Maart 2012 Mama's Deel 5!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    wellicht is het echte werk... als het doorzet... :D

Nee.... lijkt me idd voorwerk...

2. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    uhhhhh maar dan is het voedingsmoment anders.... ik bedoel.. fles leeg (of het nu kv of bv is) is "klaar"....

Hier ook ontzettende langzame drinkers.... half uurtje voeden... en dan toch echt "klokken"... ;)

Wellicht zijn ziekenhuiskindjes anders, omdat er al minder mee "gesjouwd" wordt....

(dus kortom: wellicht maak ik zelf mn kindjes moeilijk, heeft mn vent toch gelijk en verwen ik ze te veel.... ;), terwijl ze zeggen dat je die kleintjes niet kunt verwennen....)

3. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    heb hier toch weer last van plaatsvervangende zenuwen.... is toch anders als je het nieuws per centimeter krijgt... :D....

of als je weet dat iemand naar het ziekenhuis vertrekt......

4. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mja ik bied wel altijd meer aan dan dat hij moet krijgen hoor.. Dan kan hij zelf kijken hoeveel hij drinkt..

Niek is verder een ontzettend snelle drinker, die gloekt echt alles zo naar binnen haha. Echt zo gulzig, dat hij zich regelmatig verslikt en ontzettend knoeit. Maar goed, dat moet hij ook nog leren.

Maar inderdaad wat je zegt, er wordt minder mee gesjouwd met de zh kindjes.. Hup eens per 3 uur even eruit om te eten en verschonen, en that's it.. Behalve als wij kwamen dan.

Ik moet zeggen dat ik thuis ook niet zoveel met hem sjouw hoor. Vooral savonds wel wat langer, dan lekker knuffelen enzo met mij en de andere keer met papa. Maar overdag gaan we lekker wandelen of laat ik hem lekker slapen. Wel even knuffelen na de voeding of als hij heel wakker is in de box en zo, maar verder ook niet. Daarna is het hup mooi in bed en slapen.

'sjouw' jij er thuis wel heel veel mee aan dan?

5. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier duurt een voeding ongeveer een uur.. Hoezo langzame drinker! En dat het liefst elk uur.

6. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    nouja... als ze (net als jongste) om het 1,5 -2 uur willen eten... een half uur aan je borst hangen.... verschoond moeten worden... gespeeld... en naar bed gebracht....
    tja dan heb je ze meer "in je handen"... dan dat ze liggen....

Tja en ik ben hier natuurlijk soms papa en mama tegelijk...
    op geven moment wilde de kindjes ook niet meer "gewoon bij me zitten"...
    (jongste heeft het nu zelfs nog... )
    Als ze mij zagen begonnen ze te janken, want wilde ze nog maar 1 ding....

Vond het op geven moment ook zo vervelend... nooit normaal knuffelen, maar altijd gelijk "zoeken".... terwijl ze bij papa wel gewoon zaten...

Ze aten dus ook allemaal de hele dag door.... en nee niet tutten maar echt eten... (en al vanaf kraamweek trouwens...)
    met kraamverzorgster lukte het zelfs niet om het aantal voedingen wat "af te bouwen".....

moet ik trouwens eerlijk zeggen dat (ondanks het niet te zien is) het nog echte goudvissen zijn....
    Niet normaal wat mn kindjes kunnen eten....
    hoorde het laatst nog van "opvangmoeder" van oudste... Tjee wat kan hij bunkeren...
    (en dan is hij maar klein... )

7. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tja... herken dit dus...
    al zaten er wel langere en kortere voedingen tussen... dus gemiddeld half uur....

en sávonds klusteren... dus constant aan de borst, van 19.00-19.30 tot uurtje of half elf....

tja en kon je zelf ook gelijk naar bed.... ;)

8. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Zebra: succes!

@Frenzy: jij ook succes, of mag ik je al feliciteren??? ;)

@Hier een mannetje die nog even zn dag en nachtritme om moet draaien. Onrustig nachtje dus....

9. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    (zie nu je onderschrift (pas) MON.... leuk gevonden..!!!) :D

10. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, als ik dat zo lees, zie ik steeds meer voordelen van flesvoeding eerlijk gezegd.. Da's toch ook geen leven!!

11. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik vond de BV altijd juist ideaal, Rust (voor mij, geen geklooi, voor beeb, geen wachttijden) en Regelmaat (haar eigen regelmaat, ik hoefde nooit te klokken). Julia dronk altijd als een soort tijgertje: 5 minuten en dan had ze er geen geduld meer voor. Groeide ook slecht, dronk heel vaak. Maar goed, we vonden het beiden prima zo, gewoon de hele dag door om de 2/3 uur voeden en 's nachts nog 1 keer geloof ik uiteindelijk (met 6 mnd), weet ik niet meer zo goed. Ik vond het geklooi met die flessen daarna veeeeeel vervelender, dus ik hoop heel erg dat de BV hier zo goed weer lukt dat ik het flessen-gedoe over kan slaan...

Frenzy, spanneeeeeend! Ik blijf hier wel ff hangen nu hoor!

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Maartje, op een gegeven moment zit het zo in je systeem, is eigenlijk geen enkel probleem meer om te voeden en intussen wat anders te doen. Ik vond het prima hoor, voeden tijdens het eten, daarna lekker op de bank met m'n kleine meisje en steeds weer even drinken/sabbelen. Alhoewel de speen hier ook fijn was, anders sabbelde ze het liefst de hele dag door :D

13. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tja... daarom schrijf ik ook (heb laatst heel stuk geschreven op topic van... uhhh anna (?)) dat borstvoeding soms mooier afschilderd wordt dan dat het KAN zijn...

Ik stapte er blanco in.... en mijn oudste bleek allergisch voor flesvoeding... dus vandaar dat ik goed gemotiveerd ben.... maar ik weet dat het zwaar kan zijn.... en sommige dingen lees je gewoon niet...
    totdat je het zelf meemaakt... en dan leest dat je niet de enige bent....

(en weer een reden waarom ik niet zo'n haast heb met bevallen... hahahahaha zou me echt meevallen als ik nu een makkelijk kindjes heb... en ja met de allergieeen wil ik dus ook niet aan fv beginnen... voordat we dalijk een kindje met eczeem hebben...)

14. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tis ook maar wat je gewend bent denk ik.. Kijk, ik kan me ook voorstellen dat niet veel mensen (kunnen) doen wat ik doe, kolven en uit de fles geven. Of misschien in het begin om dat ze prematuur zijn en daarna meteen overstappen op fles. Het is ook zwaar. Maar goed, ik wil hem dat graag geven, en hij wil ECHT niet aan de borst.

Bovendien groeit hij nu enorm met de voeding die hij nu krijgt, dus ik vind het wel prettig zo. Natuurlijk houd ik dit ook geen jaar vol, maar zolang ik het hem kan geven, ben ik er blij mee.

Denk ook dat elk kindje weer anders is, en sommige mensen kunnen wel zeggen dat ieder kind aan de borst kan, maar voor sommige kinderen (of mama's) werkt het gewoon niet.

15. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Jeej succes Frenzy en Zebra!! Erg mooie dag vandaag :)

Dacht dat er vandaag ook veel voor controle naar VK moesten?? Nou ja ik dus wel, helaas pas 5 uur, maar goed, verder geen rommels hier o.i.d:p Wel gedroomd dat m'n vliezen waren gebroken, maar helaas weer niks.. haha

16. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Speen wilden ze niet...(meer??)

Wanneer ben jij daarmee begonnen??

Want zit hier nu toch te dubben om er eerder mee te beginnen.... want dat alleen zou wellicht al zoveel schelen...

Nu is dat veel voeden bij een eerste een minder groot probleem.... lastiger is het als je met kindje op je arm staat... en puber-peuter hebt.... ;)
    maar idd... op geven moment kun je alles met 1 arm....

DAT is dan wel een voordeel van borstvoeden... je hebt 1 arm vrij.... :D

17. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voordeel van fles is wel dat papa mooi ook snachts kan geven, als mama moe is :D

18. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

inderdaad.... en ook deze keer zal ik er weer geen gebruiksaanwijzing er bij krijgen.... :D

heb trouwens met reflux dochter...
    wel moeten voeden, fles geven (aangelengd met nutriton) en moeten kolven....
    (dat achter elkaar elke voeding...)....;)

en met zoon (ivm fulltime werken) veel moeten kolven....

vind ik kindje aan borst toch wel weer makkelijker...

19. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ speen, ik ben niet zo van de speen, maar moet zeggen dat het gisteren toch een hoop gedoe gescheeld heeft.. Meneer bleef maar happen en doen, en was met de speen heel tevreden.. Misschien toch mijn mening maar bijstellen..

20. debende

debende Bekend lid

14 dec 2008
    692
    0
    0
    hillegom
    @cerberus vaak dwingen vreemde ogen ;) en laat ie zich overdonderen!

Ik reageer straks verder, dametje gaat weer in de eendjesemmer!

Deel Deze Pagina