Maart 2012 mama's na MM

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Toke, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier ook alles goed!
    Anne hoe is het nu met je ouders, al weer wat bijgedraaid?

2. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    De uitslag is GOED!!!!! Geen chromossomafwijkingen!!!!
    We zijn super blij en opgelucht!!!!!

Bedankt voor jullie steun!!! We gaan nu verder genieten van ons...zoontje :))))

3. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Wat fijn! En jullie weten het geslacht dus ook al, helemaal super :D Wat zul je blij zijn!

4. anne85

anne85 Niet meer actief

wauw super gabrielle, nu hoog op de blauwe wolk klimmen! Leuk dat je het geslacht nu ook weet :)

@ sasjuh, met mijn ouders gaat het redelijk, heb een excuusbrief van mijn moeder gehad, maar volgens mij leert ze het gewoon niet.. nu zit ze weer te zeuren over mijn kleding en servies.. zucht... wat moet je ermee, vriendlief wordt steeds recalcitranter ervan en ik weet niet wat ik ervan moet zeggen, durf gewoon niet zo goed.

@ all hoe is het verder, kreeg vandaag een opmerking, dat er echt nog niks te zien was en of alles wel goed was:S maak ik me daar ook nog druk om, was het mr volgende week weer naar vk, wat kan je verlangen en uitkijken naar zo'n bezoek...

5. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Hoi allemaal,

Vanuit de Spaanse kust, ik kan het niet laten. Ik ben zo benieuwd naar de uitslag van Gabrielle! Heel fijn om te lezen dat alles in orde is, wat een vreselijke zorg minder! En gefeliciteerd met het jongetje! Nou genieten he! Wat fijn dat je nu zekerheid hebt dat er geen chromosoomafwijking is, ik weet het nog niet zeker en kan daar nu wel een beetje jaloers op zijn (maar dan een jaloers waarbij ik het je zeker niet misgun hoor!). En wat heb jij een stress gehad, daar hoeft niemand jaloers op te zijn....

Foxy, ik hoop dat bij jou de bloedingen definitief tot het verleden behoren. Toch hoor ik wel erg vaak van bloedingen bij zwangeren, t/m veel, rood en met stolsels aan toe en waar vervolgens niets aan de hand is. Maar hoe vaak dat ook gewoon goed gaat, de stress vliegt je vast aan als het je overkomt. Ben je nog veel misselijk?

Anne, probeer je niet te druk te maken als je figuur niet erg veranderd. Alle vrouwen reageren anders. Hier: wel een steeds groter wordend buikje, maar ik weeg een pond minder dan voor mijn zwangerschap :(
    Snap jij het nog?
    Een excuusbrief van je moeder is niet niks, dat zal vast wel oprecht zijn, maar oude patronen zullen niet snel veranderen, zeker niet bij de oudere generaties.... Een beetje mee leren leven, duidelijk je grenzen aan geven als iets je te ver gaat en focussen op de goede kanten. Volgens mij moet iedereen dat op een bepaalde manier met zijn (schoon)ouders. Sterkte!

6. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    @Toke: lekker genieten onder de Spaanse zon! Ik denk niet dat je je druk moet maken over het feit dat jij nog geen zekerheid hebt. Misschien een schrale troost, maar bij mijn dochter (heb ik later opgezocht) was de kansberekening ook best hoog uitgevallen, 1 op 186, dat terwijl ik 7 jaar jonger was. Ik kan me nog vaag herinneren dat de arts toen zei dat het en relatief hogere kans was voor mijn leeftijd, maar dat vond ik toen al zo'n minieme kans, van 0,5% ongeveer, dat ik me toen helemaal niet druk om heb gemaakt. En, achteraf helemaal terecht, een kerngezonde dochter. Jij hebt nu ook zo'n kans ongeveer, hij is misschien hoger dan verwacht, maar nog steeds best laag, hoor :)

@Anne: wees blij, bij een eerste zwangerschap zie je het later, het komt wel goed, meid :). En over het excuusbrief van je moeder, dat is al een hele stap van haar. Het maakt de verloren tijd niet goed, maar hopelijk gaan ze nu wel meegenieten!

7. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

@Gabrielle Beetje laat maar wat een gaaf nieuws. Alles goed!! Helemaal blij.

Met mij gaat het inmiddels ook weer goed. Zeg rust tegen mij en dan komt er ook gelijk niks meer uit mijn handen. Ik weet niet wat dat is. Heb ook echt de hele week niks gedaan. Niet eens op het forum gekeken hier. Tot ergenis van mezelf. Vrijdag maar eens een lijstje gemaakt om wat dingen te doen. Want anders bedacht ik het me ook niet ineens. [​IMG] Ken ik helemaal niet van mezelf want kan niet stilzitten normaal. Maar het heeft me wel supergoed gedaan. Merkte toch dat ik door het vele overgeven oververmoeid was.

Sinds vorige week vrijdag niet meer gebloed. Bleek ook een behoorlijke schimmelinfectie te hebben en daar ben ik voor behandeld. Volgens mij gaat dat ook beter nu. Misselijk gaat nog niet echt over. Leg me er maar bij neer dat dit erbij gaat horen de komende tijd.

Mijn buikje groeit nog amper. Kan al mijn broeken nog aan. Is ook niet eerlijk want ik heb op mijn 18e een buikwandcorrectie gehad waardoor ik meer een kuil had dan een buik. Ja en dan helaas daar boven (maag) wel dikker. Broeken zaten altijd te ruim zo onder mijn navel en dat wordt wel iets opgevuld. Bij de BWC hebben ze de buikspieren ook strakker gemaakt en de VK verwacht dat dit ook invloed heeft om de buik nu nog. Want mijn darmen zetten wel uit, maar niet voldoende om mijn buik uit te zetten. Dat gaat dus naar binnen en waarschijnlijk daar ook de misselijkheid van want er staat wat meer druk op de maag nu.

Deze week wel een aantal keer met de angelsound geluisterd. Zo leuk. Hoor nu Frummel ook bewegen. Ineens bloeperdeploep en dan is hartje weer weg en komt weer terug. Mijn man geniet daar ook van. Ben benieuwd wanneer ik Frummel ga voelen.

Vrijdag ga ik met een vriendinnetje van mij naar de Zwanger&Gezin beurs in Hardenberg. Manlief kan helaas niet.

Morgen weer aan het werk. Ik ben benieuwd.

8. anne85

anne85 Niet meer actief

Hey meiden,

Hoe is het met jullie? Foxy fijn dat je niet meer bloedt en dat je je iets beter voelt!

Hoe is het met de rest? Hier alles goed, gisteren ook weer een normaal tel gesprek met mijn moeder gehad (probeer idd niet te nega te denken;), soms best lastig).

Ik voel een soort luchtbelletjes in mijn buik, darmen van slag of... het kriebelt hihi.. naja haal me vast in mijn hoofd dat het een baby zou kunnen zijn (voel het links boven mijn navel, maar ook wel op een andere plek op een ander moment) zoo zin in over drie weken (20-weken) te nieuwschierig. Wie heeft hem ook zo snel al.. maar eerst maar weer donderdag naar de vk, leuk en spannend momentje weer! Steeds dichter komend bij je droom wauw :)

liefs

9. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Anne wat leuk dat je de beeb misschien al voelt! Ik nog niet helaas..
    Ik heb 19 oktober de 20 wkn echo :) Eerst aanstaande zaterdag nog een pretecho, geslachtsbepaling.

10. anne85

anne85 Niet meer actief

zaterdag al leuk sasjuh, kan ik niet ff mee hihi voor ook een bepaling. zoooooo nieuwschierig hier;)

11. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Haha ja hoor, gezellig ;)

12. anne85

anne85 Niet meer actief

nou mooi die deal staat :p maar jij voelt niks? Ik weet ook niet of het de beeb is... maar wil het gewoon erg graag:D Hoe is het verder met je, ook nog steeds zenuwachtig en bang dat het niet goed is? Of is het nu wel gezakt?

13. Mijammi

Mijammi Actief lid

20 dec 2010
    244
    7
    18
    Helaas, helaas de vakantie in Italie zit er alweer op. Het was enorm lekker en blijkbaar heel erg nodig. Bij aankomst was er nog geen buik(je) te zien en nu heb ik eindelijk een bolletje :D. Het is voor 17 weken nog niet enorm maar het begin is er!

Gabrielle; wat een heerlijk nieuws! Helemaal opgelucht zeker. En een zoon op komst! De eerste die het geslacht weet, wat leuk!

Foxy: jij hebt een spannende tijd achter de rug. Nu maar hopen dat het voorbij is en vooral blijft! Weer op naar genieten.

Anne: een klein begin is er met je ouders. Wie weet wordt je straks gestoord in de positieve zin en laten ze jouw en de kleine niet met rust omdat ze geen minuut willen/mogen/kunnen missen ;). Succes met niet te negatief zijn (jij liever als ik, ben daar ook niet zo geschikt voor, hahahahaha)

Sasjuh: geinig we hebben op dezelfde dag de 20 weken echo. Vind je het ook al zo spannend? Duurt nog wel even he. Ik heb volgende week weer een echo (toch fijn zo'n tweeling dan heb je elke 3-4 weken een controle inclusief echo :D) dus ik hoop dat ze dan al wat kunnen zien. Kan ik eindelijk tegen alle vrienden zeggen die van hun spullen en kleding af willen: KOMT U MAAR :cool:

Vandaag nog lekker een dagje vrij en dan morgen weer aan het werk. Zo geen zin in! Mag het niet zeggen (en het is ook eigenlijk niks voor mij want ik vind werken echt heerlijk) maar ik hoop dat ik binnen het beleid van de tweelingen val en dat ik met week 28 uit de roulatie ga. Ze vermoeden dat ik zelfs eerder al gedeeltelijk moet (voelt als mag...) gaan werken en op dit moment lijkt me dat heerlijk! Slecht he :)

14. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Mijami welkom terug. Fijne vakantie gehad?
    Snap best dat je eerder wilt stoppen met werken hoor. 1 zo'n frummeltje gereed stomen voor een leventje is al wat. Laat staan 2. Dat zal best een aanslag zijn op je lijf.

15. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    Welkom terug Mijami!
    Wat ongelofelijk dat je nu pas een buikje hebt, terwijl je er toch 2 in je hebt ;). Maar lekker hoor, eindelijk iets zichtbaars.

Ik ben zo benieuwd naar jullie echo's :)

16. anne85

anne85 Niet meer actief

Hey mijammi leuk dat je er weer bent! Dus heerlijk genoten op vakantie? :) Dat van het werk kan ik me goed voorstellen;) Indd benieuwd naar de echo's (helaas heb ik geen scanner :S ) (nog 2 weken en zes dagen woeii, aftellen:D als ie er maar wel goed voorligt)

17. roos1

roos1 Bekend lid

25 mei 2011
    554
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vlieg even voorbij in de rapte...

Echo vandaag was prima! Hummeltje doet het erg goed en was heel vinnig :)
    Lag wel met de poep naar de camera, dus voorlopig mogen we onze nieuwsgierigheid nog even in bedwang houden :p Geslacht zal pas voor 20weken zijn...

18. Mijammi

Mijammi Actief lid

20 dec 2010
    244
    7
    18
    Thanks dames voor jullie fijne welkom terug!

Ben ook zo nieuwsgierig naar het geslacht van Puk & Muk. Hou er alleen rekening mee dat we dat voorlopig niet zien. Mijammiman en ik zijn namelijk ook allebei een beetje eigenwijs en koppig... Als ze ook maar 10% op ons lijken kan het nog wel even duren. Irritant he Roos :D

19. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

hahahaha dat kan ook nog dat je het geslacht wil weten en puk&muk het dan niet willen laten zien

Ben juist bang voor het tegenovergestelde. Wij willen het niet weten, maar voor het zelfde geld ligt frummel er over 2 weken zo bij dat we er niet omheen kunnen. hahahaha

20. anne85

anne85 Niet meer actief

haha foxy dat zul je altijd zien...;)

Hier gisteren weer nr vk geweest.. alles ok. Dat gekriebel was idd de beeb zei ze.. heb het overigens sinds gisteren na het sporten niet meer gevoeld :( dat kan nog in het begin volgens mij.. nu zit ik met zware spierpijn en bonkend hoofd op de bank :S en het is nog wel zo lekker weer.. Iemand die nog iets leuks gaat doen aankomend weekend?

liefs Anne

Deel Deze Pagina