Maart 2012 Mama's!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Tara86, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    goh wat word er hier veel geschreven zeg, dat kan ik allemaal niet bijhouden hoor sorry, kan maar 1 x per dag kijken en onthou al de namen nog niet mr goed...doe mijn best :p

@roos, hoe fijn dat je eerste echo goed was, nu lekker genieten!
    @seth, welkom! Goh dat is nogal wat 4 kindjes, maar wel heel erg leuk gefeliciteerd! Ik kom zelf uit een gezin van 4 en heb dat als heel positef ervaren!
    @Eva1983, fijn dat de misselijkheid afneemt! Ik heb dat ook echt...soms zelfs korter dan 2 uur maar dan gaat mijn maag rommelen en heb ik een honger...niet normaal, dan kan ik beter snel eten want anders word ik misselijk! Wij lopen ongeveer gelijk zie ik en ook qua leeftijd :d grappig!
    @minnie, sterkte hoor...hoop maar dat je snel beter nieuws krijgt / voelt :)

wap en verder weet ik de namen niet meer...er was iemand die reageerde op mijn vraag over groei van borsten, maar ben de naam verloren op de weg hier naartoe...sorry! Bedankt voor je antwoord in ieder geval! Stelt wat gerust, maar kan me voorstellen dat je er erg veel last van kan hebben, sterkte hoor!
    @all, bedankt voor het welkom! :) en wou nog meer reageren op berichtjes maar helaas = hersenpan is leeg :(

Nou vandaag eindelijk ook wat minder misselijk, maar dan wel veel maagzuur...vind de eerste periode toch best moeilijk hoor, toen ik het net wist was het echt een roze wolk, maar nu ben ik meer moe en misselijk dan wat anders. Begrijp me niet verkeerd, ben super blij!!!! maar had het anders voorgesteld...minder kwaaltjes denk ik....mis :p

Moet nog steeds bellen voor termijnecho (hebben de 1e al gehad) en combinatietest enzo en moeten ook nog nadenken over thuisbevallen of kraamhotel want dat schijn je met week 12 toch al wel door te moeten geven bij je zorgverzekeraar. Ik ben zo aan t twijfelen, vind het maar lastig hoor.

Heb trouwens wel zitten denken om een haptonomische zwangerschapsbegeleiding te doen samen met mijn man, in plaats van gym of yoga. Iemand ervaring mee, of verhalen over?

Fijne avond allemaal!
    lieve groetjes

2. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    hoi dames,
    heb alleen de laatste 2 paginas doorgelezen want het is echt teveel als je even 2 dagen niet ben geweest.

@foxy:prachtige echo wat leuk!! ik heb morgen mijn 1e echo,echt spannend!ben benieuwd of er bij mij ook al zo een minimensje te zien is! en of alles het doet natuurlijk...

Verder over mij: was gister helemaal gesloopt,was erg misselijk en voelde me totaal ziek daarbij was ik erg moe ook,zo moe dat ik eerder van werk ben weggegaan en half slapend naar huis ben gereden,thuis aangekomen ben ik totaal ingezakt en op bed gaan liggen. vandaag iets beter dan gister,wel enorme rugpijn gek genoeg.
    en morgen dus me eerste echo!!

3. tiepmiep

tiepmiep Bekend lid

10 mei 2011
    956
    11
    18
    R,dam
    Hallo meiden,

Nou vanmiddag mijn zenuwslopende echo gehad.
    Hij was te zien dus gegroeid hartje klopte ook alleen nu hebben ze het op gemeten en komen ze op 5 mm uit dat stond gelijk aan 6 weken.Nu moet ik weer afwachten tot volgende week krijg dan weer een echo dan moet het gegroeid zijn maar belangrijker was dat de hartslag om hoog ging zat nu op 109 slagen en hij moet volgende week 160 slagen zijn..Ben blij dat we het vruchtje eindelijk zagen maar we zijn er dus nog niet gerust op gyn zei ook dat ik een bijzonder aparte zwangerschap heb.. Ik voel me nog steeds niet helemaal op gelucht omdat ik zeker weet dat ik 15 of 16 juni ei sprong heb gehad gebruik persona .. En ik teste dus 26 juni al ligt positief en zoals ze het in het ziekenhuis zeggen zou dat dus betekenen dat ik toen nog helemaal niet zwanger kon zijn in iedergeval geen positieve test.
    Nu moeten we weer wachten tot volgende week ze heeft gezegt dat als het dan geen snellere hartslag heeft we over andere dingen na moeten denken dus dat het dan waarschijnlijk gewoon niet goed is. Dus aan een kant blij dat het gegroeid was en niet meer verstopt maar andere kant nog steeds onzeker..

@sjors hoe gaat het met je meis kan je het al een klein beetje een plekje geven ...Heb vandaag best veel aan jou gedacht is ook niet niets allemaal. ik hoop ook snel dat ik echt zekerheid heb want tussen hoop en angst is ook niet alles.

Misschien stom maar als het goed blijft gaan heb ik ook besloten om voor een combi test te gaan zo en zo omdat het allemaal zo vreemd gaat ik ben 32 en heb een gezonde puber dochter maar het zal voor mij misschien een stukje extra onzekerheid weg nemen ..

4. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mnnie, dus toch... ben er stil van. Ik wil je sterkte wensen en ik vind je in je bericht sterk over komen. Maar meid wat zal je verdrietig zijn :( Hopelijk zien we je snel met goed nieuws.

5. tiepmiep

tiepmiep Bekend lid

10 mei 2011
    956
    11
    18
    R,dam
    @minnie stom stom had jou als eerste natuurlijk een berichtje moeten sturen sorry sorry.. Meis ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat je het snel een plekje kan geven ..

6. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tiepmiep, dus nog niet het antwoord dat je graag wilde, wat een onzekere tijden zeg. Zo kan je ook niet genieten. 2 weken teruggezet??? Echt bizar. Hopelijk is het inderdaad gewoon een bijzondere zwangerschap en zie je volgende week gewoon een mooi gegroeid vruchtje.

7. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ok meiden, echo gehad! Zagen meteen een knipperlichtje! 17 augustus hebben we weer een echo en dat wordt de uitgerekende datum ook duidelijk. :) :) :)

@ tiepmiep: hè wat naar die onduidelijkheid zeg. Ik ga voor je duimen dat het gewoon allemaal goed zit.

8. berenbotje

berenbotje Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.308
    0
    0
    Brabant
    @tiepmiep, kan volgens mij ook gewoon zijn dat de innesteling later heeft plaats gevonden en wanneer het hartje gaat kloppen, kan zeker ook nog bepalend zijn voor de groei. Dus geeft de hoop niet op meid! Het hartje klopt. En die combinatietest, ik kan me voorstellen, dat je die wil laten doen. Is niks mis mee, toch!! Succes meid. Ik duim met je mee!

@ Foxy, wauw en hoe fotogeniek is jouw beeb. Hele mooie echo meid! Helemaal happy voor je...

@ echo, hier nog iets minder dan 2 weken wachten op echo nr 2!!! Heb er nu al weer zin in!

9. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Tiepmiep
    Jeetje meid wat naar allemaal die onzekerheid. Ik hoop en duim voor je op positieve ontwikkelingen!

Lief dat je nog aan me dacht, het gaat hier al wel beter. er is absoluut nog wel verdriet maar probeer het toch een beetje los te laten en vooruit te kijken. We vrijen hier weer en genieten even van het ''niet'' spuiten enz.. onze wens is nog wel heeeeeeeeel sterk hoor.

Ik begrijp trouwens je keuze voor een combi test. Ik blijf jou en de anderen heir nog volgen meis.

xxx

@ALL
    ik zag een super mooie echo voorbij komen (weet ff niet meer van wie... sorry :)) maar geniet er lekker van!

10. hekate

hekate Actief lid

3 jun 2011
    103
    0
    0
    gastouder
    groningen
    @ minnie wat een kloten nieuws las ik net zeg.... Ik wil jou en je man heel veel sterkte wensen... Ik dacht helemaal positief over je bruinverlies en vind het zo kloten voor je dat het toch niet goed zat...
    Ik hoop voor je dat wanneer je er weer klaar voor bent, snel een positieve test in handen hebt..

11. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Goedemorgen!
    Hier helaas alweer sinds 7 uur wakker.. ppff wat vroeg!

Maar vanavond echo! Ben zoooo benieuwd! Hoop echt stiekem dat we misschien een knipperlichtje zien...

12. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Hoi meiden,
    heb me hier ook aangemeld. Ik sta inmiddels ook al op de lijst al weet ik niet of die goed wordt bijgehouden..

Minnie, veel sterkte. Hoop dat het snel opnieuw mag lukken, was voor mij ook de enige remedie. Knuffel!

Meiden met echo's die goed zijn gegaan: allemaal van harte gefeliciteerd! Blijft een klein wonder, die kleine minimensjes!

Hier: Ik begin nu pas een beetje aan het idee te wennen, was maar 1 dronken concertje voor nodig en mijn lijf wist precies wat het doen moest, dus het was nogal een verrassing op de verjaardag van mn zoontje. Eigenlijk wist ik het ergens al wel want ik had voortdurend toeschietreflexen met real milk haha, echt heel vreemd. Ben pas 6mnd geleden gestopt met bv. Hoop niet dat ik zo nog 8mnd rondloop eigenlijk.

Verder heb ik 15 aug mn eerste echo, wel gek dat het nu standaard is dat het al rond 7 weken wordt gedaan.

xxx Sue

13. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Tiepmiep: ik ken een hoop verhalen waarbij meiden 2 weken zijn teruggezet. Maak je niet druk, er zijn genoeg uitzonderingen en iig klopt het hartje.

Ik ben er zelf 1 van nl. Bij Fynn werd mij verteld dat ik 2 weken minder ver was, toen ik het zkh confronteerde met de vraag hoe het dan mogelijk kan zijn dat ik volgens hun berekening op mn eisprong positief had moeten testen hadden ze geen antwoord. Ze werken daar met apparatuur en als het beebje zich wat meer verstopt dan kunnen ze soms al niet goed meten. Daarnaast groiet iedere beeb op zn eigen tempo. Een termijnecho kunnen ze alleen maar doen rondom de 11 weken omdat dan feitelijk iedere beeb even ver ontwikkeld is. Voor die tijd maken ze groeispurtjes of blijft de groei even hangen.

Probeer positief te zijn en niet te stressen want dat maakt meer kapot dan je lief is.

Dikke xxx

14. MissJuf

MissJuf Actief lid

6 nov 2010
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Minnie
    Dus toch....... heel veel sterkte meisje!
    Hoe voel je je eronder? Ik denk omdat je een voorgevoel had net als wat ik had, je erop voorbereid bent, maar toch is het een klap, je hebt toch nog hoop.
    Maar je baarmoeder is schoon? Dat is fijn en je hebt geen bloedingen meer? Bij mij is het sinds gisteren helemaal over, gisteren (vandaag is het 2 weken geleden dat alles begon) een zwangerschapstest gedaan en nog wel 2 streepjes waarvan er 1 lichter is.

15. tiepmiep

tiepmiep Bekend lid

10 mei 2011
    956
    11
    18
    R,dam

16. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    hallo allemaal,

Vandaag precies 8 weken zwanger, wel fijn hoor dat ik het mijn baas al verteld hebt...kun je daar ook eens wat kwijt. Het is nu op het moment ook echt chaos op het werk dus dan hoop ik dat ze er een beetje rekening mee kan en wil houden...naja we zien wel.

Vandaag niet misselijk nog geen maagzuur, alleen warm en zweterig (normaal altijd een kou kleum). Hopelijk blijft het zo want gaan vanavond op visite bij oma om het te vertellen :D leuk leuk en morgenavond naar het ZKH want mijn zus ligt erin :( bahmaja moet dan niet misselijk zijn hey :p

@tiepmiep, ik snap wel dat je je zorgen maakt, je hebt ook heel veel positieve en bemoedigende reactie gehad hier dus ik hoop dat dat ook een beetje helpt. Lekker van je afschrijven en zo weinig mogelijk strssn.
    @mama2010, veel plezier vanavond met je echo :D

fijne dag allemaal,
    groetjes

17. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    @ Missjuf, ja de echo-mevrouw zei dat mn bm schoon was, ze zag nog wel wat donkere vlekken, ze zei dat dat nog bloed was wat er nog uit moet, maar heb bijna geen bloed meer, nog wel bruinverlies. De vk belde ook nog en zei dat ik nog wel moest rekenen op wat roodverlies, gisteren wel weer een sliert verloren. Nou ja laat alles maar heel snel uit mijn lichaam zijn incl hcg, want je eigen zwanger voelen terwijl je dat niet bent is niet echt een pretje. Ik moet zeggen dat ik er nuchter mee omga, had ik eigelijk niet verwacht, ik vond die onzekerheid veel erger nu weet ik waar ik aan toe ben. Hoe gaat het met jou meid?? Gelukkig dat het vloeien bij jou is gestopt. Wacht jij nu op je gewone ongie of gaan jullie er al weer voor??

18. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    @ Minnie,

Ik heb 5 jaar geleden een miskraam gehad (ook met ca. 5/6 weken) en ben toen daarna niet ongesteld geweest maar direct erna zelfs zwanger geworden. En dat is mijn oudste dochter die nu ruim 4 jaar is. :D

19. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej,

Meiden met goede echo's: toppie!!! Heel fijn!!!
    Meiden die vandaag een echo hebben: veel plezier en succes, toi, toi, toi!

@ Tiepmiep, tjee, wat een spanning. Snap je ongerustheid, maar probeer positief te blijven meid.
    @ Minnie en de anderen met een mk, ik denk aan jullie! Veel sterkte!

Ohhh, ik heb vandaag gewoon zwangerschapskleding gekocht. ;) Mijn broeken zitten echt niet prettig meer en omdat ze te strak zitten, is het net alsof mijn buik er zo overheen puilt, hihi. Geen gezicht dus. Nu een leuke broek gekocht met wat leuke shirts en ziet er toch meteen veel beter uit. :) Wel gek hoor, met bijna 9 weken, het groeit allemaal snel dit keer. Hoewel, bij Joosje had ik ook met 12 weken al een behoorlijke buik.

Verder nog steeds misselijk+moe, maar ben nu lekker een paar dagen vrij. Gelukkig maar, was er echt aan toe.

Fijne dag meiden!
    Liefs, Leske

20. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Missjuf en Minnie
    Ik heb gister da toch maar een zw test gedaan... en die is echt mega negatief! Meteen een ovu gedaan.... en tot mijn stomme verbazing lijkt die positief... vandaag moet het uitwijzen... doe er straks nog een dan dan weet ik of het geweest is of nog moet komen.

Deel Deze Pagina