Spannend, morgen dus waarschijnlijk weer babynieuws! Anna aan het kolven gegaan dus! Hier maandag voor het eerst flesje gegeven en gaat prima. Ze drinkt er niet slechter van aan de borst. Ben ook al voorraadje aan het aanleggen. Heb haar ook al ontdooide melk gegeven en gaat er prima in gelukkig
Hoi dames, Heb een tijdje terug laten weten dat ik mee lees met jullie, helaas nog niet echt gereageerd door drukte thuis enzo. Zag dat het onderwerp 'meelezers' even oplaaide en zoals jullie zien sta ik er vaak bij. Heb mijn laptop altijd aan staan en dit topic staat open in een scherm, naast 5 andere sites Ben erg gehecht geraakt aan het meelezen maar zal nu echt eens even ook daadwerkelijk een reactie plaatsen, ook al zijn de meeste baby's nu al geboren. Zag een aantal foto's voorbij komen en ze zijn allemaal even mooi en lief. Wat een geluk straalt er van af, prachtig! Misschien is het wel een voordeel voor de laatsten onder ons zonder kinderen; we krijgen veel ervaringen en tips mee, vooral over voedingen 's nachts en krampjes, ik schrijf ze netjes op, wie weet heb ik er straks wat aan. Zelf ben ik nu 39,1 weken zwanger, heb zo veel zin in mijn dochter, maar wacht rustig af tot zij er genoeg van heeft in mijn buik. Ik wacht dus lekker af met de anderen die nog moeten! Verder hoop ik ook het beste voor Zebra, misschien gek voor jullie om te lezen aangezien ik hier nooit 'spreek' maar heb het wel gevolgd en ik word er ook een beetje zenuwachtig van. Ik stuur iig een hele lading positiviteit die kant op! Ik ga vanaf nu reageren in dit topic, verwacht niet veel terug aangezien ik met 39 weken aan kom zetten en de meesten wel wat leukers te doen hebben Maar dan klets ik nog wel even met de overgebleven zwangeren.. Ik vind het wel gaaf om te zien dat zo een grote groep 'verschillende' meiden het zo goed met elkaar kunnen vinden en met elkaar meeleven. Succes iedereen en geniet van alles! liefs
Hey, Ik verwaarloos jullie zo erg.. Ik lees nog altijd mee voornamelijk s'nachts, maar dan niet ingelogd via mijn tel! Ik zat ff te spieken of er al zebra-nieuws is, maar nog niet dus! Hopelijk is wel alles goed verlopen.. Nog voor het lijstje, 2790 gram, lengte onbekend, en naam hou ik vanwege privacy nog even voor mijzelf Zou ik misschien ook nog mee mogen naar het besloten forum, of post ik daarvoor te weinig. Hoe werkt de besloten groep via fb, kunnen andere mensen zien dat je bij de maart mama's zit, of is deze dan onzichtbaar, ik weet wel dat ze de berichten niet kunnen zien. Alvast bedankt voor de antwoorden. Hopelijk lukt het me nu te reageren via de laptop (was tot op heden door drukte niet gelukt)
oh 2 voorpiepers.... *grapje* Meiden, Naomi en Marjolein: Heel veel succes morgen! Lijkt me best heftig om ingeleid te worden. Ik ga aan jullie denken, als ik zelf natuurlijk niet bezig ben Liefs femme
Hey meiden kom ff snel reageren; @ Shadow; spannend hoor die rommels, hoop dat je kleine snel komt, wat zul jij straks ook verliefd zijn! @ Happymom; vervelend dat hij niet zo goed in zn bedje wil slapen.Ik zou lekker een ommetje maken.... @ Zebra; je maakt het spannend meid?! Ik maak me zorgen meid, zoals meerdere hier, pfffff heb met spanning het topic door gelezen, maar er volgt niks.... Pfffff.... @ Cerberus; zet hem op van t weekend, ik zou die iphone van je vent gewoon inpikken! @ Cupido; fijn al 3 cm, hoop dt het snel door zet! @ Gabrielle; lieve lieve meid! Bedankt voor je lieve reactie, zou willen dat ik voor jou kon toveren! Dikke knuffel voor jou! @ La Femme; gefeliciteerd met je 40 wk! Bedankt voor je lieve reactie, hoop dat je derde spruit er snel is! Is je lijstje klaar? @ Foxy; vervelend van het afvoerslangetje, je hebt toch zo een draagdoek voor onder de douche besteld? @ Gentle; vervelend van je nachtje, veel plezier bij je moeder vandaag! @ Eveline; spannend steekjes, je gaat ook al naar de 40! T schiet nu echt op! Ik had geen last van overmatig speeksel, maar ik verslikte me wel meerde keren per dag? @ Anna; het kan volgens mij wel, nog zo laat een stolsel (al is het niet veel voorkomend...) Zou het wel goed in de gaten houden @ Sjors; succes met je laatste dingen regelen! @ Sheena; veel plezier op het strand, is er echt heerlijk weer voor nu! @ Pompeloesje; thx meid, hoe gaat het met jou?! @ Cvermeulen; wat fijn dat S.terre het zo goed doet! @ Marjolein; succes mrg! Spannend hoor! Hoop dat het spoedig zal gaan! @ Nienkiej; vervelend meid, maar je bent in goede handen...Was ook anti ziekenhuis, maar tis echt mee gevallen hoor! @ Elegance; heb je nog best veel bloed verloren, en balen dat hij niet vanuit zichzelf los kwam...Maar wel kort gevloeid. Bij L.oek kam de placenta ook niet los, onder narcose verwijderd, maar heb nog zeker 4 weken gevloeid... @ Naomi; spannend meid, mrg inleiden! Succes morgen ben benieuwd! @ Carino; succes met de laatste loodjes! @ Beebielove; pas het lijstje aan bij de volgen de beeb (of Gentle, toch?! ) @ Roos; meid weet niet of je meeleest, of de buddy van roos, maar dat is ook wel weer even geleden?!
Zo, net even heel hard gehuild, eigenlijk ben ik nog niet helemaal klaar met huilen maarja. Vanmorgen ben ik voor het eerst naar het consultatiebureau geweest om mijn kleine mannetje te laten wegen, ik was erg benieuwd want hij woog bij zijn geboorte 2735 en was bijn 10% afgevallen. Maar toen vorige week za de kraamhulp wegging woog hij alweer 2680. Maar afgelopen 2 dagen huilt hij echt heel veel en vanmorgen ook weer heel erg, weet niet zo goed wat ik ermee aan moed.. Op het consultatie bureau woog hij maar 2710 hij was dus maar 30 gram aangekomen. En weer was hij helemaal hysterisch, ook vonden ze hem daar nog heel erg geel, ook ze oogwit. Ik was zo teleurgesteld dat hij maar zo weinig was aangkomen, en dat hij nu zo vaak helemaal overstuur is. Waarschijnlijk kreeg hij te weinig voeding ik geef bv, nu moet ik hem iedere 2 uur voeden en ma terug komen. Ben nu al helemaal uitgeput, heb echt geen idee hoe ik dat vol moet gaan houden.... Moet er weer van huilen, ik doe echt zo mijn best maar het lukt gewoon niet ofzo, ik weet even niet wat ik moet doen...
knuffel pioentje! Bah echt vervelend dat je er zo doorheen zit, maar ook begrijpelijk toch. Helpt het niet als je F, overdag in het licht zet, dus geen gordijnen dicht? Ik weet dat bij bv kinderen het langer duurt voor het 'geel' weg trekt dan bij fv- kinderen. Is je man thuis zodat hij het even kan overnemen en je even kan gaan slapen of rusten?! @ gentle, prima!
@beebielove, thanx! Het klopt idd bv kinderen langer geel blijven, zet hem ook iedere keer in het zonnetje, maar dat wil nog niet echt werken. Helaas is mijn man er vandaag niet, hij moet vandaag werken...
Pioentje Je kent me nog niet maar wil je wel even een hart onder de riem steken! Ik heb nog geen baby en geen ervaring met voeden e.d. maar wat bij mij helpt in moeilijke situaties is in het moment leven. Ze hebben hem nagekeken op het CB en advies gegeven om elke 2 uur te voeden. Probeer dat te doen tot maandag. Voor nu kun je niets anders en dan hoor je maandag wat de volgende stap is. Verder lekker knuffelen en geloven dat je kleine ventje hard zijn best doet, sommige baby's komen minder hard aan. Als zijn moeder maar in hem gelooft en dat doe je! Mocht je het dit weekend verder niet vertrouwen of je komt er zelf niet helemaal uit, vraag dan hulp, het lijkt mij allemaal hartstikke ingewikkeld en juist omdat zo'n kleintje niet kan praten moet je alles maar 'aanvoelen', zou ik ook even verdrietig van worden. Ik geloof erin dat je het goed doet!
@Naomi en Marjolein: heel veel succes morgen! Hopelijk voor jullie allebei een voorspoedige bevalling! @Pioentje: Denk aan jezelf meis! Ik weet uit ervaring helaas hoe vervelend het is om niet te kunnen genieten van je kraamtijd. Ga niet koste wat kost door, daar worden jullie alledrie waarschijnlijk niet gelukkiger van. @Zebra: ik zit ook al de hele tijd te kijken of er nieuws is. Ik hoop maar dat ze gewoon te druk is met leuke dingen... Maar zenuwslopend is het wel. Tot nu toe is het bij iedereen toch uiteindelijk goedgekomen, dus je gaat er toch een beetje vanuit dat dat zo blijft...
@Carino en mon, super bedankt voor jullie lieve woorden, ik probeer er maar niet te veel over na te denken, en ga er maar vanuit dat het snel beter gaat.
Oke dames, en hier dan ff mijn ego verhaal.. Dinsdag op woensdag had ik dus al flink gerommeld, achteraf denk ik dat ik toen echt al aan de gang ben geweest, maar het zelf een beetje heb tegen gewerkt.. Woensdag nog lekker wat laatste dingen gedaan en geregeld (en nee mij to do list is nog niet af .) Toen ik woensdag avond naar bed ging voelde ik wederom dat ik aan het rommelen was, maar ik kon er nog goed door heen slapen. Rond twee uur nachts werd ik wakker en kon het niet meer uithouden, ben gaan timen en had regelmatige weeën van 1 minuut om de 3 minuten. Manlief wakker gemaakt en we zijn samen naar beneden gegaan. Ik wilde vk niet te vroeg bellen, dus had met manlief afgesproken dat we pas na 2 uur goede weeën zouden bellen (hihi ik had zelf nog voor gesteld om pas rond half acht te gaan bellen.) Rond 4 uur de vk gebeld, ze was er rond half 5 toen even een bakkie thee gedaan en zoals de VK omschreef viel het wel mee, want ik had nog zulke heftige weeën. Wij een klein uurtje later naar boven om even de ontsluiting te checken en zat op 5 cm, vervolgens gelijk naar het ziekenhuis, want ze was bang dat mn vliezen thuis zouden breken. Rond zes uur waren we in het ziekenhuis, daar vliezen gebroken en toen ben ik lekker onder de douche gaan staan. Ik kon de weeën goed opvangen en kwam heel relaxt over voor de vk, terwijl ik het zelf niet zo ervaarde (vond vooral de laatste weeën heel heftig ) . Toen ging de vk weer een keer voelen en had ik nog maar 6 cm, toen kwamen we er ook achter dat de kleine wat in het vw had gepoept, waardoor ik medisch werd. Wat ik vreselijk vond, want werd aan een bed gekluisterd met een CTG. Toen kwamen ze er ook achter dat de hartslag veel te hoog was bij de kleine (piekte over de 170 heen). Gelijk werd al gesproken over een infuus met wee opwekkers en etc. Gelukkig is dit niet van pas gekomen, want de weeën zette toch goed door en had heel snel de volledige 10 cm en geluk bleef de ctg van de kleine goed, zodat er verder geen medische ingrepen werden gedaan. Rond half 10 werd ik over gebracht naar de verloskamer, daar aangekomen moet ik gaan persen. En het bleek dus dat ik al even wat persweeën aan het wegademen was, maar dit had ik niet door. Vond het ook heel moeilijk om te schakelen. Uiteindelijk kon ik mijn ei er goed in kwijt, en owh wat is dat bizar, dat je met al je oergeweld je kind eruit gaat persen! Pfff! Binnen een half uur werd de kleine ook al geboren, ging erg rap! Heb zelf J.ort aangepakt toen hij geboren werd, heel bijzonder! Wel even in spanning gezeten De navelstreng zat strak om zijn nekje gedraaid, waardoor de VK hem niet over zijn hoofdje kon wippen. Toen ik hem net op mijn borst had reageerde hij dus ook niet, geen beweging en geluid, met het gevolg dat hij na 10 sec van af werd gepakt en door een rende dokter werd meegenomen . Maar door het temperatuurverschil kwam hij toch goed op adem en kwam hij goed bij, waarna hij weer bij mij werd gelegd Pfff en dan, dan ben je zo intens gelukkig en blij! Ben nog steeds ondersteboven, hotel te botel, helemaal van slag, ik heb een kindje om voor te zorgen, ik ben echt mama geworden, er is niemand, niemand die mij dit af neemt! Ik voel me de rijkste en gelukkigste vrouw op de wereld, want ik heb een kindje Gelukkig is tie niet gelijk 18 .. Ik maak het goed, voel me fit, lig nu verplicht op bed met lappie, kraamvrouw (hele lieve vrouw) is bezig mijn huis te poetsen (wat een luxe is dat?) Ik heb een paar kleine kleerscheurtjes, valt gelukkig mee (dacht door de sterkte bb spieren dat ik alles aan gort zou trekken of een slecht kon persen, maar heb er gelukkig geen last van gehad.)
@ Pieontje; knuffel meid, wat rot dat hij zo weinig gegroeid is. Maar kan het niet zijn dat jezelf wat terug bent gelopen in voeding, waardoor hij even wat minder heeft gehad? Weet niet of je ook kolft? Hopelijk doet het iets meer voeden zijn werk....
Pfff en dan, dan ben je zo intens gelukkig en blij! Ben nog steeds ondersteboven, hotel te botel, helemaal van slag, ik heb een kindje om voor te zorgen, ik ben echt mama geworden, er is niemand, niemand die mij dit af neemt! Ik voel me de rijkste en gelukkigste vrouw op de wereld, want ik heb een kindje Gelukkig is tie niet gelijk 18 .. Wauw, wat een mooi stukje tekst, ben onder de indruk van je verhaal. Heel veel liefde en geluk gewenst!
Pioentje, hele dikke knuffel voor jou! Je doet het hardstikke goed en voel je alsjeblieft niet schuldig als het niet zo gaat zoals je wilt. Zo te horen is de BV wel op gang, dus daar ligt het dan echt niet aan. Misschien wat meer stimuleren zoals het CB zei, maar dan ben je gewoon helemaal op de goede weg. Misschien kun je een voorbeeld nemen aan wat Sasjuh ook heeft gedaan met E.lin (meer regelmaat, goed stevig instoppen bij het slapen, sneller in bed leggen), daar kan het huilen ook van komen (te veel prikkels, zelf geen ritme kunnen vinden). En verder, voel je echt niet schuldig, je doet het heel goed en zolang je een goede weg zoekt samen met je ventje ben je een hele goede moeder! En ik geloof dat iedereen dat hier wil, het beste voor z'n kindje, ook al kun je het soms niet helemaal vinden!!! En Flintje is pas 2 weken he, geen wonder dat je nog niet alles over hem weet! Dikke knuffel!!! Frenzy, prachtig verhaal zeg, heb je mooi gedaan! En nog steeds niks van Zebra... Beesie, nog niks terug gekregen van je sms??