Ik vind al jullie meisjes met een bescheiden buikje en weinig extra kilo's zulke bofkonten! . Mijn buik is al behoorlijk, en met 12 weken was ik al 7 kilo zwaarder ((. IK heb geen weegschaal thuis, dus ik weeg me zelf niet, ik ben dus heel benieuwd hoeveel ik volgende week met de 16 weken controle weeg? Maar ja, alles voor het goeie doel!!! Ik voelde de baby ook net weer, achter mijn pc. Tot nu toe voelde ik hem alleen 's avonds in bed, maar nu was het onmiskenbar. Zo onwijs gaaaaaaf!
@gewicht: ik sluit me Gabrielle aan, ben bijna 6 kg aangekomen. Grappige is er wel dat mijn buik nog niet super zichtbaar is. ALs ik een wijd shirt aan heb dan zie het dus niet als je me niet echt goed kent. Ben dan ook 1.83... Hubby noemt me al Hippo . Hij is gewaarschuwd voor de dag dat de hormonen de overhand hebben .
1.5kg nog maar?! Pfieuw! Hier ook al 7kg op 17weken... als dat zo blijft doorgaan zal de fitness en diëtiste achteraf goed aan mij verdienen Nochtans gezonde voeding en geen al te grote porties hier.... 's avonds na het eten krijg ik geen hap meer door mn keel, dus chips en andere lekkere knabbeltjes zeggen me op dit moment helemaal niets. Tja, de aard van 't beestje zeker?
Even een bijzondere ervaring met jullie delen. Vrijdagavond lag ik in bad, lekker te ontspannen en keek ineens naar mijn buik. En toen keek ik nog eens, zag ik dat echt goed...mijn buik ging zachtjes op en neer op een hartritme. Ik had ook water in mijn navelkuiltje, en het water bewoog ook op en neer. Toen dacht ik, dat kan niet, het is mijn eigen hartslag. Maar toen heb ik mijn eigen hartslag gevonden en het was toch een andere. Wat ik aan mijn buik zag, was de hartslag van mijn baby. Zo geweldig! Manlief erbij geroepen en die zag het ook. Dat was eventjes een magisch moment
Wat mooi! Wat zul je nog meer genoten hebben van je bad. Zou ik trouwens ook best eens zin in hebben, in bad. Maar zit op mijn werk en dus niet echt mogelijk Hier weinig te melden. Jullie ook niet veel zo te merken . Hebben we over precies een week de 20-weken echo. Vind het spannend en ben zoooooooooo nieuwsgierig!
Ja, stilletjes hier verder. Geen nieuws is hopelijk goed nieuws! Bij mij wel in ieder geval. Ik geniet enorm van de beweginkjes in mijn buik, ik vind ze erg vertederend, ben al helemaal verliefd. Wat is het zwanger zijn toch bijzonder! Ik denk dat ik na de bevalling gewoon heimwee naar dit gevoel kan hebben; het kindje is zo lekker veilig en gezellig dichtbij. Natuurlijk komt er dan iets heel bijzonders voor in de plaats, maar dit is gewoon ook zo speciaal.
Hier goed nieuws. Vandaag controle VK gehad en alles was goed. Hartje was even zoeken want Frum was met van alles bezig en schoot steeds weg hihihihi Ja die bewegingen voel ik dus ook goed nu kriebelen. Met mijn werkgever afgesproken dat ik 2 uur per dag minder ga werken ivm met mijn bekken. Ze staan hier voor meer dan 100% achter. Heb nu dus weer beetje puf om 's avonds hier te typen. Lezen deed ik wel op de telefoon.
Even een ego-berichtje: Vanmorgen hebben we naar aanleiding van de mindere echo met 12 weken, een uitgebreide echo met 16 weken gekregen. Ik heb 1 1/2 uur op tafel gelegen, weer bekeken door 2 artsen, en helaas...we krijgen dit kind niet or niks. Allereerst, het 'navelbreukje'. De aansluiting van de navel aan de buik is nog steeds niet goed, maar het is nu duidelijk meer dan een gewoon navelbreukje. Er zitten in die ruimte ook wat darmen en een stukje lever vast. In de loop van de zwangerschap kan dan afnemen, maar vanzelf gaat het iig niet weg. Hoe dan ook, dit probleem zal na de geboorte operatief verholpen moeten worden. En dit alleen is op zich geen zware ingreep, relatief makkelijk te verhelpen en zonder complicaties. Maar, daarbij komt het hartje. De baby lag helaas niet helemaal goed om alles goed te kunnen zien, dubelgevouwen en rustig te slapen, maar er waren meerdere dingen die en probleem 'leken' te zijn, de 2de arts heeft erg zijn best gedaan om alles te kunnen zien, maar helaas, baby wilde niet meewerken. Al deze problemen los van elkaar, vallen wel mee. Maar als alles bij elkaar komt, is het wel heel ernstig, dan wordt het een gecompliceerde hartoperatie. Met de navelberuk-operatie erbij, kan het dus allemaal heel gecompliceerd worden. Maar ze konden nog niks zeggen, omdat ze het hartje niet goed konden zien. Daarom krijgen we volgende week weer een echo, dit keer direct door de kinderhartchirurg gemaakt. Leuk is anders. De onzekerheid en verdriet is groot. En we weten hoe dan ook dat hij onder het mes zal moeten gaan, hopelijk alleen voor dat navelbreukje. Ik vind het oneerlijk, na al die jaren, na al die icsi's...maar we blijven vechten voor hem!
he gatver Gabrielle, het zit jullie ook echt totaal niet mee. Nu weer in week in spanning dus, blugh! Duim voor jullie dat jullie beebje "alleen" een navelbreukje heeft!
Gabrielle Wat een naar bericht. Wat een onzekerheid komen jullie weer in. Ego berichtje mag het niet heten hoor want dit moet je gewoon delen met ons Daar zijn we voor. Ga ook heel hard duimen, en kaarsje branden, dat het allemaal, relatief mee valt. Heel veel sterkte nu in de komende dag met de onzekerheid en spanning Digitale knuffel!
Dank jullie, meiden. Ik heb natuurlijk weer zitten googelen en ik ben toch een beetje gerustgesteld. Die hartaandoeningen die mijn kleine man kan hebben zijn lang niet zo erg als de meest ernstige hartafwijkingen. En mocht hij toch aan zijn hart geopereerd moeten worden, dan kunnen we ons daar goed en op tijd op voorbereiden. Dus ...weer afwachten tot volgende week dinsdag. Ik baal er wel van dat ik zo niet echt een zorgeloze zwangerschap heb. Eerst de 12 weken echo, toen de vlokkentest, nu weer dit, het houdt niet op. Te veel stress is niet goed. Ik wil ook gewoon genieten en niet aleen zorgen maken!
Wat een naar nieuws Gabrielle! En wat een zorg ook weer. Oneerlijk ja, na alle moeite, en ook oneerlijk voor je knulletje. Ik hoop heel hard mee dat het bij een navelbreuk blijft. Ik gun je ook een zo zorgeloos mogelijke zwangerschap. Sterkte joh!
Brr wat naar Gabrielle! Spannend weer de volgende echo! Ik voel onze beeb sinds dit weekend heel goed, elke dag weer een aantal keer. Echt leuk Kijk wel op tegen de 20 wkn echo, een spannend moment weer!
Geen idee de mevr vh zkh stond op voicemail... Was echt dagen aan het aftellen, vooral omdat ik niks meer voel.. Nu vrijdagmiddag en dan kunen we niet, zit nat. Ook met werk..pffff wat te doen
Ik heb hem pas over kleine twee weken. Ik vind het nog loeilang duren en begin er ook behoorlijk tegenop te zien, bang om te horen dat er dingen mis zijn. Vreselijk gewoon! Natuurlijk krijgen de meeste mensen geruststelling, maar dat dacht ik de vorige keer ook en toen werd ik ruw wakker geschud. Hoe gaat het nou met je Gabriëlle? Jij hebt nu al twee keer met dat bijltje moeten hakken. Het is natuurlijk nog vers nieuws... als je van je af wilt schrijven, mag dat gerust hier hoor!
Het gaat wel goed met me. Ik heb lopen googelen en volgens mij kan het niet heel ernstig zijn, Natuurlijk heb ik zo geen onbezorgde zwangerschap en spookt het allemaal door mijn hoofd soms, maar ik ben rustig. Als het echt zo moet zijn dat hij behalve voor zijn navel ook voor zijn hartje onder het mes moet gaan, dan is dat zo. We zijn erop voorbereid en we gaan ervoor. Ik laat me niet gek maken. En ik hou steeds meer van mij baby!!! Maken jullie je niet al te druk over de 20 weken echo, het zal vast mooi en goed zijn!