Maart 2012 Mama's Deel 5!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Even weer snel vanaf de telefoon...
    Er gebeurt nog vrij weinig hier. 2e serie pillen om 13.00uur gehad. Heb nu wat vaker harde buik en menstruatiekramp. Ik hoop straks op voldoende ontsluiting zodat ze mijn vliezen kunnen breken.

@gentle: ja had je sms ontvangen:)

2. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Lautjuh wat spannend.. Balen dat het zolang duurt..
    Hopelijk gaat het zometeen een stuk vlotter en heb je een hele mooie bevalling..

3. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    @Bed op klossen.. Ik ben in het midden gaan liggen want naar mijn gevoel is dat steviger en er zitten in t midden nog 3 pootjes;), ons bed is best een onstabiel bed, maar naderhand ben ik vanochtend op gewoon mijn eigen gedeelte gaan liggen, en op zich is er niks mis, is best te vertrouwen haha, denk gewoon dat t even de eerste nachten wennen is.

4. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Het bed pp klosssen, dit keer niet gedaan ivm ziekenhuis bevalling en van de kraamzorg hoefde het niet..
    Ik was er zelf wel heel blij om, ook omdat ik het al voor me zag dat ons zoontje juist dan van bed zou kukelen ;)

5. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    hmm ik snap er niets van.. wilde met Niek buiten gaan wandelen. Dacht, controleer zijn temp nog even voordat we gaan.

Had hij veel te koud.. 36,3!! Zo koud heeft hij het nog nooit gehad. Snap er echt niets van.

De laatste dagen houdt hij zich overdag en snachts hartstikke goed warm. En nu ineens zo laag.. Hij had wel de dekens van zich afgeslagen en was beetje omhoog gekropen. Misschien dat hij het daarom zo koud heeft.. Maar 36,3 vind ik toch wel heel laag. Nouja, heb hem in een extra doek gewikkeld en kruikje erbij gedaan. Eens even zien of het straks wel goed is.

Dat wordt niet naar buiten.. :( jammer!

6. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    @Elegance, heb 't maar wel gedaan, want ik wil als het kan gewoon thuis bevallen.
    En ja snap idd dat je liever niet wil dat je zoontje er af kukelt haha

7. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    missiemaartje, dat is inderdaad wel laag, jammer want het is zo'n mooi weertje buiten!
    staat er misschien een raam ergens in huis open ofzo waardoor N.iek het toch iets kouder heeft?
    ( probeer ook maar even mee te denken :) )

8. Sjors22

Sjors22 Bekend lid

17 nov 2010
    875
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    @Lautjuh, Ik hoop dat er wat vordering is qua ontsluiting en leuk hoor live verslagen van jezelf :) Succes !

@Frenzy, Ik heb contact met ze gehad en ze hebben het mij zo verteld : vrijdag 2 maart was mijn 1e dag verlof..ze betalen per week uit dus ik ontvang morgen de 1e dag alleen ( 2 maart dus ) en elke woensdag ontvang je als het goed is van elke vorige week. Dus ik ontvang as woensdag de betaling over heel vorige week ( van maandag 5 tot en met vrijdag 9 maart ) en dat zo door..bedoelde je dit ? Ik wist echt niet dat ik 100% zou krijgen omdat ze mij hadden verteld dat je 100% krijgt van het loon wat je 4 weken voor de ingangs datum van verlof verdiende ( dus mijn ww uitkering ) vandaar dat het een flinke meevaller was :) Maar altijd goed :)

Succes bij de vk straks !

9. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er staat inderdaad een raam open, maar dat is in onze slaapkamer om het te luchten en dat is aan de andere kant van de gang. Bovendien is daar de deur dicht en bij Niek op de kamer ook, dus neem aan dat dat geen invloed kan hebben.

Verwarming staat hoog genoeg. Hij maakt verder geen zieke indruk of zo. Drinkt ook goed. Wel veel poepluiers en ook wel wat dun naar mijn idee.

10. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    nee dat zal het dan ook niet zijn denk ik met beide deuren dicht.
    hmm vreemd missie, toch even goed in de gaten houden dan vooral met de poepluiers
    heb verder ook geen idee, misschien de andere mama's hier :)

11. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    mja dat met de poepluiers heeft ie al paar dagen. Toch straks bij volgende voeding nog maar eens tempen, kijken of het weer wat gestegen is. Kan me niet voorstellen van niet, maar toch. he bah, daar baal ik van!

12. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Maartje: nee, geen idee helaas...
    Maar dunne poepluiers? bv-poep is toch altijd dun?
    Wel even in de gaten houden, als je inderdaad het gevoel hebt dat er iets anders is dan anders!
    Wel balen dat je nu niet naar buiten kon!

13. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Missie, voelt hij in zijn nekje en de voetjes wel warm aan? Dat hebben ze mij verteld dat ik daar op moet letten en het temperaturen een beetje los moet laten (tja, in het zh moest het ook 3 x per dag ofzo, dus ging er hier thuis vrolijk mee verder ;)) Raam open op jullie kamer zal het ook niet zijn... Misschien sokjes aan, of even een nestje maken van een hydrofiel voor om hem heen? Of een cape over zijn bedje heenleggen (wel onder het lakentje stoppen dan, dan kan hij het iig niet over zich heen trekken). Ben benieuwd hoe het zo met hem is, met zijn kruikje.

Maar waarom mag je niet met hem wandelen? Als je hem lekker goed inpakt, kan het toch weinig kwaad, niet? Ook met het badje, is het zo erg als ze 36,5 hebben? Ze warmen dan toch juist weer lekker op in het badje? Of denk ik nu te simpel ;)

Wat ik wel erg gek vind... Overal zeggen ze dat je voor een koele babykamer moet zorgen, tussen de 16 en de 18 graden. Nou sorry, maar ik heb het dan al ijskoud met mijn pyama en alles aan als ik hem ga verschonen, laat staan hoe koud het kindje het dan moet hebben als hij dan helemaal naakt ligt... Hebben jullie nooit de verwarming een klein slagje aan zodat de ergste kou weg gaat? Of de tempmeter in mijn babyfoon werkt niet, dat kan natuurlijk ook ;) Dadelijk eens een gewone thermometer erbij zetten...

14. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mja het is wel anders dan in het ziekenhuis, maar ja hij drinkt thuis ook meer.. dus meer poepluiers. Het heeft ook een andere kleur. Maar hij krijgt ijzerdruppels en op de verpakking staat dat de poep daardoor ook een andere kleur kan hebben.

Dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om.. Vind temperatuur wel belangrijk. Gisteren gaf hij 36,1 maar toen ik opnieuw meette bleek die meting verkeerd te zijn, daarna was hij wel gewoon 36,9. Hij zit meestal tussen de 36,7 en 36,9.

Wel raar dat hij ineens zo koud heeft terwijl er niets veranderd is in zijn kamertje of bedje

15. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Rens; bij ons in het ziekenhuis zeiden ze dat je aan het buikje moet voelen, maar goed, het schijnt niet bewezen te zijn dat je het zo op die manier altijd kunt voelen. Ons is dus geadviseerd altijd te blijven tempen. Nu de laatste dagen tempen we om de voeding, dat deden we daar ook. Eigenlijk is hij heel stabiel de laatste dagen. In het begin had hij het ook snel koud, zo'n 36,5. Na een week afgebouwd te hebben is hij redelijk stabiel nu.

Maar net dus 36,3. En ik vind 36,3 dan wel ineens heel laag, dat heeft hij nooit...

Verder heb ik hem dus net idd sokjes aan gedaan en in een omslagdoek gewikkeld. Kruikje er ook bij gelegd.

Qua wandelen.. Tja, zo'n lekker weer is het nu ook weer niet denk ik dan om met 36,3 te gaan wandelen.. Weet ik niet hoor, is mijn eigen gevoel. Ook al heeft ie jasje aan en dekbedje over zich heen, tis toch wel koud nog buiten (hier tenminste dan).

16 graden voor een kinderkamer vind ik wel absurd koud hoor. Dat doe ik ook niet. De temp van Niek zijn kamer staat nu op 21 graden. Ga het wel nog afbouwen, maar hebben eerst zijn muts en extra omslagdoek afgebouwd. IN het ziekenhuis was het namelijk zo rond de 25 graden, dus moest hij hier wel wennen aan de omgeving.

Wat geeft de temp op de babyfoon aan dan??

Ik laat altijd de verwarming aanstaan op die temperatuur hoor. Wil het uiteindelijk zo'n 19/19,5 graad hebben, lager ga ik echt niet. Kunnen ze zeggen wat ze willen!

16. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Ja, de poepluiers kunnen idd verschillen per dag. Hier ook de ene keer wat vaster dan de andere keer... En de hoeveelheden verschillen ook. Ligt er natuurlijk ook aan hoe vaak hij op een dag poept. Wel even in de gaten houden, en als je het niet vertrouwd, je eigen gevoel volgen he meid!

De temp is zeker belangrijk... Maar het lastige is dat je er bij die kleintjes vaak moeilijk achterkomt. Heeft Niek een mutsje op en sokjes aan? Via de voeten en hoofdje gaat de meeste warmte weg hebben ze mij verteld...

17. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh trouwens, vooral omdat hij nog zo klein is he.. weet niet hoe dat bij op tijd geboren baby's is, heb natuurlijk alleen verstand van prematuren haha.

18. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een mutsje heeft hij de laatste dagen niet meer op trouwens. Ooit nog wel snachts, als hij het koud heeft. Maar consultatiebureau zei hier ook dat we dat echt moesten afbouwen, anders went ie daar te veel aan. Doe hem dus op als hij naar beneden gaat en als hij het aan de koude kant heeft. Maar overdag heeft hij het eigenlijk niet meer nodig.

19. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Hier ook niet zo'n fijn weer... Ziet een beetje grijs :( Maar dan zou ik idd ook niet gaan wandelen. Ik temp eigenlijk alleen nog maar voor we de nacht ingaan. Dat om te bepalen of ik er een dekentje overheen leg ja of nee... (een extra dekentje dan he? vouw dan de omslagdoek in 2en en leg die over hem heen).

Ja, ik vind het belachelijk koud, 16 graden! Ik heb de verwarming hier ook een kleine slag open, en de babyfoon geeft dan 21 graden aan. Vind het wel prima... Als ik het al koud heb daar, heeft Fynn het helemaal koud... En hij moet daar meerdere malen per dag zonder broekje en halfnaakt (of helemaal) liggen. Ziekenhuis idd 25 graden constant, dus denk hetzelfde als jou: ze kunnen zeggen wat ze willen, maar ik doe het nu lekker toch niet!! :p (en met de verwarming een klein slagje open, leg ik zijn nieuwe kleertjes altijd lekker even erop voordat ik ze hem aandoe, dan zijn ze een beetje opgewarmd).

Wil ook langzaam naar de 20 graden toe... Dat vind ik wel een mooie temp. Ik heb ook langzaam afgebouwd. Eerst met kruikje, mutsje, extra dekentje, in nestje onder de dekens... Toen nestje weggehaald --> bleef stabiel... Toen kruikje weggehaald --> bleef stabiel... Toen mutsje af --> bleef stabiel... Mja, af en toe een kruikje om zijn bedje lekker voor te verwarmen of gewoon bij hem in bed is ook lekker... Geef hem eens ongelijk! Dat zou ik zelf nog wel lekker vinden hahaha

20. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja da's zeker lekker. Ik moet zeggen dat we dus eerst begonnen zijn met snachts geen kruiken erin en de extra molton eraf. Toen bleek hij zichzelf goed warm te kunnen houden. Daarna het mutsje eraf, bleef ook stabiel. Daarna een graad kouder in de kamer, bleef het ook stabiel.

Dus al een paar dagen heel stabiel. En nu ineens zo laag, heel raar. Moet zeggen dat hij gisteren ook wel wat huilerig was.

Hoop niet dat ie ziek wordt...

Deel Deze Pagina