Hier nog bang afwachten tot dinsdag.... hopelijk krijgen we dan ook een kloppend hartje te zien! Als ik van mijn kwaaltjes mag uitgaan, ziet het er alvast goed uit: rotmisselijk al 2weken lang de hele dag door, een wel érg sterke reukzin, pijnlijke (.)(.), ... Helaas vrees ik dat dat geen garantie is op goed nieuws dinsdag... Spannend dus!
@ roos, klinkt goed maar hoop niet dat het tegenovergestelde daarvan, geen symptomen hebben dan leidt tot een negatieve uitslag zoals bij mij Suc6 dinsdag!
Hier inderdaad ook ons 1e kindje! Ik heb met 6,6 wkn een echo gehad, en het hartje klopte toen idd! Was wel iets minder ver dacht de Gyn, namelijk 6,3 weken maar schijnt lastig te meten te zijn op die termijn. Weet precies wanneer mn eisprong is geweest omdat ik Clomid heb gehad en telkens inwendige echo's kreeg om te kijken of mn eitje groeide en uiteindelijk sprong. Anne ik miste jou al in het andere topic! Nog steeds geen symptomen dus. Ik hier ook niet, echt 0,0 en dat maakt me super onzeker. Ben met 6 weken 3 dgn ongeveer wel misselijk geweest maar was ook zo weer over en was misschien ook wel spanning voor die echo. Mag nu 1 aug voor het eerst naar de verloskundige en weer een echo, ben heeeel bang voor een missed abortion (zo stom) maar moet van vriendlief niet zo negatief denken!
Hé sasjuh, Ik las op het andere topic geloof ik, dat als je het hartje eenmaal hebt zien kloppen, de kans erg klein is dat het nog misloopt... Ik spreek natuurlijk niet uit ervaring, want ook hier verwachten we ons eerste hummeltje, maar het klonk wel heel positief vond ik Misschien iets om je aan op te trekken... Ik begrijp je bezorgdheid wel hoor. Ik zit maar te vloeken op m'n misselijkheid, maar heel eerlijk.... gisteren was het even minder, waren mn (.)(.) minder gespannen en had ik even geen afkeer van eten.... en ik begon ook al te denken dat er misschien wat mis was... Maar vandaag was alles er weer meer als voordien, dus kan ik daar terug over klagen! We zijn ook nooit tevreden he Nog een weekje geduld, en je krijgt weer een kloppend hartje te zien, meid! Oh, en die schrik voor een missed abortion zit er hier ook héél erg in hoor! Hier nooit bloedverlies ofzo gehad, maar het idee dat het fout loopt zonder dat je het hebt zien aankomen, is volgens mij de angst van véél toekomstige mama's! Dan kan je enkel hopen dat wij allemaal tot het grootste percentage behoren die een vlotte, normale zwangerschap voor de boeg hebben!
haha idd, had geen zin meer in het andere topic... veel te druk en ook niet altijd even veel begrip voor mijn idee.. maar idd je hebt dezelfde gedachten als ik en een vriend die hetzelfde zegt.. Maar goed zoals roos zegt is misselijk zijn ook weer niet alles en als het dan verdwijnt zit je ook helemaal in de rats, groetjes 0,0
hoi dames, hier ook een die bijna niets voelt, maar heb me erbij neergelegd dat dit niets hoeft te betekenen. had van de week nog een keer een test gedaan... had ik niet moeten doen hij was lichter dan de eertse testen dus even in de stress gezeten maar uiteindleijk bedacht dat alles toch wel loopt zoals dat bestemd is dus heeft geen zin om te stressen... wachten op 2 aug! heb soms nog wel pijnlijke borsten of al ik opsta dat ik duizelig wordt dus das toch wel een beetje fijn trouwens gisterennacht toen ik niet kon slapen op TLC het programa " i didn't know i was pregnant" gezien. Die vrouwen hadden niet eens door dat ze zwanger waren tot de bevalling! geen kachten ofzo gehad en toch een voldragen zwangerschap.... het kan dus wel! dit is dan wel erg extreem, geen eens een buikje ofzo tot de bevalling!!! lijkt me niks maar het is maar om aan te geven dat deze vrouwen geen kwaaltjes hadden maar wel een gezond kind aan het eind!
Foxy74 Uitgerekende datum: 3 maart 2012 Verloskundige: 27 juli - 2e echo Mijammi Uitgerekende datum: 6 maart 2012 2e Echo: 4 augustus Prenataal onderzoek: 26 augustus Verloskundige: 8 september Roos Uitgerekende datum: 7 maart 2012 1e echo 26juli Kallie uitgerekende datum 7 maart 2012 1e echo 2 augustus tweede afspraak vk 29 augustus Toke Uitgerekende datum: 8 maart 2012 1e echo 15 juli 2e echo 9 augustus Anne85 Uitgerekende datum: 9 maart 2012 (?) 1e echo gyn 22 juli 2e echo vk 1 aug afspraak vk 4 aug Sasjuh83 Uitgerekende datum: 2 maart 2012 1e echo: 14 juli Gyn 2e echo en intake VK: 1 augustus
Welkom Sasjuh! @ 0,0 klachten: geniet ervan! Ik had ook (vrijwel) niks maar wordt nu misselijk als ik niet oppas. Bij mij gelukkig wel makkelijk te verhelpen door een beetje te eten en cola te drinken . @missed abortion: helaas ervaring mee en ze hebben destijds tegen mij gezegd dat als er eenmaal hartslag in zit, je in ieder geval een aantal goede steken (en dan echt de ik-klap-dubbel-van-de-pijn-steken) moet voelen. Dus zolang je die niet hebt, mag je er vanuit gaan dat alles nog klopt (letterlijk en figuurlijk . @onzeker: bovenstaande gezegd hebbende: ook ik vind het erg moeilijk om geen twijfel te hebben hoor. Zaterdag en zondag weinig last gehad en dan steekt de twijfel toch de kop weer op. Eerst maar weer de echo op 4 augustus en ik hou mezelf maar vast aan het ontbreken van steken en/of bloed... Zal voor iedereen een kaarsje aansteken (ja, lekker bijgeloof maar tot nu toe helpt het, hahahaha)
@ Sasjuh Welkom En niks voelen is echt niet erg. Het nadeel van dit soort forums is dan ook dat je elkaar gek gaat maken met alle klachten enz en dat de meiden die nergens last van hebben dan gaan denken. He zit het wel goed. Met een MA kan je zelfs gewoon zwangerschapsklachten houden dus het zegt allemaal (helaas niks). Je moet echt proberen vertrouwen in je eigen lijf te hebben!!! En dan is het ook nog eens zo van hoe ervaar je klachten. Als de 1 wat moeier is. Is ze gelijk doodop en de ander zegt; och nee geen klachten Het is zo suggestief allemaal Zelf nu heerlijk vakantie. Lekker aan het rommelen thuis en cd-tjes branden met muziek voor onderweg naar Viva La France @kopen Nee nog niet Wil echt wel die 12 weken voorbij zijn. Toch te eng. Woensdag weer een echo. Ben zo benieuwd!!!
Hoi allemaal, Even een paar dagen afwezig geweest, zowel op dit forum als in mijn doen en laten... net of ik soms op een andere planeet zit! Wazig gedoe. Welkom Sasjuh! Ik voel ook niet zoveel. Wel oppassen met misselijk worden. Steeds even iets kleins eten of drinken, vooral eten. Normaal ben ik een ongelooflijke snoepkont, maar ik taal er niet naar. Steeds fruit en yoghurt met cruesli. Trouwens als het aan mij lag zou ik wel gehoor geven aan mijn salmiakdropverslaving, van die hele harde en pittige... heerlijk! Maar daar wordt je wel voor gewaarschuwd: zou bij grote hoeveelheden gedragsproblemen (bij kindje) in de hand kunnen werken....dan maar liever niet dus. En een zakje kopen en er steeds maar 1 of 2 nemen...dat is er bij mij niet bij, daar ken ik mezelf te goed voor. Ben soms net als jullie wel wat onzeker. Ik had gewoon veel meer buikpijn en boobs-pijn verwacht......nauwelijks dus. Die misselijkheid en dat ik veel meer moe ben, dat zijn mijn strohalmpjes . Ook is mijn gezichtshuid wat vetter dan normaal.
Ik vind het nu al een verademing in dit topic haha. Het is prettig bij te houden en ook leuk dat er hier op elkaar gereageerd wordt ipv alleen je eigen verhaal te doen. Ik ga ook proberen vertrouwen in mn kleine beebje te hebben, het moet gewoon goedzitten want ik hou nu al van hem/haar haha. Denk wel dat als de echo maandag goed is ik een heel stuk rustiger ben ik dan mag ik ook wat kleins kopen van mezelf haha Mijami mooi hoor, een kaarsje aansteken. Bijgeloof of niet, als het je een goed gevoel geeft gewoon doen! Toke owww heerlijk, dubbelzoute drop! Ik mag hier van vriendlief max 2 dropjes per dag haha. Zien jullie trouwens al een buikje? Ik begin echt al te groeien.. Vriendlief zei net dat ie het nu al zelfs door mn kleren heenziet! En owwww ik heb vandaag van een collega een superschattig pakje met slofjes gekregen! Mag van mezelf nog niets kopen maar dit is wel zooo superleuk hihi.
Nee, ik heb nog niet een groter buikje dan dat ik had. Ik had door de IVF vroege overstimulatie, waardoor de eerste weken mijn buik wel duidelijk groter was. Nu zijn mn eierstokken gelukkig weer aan het slinken. Ik heb ook nog niets gekocht. Wil me eens gaan verdriepen in leuke kamertjes en spulletjes. Eens kijken wat we daarvoor moeten budgetteren.....nog geen idee
Als woensdag de echo goed is gaan we bij de Hema zo'n gaaf knuffeltje kopen. Die zagen we dit weekend en vonden we allebei helemaal geweldig. http://img.hema.nl/products/knuffel-33530046-big.jpg
oohhh Goh, een beetje... merk vooral dat m'n lichaam 'verandert', maar kan niet precies zeggen wàt Ik ben wel veel bijgekomen door de hormonen (clomid & pregnyl), dusjah, ik was al niet meer zo strak als tevoren Ook moeilijk dus om een startgewicht te hebben... onze weegschaal heeft nogal een eigen willetje en geeft soms 3kg ( ) meer aan dan bij de dokter... weet dus niet precies hoeveel ik woog aan de 'start' van de zwangerschap... ik denk wel dat er al een kilootje bij is.... Verder ook wel de indruk dat mn kleren strakker zitten....mn jeans lukt al niet meer, en broeken over 't algemeen spannen nogal! Misschien stap ik binnenkort toch al eens een zwangerschapswinkel binnen voor een goeie broek Ik hoop ook dat ik na morgen wat rustiger zal zijn... ben echt zo benieuwd, maar tegelijk erg bang... ik hoop maar dat het allemaal goed is! @foxy, waauw, die is supertof!!
wat een schattig knuffeltje! hier kopen we voorlopig niks. Eerst maar eens kijken of het er 2 blijven . Zonder iemand te willen beledigen, maar vind het wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben die, ondanks een kloppend hartje, ook nog wel enige reserve (lees: twijfel) heeft. Buikje heb ik nog niet. Ja nu in de avond dan is hij net wat boller. Alle broeken passen gelukkig nog . Vorige week wel een vermogen uitgegeven aan boven kleding die erg rekbaar is. Volgens de eigenaresse van de zaak (zelf in het bezit van 2 kinderen...) bij een normale buikgroei minimaal tot 7 maanden. Wisten toen alleen nog niet dat het er twee waren, hahahahahaha. Misschien kunnen we er gelijk ook een buikje-topic van maken. Roos succes morgen! Ik duim voor je!
Ik heb net moeders voor moeders hier gehad. Ik mag meedoen.... Ze deed gelijk een zwangerschapstest, die pas uitslaat bij een behoorlijk hoge dosis HCG. Ze zei dat de test bij mij helemaal goed was. Dat is dan toch ook weer even een geruststelling, want ik moet nog 2 weken wachten op de volgende echo. Nu "fijn" 2 maanden flessen vullen. Ach, tis voor een mooi doel. Ik koop ook nog niks. Ik moet nog steeds een beetje aan het idee wennen. Ga me op mn gemak verdiepen in stijlen van babykamers. Wat bedoel je met een buikje-topic, Mijammie?
Buikje-topic: af en toe (als je zin hebt ) een foto van de groeiende buik? Vind het leuker om jullie zien groeien (foute tekst, hahahahaha) als dat ik allerlei foto's van "onbekende" maart Mama's krijg je te zien.
Ik vind buikfotoos ook erg leuk dus als jullie je geroepen voelen... Toke goed dat je meedoet met MvM! Ik ben nu bijna 3 weken bezig! Werd in het begin erg misselijk van de lucht van die flessen maar het went snel. Mijami joh ik wist niet dat jij een 2ling kreeg! Superleuk! Was hier ook kans op want had door de Clomid 2 grote eitjes maar er is er dus maar 1 bevrucht. Foxy superlief dat knuffeltje! Pakje wat ik vandaag had gekregen komt ook van de Hema, superleuk spul hebben ze daar. Roos heel veel plezier en succes morgen, je gaat vast een mooi knipperend hartje zien
Veel plezier Roos....spannend! Die lucht uit die flessen vind ik ook niet erg helpen bij mijn misselijkheid! Doet me een beetje aan yoghurt denken. Ik hoop dat het bij mij ook went.