Meiden, Alles bijgelezen, ook erg benieuwd naar Zebra... Hoop dat we snel iets horen. Hier is Sjors vandaag niet in zijn hummetje... Heel veel huilen, weet niet wat het is, lijkt op krampjes. Ken het niet zo van Joosje. Normaal gesproken huilt hij nooit zomaar, maar alleen als hij honger heeft ofzo. Nu de hele dag door huilen, valt dan wel weer in slaap, maar na de flesjes weer huilen. Ben bekaf want ben zelf pas voor de eerste dag weer wat beneden. En dan moet Peet morgen ook nog beginnen met werken. Gelukkig nog wel kraamzorg, kan ik nog overleggen. Moet zeggen dat ik even een deja vu heb... Joosje huilde ook zoveel, 10 weken lang. Merk dat ik er gelijk een beetje van in de stress schiet. Misschien is die dokter Brown ook iets voor ons? Verder is vandaag zijn naveltje eraf gevallen en hebben we voor het eerst een klein stukje gewandeld. Was fijn weer eens een frisse neus te halen. Marjolein en Naomi, enorm veel succes morgen, spannend hoor! Zet 'm op. Pioentje, knuf meid. Kan het me goed voorstellen, zeker na een dag als vandaag hier. Frenzy, gave naamslinger. Maare, al weer achter de naaimachine, haha. Ga verder hier meiden! Sorry, heb niet meer tijd nu. Liefs, Leske
@leske. De dr brown is echt een aanrader. K.oen doet het er zoveel beter op. Nog wel wat krampjes maar niet zo erg @rens. Doe je nu 90 in de fles? Toen werd bij ons de tijd ook langer. Gewoon af en toe de 4 uur proberen Ben benieuwd naar de mixbeker. Vindt voeding maken nog niet zo erg. Hahaha speen droogkoken is in een pannetje gebeurd. We hebben wel een magnetron maar daar past geen sterilastor in. Is een kleintje
Jeej, super vet... Niek daarstraks zijn fles gehad om 18:15.. Maar net was hij allemaal nog aan het happen. Ik dacht, probeer hem eens aan te leggen, kijken wat hij doet. EN JAHOOR, HIJ DRINKT Jeeej...... Weet alleen niet of ik hem goed heb aangelegd.. Want het was alweer even geleden. Maar hoorde hem wel slikken, en even later verslikte hij zich ook, dus neem aan dat hij wel wat binnen heeft gekregen.. Super vet, ben helemaal blij hihi. Weet alleen niet wat ik nou moet doen.. Toch proberen om aan te leggen en zo... Zal er eens over nadenken.
@ Leske; wat vervelend, hopelijk heeft hij gewoon een minder dagje. @ Missiemaartje; fijn dat hij nu toch nog aanpakt, ik zou het gewoon proberen (want je kolft anders toch?) zelf geven is natuurlijk veel makkeliker en fijner. Wel goed het onderlipje controleren en je tepels goed in de gaten houden! @ Naamslinger; had hem al bijna af, maar was wel spannend, zo iets maken, als de kleine ligt te slapen. Kwam eigenlijk alleen even voor zebra kijken?! @ Dames die nog moeten bevallen; succes, duim voor jullie dat de kleintjes snel komen. Jeetje ik moet nog steeds erg wennen dat ik niet meer zwanger ben, en dat de beeb uit mn buik is.... Vind het zo apart en ook mis ik de kleine echt in mijn buik (pak hem soms helemaal in en dan buidel ik hem, net ofdat hij nog in mijn buik zit)
Maartje, je kunt hem bijvoorbeeld ook 1 keer per dag live aanleggen, kijken hoe het gaat. Is wel lekker voor je BV-gevoel ook! W.b. aanleggen, ik vind Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding een fijne website voor info over dat soort dingen. Kom je vast een heel eind!
Geweldig...!!! tepel op neushoogte... laten zoeken... en als hij hapt als een goudvis, baby naar tepel brengen... en let op de gekrulde lippen... (opfriscursus).... en combineren wellicht..???
Foxy, dank je voor het dansen. Ik hoop dat het werkt!!! Rens, dank je voor het dansen. Morgen is ook goed.. of overmorgen of die dag daarop Heerlijk onder geplast, ja dat gaat hier ook vast gebeuren. Als je er geen goed gevoel bij hebt zou ik hem ook niet op zijn zij laten liggen. Dochter was erg sterk in haar nekje, vanaf geboorte af aan en ik heb haar altijd lekker op haar buik laten slapen. La Femme, de vk zei gisteren dat ik 2-3 cm ontsluiting heb en alles al soepel en zacht aanvoelde. Ik had dus goede hoop dat het vandaag of morgen wel door zou zetten, maar sinds woensdag voel ik helemaal niets wat op een kramp zou moeten lijken. Die 3 cm zegt dus blijkbaar geen fluit. Laatste 4 namen.. oei oei oei ben wel benieuwd hoe jullie dat gaan oplossen Frenzy, je naamslinger ziet er super uit. Erg leuk geworden! Dr. Brown flessen, ik zweer erbij. Heb ze altijd voor dochter gehad. Nooit problemen mee gehad. Ja dat ze soms lekte.. maar dat heb ik met elke fles gehad. Dochter dronk ondanks kma en reflux erg goed uit deze flessen. Later ben ik over gegaan op de difrax S flessen. Minder gedoe met schoonmaken. Leske, ach arm mannetje. Niet in zijn hum. Erg rot dat je daar van in de stress schiet hopelijk is het iets van een dag en niet iets wat bij hem hoort.. Missie, wat super zeg. Ik ben even kwijt waarom je destijds bent gestopt (sorry). Je kan natuurlijk ook een combinatie maken. Bv en vanuit de fles? Wel zo gezellig. Oh zie dat de rest dat ook aangeeft
Frenzy mooie slinger.... (alleen heb je hem bewust zo gehangen, met naam naar binnen (of zie ik dat nu verkeerd).... moet trouwens lachen dat je gewoon alweer achter je machine zit... je lijstje was niet af, maaruhhhh stond bevallen ergens halverwege erop???? ipv op het laatst...
Leske herkenbaar.... hier heef dochter dus heel veel gehuild (half jaar)... en dan is het net of je "snaar" eerder geraakt wordt, omdat je al zoveel gehad hebt.... hopelijk gewoon even een minder dagje... en issie morgen weer t ventje....
Cupido... Wellicht gaan we samen zondag...??? .... Moet ik trouwens zeggen dat de pretecho idd op 18-3 uitkwam.... en bij vorige op 31-8 (dat was idd uitgekomen...) grappig...
Ja hij hapte enorm, super leuk hihi. heb ook nog tepelhoedjes liggen, vond ik wel erg makkelijk in het ziekenhuis.. Misschien is 1 x per dag aanleggen wel wat. Ik heb het nu gewoon als iets extra's gezien. Hij heeft om 18:15 de fles gehad, en net om 19:45 heeft ie even aan mijn borst gedronken. Viel na minuutje of 10 heerlijk in slaap en heb hem daarna in bed gelegd. Kijk wel even hoe laat hij vanavond komt. Heb vanuit het ziekenhuis een schema gehad om de borstvoeding op te bouwen, maar goed er zijn voor en nadelen. Ik vind het nu wel super fijn dat ik precies weet hoeveel hij binnen krijgt..Maar het is ook wel handig om hem aan te leggen als we een keer ergens naar toe zijn en ik niet zo zit te koekeloeren met dat kolven..
Pioentje, sorry had je berichtjes helemaal gemist! Wil je ook ff een digitale knuffel geven! Je doet zo je best! Ik hoop voor je dat het snel beter gaat! En dat het gele snel weg is!
Nou.. In het ziekenhuis was hij nog erg jong en hij wilde de laatste week toen niet meer aan de borst..Allemaal mopperen en zo, en huilen dat ie honger had maar niet drinken. Vandaar dat we het even op borstvoeding uit de fles hebben gehouden..
dat zou leuk zijn, typisch zeg. Bij mij zei ze 20-3....(of 21-3??) 18-3 klinkt ook nog steeds heel mooi.
Missie, nu je het zegt weet ik het weer. Het zou dan toch geweldig zijn als het nu wel ineens goed zou gaan. Of maakt het je onzeker? Lekker aan de borst en daarnaast een flesje. Misschien kan je de fles helemaal afbouwen.
Hallo allemaal, Heeeeel lang geleden heb ik nog mee gekletst. Maar ik kon het niet meer bijhouden en dan is de drempel om er weer tussen te komen toch wel groot. Maar ik ben nog niet bevallen, nu 1 dag overtijd. Bij Eva-Lynn was dit 2 weken, dus ik wacht maar af. Als het lukt word ik maandag gestript. Voor alle meiden die bevallen zijn: Gefeliciteerd!!! En degene die nog wachten: Succes met wachten en puffen straks, hopelijk vervelen jullie je niet de laatste dagen/ weken. Ik wel een beetje, last van mn bekken, dus dan kan je ook niet zo veel meer. Groetjes, vreeswijk
Frenzy super leuke naamslinger! Leske, wat vervelend! Ook ik herken het zo! Hier hebben we in het begin ook getobt met Sem.. En nu Luca meer ging huilen merkte ik ook meteen dat ik onrustig werd.. hoop voor je dat het een rommeldagje is! Hopelijk is hij morgen weer lekker tevreden!
Ja, zo is het maar net. 20 jaar terug moest het zo, 10 jaar terug zo, 5 jaar terug zo en nu is al hetgeen uit het verleden (hmm, wij zijn toch evengoed groot geworden ) fout en allemaal nieuwe en aparte regeltjes. Af en toe heb ik daar een beetje moeite mee, dat alles zoveel wordt aangepast en gedaan wordt of alles van 10 jaar terug gewoon niet goed was. Snap het dan niet helemaal Ik kijk het hier even aan, en anders denk ik ook op zijn zij. Als hij zich er prettiger door voelt en wél lekker slaapt zonder helemaal ingepakt te liggen... Maja, voor nu doet de Pacco goed zijn werk dus hou dit nog even aan...
Ik ben inderdaad ontzettend onzeker.. Doe ik het wel goed, drinkt ie dan wel goed, kan ik dat wel.. etc, etc.. groeit ie dan wel goed. Weet niet of ik het aandurf..