Maart 2012 mama's na MM

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Toke, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anne85

anne85 Niet meer actief

Wat ben je dapper gabrielle! Hoe dan ook de baby is een wonder gemaakt uit liefde! Tuurlijk hou je van hem haar en hij zij mag blij zijn dat het zulke lieve stoere en dappere ouders heeft straks! Liefs

2. anne85

anne85 Niet meer actief

Zojuist de Joolz kinderwagen besteld :) en de maxicosi cabriofix, voelt zo leuk :) moest het even met jullie delen! Jullie heerlijk aan het genieten van het zonnetje? Hier lekker een veel te vol weekend, voordeel van de echo die maandag niet doorgaat een extra, middagje vrij, maandag dus nog heerlijk rommelen zo zin in:) kopen doet bij mij altijd iets met mij gevoel ;):p meer meiden last van.. hoe is het met jou Gabrielle? En de rest van de meiden...

liefs

3. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hihi Anne dat heb ik ook. Ik heb gister nog een setje kleren gekocht, zo lief, en een luiertas en hydrofiel washandjes haha.
    Vandaag hebben we de babykamer behangen, morgen meubels in elkaar zetten.

4. roos1

roos1 Bekend lid

25 mei 2011
    554
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ondertussen ook weer wat zotte kosten gedaan :D
    Kinderwagen is besteld (maxi cosi mura3, stond in promotie bij baby dump, met gratis maxi cosi cabriofix bij)

Kamertje is helemaal af! We hebben enkele oude meubeltjes terug geschilderd en een bijpassend bedje gekocht... Helemaal klaar nu, ben er reuze blij mee! :)

En woensdag zijn we onze bakfiets gaan halen! Een babboe city.. we zijn er apetrots op :D we hebben er al een toertje mee gereden... manlief trappen en ik in de bak :$:D Moesten het toch even uittesten voor we er een kleine uk in zetten, niet?... Behoorlijk comfortabel bakje, dus helemaal goedgekeurd ;)

Gisteren heel wat cadeaubons van fragile gekregen, dus ik kan me weer helemaal laten gaan binnenkort :):p

Ik heb het gevoel dat de leukste periode van de zwangerschap is aangebroken! Sinds een goeie week ben ik verlost van de misselijkheid en héél af en toe voel ik wat bubbels in mn buik... ik vermoed maar dat het ons hummeltje is ;)

5. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Roos wat een leuke dingen allemaal! En heb je toevallig een foto van het kamertje?? Vind dat zo leuk om te zien :D

6. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    Wat zijn jullie al ver met alle babydingen. Heel erg leuk allemaal. Ik wil ook graag foto's zien van het kamertje en bakfiets, Roos. En van de kinderwargen, Anna. En Sasjuh, wow, begangen en meubels in elkaar, wil ik ook graag zien.

We zijn nog lang niet zover. We hebben wel een Bugaboo met alles erop en eraan overgenomen via via. Een wandelwagen, zitje, maxi-cosi, adaptors, regenhoezen, dekentjes, voetenzakken, alles dus. Heerlijk, in een keer klaar! En die mensen die dat verkochten haddden ook een speelkleed met babygym en een badzitje, ook meteen gekocht ;).
    Zie hier een foto van, donkergrijs met gebroken wit, best stoer. Zoiets:
    Bugaboo Cameleon Donkergrijs - Offwhite | Babyhuys
    En over een week heeft mijn dochter herftsvakantie en dan ben ik vrij. Dan ben ik van plan om een hoop op te ruimen, en misschien al te gaan schilderen in de babykamer. Over de meubels zijn we nog niet uit, we kunnen best veel overnemen van vrienden, maar we weten het nog niet.

Hebben jullie vandaag genoten van het weer? We hebben een mooie boswandeling gemaakt!

7. roos1

roos1 Bekend lid

25 mei 2011
    554
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Foto van het kamertje zal ik binnenkort eens maken als ik ietsje meer tijd heb .
    De bakfiets ziet er zo uit:
    Bekijk bijlage 190701 (maar dan wel met een ander mannetje en voorlopig nog zonder kids :D )

En onze buggy zo:
    Bekijk bijlage 190702

8. anne85

anne85 Niet meer actief

9. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    Mooie bakfiets en wandelwagens. :)

10. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    Helaas zeer verdrietig nieuws hier.

Het hartje is niet goed. Er zijn verschilende aandoeningen geconstateerd. De linkerkant van het hart is minder ontwikkeld dan de rechter. De linkerader is afwezig, of zo dun dat het niet bruikbaar. Of de aorta splitsts zich niet goed. En er is een groot gat. Ze konden niet met 100% zekerheid welk diagnose er gesteld kan worden, maar er zijn 3 opties. En met al deze opties betekent dat het kindje zeker 3 of meer hartoperaties zal moeten ondergaan. Zeker geen leuk voruitzicht.
    Maar dit is helaas niet alles. Ze konden geen nieren zien en geen blaas. Er was daardoor al te weinig vruchtwater. En als geen nieren en geen blaas zijn, dan kan het kindje ook niet steeds meer vruchtwater produceren en zal hij over afzienbare tijd in mijn buik al sterven.

Volgende week krijgen we een controle, om dit te bevestigen. Door die hevige navelbreuk zijn alle darmen en buikinhoud door elkaar verschoven en kan het dus zijn dat de nieren ergens anders verstopt zijn. Mocht er wonder boven wonder toch nieren en een blaas gevonden worden, dan is er wel kans op overleven...de vraag is hoe. Maar die kans is nihil. Vorige week konden ze ook al niet goed zien of er nieren ware, dus, ik verwacht al geen wonder meer volgende week.

We zijn kapot ervan. We wachten (weer wachten) volgende week af en het gesprek wat daarna volgt af om echt een beslissing te nemen.

Ik ben nu opgehouden met huilen en denk en voel niets meer.

11. kallie

kallie Actief lid

31 dec 2008
    128
    1
    18
    wat verschrikkelijk gabrielle!! ontzettend veel sterkte!!

12. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Wat erg......Niet te geloven. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Wat een vreselijk nieuws. Ik leef met je mee. Heel erg veel sterkte meid!

13. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Ook hier wens ik jullie heeeeel veel sterkte

Dikke Knuf!!

14. anne85

anne85 Niet meer actief

Gabrielle, wat ontzettend verdrietig nieuws.. ben er stil van. Heel veel sterkte meid samen met je man en dochter en verdere familie en vrienden.

Liefs en dikke knuffel Anne

15. Mijammi

Mijammi Actief lid

20 dec 2010
    244
    7
    18
    Wat een verschrikkelijk nieuws Gabrielle, alle kracht voor jou, je man, familie en vrienden. *Knuf*

16. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Echo was goed. Rechterniertje heel licht stuwing. Niet erg maar extra echo met 32 weken. En dat is nooit verkeerd. Verder helemaal op schema.
    Niertje zat iets teveel vocht in het nierbekken. Grens is 0,5mm en was 0,52mm. Komt omdat niertje vocht niet kwijt kan en dat kan als simpele oorzaak hebben dat de blaas wat te vol is en tegendruk geeft. Wel 4x gezegd dat we ons geen zorgen moeten maken en doen we absoluut niet.

Geslacht weten we dus niet omdat we een verassing willen. Frummel lag wel mooi voor geslachtsbepaling moet de billen omhoog. Ik denk gezien te hebben een meisje. Snel voorbij 3 streepjes. Mijn man vroeg nog aan het eind of zei het geslacht had gezien. Ja zeg ze was niet te missen met de billen omhoog. Dus ben benieuwd. Zet het hier nu neer zodat mijn man later ook terug kan lezen of ik het juist had hihihihi

Ga nu lekker op de bank. Veel last van mijn bekken door zo plat liggen bij de echo

17. anne85

anne85 Niet meer actief

Hé jakkie foxy, vervelend mr gelukkig niets ernstigs. Gabrielle hoe is t met jou?
    Hier vanmidag 20 wk echo... Voel al week niks meer dus ben heel bang.... Liefs

18. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Foxy, Enerzijds maken ze je eerst ongerust, maar vervolgens hoef je je niet druk te maken. Dat lijkt me een moeilijke opdracht. Ik ben blij dat het jullie goed afgaat. Fijn dat er niets ernstigs is met jullie kleintje!

Spannend Anne! En wat rot dat je m een week niet meer gevoeld hebt. Ik hoop dat er niets dan geruststelling is voor jullie vanmiddag, ik zal duimen!

Ik moet potverdorie nog een kleine week op die echo wachten! :x
    Ik denk: ze kunnen zo vreselijk veel zien op zo'n echo, er is vast altijd wel iets te vinden wat buiten de norm gaat. Maak jij je ongerust (weg zorgeloze zwangerschap) en vervolgens trekt het weer bij. Ik heb dat nou al veel gehoord. Knap van je zo nuchter als je blijft Foxy!

19. anne85

anne85 Niet meer actief

Ik hoop t ook... Nog een week bah dat de week snel voorbij mag zijn...

20. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    @Foxy, het klinkt toch niet zo erg, dus daar zou ik maar op rekenen. Hopelijk is jullie ventje of meid bij geboorte helemaal bijgegroeid/ontwikkeldn wat het niertje betreft.

@Anna en Toke: succes met de echo's ook al moet je nog even wachten.

Met mij...het gaat. Ups en downs. Soms ineens intens verdriet en soms weer helemaal niks, kalmte. En da weer radeloosheid. Ik denk dat het disndag pas echt moeilijk wordt.
    Verder werd ik vandaag alweer geconfronteerd met de impact van dit alles. Ik had oudergesprek op school zowel met de juf als met de logopediste. En allebie gaven op hun beurt aan hoe veel mijn dochter over haaar broetrje praat en hoe enthousiast ze is. Ik heb mijn tranen niet kunnen bedwingen, en heb verteld hoe het nu ervoor staat. Mijn dochter heeft nu heftsvakantie, en als ze weer op schoool komt is het denk ik al afgelopen, en dan heeft ze extra aandacht en steun nodig. Ze reageerden zeer lief en begripvol...maar ik vond het heel erg zwaar.
    Het is erg onwerkelijk, nog steeds.

Deel Deze Pagina