Maart 2012 mama's na MM

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Toke, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Terug van de nekplooi meting. De nekplooi was 1,6 mm. Dus dat was al goed. De bloeduitslagen waren ook goed.
    We komen nu uit op een kans van 1:3464 voor het syndroom van Down,
    Trisomie 18 kans van 1:8480
    en Trisomie 13 kans van 1:26597

Dus goede uitslagen. Ben er wel beetje beduusd van. Want had me toch ingesteld op een slechtere kans en was al uitgegaan van een vruchtwaterpunctie enz. Nu omschakelen.
    Ze heeft verder frummel ook goed bekeken. Hoofdje was mooi in omtrek voor de termijn. Maag en blaas goed gevuld. Hersenhelftjes te onderscheiden en goed ontwikkeld voor deze termijn. Op een gegeven moment een vol handje in beeld en die had 5 vingertjs! V

Verder lag frummel helemaal niet stil. Zo mooi gezicht. Steeds afzetten met die beentjes en woepie daar ging hij weer. Het hartje klopte ook heel mooi en stevig

Nu alles maar eens laten bezinken.

Liefs

ps: Mijammi Succes en vooral genieten!!!

2. anne85

anne85 Niet meer actief

succes straks!! hoop op mooie echo's :) hier ook weekend naja lig op de bank heerlijk, mans stofzuigen hihi

3. Mijammi

Mijammi Actief lid

20 dec 2010
    244
    7
    18
    @ Foxy, lekker he dat het zo goed is. Wij waren ook ingesteld op slechtere uitslag (onder het motto kan het alleen maar meevallen).

Hier is de opluchting ook groot. Zowel Puk als Muk 1.7 mm dus prima in de lijn. Erg fijn want door mijn bloed kan de kansberekening raar uitslaan (2 beebjes, 1 mama...) Liggen ook qua groei alletwee op de ideale lijn nu 6,2 en 6,6 cm (bij 12,5 dagen). Wel grappig ze liggen hetzelfde als bij 7 weken. En een van de twee is echt superactief en de andere ligt echt een beetje te chillen! Hebben ook 3D gehad (extraatje). Echoscopist vond het zo leuk dat ze dat zelf ook wel even wilde zien :D

Wij gaan straks lekker uiteten, toch een beetje vieren. Fijn weekend allemaal!

4. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    Foxy en Mijammi, super mooie uitslagen. Geniet ervan!

Ik ben al een paar dagen zo moe en misselijk dat ik bijna niets kan doen. Ik heb net even de kast van mijn dochter uitgemest, ik moest daarna echt op bed liggen en bijkomen. Ach ja, het hoort er blijkbaar bij. :(

5. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

@Gabrielle Hoort er inderdaad bij maar dat vindt ik altijd wel weer een dooddoener. Je kan er best veel last van hebben!! Merk nu eindelijk dat het hier met de moeiheid beter gaat worden. Blaak nog niet van energie maar ik kan wel meer volhouden

Wij hebben gisteren een zet gemaakt. Hebben zomaar de kinderkamermeubeltjes gekocht! Waren niet van plan. Maar ik zat eens op marktplaats te kijken of er kamertjes op stonden en dan voor hoeveel enz. Zien we toch echt een droom van een kamertjes staan. Nog zonder enige beschadiging. En kunnen we voor 175 euro kopen. Dat hebben we dus gedaan. Schandalig vroeg, maar die gok wilden we wel nemen. Scheelt ook dat ik ondertussen al 4 echo's heb gehad waarvan 1 uitgebreide met de nekplooi. Dan durf je toch meer te zeggen dat het hopelijk goed gaat denk ik.

6. anne85

anne85 Niet meer actief

foxy leuk een kamertje, en idd een koopje kun je niet laten staan:D Vervelend dat je nog steeds zo misselijk bent Gabrielle, bah! Hopelijk wordt het snel beter.. Hier alles prima.. geen buikje en geen symptomen.. donderdag weer nr vk! Voor het eerst hartje luisteren.

Werk ze morgen weer!

7. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Foxy wij hebben ons kamertje ook al supervroeg gekocht hoor, zagen hem ook op mp en meteen verliefd. Had hem geloof ik met 9 wkn al in huis ;)
    Anne leuk hartje luisteren! Ik mag pas 16 sep weer naar de vk. Twijfel steeds of ik zo'n angelsound zal kopen, waar je zelf thuis het hartje mee kan luisteren.

8. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

@sasjuh Ik ga denk ik wel een angelsound kopen maar je moet goed beseffen dat het ook wat onzekerheid kan geven. En of dat nu handig is voor jou;). Het kan zeker in deze tijd nog zo zijn dat het hartje niet te vinden is, en dan kan je natuurlijk nog onzekerder worden.

Ja kamertje is wel vroeg maar ben er helemaal blij mee. We wilden niet perse een nieuwe (jeetje wat een prijzen) en als je dan 1 vindt die je super vindt. Ja dan gewoon doen toch?

Vrijdag as. hebben we alweer een echo. Dan pas weer met 22 weken dus zal ff afkicken worden.

Jullie drukke week voor de boeg?

9. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    Wat grappig, Foxy (en Sasjuh), zo vroeg een babaykamer, maar wel super leul. Als je een mooie tegenkomt, voor goeie prijzen, waarom niet. Foro's? :)

Ik hoop onze babyspullen terug te kunnen sprokkelen. We hebben toen mijn dochter 3 werd alles aan een vriendin doorgegeven, die inmiddels 2 kids heeft en 'klaar' is. Misschien dat we een aantal dingen terug kunnen krijgen, dat zou zo onwijs leuk zijn. Ik moet haar nog hierover spreken, dus ik ben benieuwd of het uitkomt, want haar jongste is bijna 2.

Anne, wacht maar fa, ineens heb je straks een super-buik :).

10. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Hoi allemaal,

Wat fijn dat het met iedereen zo goed gaat, met mooie echo's en uitslagen!
    Ik heb vanmiddag de combinatietest; nekplooimeting + bloed prikken.
    Wat hebben jullie allemaal snel de uitslag! Mij is verteld: na de test binnen 10 werkdagen. Jullie lopen er gelijk mee naar buiten? Of zijn jullie al eerder bloed gaan prikken?

11. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

@toke Ja ik heb de week ervoor al bloed moeten prikken vandaar gelijk de uitslag

Succes vanmiddag. Vooral genieten want het was bij ons ook een erg uitgebreide echo waar ze alles goed lieten zien!

Heb helaas geen foto's want de advertentie is van MP af gehaald

12. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Ik wil in eerste instantie weer even horen dat alles volgens de norm gaat en dat het hartje nog klopt.....daarna hoop ik er ook van te gaan genieten!

13. kallie

kallie Actief lid

31 dec 2008
    128
    1
    18
    hoi allemaal!

kom ook weer even binnenvallen:)
    Sasjuh en Foxy leuk kinderkames!
    Ik heb afgelopen weekend ook mijn spulletjes opgehaald bij verschillende mensen(MP) ik wil niet een standaard babykamer dus heb ik een oude broodkast als kledingkast, een apothekerskast als commode en een oud kinderledikantje als besje voor de eerste tijd (tot 8 maanden of zo, daarna wordt het te gevaarlijk.) ben er super blij mee!!!! wordt de komende tijd veel schuren en verven!
    dacht eerst goedkoop uit te zijn maar als ik alles bij elkaar optel kom ik toch rond de 500, das wel minder maar ja hoop echter dat het er uitkomt te zien zoals ik in gedachten heb.

vanmorgen ook even bij de verloskundige geweest. hartje klopt als een tierelier (168) en alles voelde goed, ook bloeduitslagen prima. Ik doe geen nekplooimeting dus pas met 20 weken volgende echo.

@Toke veel plezier en succes vanmiddag!
    @ allemaal geniet van je zwangerschap!!

Liefs kallie

14. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

@kallie maar dan heb je ook wel echt iets bijzonders! Gaaf hoor. Houdt je ons op de hoogte van de vorderingen. Zelf vrijdag voor het eerst het hartje gehoord Dat was zo bijzonder.

15. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Dat klinkt echt geweldig ja, die babykamer Kallie! Ga je alles in dezelfde kleur schilderen?

16. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Wordt nog wel even spannend hier.... Wij gaan met vakantie als ik 15 weken ben. Mocht de uitslag van de combitest enorm tegenvallen, dan ben ik dus net met vakantie als de punctie normaal plaats zou moeten vinden. Duim duim, in ieder opzicht, dat dat niet nodig zal zijn!

Jammer dat me niet verteld is dat ik al eerder bloed kon komen prikken, dan had ik ook vandaag misschien al de uitslag gekregen :(

17. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

@toke Kan je niet vragen of je de uitslag eerder kan krijgen? Bij mij was de uitslag van het bloed maandag al bij het echocentrum (had vrijdag ervoor bloed geprikt)

18. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Dat is een goeie ja, ik zal het vanmiddag aangeven! Bedankt!

19. Mijammi

Mijammi Actief lid

20 dec 2010
    244
    7
    18
    Bij mij is er ook pas erna bloed geprikt. Wat ik begrepen heb, is de afmeting van de nekplooi belangrijk en is het bloed alleen maar een toevoeging. Als dus de meeting (richting) een afwijking gaat, geeft het bloed een extra indicatie. Bij mij is mijn bloed zo wie zo raar, want met twee beebjes en 1 moeder kloppen mijn waarde niet. Bij mij is dan ook gezegd, kijk niet teveel naar de kansberekening....
    Gelukkig zit de meeting ruim binnen de marge en is de kans vrij klein dat er een chromosoomafwijking zou zijn...

Leuk joh, al die babykamers als gekocht. Wij gaan ook kijken voor ledikantjes op MP of anders wordt het IKEA. Commode hebben we al (oude tv kast met laadjes en deuren). Kledingkast wordt een PAX kast van Ikea. Mijammiman houdt van shoppen en dan vooral kleding dus zo'n standaard babykledingkast zit voor de bevalling al vol :D

Hier aan het werk, en geen zinm, blugh. Ga wel weer aan de slag.:x

20. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

De 1e 2 foto's van de commode en kast

Deel Deze Pagina