Maart 2012 Mama's Deel 5!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Waar blijf nu het verlossende bericht van Frenzy?

2. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    oooo trouwens debende...
    je had helemaal gelijk.... hij was zo mak als een lammetje in de stoel...!!!
    (ongelooflijk)...

Tandarts vond het niet nodig om te slijpen, omdat het volgens hem zelf ook nog wat slijt...
    moesten alleen in de gaten houden dat er geen bobbel op het tandvlees ontstaat...

ben iig blij dat een prof er na gekeken heeft, want blijf het een eng gezicht vinden...
    Meer ook omdat hij vannacht aan t huilen was en ik gelijk dacht daardoor...
    (maar zn diarree luier zegt me dat er waarschijnlijk kiezen op komst zijn ofzo.. (?))

3. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    126

4. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Verschonen doe ik ook tussen de vioedng door.. Dan wordt ze weer een beetje wakker..

Bv.. Hier geen stress hoor, alleen onzekerheid omdat ze meer dan 10% was afgevallen.. En door negatieve ervaring de vorige keer was ik sceptisch.. Vandaar dat ik meteen tepelhoedje ben gaan gebruiken.
    Ik heb nog een dreumes rondlopen en merk het verschil niet tussen fles of borst.. Feit is dat je toch met de baby bezig bent, hoe dan ook..
    Mij maakt t ook niet uit bv of fv.. Het leek me alleen een bijzondere ervaring om te mogen meemaken als je bv geeft..
    Trek het je niet an foxy.... Een baby met gefrustreerde moeder is ook niet fijn... Dat vergeten veel mensen als het om bv gaat..

5. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    Kom even melden; frenzy en zebra, succes meiden!!!

vanochtend bij de vk geweest, gevraagd hoe het zat met strippen en inleiding enz...

als ik overtijd ga dan gaan ze met 41 wk strippen proberen, en als dat niets opleverd dan zou ik met 41+1 of 41+2 naar het zh moeten voor extra controle. blijkt dan alles goed te zijn dan leiden ze pas in vanaf 41+5

dus ik hoop echt dat de kleine zelf gaat komen deze week want zit er echt helemaal doorheen op het moment.. grrrr

6. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens.. En ik heb de frustratie zelf gemerkt. Zodra je ook maar gaat stressen, krijgt het kindje er ook last van en werkt het helemaal niet meer (was mijn ervaring).

Grappig dat je zegt dat je het verschil van bv en fv niet merkt.. En zoals iemand hier net zei voordelen van borstvoeding : geen huilende baby op je arm.. Hier ook geen huilende baby op mijn arm hoor. Pak hem op, loop naar beneden, maak de fles klaar. Meneer is allemaal aan het rondkijken en is allang weer stil hihi. Maar goed ik heb dan ook een makkelijk kind, dat scheelt ;)

Zo kun je van alles wel weer wat zeggen. Wat de een vervelend vind, vindt de andere helemaal niet zo erg.

7. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    cerberus, hoop dat je gelijk hebt. Juist vanwege de vele voordelen wil ik het zo graag proberen, maar het moet voor mij geen obsessie worden. Dat was het bij de 1e wel. Alles kan! Als je maar wilt, maar helaas ging ik daar zelf aan onder door en ben nu dus wel een beetje terughoudend. Meer als een soort van zelfbescherming. Ik herken wel wat in de mama's die het nu zo zwaar hebben. Net bevallen en dan vechten om je baby tevreden te houden of te krijgen. Roze wolk is dan ver te zoeken...

8. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ach...
    net of het "ouderschap"; het goede of slechte moeder zijn... en opvoeden van een kind alleen uit t "voeden bestaat"....;)

Naar mijn mening, komt het ECHT opvoeden pas, als ze van de borst of fles af zijn..... en ben je daar nog de rest van je leven mee bezig!!!

Zou wat moois zijn...:
    Mijn kinderen hebben de borst gehad, dus nu worden het goed gemanierde, zelfstandige, in de maatschappij passende (wil ik dat eigenlijk wel met deze maatschappij;))... volwassenen.... want ik ben een goede moeder.... ;)

Was het maar zo simpel..... ;)
    het aan de borst of fles houden, is denk nog het makkelijkste..... het probleem zit in het "stap voor stap" loslaten..... en ze op eigen benen te leren staan.....

trouwens... als een moeder die geen borstvoeding geeft een slechte moeder is.... hebben we dan alleen maar slechte vaders....??!!
    heb nog nooit (en wil ik ook niet) een vader met een baby aan zn borst zien zitten.... :p

9. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat was duidelijk niet hetgeen je wilde horen. Wat een verschil per praktijk zeg. Hier doen ze er (gelukkig) echt niet moeilijk over. Ik duim met je mee.

10. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

nogmaals roze wolken bestaan niet in het leven... niet in een zwangerschap... niet in het voeden... niet in het opvoeden.... etc. etc...

je moet je eigen mooie "tekening" maken.... desnoods met de bagger kleuren die je op je eigen pallet krijgt....

Daarom schrijf ik wel eens, dat ik het juist volgehouden heb bij de eerste omdat ik helemaal geen mooie verhaaltjes had gelezen... ik wilde immers (in eerste instantie ) fles geven....
    totdat ik me echt NET voor de bevalling bedacht; "och we proberen het gewoon"....
    en toen bleek oudste dus allergisch... en heeft ie 10 maanden bv gehad, ondanks alles en full time werken....

Mensen denken te veel tegenwoordig (is mijn mening) ... hebben te veel verwachtingen.... en zien door allle in hun ogen "gesloten deuren"... de open deuren niet....

gewoon zien waar het schip strandt... en strandt het... nou ga je in je reddingsbootje peddelen.. (kan ook leuk zijn.. :D)

11. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind wel dat ze bij die borstvoedingscursussen het allemaal een stuk makkelijker en zonniger doen laten geloven dan het is hoor. Maar goed dat zijn natuurlijk ook de borstvoedingsfanaten.

12. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cerberus, moet je meet the fockers eens kijken :D

13. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Fv Bv, blijft helaas idd altijd een discussie punt. Ik ben niet zo zeer pro BV in z'n algemeenheid, alhoewel het echt heel mooi is als het eenmaal op gang is en lukt, maar ik ben vooral pro goede voorlichting. Heel vaak "lukt het niet" omdat er gewoon te weinig hulp is en een goede lactatiekundige is echt duur. Dat vind ik heel erg jammer, dan lukt het niet, maar had het gewoon wel kunnen lukken als er meer begeleiding zou zijn. Verder heeft iedereen z'n eigen keuze en ben ik heel blij als de BV bij mij straks weer lukt. Is toch weer oefenen en prutsen, maar ik weet nu dat het steeds gemakkelijker gaat!

Speen, afleren is meestal niet zo moeilijk, maar vergt wel doorzettingsvermogen en een paar slapeloze nachten. Daar heb ik dan weer minder begrip voor dan bij BV/FV. Afleren = speen gewoon weggooien, in de prullebak, en dan liefst op zaterdag avond, kun je geen nieuwe kopen. Alhoewel wij er zelfs nog eentje bewaard hebben, voor het geval dat er echt een noodsituatie zou zijn. Stressmomenten zijn niet het ideale tijdstip om de speen af te leren.

Cupido, ik zou zeggen: stap er blanco in. Je weet niet hoe het gaat. Er zullen best avonden zijn dat je kindje clustert, maar dan ligt je peuter op bed. Daarentegen hoef je nooit te klooien met flesjes midden in de nacht, want je kunt lekker blijven liggen. Mijn meisje was een goeie BV drinker en dat kan ook gewoon! Maar tis niet altijd leuk de eerste weken, daar moet je een beetje vanuit gaan. Daarna wordt het gemakkelijker én zelfs gemakkelijker dan FV! En als het niet lukt, lukt het niet en kun je altijd nog stoppen!

Lautjuh, voel je niet schuldig joh, lekker genieten van je prachtige meisje!!!

Cerberus, oh gelukkig viel het mee bij de tandarts!

Meiden, lekker doen waar je je zelf goed bij voelt, maar laat je goed voorlichten!!! Als je weet wat je te wachten staat (BV moet je oefenen en is niet altijd leuk, zeker in het begin) kun je er gewoon iets strijdvaardiger in gaan! Geen gekke maffia ideeën krijgen en FV is helemaal niet slecht, maar als het lukt is BV wel heel mooi. Zo moet je het zien! En volgens mij brult elke moeder even als de BV toch niet lukt of als je wilt stoppen (zelfs na 8 maanden heb ik nog er om gehuild...). Het is gewoon sowieso niet altijd handig, met al die hormonen er bij!

Onthou gewoon dat je altijd een goede moeder bent als je het beste wilt voor je kindje. En soms is dat gewoon lekker FV en die kindjes worden prima groot en niet opeens slechtere burgers ofzo, haha Cerberus, zou wat zijn!

14. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    hahahaha... die was ik vergeten...
    maar was dat dan zo'n goede vader..... :D

hmmmm eigenlijk zouden ze die dingen moeten verkopen...
    "hier schat, vannacht ga jij voeden".... weltruste.... :D

15. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel gezellig trouwens, die borstvoedingsverhalen hihi.

Damn, ik baal. Hier doet rtl gemist.nl het al maaanden niet. Wil heel graag goede tijden terug kijken vanaf begin januari hihi maar lukt gewoon niet.. Bleh.. Boven op de pc ook niet. Op de laptop in het ziekenhuis wel! Heel raar...

16. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Zo, goeiemorgen meiden. Oh ik schaam me diep, ben al zo lang niet meer online geweest! Ik merk gewoon dat t moederschap me opslokt, haha. Ben de hele dag zo aan het genieten van ons mooie meisje! Dat ik er gewoon vaak niet aan toe kom om ff bij te lezen hier! Via FB ben ik wel op de hoogte gebleven van de nieuw geboren baby's!!! Ik denk dat als ik straks een beetje de regelmaat te pakken heb, wel weer wat vaker hier te vinden zal zijn, maar vind t nu gewoon erg lastig.
    L.ogan doet t supergoed!!! Ze slaapt snachts aardig door, alleen vannacht was ze ff onrustig. Ze heeft snachts nog wel een beetje moeite om haar temperatuur gelijk te houden, dus ga er nu snachts extra uit om de kruiken weer opnieuw te vullen.
    Verder heb ik heel veel last van de stuwing! Loop de hele dag met gekneusde koolbladeren in mn bh. Ze staan echt in standje silliconen! Heb altijd geroepen dat ik graag grote borsten wou, maar niet op deze manier!!!!! Men, wat doet dat pijn zeg!!!!
    Vanmorgen hebben we voor t eerst lekker gewandeld buiten, heerlijk! Oh echt, het moederschap is zoooo mooi, had me nooit voor kunnen stellen dat het zo prachtig is!!!

Mon: van harte gefeliciteerd met jullie zoon!!!

Lautjuh: van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!!

Alle meiden die nog even moeten: echt waar, alle zware laatste loodjes zijn ECHT de moeite waard! Straks ben je alle slapeloze nachten en pijntjes vergeten!!!

17. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee, Beesie is back:D Welkom terug meid!

Balen van de stuwing. Moet zeggen dat ik er vrij weinig last van heb gehad. Maar goed da's voor iedereen ook weer wisselend. Hopelijk snel weer wat beter!

Fijn dat L.ogan het zo goed doet!! Hoe gaat het met de voeding???

18. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Missiemaartje: nou ik heb dus op maandagochtend besloten om over te gaan op flesvoeding omdat ze toen al de maximale 10 % was afgevallen en ik t gewoon heel sneu voor haar vond dat ze niet genoeg binnenkreeg. 'savonds toen we thuis waren kreeg ik ineens last van stuwing. En toen kwamen de kraamtranen! Ik voelde me zo schuldig tegenover haar dat ik was gestopt met de borstvoeding. Dus ik de kraamzorg gebeld en die zei dat ik gerust weer aan kon leggen. Ze heeft toen goed bij me gedronken maar een paar uur later kreeg ze er weer niks uit dus weer moeten bijvoeden. Toen nog s samen met manlief over gehad en toch maar besloten om definitief te stoppen met de borstvoeding. Ik merk nu dat ze veel tevredener en rustiger is nu ze de fles krijgt en ze zit weer mooi in de stijgende lijn. Ze zit vandaag op 3380 en ze woog 3505 dus nog fftjes en dan zit ze weer mooi op haar geboortegewicht!
    Hoe gaat t met N.iek? Al lekker helemaal gewend thuis?

19. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Beesie; fijn zeg dat het met de flesvoeding zo goed gaat. Ja tis jammer van de borstvoeding, maar ach met flesvoeding worden ze ook wel groot hoor ;)

Met Niek gaat het erg goed. We hebben nu een ritme te pakken. Dus da's mooi. Hij is erg rustig en tevreden. Hij is vandaag alweer 2 weken thuis, wat gaat het toch snel!!!

Niek zit ook alweer op ruim 3 kilo, gaat goed!! Hij groeit als kool.

Heb jij inmiddels al een beetje een ritme te pakken ??

20. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm.. Heb de prive vorige week gekocht en toevallig zie ik dat er een artikel over vroeggeboortes in staat. Best interessant! Het schijnt dat maar 2 % van alle vrouwen eerder dan 32 weken bevalt en dat er een aantal risicofactoren zijn, bijvoorbeeld eerdere vroeggeboortes (had ik niet), leeftijd moeder (ben 25, jong zat) , over- of ondergewicht (ook niet!), roken (al helemaal niet), afkomst (gewoon nederlands hehe), sociaal economische status (dat zegt me niets), depressie en angst (wel gehad een aantal jaren geleden maar nu niet meer).

Schijnt het risico allemaal te verhogen.. Best interessant om te lezen.

Deel Deze Pagina