Maart 2012 mama's na MM

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Toke, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Het is het proberen waard! Ik heb vanmorgen wel 1 paracetamol genomen, weet dat het wel mag maar vind het toch niet fijn om te doen.

2. anne85

anne85 Niet meer actief

Bedankt voor de tip toke! Ik durf ook geen para te nemen ook al weet ik dat het niet echt kwaad kan. Probeer veel water te drinken.. denk dat het ook btje door stress komt hier (A) dus dan al helemaal niet de moeite waard wat te slikken.. Morgen weer gesprek op mijn werk met mijn totaal niet enthousiaste baas (wat betreft mijn zwangerschap).. bleeeeeeehhh iemand die mee wil (en mijn hand vast houden, hihi)

Sasjuh zag je wagen al in een ander topic, super deal!!! :) Wij hebben een commode gekocht, volg week zaterdag kan ik hem ophalen jippie leuk leuk leuk

3. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    Hallo dames, ik ben weer stil, want het gaat gezondheidstechnisch niet voor de wind. Mijn dubbele oorontsteking is terug, of niet helemaal weg geweest, en door griep erbovenop heb ik nu ook keelontsteking en ik ben al dagen in de lappenmand. Weer antibioticum, hoestdrank, druppels om mijn luchtwegen open te houden. Ik heb 's avonds vaak zo'n knallende hoofdpijn dat ik niet kan bewegen van de pijn. En ik hoest mijn longen uit, niet fijn allemaal. Ook baal ik van dat ik weer medcijnen in moet nemen, 's avonds oook vaak eeen paracetamol, maar het is niet anders.
    Ik kom net mijn bed weer uitrollen, ik voel me zo machteloos. Ik heb hel helemaal gehad met ziek zijn...bah...

@Toke, ik smeer ook tijgerballsem, het is wel lekker maar doet niet veel als je zulke hoofdpijn hebt. Ook drink ik veel camillethee, met veeel citroensap, etc, veel natuurlijke producten, dat vind ik toch fijner :)

@Anne: ik lag iets over een extra echo ivm hartafwijkingen. Is dat dus niet tijdens de 20 weken echo dat ze dat doen?

Morgen de 12 weken echo...ik ben zo benieuwd. Ik hoop dat ik wel een paar uur op mijn benen kan staan in het ziekenhuis, want ik ben nog erg zwakjes :(

4. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Og he Gabrielle, dat klinkt echt beroerd zoals jij je voelt. Ik kan me voorstellen dat er bij jou iets stevigers tegenaan moet dan tijgelbalsem. Ik hoop toch dat je snel opknapt, dit is echt afzien zo.

Spannend weer een echo! Gaan ze ook de nekplooi meten of doe je de combinatietest niet?

5. anne85

anne85 Niet meer actief

hey bah gabrielle wat ontzettend vervelend en naar dat je je zo voelt!! Hopelijk knap je nu echt op.. Hoe was de echo?? Ben benieuwd!

Wat betreft je vraag, het gaat idd om de 20 weken echo, mr afweging zkh of via verloskundige..

Sterkte!! En beterschap!

6. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier moet de 20 wkn echo sowieso in het zh, de vk doen dit bij ons niet.
    Gabrielle beterschap! Hopelijk ben je snel weer een beetje op de been.

Ik mag vrijdag eindelijk weer eens naar de vk, hartje luisteren. Heb er super zin in haha.

7. Mijammi

Mijammi Actief lid

20 dec 2010
    244
    7
    18
    he dames, lees wel mee maar heb meestal geen tijd om te reageren. Zit nu op mijn werk dus even snel tussendoor :D. Vanmiddag heerlijk vakantie, heb er echt zin in! Lekker 2 weken vrij en daarin gaan we 10 dagen naar Italie, jippie! Alleen jammer van de prosecco die ik moet missen...

Las allemaal weer spannende en vervelende verhalen. Hoop voor iedereen dat het allemaal weer snel goed komt cq beter voelt.

Hier mag ik tot nu toe echt niet klagen. Een paar weekjes 's nachts (jaja vrouwtje andersom) en als ik lang achter mijn beeldschermpje zat een beetje (echt maar een beetje) misselijk. Verder helemaal niks. Puk & Muk doen het ook nog goed, zitten voorlopig nog op de alle idealen lijnen die ze denken te hebben bij deze termijn...

Sterkte en genietse allemaal!

8. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    Even slecht nieuws hier. Vanmorgen de 12 weken en combitest gedaan. Op de echo was het nekje te dik en neusbeentje niet te zien. Kans op Down is 1 op 16, en op die andere 2 ook zeer hoog. We zijn erg geschokken en kapot van. Donderdag krijgen we al een urgente vlokkentest, met uitslag volgende week. Ik voel me als met een moker geslagen.

9. anne85

anne85 Niet meer actief

Oh jeej sterkte, hopelijk positief nieuws volgende week! Bah zeg, dat verwacht je ook helemaal niet.duim iig voor jullie!

10. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Oh Gabriëlle, Wat een vreselijk nieuws. Zelf heb ik net een week van ongerustheid rondom de combinatietest achter de rug en nu krijg jij zo'n klap te verwerken. Het is afschuwelijk middenin je zwangerschapsvreugde, echt een klap in je gezicht! Ik begrijp dat jullie nu doortesten, wat een spanning nu! Voor mij is het ook heel dichtbij geweest, en dan was mijn uitslag nog wat minder schokkend. Heeel veel sterkte met de beslissingen die je moet gaan nemen en het afwachten. Iedereen zegt er van alles over, maar onthoud dat er maar 1 goede beslissing is en dat is die van jullie!

11. Mijammi

Mijammi Actief lid

20 dec 2010
    244
    7
    18
    Gabrielle wat een super vervelend & spannend nieuws. Heb er gewoon kippevel van. Wij drieën duimen/hopen/bidden voor jullie voor deze spannende tijd tussen hoop en vrees!

12. roos1

roos1 Bekend lid

25 mei 2011
    554
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach Gabrielle, wat verschrikkelijk nieuws :( Dat moet ontzettend hard aankomen... zoiets verwacht je niet te horen he...
    Ik hoop ontzettend hard dat de komende testen jullie wat kunnen geruststellen!

13. kallie

kallie Actief lid

31 dec 2008
    128
    1
    18
    sterkte gabrielle!!

14. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Gabriëlle wat een rotnieuws. Hopelijk krijgen jullie snel duidelijkheid. Wanneer is de vlokkentest? En duurt het dan lang voordat je uitslag krijgt? Duim heel hard voor jullie.

Zelf weinig online want wordt steeds beroerder. Dus nog een vrouwtje omgekeerd. Vanmiddag naar de VK en maar eens aangeven. Hang nu elke morgen boven de WC en met bijna 16 weken mag dat toch wel eens minder worden maar hier steeds beroerder.

15. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Hoi meiden,

Na vandaag zal ik een poosje niet meetypen, ik ga namelijk op vakantie! Voor wel 2,5week. We zijn er erg aan toe, heerlijk!

Gabriëlle, ik moet sinds je bericht gisteren steeds even aan je denken. Voel helemaal met je mee, ik wil je heel veel sterkte toewensen en hoop heel hard met je mee, dat jouw kindje 1 van de 15 is en niet die 16e! In procenten heb je nog altijd ruim 90% kans op een gezond kindje. Zo bekeken is dat lang niet slecht, maar natuurlijk is de schrik je om het hart geslagen. Een spannende week tot die uitslag. Houd je taai!

16. Mijammi

Mijammi Actief lid

20 dec 2010
    244
    7
    18
    Morgen! Ik ook ga jullie verlaten voor een korte vakantie!

Gabrielle heel veel sterke en zoals Toke ook schrijft, hopelijk is jullie beebje een van de 15!

17. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    @Mijammi en Toke: fijne, welverdiende vakantie!
    @Foxy: jammer dat je nog steeds zo beroerd bent. Sterkte!

Gisteren heb ik de vlokkentest gehad. Het was niet prettig, maar het is gelukkig goed gegaan. Gisteren en vandaag rustvoorgeschreven gekregen, en alles lijkt goed te gaan. Nu de test achter de rug is, ben ik ook rustiger. Begin volgede week weten we zeker of het kindje gezond is of niet, en zitten we niet meer met zo'n stomme kansberekening in onze maag. Die zekerheid geeft rust, en ik blijf hoopvol.

Dank jullie allen voor je lieve berichtjes!

18. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

@Gabrielle Mijn duimen draaien overuren voor goed bericht!!

Nou deze week was iets anders dan voorgesteld. Het begon maandag al met de hele dag misselijk, overgeven enz. Ben je 15 weken en gaat dat gewoon lekker door.
    Dinsdagnacht toch weer een kleine bloeding gehad. Ik heb getwijfeld om de GYN te bellen maar er stond toch al een afspraak voor woensdag dus heb ik het maar even laten gaan. Ik had ook geen kramp of iets dergelijks.

Woensdag bij de GYN helemaal goedgekeurd. Mijn bloedwaardes waren erg goed. Suiker mooi laag en Hb erg hoog. Bloeddruk was netjes en alle echo's besproken die waren ook supergoed. Hartje geluisterd (hups in 1x gevonden).

Woensdagavond lekker met mijn mannetje uit eten. Maar helaas woensdagnacht weer wat gebloed. Ik donderdag toch maar de GYN gebeld. Kijk 1x in de 14 dagen een beetje bloed kan ik handelen maar niet te vaak. Mocht gelijk ok 13:30 uur langskomen. Weer echo gehad en frummel lag heerlijk te slapen met het bekende handje melodramatisch op het voorhoofd (is elke keer nog zo als Frummel slaapt) De VK wist het ook niet waar het bloeden wegkomt. Ze heeft overleg gehad met de GYN en ik moet nu ook weer rusten. Hoef niet plat op bed maar wel rustig aan doen. Geen zware dingen en relaxen.

Ben er vreemd genoeg behoorlijk rustig en vol vertrouwen onder. Heb geen kramp dus dat zegt wel iets vindt ik. Wel heb ik al een hele tijd een soort steek in mijn vagina. Kan het niet goed uitleggen. Ook het idee dat het daar best droog is. Daarom dinsdag naar de HA om even naar te laten kijken of het daar niet weg kan komen. Heb als kind veel last gehad van schimmelinfecties maar zo voelt het niet. Maar beter het zekere voor het onzekere.

Dus deze week zit ik lekker thuis. Moet het beste er maar van maken. Kan ik hier eindelijk wel weer eens bijkletsen!!

Groetjes

19. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    @Foxy: wat vervelend, twee bloedingen achter elkaar. Maar als de baby het goed doet en ze verder niets verontrustend kunnen vinden, zal het wel goed zijn. Ik hoop dat je nu verdere bloedingen bespaard blijven.

We hebben dit weekend de verjaardag van mijn dochter gevierd, ze is nu 7. Dat was zo genieten, ze vond het fantastisch om eindelijk weer jarig te zijn :), ze is ook erg verwend geweest met veel cadeautjes. Ik was/ben nog moe en grieperig en mijn oren nog steeds niet goed, maar een goeie afleiding voor de vlokkentest. Morgen of overmorgen worden we hopelijk gerustgesteld!

20. anne85

anne85 Niet meer actief

foxy vervelend zeg! Lijkt me niet fijn die bloedingen, wel lief van de gyn dat je langs mag komen om te kijken :) Hopelijk blijft het hierbij..

Gabrielle krijg je vandaag of morgen de uitslag.. mijn duimen draaien voor je, hopelijk positief nieuws!! laat je het even weten als het bekend is (tenminste als je daar behoefte aan hebt)

liefs Anne

ps hier alles prima in orde, nog steeds onwerkelijk gevoel, volgende week gelukkig weer naar vk :)

Deel Deze Pagina