Hii Meiden! Heb het forum doorgespit en kon hem nog niet vinden, de a.s Maart 2012 mama's!!!! Dus hierbij het topic! Hopelijk ben ik hier niet lang meer alleen en kunnen we gezellig kletsen! Gisteren heb ik mijn eerste positieve test gehad en vanmorgen was hij nóg knallender! Dit was ronde 1 en ben echt onwijs blij dat het ons zo snel gegunt is!! Mijn uitgerekende datum tot nu toe is 4 maart! Ik zit nu dus nog 4 dagen voor mijn nod! MAMA'S MELD JE AAN! Groetjes Tara!
Ik meld me aan! Mijn uitgerekende datum is 1 maart als ik het goed heb, net op de grens dus Wie weet wordt het een 29 februari beeb! Eerst maar duimen dat alles goed blijft gaan.
Ik kom me ook melden: 6 maart uitgerekend, en dus pas 3w4d zwanger. Hiervoor heb ik een missed abortion gehad, dus het is ontzettend spannend allemaal!! Ook het testen voor NOD maakt het nog even extra spannend, maar de streep was zó duidelijk, dat ik er maar vanuit ga dat het goed gaat! Ik hoop dat dit snel een heel druk en gezellig onderwerp gaat worden!
Anna ik heb ook voor NOD getest hoor, op 12 dpo 's middags! Hopelijk blijft het voor ons allemaal goedgaan.
Hoi dames! Ook ik meld me hier voorzichtig.. Zoals het er nu uitziet ben ik 8 maart uitgerekend. Ik ben zwanger in me 2e cyclus na een miskraam op 22 april van 13 weken. Ik vind het dus net als Anna27 erg spannend en eng allemaal, maar we proberen positief te blijven en moed te houden. Er zijn weinig meiden die in juni positief getest hebben als je het nod juni topic bekijkt, dus het zal de eerste week van maart rustig zijn met bevallingen haha hopelijk word de rest van maart wel lekker druk!! En ik hoop dat iedereen die zich hier meld ook kan blijven melden met een gezonde zwangerschap!
@Sasjuh: ja, ik lees nu ineens op verschillende plekken dat je nog 60% kans hebt dat het misgaat ofzo.... Lijkt me wat veel! Ik vond op internet dit: Na de ovulatie komt de eicel in de eileider terecht. Hier treedt bevruchting op. De bevruchte eicel komt na een dag of acht aan in de baarmoeder. Als bevruchting optreedt, is er nog een grote kans dat de bevruchte eicel niet innestelt in de baarmoeder. Dit gebeurt in 27% van de gevallen 2. Het gebeurt ook dat een embryo zich kortdurend innestelt maar dat de innesteling niet doorzet. Het embryo wordt afgestoten en de ongesteldheid vindt plaats op het normale tijdstip of net iets later. Op deze manier vindt ongemerkt een vroegtijdig verlies plaats. Dit komt vaak voor, men schat dat in 22% van de gevallen een dergelijk verlies plaats vindt 2. In ongeveer 50% van de gevallen waarbij een eicel bevrucht wordt, gaat het in een vroegtijdig stadium al mis. Mede daardoor is de kans op een zwangerschap per menstruele cyclus ongeveer 25%. (bron: Freya.nl) Dat geeft meer moed! Ik lees er bijvoorbeeld uit dat het bij een volledig ingenestelde eicel (wat toch moet voor voldoende hcg voor een zwangerschapstest) helemaal niet sneller misgaat, dan anders in het eerste trimester. @Aloha: hoe kan het dat wij even lang zwanger zijn, en jouw uitgerekende datum 2 dagen later is?
mijn 1e dag menstruatie was 31 mei.. mijn eisprong op dag 16 dus een 30 dagen cyclus. ik kon de due date invullen bij het maken van de ticker. Die is volgens fertility friend 8 maart dus vandaar denk ik. mij viel het ookal op.
Hey wat leuk!! Welkom en GEFELICITEERD allemaal! We gaan er gewoon vanuit dat alles goed gaat! Tuurlijk ben ik er soms ook wel bang voor, maar ik wil er niet teveel over nadenken.. Anna: domme vraag misschien, maar wat is een missed abortion? Dat er helemaal niks blijkt te zitten of? Moeilijk lijkt me dat om dan weer zwanger te zijn en er vertrouwen in te moeten krijgen! En idd, die tekst geeft wat vertrouwen. Alloha: Pff 13 weken! Dan ben je net over die gevaarlijke grens heen en dan gaat het toch nog mis! Wat erg! Heeft iemand van jullie de verloskundige al gebelt? En zo nee, wanneer zijn jullie dit van plan? Ik denk dat ik maandag ga bellen! Spannend weer allemaal.
Een missed abortion betekent dat het kindje/vruchtje in je buik al een tijd niet meer leeft, maar dat het niet uit zichzelf loslaat. Mijn vruchtje was op het moment van de echo al 3 weken overleden, maar ik had nog alle verschijnselen, en geen bloedingen (meer). Met 5,5 week had ik een bloeding gehad, maar daarna nog een kloppend hartje gezien. Na de echo nog een week moeten wachten op een curettage, en al die tijd gebeurde er dus niets uit zichzelf.... Ik heb regelmatig gedacht: geef mij maar gewoon een miskraam! ik ging namelijk naar de vk, in de veronderstelling dat het misschien gewoon goed zat... Over het bellen naar een vk: ik heb wel gemaild naar een vk hier in de buurt (ben recent verhuisd) of ik bij haar misschien al met 7 weken voor een echo zou mogen. Als je geen geschiedenis met miskramen hebt, hoef je pas op z'n vroegst met 6 à 8 weken te bellen, want dan heb je toch pas met 10 à 12 weken een afspraak. Bij de meeste vk's staat dat ook op de website zag ik.
Ik heb met 7 wkn mn 1e echo, ben namelijk onder behandeling bij de Gyneacoloog in het zh dus heb al eerder een echo. Als alles goed blijkt ga ik daarna gewoon over naar een vk praktijk. Vind het echt zooo spannend allemaal. Hebben jullie ook het gevoel elk moment ongi te kunnen worden?
Anna, oh vreselijk lijkt me dat !!! We hopen dat alles nu goed mag \gaan! En de vk waar ik heen ga pland de intake altijd tussen 6 en 8 weken. En de eerste echo wil ik graag als ik in de 10e week zit. Die 2 weken daarna ga ik namelijk met vakantie.. Zo is het bij mijn eerste zwangerschap ook gegaan dus dat is als het goed is geen probleem!
Sasjuh, ja vooral vandaag had ik dat. Je bent je ineens zo bewust van je lichaam, je voelt echt iedere veranderin ( ik dan ) En met alles denk ik: Zou dit wel goed zijn??
Ik wil me hier ook aan melden. Heb gisteren een positieve test. Ben hoe ik het zelf uitgerekend hebt 2 maart uitgerekend. Ben wel heel bang. Heb hiervoor 2 miskramen gehad. Hopelijk gaat deze wel goed.
Deesjedees: Gefeliciteerd met je zwangerschap! We blijven positief toch? Lijkt me ontzettend moeilijk voor je, maar hopelijk kun je hier je ei kwijt!
@ sasjuh, ik heb dat ook dat ik denk af en toe ongi te worden. Heb dan kramp in mijn buik. Maar dat blijkt er bij te horen. @ tara, Ja ik blijf nou gewoon positief denken. Ben heel bij als we deze week voorbij zijn. toen ging het namelijk fout. Als er straks op mijn banner 5 weken en 2 dagen staat ben ik helemaal gelukkig.
Hier zijn de ongikrampen weer weg, merk nu echt helemaal niets.. Heb al vanaf 5 dgn na mn eisprong bruinverlies, wilde daarom ook niet testen omdat ik dacht dat het toch niet raak was, maar wel dus. Alleen heb ik dat bruinverlies nu nog steeds en dat maakt me echt super onzeker en kan er ook helemaal niet van genieten..
zou daar voor de zekerheid wel even voor bellen. Ik heb dat nog nooit gehad, maar hoor wel eens dat het meer voor komt. En dat alles dan toch gewoon goed blijft gaan. Hier ben ik er echt van aan het genieten. Heb zoiets denk dat het wel goed blijft gaan maar je weet het nooit. Dus iedere dag is er weer eentje. Pfff mijn darmen zijn beetje actief.
Ik heb er vrijdag al over gebeld met de fertiliteitsverpleegkundige in het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben. Volgens haar kon het geen kwaad en is het oud bloed wat vaker voor schijnt te komen. Zolang het niet helderrood wordt of ik er krampen bij krijg is het niet erg.. Maar goed, dat vind ik dus wel moeilijk om te geloven, stom he.