hadden ze op het laatst ook geen ruimte meer en die geborgenheid missen heel veel baby's. Zo inbakerzak kan die geborgenheid weer terug geven.

Er zijn veel baby's van jullie die in zo'n inbakerzak liggen he. Wat heerlijk dat het zo goed werkt. Ik kreeg toen als tip van mijn vriendin om de slaapzak aan te doen zonder de armen door de mouwen. Zelfde idee. Ze deden dat op de creche veel. L.ize heeft em niet nodig. Die leg ik weg en ze slaapt. Ben echt gezegend met zo'n kindje want bij N.ils was dit wel anders. Die heeft 2 maanden niks anders gedaan dan huilen.

@eveline: ik zou de fles na het badje geven. Als ze echt honger hebben gaan ze toch niet slapen haha. Ik heb L.ize vanavond ook in bad gedaan, toen een voeding en daarna in haar bedje. Ze slaapt nog. Je kan natuurlijk ook 50/50 doen, maar de kans dat ze dan veel gaat spugen is ook aanwezig.

17. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Jaaaa ik heb mn tattoo! Helemaal blij mee! De foto staat op mijn FB voor de geinteresseerden...!

18. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    beesie heb ik jou niet op fb?? Ik zie geen tattoo ;)

19. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    ik ook niet!

20. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Huh? wat vreemd! Ik zie m zelf wel staan op mn profiel, en heb ook al een reactie van iemand...

Deel Deze Pagina