Ik zal me ook maar even melden... Even geen zin gehad om dit weekend uitgebreid te reageren. Wel trouw gelezen. Het weer was te mooi om achter mijn pc te zitten en omdat wij geen tuin hebben, moet je er dan toch op uit gaan. Gisteren en vandaag met mijn zoon gevoetbald (voor zo ver deze zeekoe vooruit kwam) Ik was blij als er weer jongens bij kwamen, zodat ik kon uitrusten. Ik probeerde telkens wat nuttigs te gaan doen, maar dat is toch echt onmogelijk met 2 kids die ook hun aandacht willen. Mijn man klust er ruimt lekker zijn lijstje af, terwijl de mijne blijft hangen. Maar morgen weer het rijk alleen. Ons namen lijstje is al naar 4 afgestreept...er is nog hoop! As. vrijdag heeft mijn zoon een dansoptreden. Ik hoop dat ik erbij mag zijn. Dan precies 40 weken. @ Lautjuh: Vooral voor jou kwam ik ook nog even langs, want ik wil je heel veel succes wensen morgen. Zet 'em op. Denk aan je @ Naomi: Schrikken meid van je opname. Hopelijk geen zwangerschapsvergiftiging. En anders natuurlijk ook heel veel succes morgen (sowieso met de uitslag) @ Mon: Jij werd morgen weer gestript toch? Succes ermee, hopelijk doen die lange vingers goed werk. Bij mij heeft strippen, behalve veel pijn, nooit echt wat opgeleverd. Vond jij het meevallen? @ Frenzy: Gefeliciteerd met je 40 weken. @ Gentle: Succes met het gerommel, al ben je nog niet echt aan de beurt hè @ Rens: Mij is altijd geleerd voeding weg te gooien. In ieder geval niet voor een hele dag klaarmaken. Ik maakte weleens een voeding voor de nacht al klaar. Maar tegenwoordig mag je gewoon water uit de kraan halen en in de magnetron doen. Bij mijn zoon moest je al het water eerst koken. Gelukkig is dat niet meer nodig. @ Cerberus: Hopelijk heeft deze dag rust je goed gedaan. @ Leske: Klinkt als genieten daar. Oh en goed dat je het schrijft. Alvast wat maandverbandjes in de vriezer stoppen. @ Beesie: Hier ook erge naweeën gehad. Lekker paracetamol slikken. Fijn dat je zo geniet. Wanneer mogen jullie naar huis? Hoe is het met de wond en pijn ervan? @ Zebra: Hier nooit vocht vast gehouden, Hopelijk is het wat bijgetrokken. @ Gesloten forum: Ik heb ook een forum tijdelang bijgehouden met een clubje vanaf een NOD forum hier. Jammer genoeg zijn we toch na, denk 2/ 3 jaar, uit elkaar gegroeid. Ik vind het dus wel een beetje spannend om weer opnieuw te beginnen, Vooral omdat ons afscheid niet geweldig was. Maar Anna fijn dat je er tijd in wilt steken. Mijn vriend is nog al een nerd, dus als we qua beveling of dergelijk er niet uitkomen, kan ik zijn hulp evt, vragen. @ Buik missen: Ik denk van wel.....Natuurlijk heerlijk dat ik alles weer normaal kan doen, maar dat gefriemel en die bewegingen.....die ga ik na deze zwangerschap nooooooit meer voelen. Ik koester ook elke trapje/ beweging op dit moment. Sorry als ik je vergeten ben. was even uit mijn hoofd. Knuffel in ieder geval! Zo ik ga slapen. Morgen weer vroeg dag en moeten de kids weer naar school en crèche. Welterusten meiden X Femme
'.....Rond vier weken kan hij zijn hoofd zelf dragen en van links naar rechts bewegen. Je moet zijn hoofd echter nog wek ondersteunen als je hem rechtop houdt. Maar al een maand later, als je baby zo een acht weken oud is, kan je baby zijn hoofd en borst optillen als hij op zijn buik ligt. En voor je het weet, rond de twaalfde week, duwt hij zijn borst op met gestrekte armen....'
@ La Femme; je gaat ook al hard naar de 40! Jeetje en nog steeds vier namen! Ben straks wel benieuwd naar de andere (afgevallen) namen hoor! En petje af hoor, zo reageren, grote to do list en twee kids.... SLaap lekker!
net ctg gehad en weer prima, wel om de 10-15 minuten een duidelijke (voor)wee hopelijk gaat het doorzetten en komt ze vannacht uit zichzelf!! net met plassen ook een sliertje gezien, misschien stukje van de slijmprop??
Frenzy: wat ontzettend gaaf, die bekledingsset!!! Naomi: hoop voor je dat t uit zichzelf begint vannacht! Lautjuh: heel veel succes morgen meid!!! Ego: de pijn van de wond, gaat wel beter als gisteren. Kom sinds vandaag tenminste zelf naar de badkamer om naar de wc te gaan enzo. Als alles goed blijft gaan mogen we morgen lekker naar huis! Hier vandaag ff een rommeldagje gehad met L.ogan. Ze is niet echt tevreden te krijgen. Ik heb ook zelf heel sterk t idee dat ik (nog) niet voldoende voeding heb. Daarom hebben ze haar vanmiddag en vanavond 10 cc extra flesvoeding gegeven. Ik wacht morgen nog af maar als ik dan nog steeds geen stuwing heb stap ik waarschijnlijk over op de fles. Ze doet zo haar best, maar als er bij mij niet genoeg geproduceerd word.... Vind t gewoon zielig voor haar! Zo, ik ga nu lekker slapen en hopelijk heeft ze vannacht een wat betere nacht!
@beesie: ik schrik van je bericht... In die zin, dat L.ogan pas 48 uur oud is, en je nog helemaal geen stuwing kunt hebben! Het is volkomen normaal dat ze 'niet tevreden te krijgen is'. De natuur heeft het zo bedacht, dat zij zich heel vaak wil laten aanleggen, om jouw productie op gang te helpen. Dat kan echt heel vaak zijn! Stuwing heb je over het algemeen op/vanaf dag 4. Jammer dat ik hier nu al een paar keer lees dat een ziekenhuis kiest voor bijvoeding, of zich aan strikte schema's houdt... Wat ik eigenlijk wil zeggen: geef niet te snel op! (ik kan me trouwens goed voorstellen dat voeden op verzoek voor Jou momenteel lastig is, omdat je denk ik iemand nodig hebt die haar voor je pakt?)
Hier te vroeg gejuicht... Fynn spuugt na zijn voeding gemiddeld zon 4/5 keer... Geef hem rechtop de fles, hij krijgt infacol, hou hem na de voeding zeker 40 min rechtop... Moest het cb terugbellen als het na het weekend niet beter met hem ging. Het is even goed gegaan, maar hij vergaat van de pijn. Zie het gewoon! Ook weer steeds meer overstrekken en alles... Ermke! Denk dat ik morgenvroeg meteen ff bel...
Beesie ik had pas stuwing op dag 8! Zou het zonde vinden als je te vroeg stopt. Elin heeft de 1e 3 dagen ook bijvoeding gehad omdat ze zo klein is. Zou dit echter niet uit de fles geven maar bijv. uit een cupje, theelepel of fingerfeeding.
@beesie. Inderdaad. Aanleggen, aanleggen, aanleggen dan komt de productie pas op gang. En als je gaat bijvoeden dan met fingerfeedin enz. Zou morgen ook beginnen met kolfen dan kan je zien wat er komt en dat dam bijvoeden. De eerste week is BV even volledig verstand op 0 en er vol voor gaan. Na die week kan je pas gaan inschatten hoe en wat. @rens. Jeetje klinkt mij toch wel als reflux. Dat zie je wel vaker bij die kleintjes. Hoe lang doet hij over de fles? @naomie. Spannend! Hoe is het nu? @ego. Koen de fles weer op. Gekke is dat hij gisteren overdag de hele dag krampjes heeft gehad en dan nu ineens ruim 4 uur slaapt. Ga nu zelf ook gauw slapen want 5:45 gaat de wekker van mijn ma weer
@ Rens; oei...wat vervelend! grappig zo de nachtelijke gesprekken hhaha. Niek heeft zijn fles ook weer op! nog even kolven nu...
@beesie: geef het de tijd om op gang te komen, het duurt even maar het is de moeite waard!! @foxy: nog steeds om de 10 minuten een voorwee... verwacht niet dat het door gaat zetten maar ik hoop het wel hihi.
Flesje heeft hij in ong 10 min op... Met die dr browns fles... Rare is dat alles telkens maar 2 dagen ofzo helpt. Heb nu wat extra (1,5 pipetje) infacol gegeven. Je mag 2 pipetjes dus eens kijken hoe dit werkt... Duim duim
@rens: morgen dan inderdaad het ch maar bellen!! zielig als hij zo een pijn heeft. en dat spugen is ook zeer vervelend (en pijnlijk)
Hier een meidat na de voeding niet meer wil slapen en weer hongerig lijkt. Wie weet toch de regeldag?
@leske. Jeetje wat een luxe. Deed K.oen de 1e nachten ook maar moesten hem wakker maken omdat hij zo klein is moet hij elke 4 uur toch wel voeding. @rens. Weet niet of je dat al doet maar F.ynn anders 2x pet voeding flink laten boeren en dan nog een keer aan het eind en op die manier de tijd die hij over de fles doet rekken tot 15-20minuten
Foxy, wij hebben hem net ook wakker gemaakt. Alleen de nachtvoeding mag hij overslaan, de andere niet om ritme te krijgen. Wij laten hem tijdens de voeding ook 1 of 2 keer boeren omdat dat sowieso prettiger is voor zijn maagje. Zo Sjors weer naar bed en Joosje eruit voor school. Past precies allemaal. Doeg!!! Leske
Naomi, ben benieuwd hoe het nu gaat ?? zet het door ? Lautjuh, spannende dag vandaag! straks jullie kleintje in je armen. hoe staat het met de zenuwen ? Beesie, wat fijn dat je waarschijnlijk morgen al naar huis mag! lijkt me toch erg prettig, in je eigen omgeving kom je toch meer tot rust vind ik altijd, ook al heb je dan geen medici om je heen ego - gisteravond toch nog naar het ziekenhuis geweest. Ik zag mn benen gewoon groeien en voelde me koortsig en benauwd. dus voor de zekerheid ff bloed geprikt, urine, ctg het hele plaatje maar weer maar zag er allemaal goed uit ze vonden inderdaad wel dat mijn benen echt mega waren. en hoe het komt ? ze hebben geen idee ze houden het op ''normaal in dit termijn'' alleen heb ik het dan ineens van de een of andere dag extreem. moet nu wel tot de ks zoveel mogelijk plat blijven zodat ik wel in goede conditie daar aankom dus om 1.00 vannacht waren we uit het ziekenhuis en ik zit nu alweer beneden. slapen ? wat was dat ook alweer
Vind het zo leuk om alle verhalen van de voedingen etc te lezen van jullie heb er nog totaal geen ervaring mee en kan er dus niet over meepraten, maar dan kriebelt het zo dat ik over een paar dagen ook gewoon zo bezig ben met ons meisje! nog ....daagjes!