Maart 2012 Mama's!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Tara86, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Nieuwe dames: gefeliciteerd!

Idd just me, ik heb hem bijvoorbeeld zo vroeg gekregen omdat we ak bij de gyn liepen. Volgende echo (5 aug) is ook nog in het ziekenhuis en daarna naar de verloskundige. Wat dat betreft hebben de meiden met een mmm verleden een voordeell, meer echos.

2. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    ik was met 1 been in de mmm, dit was mijn 1e cyclus die bekeken werd om te zien of alles goed was. hopelijk mag ik ipv een gesprek over de resultaten een echo! hadden ze wel gezegd dus maandag maar even bellen.

3. Annemieke82

Annemieke82 Actief lid

15 mrt 2010
    158
    0
    0
    Zeeland
    Dank je Justme!! Ik heb inderdaad een MA en een MK gehad, vandaar vroege echo. Heb er 8 augustus weer één.

Missjuf: Strekte!

Nieuwe meiden welkom!

4. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Annemieke, wat super dat het kindje "het doet" super!

Ik mag ook relatief vroeg met 7 weken. Heb hiervoor mk gehad en HELLP gehad vandaar onder controle bij de gyn.

5. Annemieke82

Annemieke82 Actief lid

15 mrt 2010
    158
    0
    0
    Zeeland
    Pompeloesje: Gefeliciteerd!

6. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ons kindje is verwekt dmv ICSI, zo ook onze dochter! Vandaar een vroege echo. :)

7. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    EmvSenR: goed dat je gebeld hebt. Hoe voel je je vandaag?

Annemieke en Pompeloesje goed gevoel zeg. Fijn om die bevestiging te zien.

Vroege echo's: Hier met 8 weken.

screening, dat willen we overleggen met de vk. Mijn man heeft een chronische darmziekte en wordt daarvoor behandeld met zware medicijnen. Gelukkig draag ik het kindje, maar hierdoor twijfelen we allebei erg of alles wel ok is met de baby.

Stamcellen: geen idee, ik begreep de site ook niet helemaal. Misschien is het toch wel een overweging voor ons.

Rens: gelukkig heb je iets van de huisarts gekregen tegen de misselijkheid. Ik hoop dat het werkt.

Burberry: Hopelijk krijg jij ook iets mee.

Justme: gefeliciteerd en welkom!

8. Annemieke82

Annemieke82 Actief lid

15 mrt 2010
    158
    0
    0
    Zeeland
    Dank je laurie! Misschien een beetje een vreemde woordkeuze, dat komt door de blijdschap. Die vroege echo's zijn wel heel fijn vind ik. Was gisteren en vanmorgen enorm zenuwachtig, maar er is zoveel van me af gevallen nu!

Justme: ik hoop dat je ook voor vroegere echo's in aanmerking komt. Als je zegt dat je onzeker bent, doen ze het zowiezo sneller (hier dan, mijn vriendin heeft dat gehad)

Ik kon kiezen tussen de gyn en vk. Aangezien ik (en mijn man ook) mijn gyn een hele enge man vind, was die keuze makkelijk.

9. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    als alles goed mag blijven gaan, word ik in maart voor het eerst mama!:D

kan nu al niet wachten tot de eerste echo!

10. Boo

Boo Niet meer actief

Gefeliciteerd!

11. Josagi

Josagi Lid

13 jul 2011
    77
    0
    0
    Zuid-Holland
    Alle nieuwe 'zwangeren': WELKOM!

Wat sneu voor de meiden die een miskraam hebben gekregen, ik weet helaas wat het is en toch weet ik niet wat ik moet zeggen... Je weet dat de kans aanwezig is in het eerste trimester, maar toch hoop je niet bij de 10% te horen...

Wij hebben gisteren onze 2e echo gehad, met 8 weken. Al hoewel we vorige week al een goede echo hadden, blijft dat toch weer spannend. De vorige keer hebben we nl een miskraam gehad met 8 weken... Gelukkig zag alles er goed uit, nog steeds 3 kloppende hartjes en alle 3 mooi gegroeid. Alle 3 rond de 16 mm, dus dat is precies zoals het hoort! Als ze het zo goed blijven doen, is het ook niet aan de orde om er eentje aan te prikken (soort abortus), dus dat is een geruststelling.
    We moeten nu om de 2 weken voor controle komen, dus we krijgen veel echo's, dat is dan wel weer leuk!

Was er nou nog een 'tweeling-mama' in spe? Ik heb even terug lopen zoeken, maar kan niet meer terugvinden wie dat is...

Het weekend staat weer voor de deur, dus nu even geen echo's meer voor de 'zwangeren'... Volgende week staan er vast weer een paar op de agenda; veel succes!

Ik wens iedereen een prettig weekend, zonder al te veel vervelende kwaaltjes en ander slechte berichten!

Groetjes!

12. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    @ Josagi: super dat ze het alle drie zo goed doen. Had je nou ook veel donkerder testen met drie kindjes? (even nieuwsgierig)

Voor mij is de mk kans helaas 20% of zelfs nog iets meer, ik wordt over een paar maanden al 40. Maar ik hoop dat het deze keer goed zal gaan.

Nieuwe mama's: welkom en van harte!

13. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Even benieuwd hoor...... (mn onzekerheid steekt nog steeds de kop op)
    Maar zijn er hier nog meer meiden ZONDER kwaaltjes???

14. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Hier bijna geen kwaaltjes, behalve erg moe en soms wat steken bij mn lies

15. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ja oke, bijna geen kwaaltjes zeg je.
    Ik bedoel echt helemaal niets.
    Ik ben namelijk niet eens moe en ook geen steken oid.

16. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ CryoSaving: ik vind de site ook niet echt informatief verder, maar snap nu ongeveer wel de bedoeling. Nooit over nagedacht...

Mijn echo heb ik kunnen verzetten naar 2 dagen eerder, de 27ste om 21:00...

We denken erover na om het ons zoontje in het weekend erna te vertellen. Misschien een beetje vroeg.....maar wil het zo graag aan hem vertellen :p Hij heeft het vaak over baby's en zegt dat hij een broertje én een zusje wil...Al hopen papa en mama dat er maar 1 knipperlichtje te zien is op de echo ;) (tweeling zou welkom zijn hoor, maar zal wel heel veel verandering met zich meebrengen...)

17. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ditmaal dus wel last van kwaaltjes maar in de zwangerschap van mijn zoon nergens last gehad!

18. Josagi

Josagi Lid

13 jul 2011
    77
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb ook geen last van kwaaltjes... heerlijk hoor! Alleen af en toe wat vermoeid, maar dat hoort er echt bij. Zo hou ik het wel vol! (Anders ook wel, maar zo toch een stuk makkelijker...)

Ik had met 4 weken wel gelijk een hele duidelijke streep, terwijl ik bij mijn vorige zwangerschappen pas met 4,5 week een licht streepje had. Met 3 heb je toch meer HCG in je lijf, dus dat slaat eerder aan...

Wij hebben het ons zoontje (ruim 2 jaar) ook al verteld. Voor zover hij het snapt... 'mama heeft heel veel baby's...' 't Klinkt heel raar uit zijn mond. Ook hebben we al verteld dat hij een nieuwe kamer krijgt, vindt hij tot nu toe ook leuk! Morgen naar Ikea, ideeen opdoen voor de nieuwe kamers!

19. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Josagi, haha mama heeft heel veel baby's. Deze zwangerschap zal wel een flinke aanslag zijn op je lichaam. Kan me ook niet voorstellen dat ze jou door laten lopen tot je uitgerekende datum, toch?

Wij hebben ook een dochter van ruim 2. Ze is gek op baby's maar ik ga het denk ik pas duidelijk maken als ik een buik krijg. Dan wordt het zichtbaar en misschien wat makkelijker te begrijpen voor haar.

Sasjuh, hier ook geen kwaaltjes op wat moeheid na. Maakt me ook onzeker. Ik sta ook niet vaak stil dat ik zwanger ben. Had ik bij mijn dochter geen last van ;).

20. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    @Rens en Burberry, wat vervelend dat jullie zo extreem misselijk zijn, 1 troost hebben jullie, vrouwen die extreem misselijk zijn hebben de minste kans op een mk dus houd je daar maar aan vast meiden.

@Annemieke82, gefeliciteerd met de goede echo!!!

@AngelaV, welkom en gefeliciteerd.

@Josagi, wat fijn om te horen dat jouw 3 hartjes het goed doen, ik had er nog nooit van gehoord dat ze in sommige situaties een ebryo wegprikken, wat een nare gedachte. Gelukkig zit jij op schema.

Hier net weer rood op inlegkruisje, daarna weer niks, ook niet met afvegen. Het was nu 4 dagen geleden dat ik echt rood heb gezien, in de tussentijd wel bruin, verder geen erge krampen en stolsels. Zou het misschien kunnen door het oprekken van de bm??

Iemand nog iets leuks op de planning dit weekend??
    Wij gaan zondag naar een hele grote Duitse kermis met een stel vrienden.

Deel Deze Pagina