Maart 2012 Mama's!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Tara86, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    ja dat kan ik ook nog doen, zelf een shirtje maken met 'grote broer' erop....maarja bij prenatal zijn ze kant en klaar en goedkoper :D Ik zie nog wel.

Dat ik zwanger ben, besef ik duidelijk nog niet helemaal. Bestel ik zojuist bij de viskraam een nieuwe haring....op weg naar huis bedenk ik me dat dat natuurlijk rauwe vis is :D;) Ik had er juist zo'n zin in....

2. Tara86

Tara86 Actief lid

7 jun 2011
    372
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Roompje: Ik snap het helemaal dat je onzeker bent. Ik heb alleen helaas geen tips voor! :(
    Ik heb er nog geen last van, vorige zwangerschap wel ontzettend last van gehad.. Toen was het ook een kwestie van vertrouwen op je lichaam en dat het goed gaat.
    Misschien heel stom, maar ik hieldt ook in mijn gedachten: Mocht het mis gaan, dan was het vruchtje ook niet goed....
    Tuurlijk is het dan nog verschrikkelijk. Maar weet niet... daar haalde ik een soort van 'rust' uit..

Aloha: Zo heb ik het ook hoor! Overdag ben ik knetter moe en savonds krijg ik juist weer wat energie.. Doe mij maar andersom!

Echo/vk bellen: Is niet helemaal waar wat aloha zegt, want ik heb zomaar een echo met 8 weken. Als ik in mijn 7e week had gebelt, had je grote kans gehad dat het niet door kon gaan.. Ik zou gewoon bellen, waarom niet?

Bloempjuh, welkom :D. En gefeliciteerd met je zwangerschap!

Foxy: Ooh lekker zeg! Heel vele plezier morgen!

Koetjekuuk: Dat lijkt me heftig zeg, als je vriend je verlaat tijdens een zwangerschap! Bah! Ziet hij je zoontje nu ook nooit?
    En wat schrikken, bloedverlies. bah!

Eva1983:Hoe is het nu met je zoontje??

Moedersvoormoeders: ik twijfel nog..

Hannamom: Moeilijk he! :D 16 juli houden mijn vriend en ik onze verjaardag.. HOE ga ik dit doen? haha! Dacht al aan dubbelfris in een wijnglas en iedereen voor de gek houden.... of zeggen dat ik blaasontsteking heb en dat ik aan de antibiotica ben.....;)

Vertellen: Pas in de 12 week van de zwangerschap aan mijn familie etc. De week ervoor, dus mijn 11e week zwangerschap, gaan we een week met mijn schoonfamilie naar Frankrijk, dan vertel ik het wel aan hun. Ik heb geen zin om een smoesje te verzinnen een week lang, voor: waarom ik geen alcohol drink, ik mood-swings heb, dikkere tieten en een bolle buik heb;)..

Anna: Afscheiding heb ik ook last van! Maar ik vind het juist wel fijn, aangezien ik dit de vorige zwangerschap ook had.. En bij mij werd t alleen maar erger..;) Dusssss

Shirtje zwangerschap: Ik ga mijn dochter in een shirtje laten lopen met voorop: Klap eens in jou handjes, Blij Blij Blij... En op de achterkant: Want ik krijg er een broertje of zusje bij!!
    Haha, heb er nu al zin in! Weet zeker dat echt NIEMAND het verwacht! :D

Hier alles goed! Mijn enigste kwaal is dat ik errug moe ben smiddags en heb last van afscheiding.
    Misselijkheid zal volgende week wel komen.
    Vind het heel onwerkelijk, maar ik vind het helemaal geweldig! :D

Eergisteren een rompertje voor mijn vriend gekocht, met daarop : Ik weet het, ik ben stoer! Ik lijk op mijn papa!
    In maatje 56, zooo drollig!
    Die ligt nu onder zijn kussen, kandie er elke avond even mee knuffelen! :p

Mijn vriend is vandaag jarig, vanavond neem ik hem mee uiteten en naar de bios. Maar hij heeft vanmiddag eerst een sollicitatie gesprek! Zooo spannend! :D Hij werkt al wel hoor. Maar hij heeft 4 banen aangeboden gekregen en deze leek hem wel een een uitdaging.

3. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

25 sep 2008
    726
    0
    0
    Wat een leuke ideeen!

Ik wil zo'n shirtje bij simply colors laten met aan de voorkant..

Straks ben ik niet meer in mijn..
    En dan aan de achterkant:
    Een plaatje van een eendje :-D

Ben benieuwd hoe snel het kwartje valt haha ;)

Spannend om het zo te vertellen!
    Xxx

Ps gaan we trouwens pas na 12 weken doen!

4. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Tara: met een zetpil is de koorts wel wat gezakt en werd hij weer levendig. Nu ligt hij te slapen...

haring: ik lees en hoor net dat je dat juist wél mag eten :) Is zelfs goed voor de ontwikkeling van je kindje, dus de haring zit er inmiddels in :D

5. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Dat is ook een leuk idee en dan hebben mijn ouders het ook niet zo heel snel in de gaten :D

Vraag voor de meiden die al een kindje hebben: wanneer vertellen jullie het aan je 1e spruit? Kijk als ik mijn zoon dat shirt aantrek en mijn ouders zien het dan heeft hij het ook wel door, of mijn moeder zegt iets in de trant van: wow, krijg jij een broertje of zusje? Wel stom als hij het dan nog niet weet....
    Hoe doen jullie dat?

6. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    ik zit nog iets leuks te verzinnen voor aan de toekomstige opa's en oma's te vertellen. Je hebt zulke leuke dingen zeg.

Hier vandaag echt een lamlendige dag. En moet straks nog gaan werken. Niet echt veel zin in.

7. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik had daarnet mijn moeder aan de telefoon. Niks verteld, maar wel een beetje een probleem: mijn ouders zijn van 10 t/ 29 juli op vakantie, en de tweede week van augustus ook. Mijn schoonmoeder is nu op vakantie, en die komt volgende week zaterdag weer terug (de 9e).
    We hebben de echo pas op de 19e, maar ik vind het nu dus lastig om een goed vertelmoment te kiezen, haha!
    Je zou haast zeggen: de 9e, maar ja, eigenlijk wil ik de zekerheid van een goede echo voordat we het vertellen....
    Bah!

8. Lette

Lette Lid

21 nov 2010
    85
    0
    0
    Haha, ik ken dat! Ik heb het mijn ouders wel verteld. Ze weten dat we ermee bezig waren, en ze wilden het graag weten als het 'raak was'. De rest van de familie wachten we nog even mee, het liefst zouden we ze het natuurlijk nu al vertellen, maar vind het ook fijn als we wat meer zekerheid hebben!

Hier alles goed, net weer een uurtje geslapen, ben echt zooo moe!Vanavond diploma-uitreiking van mavo 4 (had voor het eerst dit jaar een examenklas tekenen) en wil daar natuurlijk wel een beetje uitgerust naar toe! Heb voor iedere leerling een persoonlijk kaartje geschreven (had maar 9 leerlingen) en die wil ik vanavond aan ze geven. O, zo lekker nog een dagje naar school, en dan 7 (!) weken vakantie! Komt mij nu wel héél goed uit nu ik zwanger ben :D Tijd genoeg voor middagdutjes, hahaha!
    Iemand vertelde over dat je overdag weinig energie hebt, maar 's avonds juist te veel, nou dat heb ik dus ook! Kan niet voor 23.00 uur slapen, maar ben dan alweer om 5.30 uur :$ wakker!!!Hopen dat dat na een maand of 3 minder wordt, want dan moet ik weer aan de bak :p!
    En veel afscheiding? Jaaaaa, dat heb ik ook! Echt zo'n nat gevoel (sorry, klinkt niet echt fris), denk daarbij (gelukkig!) nog niet aan een miskraam, want dat ging bij mij gepaard met helse krampen (als ik de verloskundige moet geloven dan lijkt het een beetje op mini-weeën). Maar goed, maar niet meer aan denken. Laten we ons op het positieve richten! Zoals iemand al zei : het gaat ook 9x wél goed!!!

Liefs, Lette

9. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hoi!

Hier willen we het aan de ouders vertellen na 14 juli, als we een goede echo hebben gehad. Hebben het nog aan niemand verteld, wel moeilijk af en toe haha.

Ik slaap ook pas laat 's avonds en ben ook elke morgen voor 6 uur al wakker en kan niet meer slapen. Best irritant!
    Nu na een dag werken wel moe maar ook een drukke dag gehad en veel gelopen (ben tandartsassistente)

Lette o heerlijk joh, nu 7 weken vakantie! Dat wil ik ook wel :D

10. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Tara. Mag ik vragen waarom je twijfelt voor mvm?
    Laat je weten hoe de solli van je vriend ging??

@Bloempjuh. Oh wat leuk! Oh dat ga ik ook doen, dat van dat eendje! Haha, vind je dat goed? Die vind ik heel leuk, want daar moet je ook even over nadenken :p.

@Eva. Ik denk dat we het mijn dochter vlak van te voren vertellen. Als ik nu zeg dat er een baby in mijn buik zit, dan vertelt ze dat overal haha.

@Deesjedees. Werk je onregelmatig? Lijkt me echt een verschrikking! Helemaal nu. Succes hoor!

@Anna. Haha, lastig he. Wij vertellen het ergens na de zomer (september ofzo), dus ik kan dan wel ff kijken wat het beste moment is.

@Lette. Ikke dus ook veel afscheiding en 's avonds energie. Nou ja, hoort er even bij :D.
    Veel plezier vanavond!

Oh ja, we gaan volgende week ook nog een weekendje naar mijn vader toe... Hoe houdt ik het dan ooit geheim? Ben moe haha. Nou ja, dan maar even door de zure appel heen bijten denk ik....

11. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

25 sep 2008
    726
    0
    0
    Stelletje na-apers haha:D

Nee hoor hartstikke leuk! Ik heb hem van de site van simply colors.
    Hij staat al kant en klaar bij voorbeelden en dan bij zwangerschap.
    Ik vind hem ook juist zo leuk ondat je moet door denken.
    Wij vertellen het onze dochter ook vlak van tevoren want anders blijf ik het horen haha!
    Zit nu in de trein en ben echt kapot..

Vanavond op tijd naar bed!

Liefs bloempjuh

12. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    mijn zoontje is nog te klein om ook maar iets te begrijpen (16 maanden).
    Toen ik getest had lag hij in bed, dus ik zei voor de grap toen ik hem eruit kwam halen "mama heeft een baby in haar buik".
    Hij wees meteen naar zijn eigen buik, haha!

Een vriendin van mij weet wel dat ik zwanger ben. Ik had haar de dag voor de test verteld dat ik een heel sterk vermoeden had, en heb eigenlijk al heel snel ge-smst dat dat vermoeden klopte. Achteraf dacht ik wel dat het misschien wat vroeg was om het te delen...

13. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Bloempjuh: maar ben je niet 'bang' dat wanneer je je dochtertje het shirtje aantrekt en de familie enthousiast reageert, ze toch meekrijgt dat jij een baby in je buik hebt? Ik denk namelijk dat mijn zoontje dat zo oppikt, dus eigenlijk zou ik het hem eerder willen vertellen, maar ik denk idd ook dat hij het dan meteeen verraad...:D

14. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hihi leuk allemaal hoe de oudste kindjes erin betrokken worden om de komst van een brusje aan te kondigen!

Alles goed hier met iedereen?

Hier voel ik me nog steeds NIET zwanger.. ik voel en merk echt helemaal niets en dat maakt me zo onzeker, heel vervelend. Heb een beetje een naar voorgevoel dat er iets niet goed is maar kan dat nergens op baseren en moet het uit mn hoofd zien te krijgen!

15. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Sasjuh: ik had bij mijn eerste zwangerschap geen enkel kwaaltje! Geloof me, het niet hebben van kwaaltjes zegt niks over hoe het gaat! Ik heb een prachtig gezond jongetje hier rond lopen!

Hier ditmaal trouwens wel kwaaltjes. Echt mijn borsten zijn heel de dag 'aanwezig' en heb ik steekjes in mijn borsten en heb vandaag maar een zwangerschapsbeha uit de kast getrokken. Die kon ik bij mijn vorige zwangerschap na de 4/5 maanden pas aan, nu zit 'ie als gegoten...met 4 weken :$
    Verder ben ik extreem moe :( Best lastig af en toe met een peutertje om je heen.
    Misselijk ben ik niet, wel merk ik dat mijn maag wat gevoeliger is.

16. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

25 sep 2008
    726
    0
    0
    Ik bedoelde ook vlak voordat we het shirt aan doen.
    Weet niet hoeveel ze er van mee krijgt. Ze is nu bijna 20 maanden.
    En als we het gaan vertellen 22 maanden. Haar pop is ook een baby.. :D

17. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Goede avond meiden!

Wat een leuke ideeen allemaal!
    Ik moet eerlijk bekennen dat mn ouders, schoonouders, zussen en schoonzus en een goede vriendin al weten.. :)
    We konden het niet voor ons houden...
    Moet zeggen dat ik het verder ook niet met heel veel andere mensen deel..
    Maar vind dat mn dierbaren het mogen weten.. En ik weet dat het nog heel pril is maar ik wil het gewoon met hen delen..:)

Vind het reuze knap hoor dat jullie het vol kunnen houden om het niet te zeggen!:)

Ik wens jullie weer een hele fijne avond!
    Liefs..

18. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    @ hanna mom, ja ik werk in de zorg. Vind het wel lekker onregelmatig werken. Ik ben nu ook totaal nog niet moe. Als dit gaat komen denk ik dat het wat lastiger gaat worden. Maar dat zie ik dan wel weer.

@ sasjuh, heel erkenbaar dat je je zorgen maakt. Ik heb eigenlijk niet veel klachten. Alleen mijn borsten zijn gegroeid en ik heb meer afscheiding. Was zo onzeker vanmorgen dat ik nog een test heb gedaan. Nou die knalde goed. Bij mijn miskraam had ik een nega test voordat ik ging vloeien

19. Tara86

Tara86 Actief lid

7 jun 2011
    372
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Eva1983: mijn dochtertje is nog maar 1 jaar en 8 maand, maar ze begrijpt al wel veel. Laatst bij de positieve test zei ik: Mama baby in de buik! Ze wou de hele dag naar mijn buik kijken, en zelfs mijn vriend had volgens haar een baby in de buik...:):D Dus wij zeggen het nu even niet meer, omdat ze dit uiteraard ongetwijfeld ook op chenante momenten gaat doen! ;)

Lette, Oooh heerlijk 7 weken vrij! Maar je hebt zeker wel veel nakijk werk of valt dat mee? En moet je veel inleveren voor die weken vakantie?

Vertellen: Na 12 weken aan familie en goede vrienden. Aan de rest niet voordat ik mijn volgende contract heb getekent. ( zal begin september zijn. )
    Maar mijn buik begint nu al op te zwellen :( dus ben bang dat ik het niet lang verborgen kan houden..

Hanna Mom: Ja hoor! Vorige keer heb ik mee gedaan met mvm, en toen vond ik het al lastig om er constant aan te denken. Maar toen werkte ik niet en was ik fulltime thuis.. Nu werk ik 3 dagen in de week en ga ik 1 dag naar school. De dagen dat ik vrij ben, doen we iets leujks met ons gezin.. Dus heel veel plas zal er niet inkomen. En voor die paar druppels in de week, weet ik niet of ik de moeite wil doen ( moeten hem zelf ophalen en wegbrengen, en ik vind het eng met onverwachtsbezoek... )

Eva: Nu al een zwbh. hahah! Ik zat vanmiddag te twijfelen om een positiebroek aan te doen, dat geknel bij t schaambot hou ik niet van. en het lijkt nu wel 10 keer gevoeliger..

20. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Joehoe 5 weken :D Op naar de 6!

Deel Deze Pagina