Maart 2012 Mama's Deel 5!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @maartje: ik hoop dat de temp weer gewoon stijgt!

@ego: ik zat/zit er even doorheen... L.ise is alleen maar rustig als ze bij mij ligt (en dan het liefst nog drinkend ook...). Daardoor ben ik kortaf tegen mijn zoontje, sowieso snel geïrriteerd, en ik baal ervan dat er niks van het huishouden komt... Net even een potje gejankt, maar het lucht nog niet op... Ik ben ook doodmoe van de nachtvoedingen, die op het moment gemiddeld 1,5 uur per voeding kosten... Ik hoop dat het snel allemaal wat soepeler gaat!

@cerberus: bedankt voor de bones-tip! Ik loop even snel naar beneden om het op te nemen!

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Maartje, goed dat je naar je gevoel luisterd, dat is heel belangrijk voor mama's!

Ik ga nog even onder een warme douche, voel me niet lekker!

3. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Missie: op je eigen gevoel vertrouwen... Enne, huid op huid contact is idd DE manier om je kindje weer op temp te brengen volgens de couveuseafdeling in Venlo ;) Sorry dat ik daar net niet aan had gedacht... Dat is het eerste wat ze zeiden als Fynn zijn temp wat aan de lage kant was; ff buidelen...

Hoop ook dattie snel weer opknapt en dadelijk een lekker warm lichaampje heeft, dan heeft moeders ook minder zorgen ;) En idd, als je het niet vertrouwd, gewoon gaan! Daar zijn ze voor... Duimduimduim voor die kleine lieve Niek!!!

Inleiden: ik zou er zelf ook nooit voor kiezen als het niet noodzakelijk is. Het is niet zoals moeder natuurlijk het wilt... En je lichaam wordt als het ware gewoon verplicht op dat moment te presteren terwijl ik ervan overtuigd ben dat een normaal lichaam (dat zonder inleiden of iets begint) zich voor kan bereiden erop. En als je een datum weet, leef je er naartoe, veroorzaakt spanningen en stress... Nee, als het niet had gemoeten, had ik ook graag de 40 weken vol willen maken. Helaas was het niet anders en was dit gewoon de enige mogelijkheid als een lichaampje stopt met groeien in de buik :(

Bezoek is weer de deur uit... Weer even quality time met manlief en dan ons schatje weer uit bed halen. Hij doet het vandaag bijzonder goed. Heb hem al 3 x wakker moeten maken voor zijn flesje, zo heerlijk lag hij te slapen. Heb de Pacco inbakerzak op Bol.com gekocht, die komt morgen binnen. Sinds hij in zo'n zak ligt, is hij heeeeeeeeeeerlijk rustig en slaapt als een roosje (eigenlijk afkloppen, zul je zien dat hij dadelijk een huil-ronde heeft ;)). Heb de laatste 2 voedingen ook geen Infacol gegeven voor de voeding maar eens even niks geprobeerd. Heb wel een flesje Cinababy gehaald voor het geval dat. Thx Cerberus voor de tip! Lees er idd veel goede verhalen over... Tot nu toe nog niet nodig gehad. Maar lees overal dat het zoet spul moet zijn (ja sorry, proef zelf ook alles wat ik bij Fynn in de mond stop... dan weet ik wat hij proeft... de vitamientjes, de Cinababy, het spul voor de spruw).

Leske, las het op FB! Echt flink balen... Heel veel beterschap en hopelijk ben je weer snel bij Peet en J.oosje thuis! (neem aan dat S.jors mee is??)

Hele fijne avond meiden...

Liefs

4. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Anna! Even een dikke knuff voor jou! Het komt allemaal goed, de vraag is alleen wanneer. Je bent wel lang bezig met voeden hoor, snap dat het je opbreekt. Hopelijk is het even een periode en drinkt ze je dadelijk binnen 30 minuten leeg (of zeg ik nu iets geks? weet niet zo heel veel van BV eigenlijk haha).

Gentle: beterschap meissie! Hopelijk knap je op van een lekkere warme douche. Als je kleine meid in bed ligt, manlief eens lief aankijken voor een lekkere massage??? ;)

5. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Rens; van het buidelen wist ik niet. Maar wel fijn dat we dat nog kunnen proberen. Hopelijk scheelt het en warmt hij weer op. Zijn kamertje is namelijk 22 graden dus da's ook meer dan genoeg.

Punt is een beetje dat het dus kan wijzen op een infectie. Hopelijk is het dat niet...

Nog een kwartiertje en dan gaan we weer meten.

Heb voor de zekerheid de thermometer nog bij mezelf geprobeerd om te kijken of die niet kapot is. (ja je weet het nooit!)
    Maar die doet het gewoon goed, want mijn temp was wel goed.
    37,5 (van de opwinding ;))

Echt ongelofelijk dat je je zo druk kunt maken, maar ja het is wel je kleintje.. En hij is nog zo ontzettend klein.

6. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @rens: ze drinkt me in totaal in een kwartiertje helemaal leeg, maar ze neemt tussendoor flink de tijd... Vanwege het spugen moet ik ook nog eens een tijd rechtop zitten, èn ze poept pas ná het drinken, en wordt dan weer wakker van het verschonen... Ik weet dat het binnenkort beter gaat (was bij zoontje ook), maar het 'valt me tegen', met 2 kinderen...

Het zou vooral heel fijn zijn als ze de nachtvoeding flink doordrinkt, en weer makkelijk gaat slapen. Als ik minder moe ben, gaat het overdag ook makkelijker!

Welterusten voor nu!

7. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Ja, ik ben iemand die veel vraagt aan de deskundigen. Wat als dit... Wat als dat... Vandaar dat ik ook het antwoord erop wist maar even neit aan heb gedacht! Meestal werkt buidelen wel hoor, tenminste bij die van ons. Hij neemt dan jou (of in jullie geval manlief) zijn temperatuur aan/over en wordt weer heerlijk warm...

Tuurlijk maak je je druk... Is niet gek! Gewoon goed in de gaten houden en als je het niet helemaal vertrouwd --> hulp inschakelen! En wat andere zeggen? Tja, jijzelf kent je kindje het beste en weet hoe die normaal is en wanneer het 'fout' zit. Luisteren naar je moederinstinkt meissie! (pfoe, geef zelf wel 'het advies' maar moet het zelf ook maar eens overlezen als ik weer eens aan mezelf twijfel hahah)

Laat je effe weten wat zijn temp was? Ben wel reuze benieuwd... Maar ga er eigenlijk vanuit dat het allemaal wel snor zit nu...

8. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zullen het zo zien, vriendlief gaat hem over 5 min temperaturen..

9. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net getempt. En hij is nu weer goed.. Gelukkig.. Vriendlief boos omdat ik zo gestressed reageer maar ik kan er echt niets aan doen. Is nog deels hormoon denk ik, en gewoon zo bang dat er iets niet goed is..

Maar goed, nu weer lekker ondergestopt, met de kruikjes, we zullen het straks wel weer zien.

10. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    En?
    Anna ik kan me je gevoel goed voorstellen, hier hetzelfde. Voedingen duren erg lang en ben zo moe..

11. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig missie.

Slaap lekker allemaal!

12. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    Even nog melden, voordat ik ga slapen

Er was natuurlijk niets aan de hand vanmiddag. Telkens als ik er iets over schrijf (zoals pas met het voelen) stopt het direct. Het grappige was dat mijn man uit zichzelf belde en ik hem heb verteld hoe en wat. Ik ben toen even een uurtje gaan rusten, want had gewoon erg veel gedaan. Dat heeft geholpen, want de pijnlijke buiken waren daarna verdwenen.
    Zelf even mijn zadel weer gemaakt en de kinderen gaan ophalen. Wat was het toch een mooi weer. Ik heb echt genoten van mijn fietstocht.

Morgen vk. Ik ben benieuwd of hij al ingedaald is.

@ Leske: Oh meid getsie. En het ging zo goed. Wat vreselijk balen. Hopelijk valt de infectie mee en mag je heel snel weer naar huis. Dikke knuffels voor jullie.

@ Lautjuh: Ik ben benieuwd of je al aan het genieten bent of nog vol op bezig bent. Denk nog steeds aan je.

@ Roos: Waar ben je toch meid?

@ Missiemaart: Wat vervelend dat N.iek zijn temp zo laag is. Ik hoop dat de volgende temp gestegen is en dat het buidelen geholpen heeft. En altijd naar je eigen gevoel luisteren.

@ Gentle: Heeft het douchen geholpen?

@ Naomi: Niets meer van je gehoord of heb ik het gemist? Moest je blijven of ben je naar huis?

@ Mon: En rommelt er al wat? Ik hoop het zo voor je.

@ Frenzy: Hier ben ik...niets aan de hand ;), Ik kan ook niet zo goed rustig aan doen, al was het vanmiddag wel even lekker zo zonder de kinderen.
    Verven klaar?

@Anna: Knuffel meid. Hopelijk heb je snel wat regelmaat en een tevreden dochter.

Knuffels aan iedereen verder. Was even uit het hoofd.
    Ik ga nu lekker slapen.

Trusten

Femme

13. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden, dank voor jullie lieve berichtjes. Moest het daarstraks gewoon even kwijt, voelde me even erg ellendig. Een huilende Joosje achterlaten terwijl je eigenlijk zo aan het genieten bent van je kraamperiode. Joosje stond huilend mijn tas mee in te pakken, nou, dan breekt je hart.
    Maar, goed nieuws!!! Na veel wikken en wegen en vijven en zessen, mocht ik voor nu toch mee naar huis. Ben zo blij!!! Moet wel alles heel goed in de gaten houden en bij hogere koorts meteen terug komen. Nu rusten en verder genieten. Pfff, wat een avond.
    Heb echt enorme stuwing en waarschijnlijk daarvan koorts. Bloed was goed en baarmoeder was helemaal schoon. Moet het wel erg goed in de gaten houden, als mijn temp hoger dan 39 komt, moet ik meteen terug en gaan ze weer alles checken.
    Was wel boos daar, laten ze je 2 uur zitten op een keiharde behandeltafel met koorts en ontzettend pijnlijke borsten en bekken. Sjors moest mee dus lag daar ook maar in het felle licht te kijken en toen we een flesje vroegen (voeding hadden we zelf meegenomen), duurde dat een half uur. :(

Ga nu naar bed met veel paracetamol, maar ben zo blij dat ik thuis ben. Heb er zelf ook enorm op aangedrongen hoor, had er niet aan moeten denken.

Missie, fijn dat Niek weer een goede temp heeft.

Lautjuh, hoe is het???

Liefs, Leske

14. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leske, fijn dat je mee naar huis mocht.. Even in de gaten houden dan. Wel slecht ja dat het zo lang duurde daar.

15. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @leske: gelukkig was het goed, hopelijk is het snel over!!
    en pffff zo lang op zo een bank zitten.... dat is onmenselijk bij iemand die net bevallen is EN last van de bekken heeft.

@la femme: had het hier al wel gepost dacht ik... maar ben thuis ;) alle uitslagen waren goed. dus zit nu beroerd thuis te wezen...

16. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net even flinke bonje met vriendlief.. Vond dat ik te paniekerig reageerde. Is ook wel, heeft hij ook gelijk in. Misschien ligt het aan zijn start, die ook niet bepaald zorgeloos is geweest. Dat ik me nou zo overdreven bezorgd maak. Maar hij reageert daar op met stomme grappen, en daardoor kan ik zo boos worden. Dus ik zei ook tegen hem, als je zo gaat doen, hoef ik je ff niet te zien.
    Nou, toen had ik het zitten natuurlijk.

In ieder geval, het is nu weer goed. We weten wat we moeten doen de volgende keer. Ook al weet ik dat ik niet zo bezorgd moet reageren.. toch doe ik dat, misschien ook nog wel de hormonen...

17. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo... niek zijn nachtvoeding zit er weer op! nu nog even kolven en hup weer in bed

18. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    *yawn*
    Gisterenavond was haar eerste echte huiluurtje... Jeetje wat kan ze gillen.. Duidelijk een meisje ;)
    Daarna is ze om 23 uur in slaap gevallen tot 4:30.. Zo zeg wat doet een mens dat goed om te slapen!

Missiemaartje, herkenbaar hoor je bezorgdheid.. Had ik met mijn zoontje omdat zijn start zo slecht was en hij in t eerste jaar ook nog paar keer in het zh heeft gelegen.. Bij elk piepje of temp verschil dacht ik daar gaan we weer.. Jullie start was alles behalve makkelijk..
    Beetje bij beetje de ging hier de spanning er vanzelf steeds meer af..

Leske wat fijn dat je naar huis mag, maar wat een gedoe zeg.. Hopelijk knap je snel op zodat je de rest van de kraamweek nog heerlijk kunt genieten..

Volgens mij weinig nachtbrakers vanacht?

19. debende

debende Bekend lid

14 dec 2008
    692
    0
    0
    hillegom
    @missiemaartje overdreven kan ik het niet noemen. Je hebt toch al genoeg meegemaakt zo met Niek. Ik zou dan ook zo reageren hoor! Fijn dat het nu weer goed is!

@naomi wel al wat kunnen slapen of ben je nog steeds zo beroerd?

@lautjuh hoe ver staan de zaken? Al aan het genieten?

@leske fijn dat je thuis bent! Is toch vertrouwder dan zo"n ziekenhuis. Is Joosje al wat gekalmeerd?

20. debende

debende Bekend lid

14 dec 2008
    692
    0
    0
    hillegom
    roos, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje! ben erg benieuwd naar zijn naam. Is alles goed gegaan?

Deel Deze Pagina