Maart 2012 Mama's Deel 5!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Frenzy, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ sex... hier sinds 1,5 week weer maar ik moet zeggen dat het erg pijnlijk is nog.. Iemand ervaring mee hoelang dat kan duren?
    Baal er wel van!

2. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    sex?
    wat is dat ook alweer?

Manlief denkt dat hij me nu moet opwarmen met de woorden: goh...het is best een tijd geleden he??

Nouja...zo gaat het niet sneller hoor schat! ;)
    Heb best zin maar hij moet maar even bedenken hoe het ook alweer moest want zo heb ik er ook geen trek in.

3. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mja moet zeggen dat het hier ook geen feest is op het moment hoor. Drukke dagen/nachten natuurlijk dus weinig tijd voor elkaar. En manlief is te voorzichtig dus durft weinig te doen. Ook omdat het pijn doet. Ik snap dat wel.. Maar ja, beetje aandacht voor mij is ook wel leuk!!

4. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Missiemaartje: wat vervelend dat het op sexgebied nog niet echt lekker gaat... ik heb alleen geen ervaring dus geen idee hoe lang het kan duren voordat het weer "normaal" is. Denk ook dat t bij iedereen wel anders is... maar idd, hij kan toch ook wel ff aan jou denken... hihi.

5. Missy88

Missy88 Actief lid

19 jun 2011
    314
    2
    18
    NULL
    Gelderland
    Dames wat gaan we weer hard haha.

Ik kom even snel mijn verhaal hier neerzetten en dan ga ik de geboortjekaartjes schrijven :)

5 maart om 00:06 uur is dus onze dochter A.noushka geboren.
    Weegt 3320 gr en is 47 cm.

Hier mijn verhaal:

Het begon vrijdag of zaterdagnacht met wat gerommel. Vage krampen die ik niet kon plaatsen. Ook slecht geslapen die nacht. 's Ochtends/eind vd ochtend begon de krampen toch op voorweeen te lijken. Merkte duidelijk dat ze kwamen en gingen. Maargoed dat kon ook zo weer ophouden en had echt niet gevoel dat ze al zou komen want moest eigenlijk nog 2 weken...
    Maar eind van de middag werden ze toch sterker en toch Vk gebeld...die kwam om 19;00 uur checken en net ervoor braken mijn vliezen. Omdat de weeen niet heftig genoeg waren wilde ze geen inwendig onderzoek doen ivm infectiegevaar en moesten we weer bellen als de weeen uur lang om de 4-5 min kwamen en dan de echte weeen(want was nog te helder tijdens de weeen vond ze).
    Natuurlijk begonnen ze gelijk toen de VK weg was!! Heftig ook want was in combi met rugweeen en volgde elkaar heel snel op.
    Dus na uur kwam VK weer en toen bleek ik al 5-6 cm onsluiting te hebben! Dat voelde wel even als een opluchting haha.
    Verder heb ik geen tijdsbesef gehad maar op een gegeven moment kwam de persdrang al en bleek ik al 9 cm te hebben. Alleen die laatste cm wou dus niet en heb ik 1,5 uur over gedaan en met behulp van VK die deze heeft weggeduwd.
    En toen met 23 min persen was ze er! Net paar min na middernacht op 5 maart.
    Dus vanaf moment dat de weeen echt begonnen is ze met zo'n 5 uur geboren [​IMG]

6. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Missy: leuk om je verhaal te lezen! Dan is t toch allemaal wel erg snel gegaan zeg!!! Nu lekker genieten van jullie mooie dochter!!!!

7. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Toch een fijne bevalling missy! Leuk om te lezen lekker genieten!

@beesie, heb m'n buik gemeten en zit op 95 cm! En ik vind m'n buik echt mega.

Zo ik heb net een heerlijk middag dutje gedaan!

8. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    bedankt :D :D

bevallingsverhaal nog:

had al twee weken rommels (vergelijkbaar met beesie) en de laatste 2 dagen constant het gevoel te moeten plassen snachts...om het half uur eruit. Toen die nacht naar de wc nog aan het denken ...jee zo kan ik niet meer slapen blijf plassen.

Ik naar de wc, en jahoor vliezen gebroken. Ben eruit geroepen, die helemaal verbaasd. Verloskundige gebeld en ze gaf aan dat het nog wel uren kon duren...cm per uur. De weeen kwamen toen al snel om de twee a drie minuten vrij snel heftig aan t worden ook. Twee uur puffend doorgebracht op de bank, met het gevoel dat ze toch wel heel snel heftig werden. Nogmaals de VK gebeld en die zou komen kijken omdat de weeen echt al een minuut duurde en erg intens waren. Niet meer te doen door bijvoorbeeld houding wissel, douche of lopen...gewoon flink pijn al.

De VK heeft gevoeld en het bleek al 4 tot 5 cm ontsluiting te zijn. Spullen gepakt en hop onderweg naar het geboortehotel.

Daar aangekomen stond een bevallingsbad klaar...lekker warm zou je zeggen maar het werkte bij mij averechts. Mijn man met de sproeikop nat gesproeid (per ongeluk) en behoorlijk pijnlijke snel opvolgende weeen gehad. Bijna geen adempauze.

Uiteindelijk uit bad gegaan en de VK er weer bij en bleek dus al 8 cm ontsluiting te hebben. VK weer gevoeld en rechts een opstaand randje wat ik nog weg moest krijgen op mijn zij. Wist toen even niet meer hoe ik het zoeken moest...de weeen waren zoo pijnlijk...was inmiddels helemaal verkrampt en heb er dus enorm veel spierpijn aan over gehouden. De kraamhulp en VK gaven ook steeds aan dat ik me moest ontspannen maar dat lukte gewoon niet.

Toen ik eenmaal mocht persen dacht ik opgelucht te zijn maar het persen was heel zwaar. Door mijn stevige bekkenbodemspieren en de flinke kerel in mijn buik zette het niet door. Toen maar op de baarkruk om de zwaartekracht een handje mee te laten helpen en dat hielp wel iets maar ook dit was niet voldoende...de spieren onderin bleven te sterk om onze man er door te laten. Weer terug op bed is er een knip gezet en na drie flinke persweeen en aardig wat hulp door middel van druk op mijn buik kwam hij dan eindelijk. Het persen heeft bijna 2 uur geduurd en het had niet veel gescheeld of we hadden naar het ZKH beneden gemoeten.

Al met al een hele vlotte bevalling, 5 uur ontsluitingsweeen en 2 uur persen. Verder geen scheurtjes alles netjes gehecht en de placenta was er ook zo uit gelukkig.

De mensen in het geboortehotel waren ontzetten lief en warm. Dat was het warme bad wat ik verwacht had. :D

De eerste dagen waren niet echt wat ik verwacht had. De kraamhulp bleek zelf behoorlijk wat psychische problemen te hebben die ze graag met mij besprak...dit gaf nogal wat emotionele problemen daar zij bijna alleen over haar problemen praatte. Toen een nieuwe hulp. Hele leuke meid, maar ook intimiderend voor mij. Voel me erg onzeker rond haar heen. Ze lijkt graag te willen benadrukken dat ik psychisch niet goed in elkaar zit of ik lijk dat zo te voelen :(

Onze Owen zelf: ben zo verliefd...mis hem elke minuut en voelt enorm goed! Nog een fotoke gespamd!

@frenzy, woon in Klundert...volgens mij vlak bij jou :)
    @beesie, jeetje meis dat je nog steeds niet bevallen bent....heb echt al zo lang met dezelfde klachten als jij gelopen.
    @all, duim voor iedereen dat je kindje maar snel mag komen!
    @nieuwe mama's, gefeliciteerd!!!! :D

9. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @guusje, best heavy dat persen nog! Maar al met al ook fijn verlopen. Wel rot van die kraamhulp zeg!

Maar als ik die foto zie van je mannetje.... Wat een lekkerding!!

@kraam tranen, hebben jullie er last van gehad na aantal dagen??

10. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Guusje, wat een enorme knapperd zeg.

Vrij vlotte bevalling dan ja, maar wat ontzettend balen van de kraamhulp(en). Vreemd ook hoor, dat ze hun problemen met jou bespreken. Getuigd niet echt van professionaliteit.

Geniet in ieder geval maar lekker van jullie mooie manneke.

Shadow, ik heb bij Joosje geen kraamtranen gehad.

Leske

11. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Missy; mooi verhaal meid! Wat is het rap gegaan!

@ Cupido; wat fijn de tuin zo netjes! Heerlijk, nu lekker rustig aan...

@ Leske; wat ee leuk kado voor Joosje!

@ Guusje; *smelt* hihi ja daarom juist, je woont bij me om de hoek, dus als je even je adres stuur komt ik hem s'nachts halen! Wat een lekker ding! En wat mooi om je verhaal te lezen. Balen van de kraamzorg, heb je net dat weer (welke kraamzorg had je?)

@ sex; nadat ik van Loek was bevallen hebben we wel een tijd geen sex gehad, voelde heel vreemd.... Maar nu merk ik dat ik zo vaak zo een zin heb... En pfff voel me af en toe echt zo een verslaafde (maak mn man er gerust wakker voor s'nachts....:))

12. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Kraamtranen... Nope, die heb je normaal rond dag 4/5 he? Ik heb al mijn tranen dag 1, 2 en 3 laten gaan. Maar dat kwam meer door de situatie en ik mijn man niet naar huis wou laten gaan en ik daar alleen...

Kraamhulp! Ik ben van die doos van mij af! Echt waar... Vandaag kreeg ze het wéé'r klaar hoor... Ze was net een uurtje hier... Maar merkte dat ze er geen zin meer in had. Heeft ze snel alles afgeraffeld en de papieren in orde gemaakt. Hop ondertekend... Zegt ze op het laatst: ik ga zo, want ik heb hoofdpijn dus schrijf op dat ik tot 15.30 uur hier was (op dat moment was het 13.45) want als ik nu ga en dat doorgeef, wordt ik in de wachtdienst gedaan en daar heb ik geen zin in...

Nou, heb ondertekend en haar uitgelaten. Het moet toch potdomme niet gekker worden. Ben echt blij dat ik lekker alleen ben... Zonder gekke doos om me heen. Ze maakte het met de dag gekker...

13. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    @ rens... snap echt niet dat er zulke kraamhulpen bestaan.. pffff

@ vk.. nou hier weer naar de vk geweest vandaag, verteld dat ik gister iets voelde knappen. ze heeft even gecontroleerd (niet inwendig) en zag dat ik geen vruchtwater verloor maar wel erg waterige afscheiding had. ze zei wel dat je 2 vliezen hebt en dat het mogelijk is dat er 1 vlies bij mij kapot is.

dit kan het begin zijn zei ze, maar voor nu moet ik dus nog gewoon afwachten..

14. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Even ego, heb nog niks bijgelezen.

Vanmorgen afspraak met gyn. Die liep 1,5uur uit omdat ie dienst had. Was druk met bevallingen. Toen werd ik even gezien door een vk die van mijn status niks wist en die flink kortaf deed. Dus ik deed flink kortaf terug. Ze wou me aan de ctg en dat ik mijn bloedsuiker ging prikken. Dus intussentijd eerst onze zoon naar huis gebracht en op bed, het was al 13.00 uur. Babyfoon bij de buren en hop weer naar het ziekenhuis. Aan de ctg en bls geprikt. Wouden ze ook nog even een echo maken. Prima. Lag mw. weer in stuit. Dus ben maar gebleven en direct een draaipoging erachteraan gehad. Is gelukt. En toen weer aan de ctg. Ben nu thuis. Heb nog geen datum. Moet vrijdag terug komen. Meisje is al 4300gram. Dus ik hoop dat het vannacht uit zichzelf begint. Heb wel flinke harde buiken en een hoop gerommel.

15. Annemieke82

Annemieke82 Actief lid

15 mrt 2010
    158
    0
    0
    Zeeland
    @ Suzanne en man: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van I.sabelle!!

@Missy: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van A.noushka!

@Elegance: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

16. Annemieke82

Annemieke82 Actief lid

15 mrt 2010
    158
    0
    0
    Zeeland
    Hallo allemaal!

Lekker handig, heb ik gisteren nog gereageerd in het verkeerde topic.. Het gaat me niet lukken om alles nog bij te lezen, sorry! Ik haak in bij het begin van deel 5..

17. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    @ lautjuh.... dat is al een flinke meid... hopelijk zet het vanavond lekker door en heb je morgen een mooie dochter in je armen...

18. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Lautjuh: 4300 gram... jeetje das echt een flinke meid zeg! Hoop voor jou ook dat t vannacht vanzelf begint!

Guusje: wat een verhaal zeg! Toch nog wel een vlotte bevalling geweest, alleen balen van je kraamhulpen! Vind t echt belachelijk dat ze dat soort dingen met jou bespreken. Maar wat een mooi mannetje heb je!

Shadow: oh dan voel ik me echt enorm vergeleken bij jou! Ik heb ff teruggekeken en op jouw termijn ongeveer ( 36 weken) zat ik al op 104.... haha

19. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @lautjuh wat fijn dat de draaipoging gelukt is. Maar wat een rot vk dat ze zo kortaf deed!

20. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    @beesie, iik hoop echt dat ik niet meer ga toenemen!
    Gelukkig ben ik vrij dat scheelt maar voel me zelf zo'n onhandige zeekoe.

Morgen 37 weken, dit weekend wil ik 'm wel zien :D

Deel Deze Pagina