Maart 2012 Mama's Deel 5!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Lautjuh: ik voed ook volledig op verzoek. Dat kan dus erg variëren. L.ise heeft ook dagen dat ze heel veel spuugt, en dagen dat ze iets minder spuugt. Dagen dat ze niet spuugt zijn er nauwelijks... Verder laat ze dus ook nog tijden het drinken in het begin veel langs haar mond lopen! Ik voed nu dus met 3 hydrofielluiers, 2 spuugdoekjes, en een zoogcompres onder haar kin, haha! Verder heeft L.ise altijd een slabbertje om. Wel zonde van die leuke kleertjes, want de truitjes zie je dus bijna niet, haha!
    Wat bij ons wel heel goed helpt, is tijdens iedere voeding minstens 2 keer laten boeren. Als ze aan het eind 1 grote boer laat, komt er vaak een hele golf terug.
    Net was het al anderhalf uur geleden dat ze gedronken had, is manlief een beetje aan het hannessen met haar, en dan komt er rustig nog een hele golf melk uit... Lastig hoor! Goed om te weten, dat het in de loop der tijd iig minder gaat worden!

@Wakker zijn: L.ise slaapt nog steeds van voeding tot voeding. Ik denk dat ze op een dag in totaal max 2 uur haar ogen open heeft, haha! Ik kan eigenlijk niet wachten tot ze wat groter wordt, wat dat betreft!

2. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Dan gewoon om 7 sochtends weer het eerste flesje... Zodat hij overdag weer het normale ritme heeft.

3. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Anna wat fijn dat jij hetzelfde hebt haha. Tis heel vervelend natuurlijk maar had het gevoel dat ik de enige was. L.ize is wel veel wakker en huilt ook als er weer wat dwars zit. Tussendoor laat ik haar ook wel 2 tot 3x boeren en nog komt er rustig een uur na het drinken melk uit haar mondje. Heb de vraag ook al bij de lactatiekundige neergelegd. Overdag vind ik het niet zo erg, maar s'nachts kan ik haar na de voeding niet meteen terug leggen ivm spugen.

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Eveline, volgens mij is een uur wakker ongeveer wel vrij normaal. 18-20 uur slaap per dag hoor ik wel eens, dus dan klopt dat wel...

Frenzy, ik heb AB die wel met BV samen mag, als het goed is (extra nog gevraagd). *tochevengegoogled* ja, ik heb amoxicilline en dat mag met BV!
    W.b. ritueel, ik zou lekker doen wat goed voor je werkt, maar als ze nou niet zo goed slapen 's nachts kun je het wel proberen!

Hier is het nu een beetje prutsen. Ze heeft idd veel zuigbehoefte door de krampjes, maar ik probeer niet steeds aan te leggen. Nu dus met speentje/pink en proberen om minstens een uur tussen de voedingen te houden. Ik kan gelukkig wel duidelijk aan haar zien wanneer ze weer honger heeft (speen wordt uitgespuugd, en mevrouw ligt rustig, geen krampjes, maar wel lekker "snavelen", happen). Ze huilt tot nu toe eigenlijk alleen bij krampjes, en als ik te laat ben met voeden. Wat dat betreft zou ik haar graag wat langer bij mij op de kamer willen houden 's nachts, zodat ik haar hongersignalen gewoon op tijd opmerk. Nu vind ik het al bijna irritant als mijn man niet wakker wordt van die eerste kreuntjes en sabbelgeluiden (hij pakt Sifra, die slaapt aan zijn kant in de kinderwagen).

5. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Gentle dus toch een borstontsteking? Haha daarom zijn manlief en ik van plek gewisseld in bed omdat het wiegje niet naast mij pastte.

6. fropste

fropste Actief lid

25 jul 2011
    165
    0
    0
    haii meiden, nou hier gaat het hem ook niet meer worden om nog een maart baby te krijgen.
    heb vanaf 4 uur weer krampen/ begin weeën maar zoals ik het overal lees is dit om de baarmoeder te laten verstrijken. houden nog niet lang genoeg aan voor echte weeën. zijn wel al wat pijnlijk maar heb me voorgenomen om vk hiervoor nog niet te bellen. en ziekenhuis is 1 min. van ons vandaan dus we staan er zo.

hou jullie op de hoogte.
    indien er tips zijn dan hoor ik ze natuurlijk graag.

7. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even vlug melden ik heb inderdaad een flinke borstontsteking en inmiddels 39 graden koorts. Jeetje wat kan je hier ziek van zijn. Nooit gedacht. Ik heb een kuur meegekregen en pilletjes tegen de melkproductie.

8. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Oh ben ik in de war met cupido?? haha. Gentle waarvoor heb jij dan een kuur?

Cupido ik hoop dat de kuur snel aanslaat. Je kan er inderdaad flink ziek van zijn. Je geeft bv toch? Zorg er iig voor dat je kleintje de borst met de ontsteking goed leegdrinkt!

fropste toch spannend hoor. Flink in beweging blijven ;)

9. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lautjuh ik ga stoppen met de bv..

10. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik herken het ... Erg he? Ik was er ook zo ziek van. Hier geen pillen gekregen voor de productie trouwens hoor..

11. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Geef je hem dan ook gewoon weer een volle fles? Omdat het dan maar 2uur later is?
    Sorry voor het vragen hoor haha

12. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik ff inhaken??? Ik geef sowieso een halve fles in de nacht.. zeker als het inderdaad uurtje of 4 of zo is.. Anders lust ie om half 7 niks meer.

13. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Cupido; trouwens, de AB slaat wel erg snel aan omdat er veel bloedtoevoer is naar je borsten toe.. Dá's wel voordeel. Ik had de volgende dag al geen koorts meer. Wel nog wat vermoeid en zo.. De dagen erna nog wel erg moe maar wel al een stuk beter. HOpelijk slaat het snel aan.. Beterschap!

14. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Is idd nog niet zon gek idee!! Eigenlijk eerder niet bij stil gestaan...
    Is wel beter dan kan ik de dag tenminste weer normaal starten..

15. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Fropste: ach April vind ik ook een mooie maand ;)

Gentle: Wat vervelend een borstontsteking!! Hopelijk is t snel over!!

16. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Zo, net ff lekker de hele keuken geschrobd, heerlijk! Kleine meid ligt nu lekker te slapen in de wagen naast me. Manlief is zoonlief in bad aan t doen en daarna naar bed brengen. Dan is t papa en mama-tijd en ploffen we lekker samen op de bank!

Trouwens, nog helemaal vergeten te vertellen!!!!
    Woensdag bleef een goeie vriendin van me hier eten en daarna bracht ik haar naar huis. We reden hier net de straat uit en in de verte reed een auto voor ons. Toen zag ik ineens in de verte wat over de straat "rollen". Ik zag al meteen dat het een kat was. Toen we dichterbij kwamen zag ik t al... zn achterkant was verlamd. Op zn laatste krachten en helemaal in paniek sleepte hij zich met zn voorpootjes de berm in. Ik heb meteen de auto stilgezet en vriendin sprong al uit de auto. Beestje begon meteen te blazen want hij had natuurlijk heel veel pijn. Ik ben omgekeerd om mijn transportbox op te halen. Heel voorzichtig hebben we m erin gelegd en we zijn ermee naar mijn dierenarts gereden. Onderweg begon ie helemaal te kwijlen en te hijgen, van de shock. Bij de dierenarts kwamen we erachter dat ie een kokertje om zn bandje had met t telefoonnummer van zn baasjes. Dierenartsassistente heeft ze gebeld en ze zijn meteen gekomen. T beestje bleek Joep te heten en was nog maar 1,5 jaar oud. Helaas was zn rug gebroken dus was niks meer aan te doen! Hij heeft meteen narcose toegediend gekregen waardoor ie lekker in slaap viel. Daarna heeft ie een spuitje gekregen. Eigenaren waren helemaal in tranen en wij ook! Ik helemaal, nog steeds stijf van de hormonen. De bazin vroeg om onze adressen en was ons erg dankbaar. Vanmiddag stonden ze op de stoep met een grote doos bonbons! Echt zooo lief! Krijg dat beeld maar niet uit mn hoofd dat ie over straat rolde!

17. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Aaah beesie wat een goede daad van jullie. Wat ontzettend sneu voor dat katje. Aan de andere kant wel fijn dat hij snel uit zijn lijden werd verlost.

18. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Beesie ik krijg er kippevel van.. Vreselijk is,dat he!!
    Dat blijf je dan steeds voor je zien!
    Maar kei goed gehandeld idd!!!

19. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    @ Beesie, ach dat arme katje! Kan me voorstellen dat dat beeld je blijft achtervolgen...toen ik net zwanger was heb ik zelf een kat aangereden. Hij rende dirwct een weiland in dus ik weet niet wat er met hem was(was wel uitgestapt) of waar hij thuidhoorde...maar jij en je vriendin hebben super gehandeld!

@cupido, aii hopelijk slaat de ab snel aan!

@ fropste en sjors, 2 april babies dus?

@ visite, was dus veel te druk voor d.anique. Ze viel nu met geen mogelijkheid in haar eigen bedje in slaap. Ik zit nu dus boven met haar tegen me aan, niet zo gezellig voor visite maar zo slaapt ze in ieder geval wel even. Hopelijk kan ik haar zoin bed leggen tot ong 23.00 maar ik vrees voor een onrustige nacht....

20. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Maakt niks meid. Hier hebben ze aangeraden altijd volle en dezelfde flessen aan te bieden... Anders weten ze niet meer waar ze aan toe zijn en gaan zich dan mss eerder melden omdat ze bang zijn wéér minder te krijgen... Hier geen halve flessen dus. Als het echt kort op elkaar is, laat hij bij de fles van 7 vanzelf wel wat staan.

Eigenlijk ook logisch om hele fles aan te bieden snachts, heeft dan lang geslapen en volledige honger om het zo maar te zeggen. Beetje oneerlijk om het lange slapen dan te straffen met een halve fles.

Maar dit is hoe wij het doen en hoe het ons is geadviseerd. Ik denk dat de kindjes zelf dan meer weten waar ze aan toe zijn en des te eerder regelmaat hebben...

Deel Deze Pagina