Maart 2012 Mama's Deel 5!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    oei.. dat klinkt heel moeilijk ja. Ik bedoel, ik heb de laatste tijd ook veel gedoe met manlief, maar ik weet dat wij altijd wel goed kunnen praten. Soms duurt het even voordat we daar aan toe zijn, maar uiteindelijk hebben we het wel uitgepraat.. Lijkt me lastig als je niet kunt praten samen..

2. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    @gentle, had jij nietjes als hechting van je kz? Ik had die niet alleen maar gewone "draadjes" als hechting.

@Anna, vergeet je zelf niet!! Ook voor jou is een sociaal leven heel belangrijk! Uiteindelijk hebben je kindjes je steeds minder nodig, en ben jij alleen. Vaak is er op een sportschool een kinderopvang, probeer het een keer, je zult zien dat je goed doet! X

3. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej lieve meiden,
    Wat balen met die mannen... Ik voel me erg bezwaard door mijn altijd positieve verhalen. Ik kan er niks anders van maken. Mijn man doet minstens net zoveel als ik (in het huishouden en met de kinderen). En het scheelt dat hij niet fultime werkt uiteraard, maar hij is buiten dat ook zo gek op zijn kinderen, dat hij graag voor ze wil zorgen. En hiermee wil ik niet zeggen dat andere papa's niet gek zijn op hun kinderen natuurlijk. Misschien is het ook wel omdat hij wat ouder is. En hij werkt ook al zijn hele leven in de zorg, vaak zijn dat net iets andere type mannen. Toch?!
    Maar buiten dat, wat ik soms lees van jullie, pfff... Daar zou ik toch niet altijd mee kunnen dealen hoor. Je kiest samen voor een kind/kinderen en zult het ook samen moeten doen. En samen betekent lusten en lasten delen.

Fropste, ik ben zo benieuwd. Misschien is jullie kindje er al wel.

Spugen, Sjors spuugt soms melk terug die niet opgelost lijkt, dus echt een beetje klonterig. Vraag me af hoe dit kan, want als we 'm geven is ie echt goed opgelost. Iemand ervaring mee?

Peet is weer werken en ik ben een beetje duizelig. Dat is niet fijn met 2 kindjes alleen, doe het maar rustig aan. Gelukkig heeft hij geen anchtdienst en is hij om 23.00 uur thuis. :)

Doeg!!!

4. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Leske: je hoeft je tegenover mij niet schuldig te voelen hoor! Ik geniet juist altijd van jouw verhalen (al werd ik er van de week dus inderdaad wel een beetje verdrietig van, dat ik dat niet zo heb...). Jullie lijken me echt een geweldig gezin, en ik vind het heel fijn om te lezen dat het zo ook kan!

@Ermee dealen: ja, vind ik ook echt supermoeilijk, maar op een gegeven moment heb je zoveel samen, dat je ook niet zomaar meer opgeeft... Ik heb wel vaak gedacht: als ik 20 was geweest, en ik had geen kinderen en een huurhuis, dan weet ik zo net nog niet wat ik had gedaan.... (erg he?)

5. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Leske: ik hoop dat het meevalt met de duizeligheid!

wbt de melk die terugkomt: is dat na een tijdje, of meteen? L.ise krijgt natuurlijk bv, maar als ze een tijdje na de voeding nog spuugt is het ook altijd klonterig (kwark, noem ik het, haha!)

6. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik lees hier ook wel eens vol verbazing de verhalen over sommige mannen..
    Ik zou er iig niet mee kunnen leven, dus een dikke knuf voor deze dames!

Mijn mannetje is ruim 2 jaar jonger dan ik ben (dus het hoeft niet aan het feit te liggen dat Peet ouder is ;)) en hij doet ook net zoveel in huis en met E.lin als ik. Als hij uit het werk komt gaat ie meteen naar boven, vraagt ie hoelaat ze weer een voeding mag en kan niet wachten tot ze wakker wordt. Ook de nachten doen we samen, zelfs al moet ie de volgende dag weer werken.
    Hij werkt veel vanuit huis als freelancer dus dat is wel superfijn, en zo geniet hij ook volop van ons prinsesje.

Fles zit er weer in, 120+4 helemaal op. Zit nu op 6.00, 10.00 en 14.00 uur. Kan ik dan om 18.00 en 22.00 nog een zelfde fles geven en dan de nacht in of heb ik dan eigenlijk een voeding te weinig?

7. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cerberus, weer eentje die graag aan moeders borst hangt dus. Fijn dat je een goede kraamhulp hebt met veel ervaring!!!
    En lekker genieten hoor, van je kraambed.
    Enne, wie had er gisteren aan DE sokjes gedacht? Het heeft wel geholpen! ;)

Liefs, Leske

8. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Anna: cijfer jezelf niet weg meis. Het moet niet zo zijn dat hij de lusten heeft en jij de lasten. Kinderen daar kies je samen voor. Hij al 3x een weekendje weg? Jij mag er ook zijn en gezellig wat leuks doen met iemand. En anders regel je een keer oppas voor 2 uurtjes ofzo en ga je eens met manlief uit eten?

9. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap heel goed dat je niet zomaar opgeeft en dat is alleen maar super knap van je! Je hebt veel om voor te vechten. Maar wat je zelf zegt, er moet wel echt iets veranderen, heel snel eigenlijk. Het kan niet zo zijn dat je jezelf weg cijfert. En dat je niet kunt sporten en geen vriendschappen kunt hebben omdat je alleen voor de kinderen zorgt, huishouden doet, hond etc, dat vind ik echt heel triest om te lezen. Juist omdat je volgens mij een heel sociaal iemand bent en dus een geweldige vriendin zou zijn! Ik vind je zo over de pc al een geweldig mens!
    En ja, wij hebben een geweldig gezin. Totaal verschillende karakters, maar dezelfde manier van in het leven staan en dezelfde dingen belangrijk en totaal onbelangrijk vinden. Wij kijken in onze relatie niet naar elkaar, maar we kijken samen dezelfde richting op.

Sterkte lieve meid, ik gun je het allerbeste! Ik hoop dat er snel een goed gesprek komt en dat jullie op een andere manier verder kunnen samen met jullie 2 prachtige kindjes!

Liefs van mij!

10. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Hier ook gezegend met een man die net zoveel doet. Dit is ook wel eens anders geweest. Manlief is een fanatieke volleyballer. Maar hij geeft ook training en moet de wedstrijden coachen. Ik heb hier toen ook wat van gezegd. Hij stak zoveel tijd in zijn volleybal dat zijn gezin op de 2e plek kwam. Ik heb hier toen wat van gezegd. Of je zet je gezin op 1 of ik ben weg. Klaar! Dan kies ik voor mezelf en de kids. Dit heeft wel geholpen en hij is nu tijdelijk gestopt met training geven. Zo is hij minder vaak weg. Dit hoeft niet voor altijd te stoppen...als de kindjes straks ouder zijn dan kan hij het rustig weer oppakken. Maar voor nu wil ik dat hij voor ons kiest en niet steeds in de sporthal zit.

11. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is idd na een tijdje, kwartiertje tot half uurtje. Het ziet er een beetje uit als kwark ja. Maar dan weet ik dat Sjors niet de enige is. Ik dacht, misschien is er iets mis met de melk...

12. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Het is ook meer het gevoel dat ik dat niet zou 'mogen'.
    Daarbij komt dus, dat ik niet kan gaan sporten, omdat ik nooit zeker weet hoe laat hij thuis is. Afspreken met anderen is eigenlijk altijd mét kinderen erbij.
    Binnenkort ga ik weer zwemmen met zoonlief, en mijn schoonmoeder past dan op L.ise. Ik wil haar ook niet 3 keer per week vragen om op te passen..., want ik denk dan: "Ik heb voor kinderen gekozen, en daar moet een ander geen 'last' van hebben!"
    L.ise leert op het moment steeds beter om uit een fles te drinken, dus ik ga iig volgend weekend lekker in mijn eentje naar de stad, en ik moet gewoon leren om er eens vaker op uit te gaan!

13. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Jullie zijn lieverds!!

@Leske: dan is het inderdaad melk die al gedeeltelijk aan het verteren is. Dat is ook de spuug die stinkt...

14. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn Sasjuh, zo'n lief (en jong, hihi) mannetje! Zo hoort het te zijn hè...
    Maar wat ik wilde zeggen, vaak zijn oudere mannen wat meer hun "wilde haren" kwijt en hoeven ze niet zo nodig nog van alles en nog wat.
    Maar het ligt zeker ook aan het karakter van iemand. En natuurlijk ook aan de mogelijkheden (qua baan enzo). Maar de wil moet er zijn om het echt samen te doen, dat is het belangrijkste!

15. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

K.oen krijgt precies zo de flessen. En dan twijfel ik juist of die fles 's nachts niet net teveel is. Hihihihihi dus denk dan van jou en mij bij elkaar dat we het precies goed doen. K.oen was hij de geboorte (21-2) 2730gram en vorige week bij CB 3900gr dus we kunnen die 2 wel vergelijken denk ik zo. Geef dan 's nachts wel 120+4? Ik dan 90+3 omdat K.oen vaak pas om 04:00 uur komt en dan weer om 06:00 krijgt. Zijn nu net deze week aan het opbouwen naar 120+4 want meneer vroeg nog niet meer terwijl dit wel mocht

16. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Hier ook zo. Denk inderdaad dat je het met 'kwark' kan vergelijken door de verbinding die het maagzuur aangaat met de melk

17. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Foxy dank je voor je reactie! Ja qua leeftijd en gewicht zijn onze kindjes wel te vergelijken.
    Ik heb vannacht (nou ja om 6.00 uur dus, dat was de 1e fles na die van 22.00 uur) wel 120+4 gegeven. Gaat dan ook helemaal leeg. Ik gaf tot gisteren nog 90+3 maar dan was het vaak huilen als de fles leeg was.
    Ga het gewoon proberen vandaag zo, dus om 18.00 en 22.00 nog 120+4 en dan zie ik wel wat ze vannacht doet. Anders misschien de laatste fles bijv 150+5 oid geven.

18. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Gentle: had jij nietjes in je buik van de ks??? Ik ben onderhuids gehecht dus zie aan de buitenkant ook helemaal geen hechtingen zitten...! En wat er zit lost vanzelf op aan de binnenkant...

Anna: hmmm het vorige berichtje wat ik heb geplaatst had ik geschreven aan Happymom, maar dat moest voor jou zijn, sorry!

19. Marjoleinn83

Marjoleinn83 Actief lid

31 jul 2011
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hou lieve dames, even 'vluchtig' gelezen en weet even niet meer te reageren. Zelf een pestdag, niet helemaal lekker in mn vel en mn gezin draagt nu ook niet bepaald zijn-/haar steentje mee om het wat aangenamer te maken.
    Knuffel!

20. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Had ik al in de gaten!

@Marjolein: ook een dikke knuffel voor jou!!

Deel Deze Pagina