Maart 2012 Mama's Deel 5!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor jullie oppeppers en advies. Borsten doen echt zeer van de spanning. Ik ga zo even kolven... heb wel het besluit genomen. Ik stop.

2. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Moeilijke beslissing he Cupido.
    Ook hier het besluit genomen te stoppen met bv. De afgelopen week ben ik eigenlijk al langzaam aan het afbouwen gegaan. E.lin drinkt eigenlijk alleen de nachtvoeding nog live aan de borst. Verder kolf ik zo'n 3 keer per dag, dat krijgt ze in de fles en de andere voedingen kv. Ik merk echt dat het snel terug loopt, heb vanmorgen om 5 u bv gegeven, en om 9 uur onder de douche met de hand even de spanning eraf gekolfd. Verder nog niets gekolfd oid dus vandaag.
    Ik merkte gewoon dat E.lin na de voeding aan de borst nooit tevreden was. Zelfs niet na een uur drinken.. Nu ze het in de fles krijgt is ze wel tevreden, gaat lekker slapen daarna. En ik ben er dus eigenlijk wel klaar mee, dit is gewoon extra werk voor mij omdat ik nu steeds moet kolven en heb eigenlijk al afscheid genomen van de bv. Denk nog 1 of 2 nachten wel de nachtvoeding ivm stuwing (heb geen zin in kolven 's nachts) en dan is het helemaal klaar.

3. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @cupido: ik heb respect voor je beslissing, dat ten eerste, maar heb je je bedacht dat het ook kan zijn dat je zoontje ook een uur over een flesvoeding doet? (kwam ineens in me op, en is ook zeker geen verwijt of 'aanval')

4. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier ook geen krampjes en spugen ;) Ik klop het nog even af.. want de mevrouw op het cb zei dat de krampjes meestal pas met 6 weken (??) begonnen. Ik hoop dat ze maar gewoon wegblijven :)

5. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Yepz, ik gebruik de fase 1 speen. Ik doe pauze ertussen (voor boertje) en als hij echt supergulzig is, nog een pauze. Ik leg hem nu trouwens ook in een voedingskussen neer en dan met zijn hoofdje schuin tegen verslikken en dit helpt hier enorm qua rustig drinken. Enige probleem is, als ik hem rechtop hou kan ik zijn hoofdje niet schuin doen, dus dan blijft ie zich aan het verslikken. Nu leg ik hem half rechtop zeg maar, en dan hoofdje naar de zijkant.

Als de webshop ze niet kan/wil verzenden, wil ik je er ook wel eentje op de post doen? Alleen wordt het dan morgen op de post, want heb vandaag geen auto en woon in een boerengat zonder brievenbus haha ;) Die speen is niet gebruikt, enkel een keertje uitgekookt...

6. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook geen last van stuwing, lijkt alosf mijn borsten leeg zijn.. Maar ik kolf met gemak in 10 minuten 150 cc af... Dus toch niet leeg!!! Maar goed ik maak dus een combinatie.

Ze zeggen dat als je eenmaal de beslissing hebt genomen, je productie ook snel terug loopt.. Dat het toch ook emotioneel effect heeft zeg maar..
    Misschien een reden dat het bij mij nog wel nog wel gewoon goed loopt ( met 4 keer kolven per dag ).. Omdat ik toch graag de combinatie wil blijven doen.

Snachts vind ik het niet erg om te kolven omdat ik er dan toch uit moet voor de fles.. Even 10 minuutjes kolven heb ik zo gedaan.

7. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat dat bij Niek, hij is nu bijna 11 weken, toch wel wegblijft!!

8. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Shadow wat een heftige bevalling meis. Gelukkig is het voorbij en kan je genieten van je prachtige mannetje!!

Cerberus zet em op meid!

Over de kindjes met (verborgen) reflux. L.ize spuugt ook veel na de voeding. Ik geef dan borstvoeding. En ik heb zoveel melk dat ze zich telkens verslikt en er tegen moet klokken om het weg te krijgen. Daarna spuugt ze dus weer. Na de voeding kreunt ze heel erg en ik moet haar wel weer 2 of 3x optillen vanuit bed omdat ze spuugt of een boer moet laten. Ik heb het nu 2x gekolft en in een fles gegeven en dan spuugt ze minder. Zal zij nu ook reflux hebben? Ze huilt niet. Ja alleen als er een boer dwars zit.

9. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Cupido, hetzelfde als anna zegt komt ook in mij op.. En je bent pas een week op weg he.. Ik merkte pas na twee waten wat ze bedoelden, dat je bv moet leren.. Jij maar ook je kindje..
    Ik heb hier dus ook een dreumes rondlopen.. Maar voor mijn gevoel is bv zelfs makelijker.. Je legt ze even snel Aan de borst.. Het gaat steeds makkelijker.. Met fv krijg je er andere orgen bij waar je misschien niet gelijk bij stilstaat.. Tegenwoordig ben ik al in 15 min klaar met voeden.. Maar dat zEg ik nu he.. Wie weet stop ik volgende week wel zelf..
    als de keuze is gemaakt.. Wil ik die zeker niet in de weg zitten.. Dan wil ik je sterkte wensen in je besluit..

Sasjuh, jij ook stoppen... Zoals jij het zegt fulltime kolven en daarna de fles geven zou ik ook nietbzien zitten.. Ieder zo zijn voorkeur, maar dan zou ik ook voor fv gaan..
    Bah moeilijk hoor meiden om zo'n beslissing te maken.. Heel veel succes!

Shadow, wat een mooi verhaal.. Ik moest ook weer tranen wegslikken.. En zie je wek.. Ook jij kunt het! En wat een mooi kereltje zag ik!
    Ik zie dat miemand erover begint, maar ben toch wel benieuwd wat je met je ex gedaan hebt. Hem laten weten ec etc... En hoe jij er nu instaat. Als het ongepast is dat ik he vraag, dan spijt het me.. Dat is dan niet de bedoeling..
    Geniet van je mooie mannetje! En de biefstuk opmerking hahahah.. Ik noemde het altijd mossel ;)

Cerberus, wat nou, heb ik te vroeg gejuiched! Gelukkig rommelt het. Ik duim heel hard voor je dat het nu allemaal snel vanzelf op ang komt

10. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij drinkt de fles binnen 5-10 minuten leeg.
    Het aanleggen is ook telkens een probleem en hij trekt tijdens een voeding aan mijn tepels. Ze komen niet tot rust. Daarbij de 7 uur per dag voeding en daarnaast nog de mama honger. Ik heb ook nog een dochter die aandacht van me verdient. Dit alles bij elkaar is het voor mij een moeilijke maar meest verstandige besluit. Ik wil voorkomen dat borstvoeding ten koste van alles gaat. Dat is het niet waard.

11. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou ben benieuwd zo...
    wat krampjes af en toe maar geen weeen....

12. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Ik zwaai natuurlijk even naar je terug;)

Idd ja!! Viel mij ook al op!!:D

Lautjuh:
    Ik ben met Sem destijds bij de kinderarts geweest in het ziekenhuis.. Hij zei dat heel veel baby's reflux hebben maar als ze er geen last van hebbben, er niks aan de hand is.. Het gaat meestal uit zichzelf beter met een maand of 3.. En helemaal goed is het pas wanneer de kindjes wat meer rechtop zitten enzo..
    Maar als je twijfelt zou ik het gewoon even op het CB aangeven, zei geven je een verwijsbrief voor het ziekenhuis en dan kan de Kinderarts daar misschien beter oordelen..

13. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Dat is precies wat E.lin ook doet. Die gaat gefrustreerd aan mijn tepels lopen trekken, kreunen enz. Terwijl er met de fles niets aan de hand is, dan drinkt ze rustig in ongeveer 20 minuten haar flesje leeg en is dan tevreden.
    Ik heb geen moeite met de beslissing om te stoppen. Was er eigenlijk de afgelopen week al afscheid van aan het nemen omdat ze amper meer live bij me aan de borst dronk.

Wel zonde van mn dure aangeschafde kolf haha. Ga hem maar op marktplaats zetten.

14. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    cupido
    begrijpelijk hoor... je moet doen wat voor jullie het beste werkt...!!

15. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Shadow; jeeeetje wat een verhaal. Heb het echt met tranen in mn ogen gelezen... Emo muts dat ik ben!! Geniet lekker van je man... Hoe vonden je mam en oma het? En weet niet of ik het moet vragen, maar doet je ex intussen normaal? (als je niet wil antwoorden, niet doen, gewoon bezorgdheid vanuit hier ;))

Cerberus; snap dat je liever ff wacht met de vliezen. Als het dan niet doorzet, alsnog zh. Duimen draaien nog steeds op volle toeren en zal zo meteen een kaarsje voor je branden ;)

Pioentje; heb vannacht over jou gedroomd... Maar weet alleen niet meer wat hahahha! Heb ook echt als Pioentje over je gedroomd, niet als je echte naam hahaha *geen vieze/akelige/etc droom hoor voor zover ik me kan herinneren*

Frenzy: brrrrr... En het was/is zo koud... Merk je direct he? Dat het weer een deel graadjes kouder is. Blij dat je het weer lekker warm kan maken daar in je huisje...

Cupido; wat niet gaat dat gaat niet... Jijzelf kan dit het beste beslissen. Luister naar je eigen gevoel en laat je niet gek maken door andere... Als JIJ je goed voelt, zitten de kindjes waarschijnlijk ook een stuk lekkerder in hun vel...

Nachten; jeetje ben jaloers op sommige van jullie met de nachten... Al zolang doorslapen??? Hier ben ik blij als ik 3 uur aan 1 stuk slaap. Laatst was echt ff luxe, maar helaas eenmalig. Ochja, mij maakt het niks uit... Net was F.ynn redelijk tevreden na het flesje... En als hij zo altijd is, maakt het me niks uit, al moet ik er 392090 keer snachts uit! Wat een lief/tevreden kindje je goed kan doen! Maar nu is het gewoon: als hij pijn heeft, heb ik pijn. Zou het liefste alles van um over willen nemen zodat hij lekker in zijn velletje zit. Zo frusty dat je ALLES wat in je macht ligt doet en wil voor je kindje, maar dat hij nog steeds niet tevreden is...

KA: heb het ziekenhuis gebeld, de kinderarts die F.ynn ook behandelde vond dit voldoende redenen (lees; ze gaf zelf aan dat ze F.ynn heel snel wou zien en niet wou wachten tot de 17e) om de afspraak te vervroegen. Moet nu aankomende dinsdag... Ben echt benieuwd wat zij denkt/constateert. Ik ben het gedoe zat! Het CB zegt dit en dat proberen en doen... De osteopaat zegt weer wat anders... Wil dat er nu eens serieus naar wordt gekeken door iemand die daarvoor heeft geleerd. En dan kan ik eens kijken of mijn moederinstinct klopt en er écht iets mis is met mijn mannetje...

Gister had hij trouwens ECHT iets engs... Een soort van verslikken, maar anders dan verslikken. Soort overgeefneigingen... Liep helemaal rood aan, ademhalen ging opeens heel raar, soort van hoesten tussendoor (tja, herken het nog niet echt bij zo'n kleintjes wat het precies is). Aan het piepen tussendoor. Was wel echt akelig... Hoop dat het iets eenmaligs was, want heb het er maar niks op. Of herkent iemand dit als iets onschuldigs?

Ff eten, tis al bijna half 2 ;) Ga vanavond of morgenavond een leuk avondje voor manlief organiseren. Lekker eten, wat lekkere dingen in huis halen, lekkere hapjes en drankjes voor ons samen... Wordt tijd, weer lekker wat tijd voor ons 2tjes ;) *zul je zien dat F.ynn nét dan onrustig is hahahah*

Morgen en zondag hele dag bezoek! Er komen morgenmiddag al 5 man, maar nu had diegene die hier op bezoek komt, nog 2 andere uitgenodigd omdat ze dat gezellig vond (????). Heb aangegeven dat ik het liever wat verdeel. Als ik F.ynn in 7 handen moet gaan duwen, issie helemaal van slag, vind het wel prima... En trouwens, zijn wij zlef niet degene die afspraken maken met andere om op bezoek te komen? Vind het niet normaal dat iemand die hier op bezoek komt, andere gaat uitnodigen ;) Maja, zal wel aan mij liggen hahaha. Geef er niks om! :p

16. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou gewoon lekker stoppen als je gevoel dat zegt. Ik ben voor mijn gevoel ook te lang bezig geweest met proberen (wel om een andere reden dan he!!!) maar ja weet je, jij moet je ook happy voelen hoor..

17. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Rens: Is fynn toevallig erg verkouden?? Want als ze dat veel hebben ( het rood aanlopen en hoesten) Kan het ook het RS virus zijn..
    Is voor ons als een verkoudheid maar die kleintjes hebben er veel meer last van..

Ego: heb me voorgesteld op het besloten forum trouwens.. Werd tijd! Hahaha.
    Maar door de drukte helemaal niks van gekomen..
    Kijk namelijk snel even op mn telefoon en dat is geen doen om een heel verhaal te typen..

18. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Rens; ja dat is wel raar hoor van het kraambezoek.. Ik houd daar niet zo van als mensen dat soort dingen zelf organiseren. Mijn tantes waren hier afgelopen week, met zijn 5en en dat vond ik eigenlijk al teveel. Voor Niek niet, die vind alles best, die slaapt gewoon door. Maar meer voor mezelf.. Best druk hoor!

Hopelijk kan de kinderarts meer voor je doen volgende week. Tis altijd moeilijk want iedereen zegt altijd wat anders.. In het ziekenhuis zeggen ze dit, op het consultatiebureau dat .. .En dan heb je idd nog de osteopaat, die dan weeeer wat anders zegt.. Probeer je gevoel te volgen want je doet het super.

Het extreem verslikken herken ik trouwens niet, of in ieder geval met zijn ademhaling. Niek verslikt zich ook wel eens en soms ben ik ook wel eens bang dat hij er in blijft, dan krijgt hij ook even geen lucht. En daarna gaat hij huilen want ja benauwd krijgen is ook niet leuk..

19. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Cupido: ik sluit me bij Missiemaartje aan..
    Als dit voor jou het beste voelt, moet dat gewoon doen!!
    Ik geef je groot gelijk!

20. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    @Rens; als er 5 man of meer komt gaat mijn kind echt niet van schoot tot schoot. 1 of 2 mogen hem vasthouden en dan vind ik het wel prima. Ik zit 's nachts met een kind wat overstuur is. Wat brutaal trouwens dat diegene gewoon nog even 2 personen erbij heeft uitgenodigd omdat ZIJ dat gezellig vond??? :$

Deel Deze Pagina