Maart 2012 Mama's!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Tara86, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tara86

Tara86 Actief lid

7 jun 2011
    372
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Sasjuh, jeej! :D
    Ik ben ook zo blij over 2 dagen!

2. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Goedemorgen allemaal

Hier trouwens nog een zwangerschapskwaal: raar dromen....pfff ;)

@ Tara: Ohja jouw meisje is nog wel een stukje jonger dan mijn zoon. Wij twijfelen nog steeds over wanneer we het aan wie gaan vertellen.

Vanmiddag eerst maar eens de VK en het echocentrum bellen.

3. Lette

Lette Lid

21 nov 2010
    85
    0
    0
    Ha meiden,
    @Sasjuh83, Yeahhhhhhh ik ben vandaag ook 5 weekjes zwanger! :)

@Tara86, ja moet in de vakantie nog wel een paar dingetjes doen voor mijn tekenklasje van volgend jaar. Valt wel mee hoor, wat beeldmateriaal bij het (nu nog onbekende) examenonderwerp zoeken: is ook gewoon leuk om te doen (en heb in de afgelopen weken al héél veel voorbereid, zodat ik straks weinig hoef te doen: heerlijk!)! Verder, ja moet voor al die vakantie ook een boel inleveren. Zo werk ik op dit moment 3 dagen op school, maar daarvoor ben ik ook 1 hele dag thuis aan het voorbereiden/ nakijken (en daar krijg je dus niets voor uitbetaald!) en dan heb ik het nog niet eens over werkweken excursies, cursussen, openavond, ouderavonden, vergaderingen etc. op vrije dagen(klein deel daarvan zit al in je uren, maar het grootste deel wordt niet uitbetaald) Maar goed, daarvoor in de plaats dus héél veel vakantie, en daar is natuurlijk ook veel voor te zeggen! En daarbij vind ik mijn vak gewoon ontzettend gaaf (beeldende vorming/tekenen/ckv) en zou ik voor geen enkele andere baan willen inruilen, haha!

@allemaal: Hebben jullie dat ook gehad, dat het lijkt alsof er twee ijzeren wasknijpers op je tepels zijn gezet? Was gisteravond echt niet grappig, zelfs de stof van mijn hemdje deed al zeer (mijn vriend mocht er niet eens naar kijken, hihi)!!! Gelukkig was het vanochtend toen ik wakker werd weer over.

Voor nu, lekker het huis aan het poetsen (sorry, weet dat er een boel mensen een hekel aan hebben, maar mijn hoofd wordt er zo lekker leeg van:D) en dan vanmiddag naar het afscheid van collega’s en dan…vakantie, yeahhh!

Nou, meiden, ik wens jullie alvast een hele fijne dag!

Liefs, Lette

4. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Joepie :p:p

Eindelijk gevonden! Het gezellig klets forum voor de Maart 2012 mama's :D

Ik ben 4 maart uitgeteld (volgens eigen berekening) Ben nog een beetje onzeker, heb wat bruinverlies gehad. En nu helaas nog wat buik en rugpijn. Maar het komt vast helemaal goed!

Gefeliciteerd allemaal :D

5. Lette

Lette Lid

21 nov 2010
    85
    0
    0
    Ha Mupkuh! Welkom bij de club! Gezellig dat je mee kletst! Maak je maar geen zorgen over het bruinverlies: daar hebben veel vrouwen de eerste tijd last van!

Liefs, Lette

6. roos1

roos1 Bekend lid

25 mei 2011
    554
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik denk dat ik me hier heel voorzichtig ook al mag komen aanmelden :) Na een dik jaar ziekenhuisgeloop, hormonen, ... heb ik gisteren na het bloedonderzoek te horen gekregen dat ik zwanger ben na de 2de IUI! Ik durf het echt nog niet te geloven en de schrik zal er nog wel een tijdje inzitten... Hopen maar dat alles goed gaat!

Proficiat allemaal!

7. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Roos,, gefeliciteerd!

@ Lette, maak me meer zorgen om de buikpijn. Maar het komt vast goed :D

8. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    Hoi Allemaal,
    Ik had toch ook weer zin mee te babbelen in een clubje, hoewel de onzekerheid nog volop heerst! voor de 3e dag positief getest, nu 4wk en 1 dag zwanger. 2 gezonde kinderen, jongetje dat morgen 4 wordt (vet stoer:cool: ) en een meiske van 14 maanden. Tussen mn zoontje en dochtertje 1 miskraam en 1 missed abortion, en na mn dochtertje nog een vroege miskraam. Maar ik heb nu ontzettend zin in positiviteit. Ik voel me goed zwanger. (megaborsten!) en ook wel brak... maar dat komt eigenlijk misschien meer omdat mn dochter vanaf 4.30 vanochtend wakker was, haha! Ik heb zin om heerlijk te fantaseren over straks. Hoe ga ik dat doen met brengen/halen van en naar school voor mn zoontje, en dan is mn dochter ook al bijna peuterspeelzaal toe. Ik zie in gedachten mezelf al wandelen met baby-lief in de draagdoek, zoon op zn fiets, dochter aan de hand, trots met mn clubje van 3...
    Ik heb er zo zin in, en ga voor een gezonde babe!
    Ben al 2x thuis bevallen met vlotte prachtige bevallingen. zoontje 9 maanden borstvoeding, dochter 10. Ik heb zin om het allemaal nog 1 keer mee te maken!!!!
    Iedereen hier gefeliciteerd. we zijn nog vroeg zwanger, maar we gaan voor allemaal een dikke buik!

Ik moet nog even alle namen leren hier, en wie is wie, maar we gaan vast een gezellige club krijgen!
    Ps ik ben 32.

9. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Nieuwe dames: gefeliciteerd!!

Ik lijk nu ook meer buikpijn te hebben dan bij mijn vorige zwangerschappen, maar maak me daar geen zorgen over zolang ik geen bloed verlies. (heb ik met mezelf afgesproken...) sowieso voel ik dat het vooral mijn darmen zijn die plaats aan het maken zijn!

@BlauweLucht: je klinkt iig behoorlijk positief! Ik krijg er ook weer extra veel zin in als ik jouw verhaal zo lees, haha!
    Inderdaad lekker wandelen met, in mijn geval, hond aan de riem, zoon in de buggy en baby in de draagdoek. Heerlijk!

10. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal! Zal eerst proberen op zoveel mogelijk te reageren.

@Deesjedees. Mooi dat het jou wel goed bevalt! Ik hoop idd dat je niet al te moe wordt, hoewel ik juist 's avonds weer energie krijg, dus jij wellicht ook!

@Tara. Ah ja, dat van mvm snap ik dan wel. T/m welke week kun je dit doen dan, want wij zijn deze zomer wel 6 weken ook weg...

@Sasjuh. Hmm, ik moet nog even wachten op de 5 weken haha.

@Lette. Ga ook even huis poetsen denk ik. Zolang ik niet misselijk ben, moet ik er maar van genieten!

@Mupkuh. Haha ons eindelijk gevonden? Niet teveel onzeker zijn hoor! Zolang je geen buikpijn hebt, is er niks aan de hand waarschijnlijk hoor!

@Roos. Oh gefeliciteerd! Zulke verhalen vind ik extra bijzonder he! Wat zul je blij zijn!

@Blauwelucht. Welkom! Straks dus 3 van die koters he. Wij houden het bij 2, maar zie je in gedachten idd al helemaal lopen haha. Leuk hoor, gefeliciteerd!

@Anna. ik heb nu ook meer buikpijn dan bij de 1e, maar heb nu ook meer onzekerheid haha. Komt wel goed, even deze 3 maanden door zien te komen en dan gaan we allemaal genieten!

@Vertellen. We vertellen het eind augustus, begin september denk ik. Ben zo benieuwd hoe iedereen gaat reageren!

@Grote zus. Mijn meissie is natuurlijk wel wat ouder, zij is al 2 en aan half en zal het nog wel niet helemaal snappen, maar zodra ze het weet is het niet meer geheim te houden denk ik haha. Ze wordt in januari 3 en dan in maart een nieuwe baby. Ik vind het ideaal! Ze is zindelijk en kan zelf eten en telkens beter zichzelf aankleden. Heerlijk!

@Kwaaltjes. Hier ook veel dromen, afscheiding en zere buik. Mijn darmen zijn ook druk aan het bewegen, is net alsof de baby al beweegt haha. Zo gek!
    Mijn tepels doen gelukkig niet zo zeer als die van jou Lette. Succes maar!

11. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Vertellen: wij hebben het er gisteren over gehad, en hebben besloten om het volgende week zaterdag aan onze ouders te gaan vertellen (precies de dag dat ze allemaal niet op vakantie zijn). Ik zal dan 5w4d zwanger zijn.
    Met 7 weken heb ik dus de echo, en als het dan weer mis blijkt te zijn, wil ik liever dat er mensen zijn die wisten dat we die echo hadden. Vorige keer moesten we het namelijk helemaal 'out of the blue' vertellen...

12. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Anna. Jeetje, dat is ook nogal wat ja. Kun je al wel wat genieten of wacht je echt af tot die echo?
    Ik wil dit liever eerst met mijn man beleven en we vertellen het pas na die 3 maanden. Weet ook niet of ik zou vertellen dat het mis is gegaan zeg maar...

13. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    hi dames! ik heb alles even terug gelezen maar me geheugen laat me in de steek de laatste dagen dus ik weet nual niet meer wat ik las en van wie haha.. o wacht het verhaal van roos weet ik nog, gefeliciteerd meid komt vast goed!!

hier kots en kots en kots misselijk de gehele dag door maar ik kan er nog om lachen haha mijn buik doet trouwens ook zeer vooral bovenin bij me darmen dus ik maak me er geen druk om, ik heb tevens pijn in me hele rug vanaf het midden naar onder en me flanken dus volgens mij zijn mijn banden alweer aan het beginnen, schijnt dus inderdaad te kunnen komen door de missed abortion van kort geleden dat me lichaam nog in paraatheid is.

ik zit echt giga in de kwaaltjes dus en ik geniet ervan dit keer! vorige zangerschap had ik ook wel kwaaltjes maar niet zo extreem als nu, en ookal weet ik dat het niets zegt over of het goed gaat of niet het voelt wel erg goed dit keer! maar goed vorige keer had ik ook kwaaltjes terwijl het vruchtje al overleden was dus je lichaam kan ook faken haha ;) maarrrrr dit keer gaat alles goed!!! met iedereen!!!!

vertellen@ bij ons weten mijn moeder en zijn ouders het, mijn zussen 1 vriendin van mij en een paar erg goede vriendinnen van me moeder. Aankomend weekend vertellen we het nog een stel wat ons vorige keer ook erg bijgestaan heeft en daarna vertellen we het de rest pas na een goede echo. Vorige keer werd ik al vroeg aangesproken of ik zwanger was ( 5 weken al!!) en toen ging het als een lopend vuurtje haha sta je dan met je grote ogen vol verbazing te kijken naar degene die het vraagt haha! We hebben er erg veel aan gehad dat iedereen het wist want we hebben zoveel medeleven en steun gehad toen het misging, we vonden het fijn dat er mensen van het bestaan van ons 1e kindje afwisten en dat ze wisten waarom ik zo wisselvallig was en later verdrietig en moe enz. maar goed ieder hierin zijn eigen keuze natuurlijk, ik snap ook heel goed dat mensen het geheim houden tot ze er zelf gewend aan zijn of weten dat het goed zit.

Ik zat gister trouwens aan de petunia te plukken en kreeg op me kop van me zus... schijnt een stofje vanaf te komen die gevaarlijk is als je zwanger bent? ik had het nog nooit gehoord maar goed beter het zekere voor het onzekere..

14. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Hanna: mijn miskraam is een beetje raar verlopen....
    Ik had op 6 februari een hevige bloeding, op 15 februari een controle-echo, en toen klopte er nog een hartje (weliswaar traag). Niemand wist toen nog dat ik zwanger was. Op 3 maart zou ik de termijnecho hebben, en daar bleek dat het vruchtje niet meer was gegroeid sinds de controle-echo (dus al 3 weken). Omdat ik gecuretteerd moest worden, vond ik het heel raar om het ziekenhuis in te gaan terwijl niemand ervan wist (we hadden overigens ook oppas nodig, dus...)

Na de bloeding, waarvan ik dus eerst dacht dat het een miskraam was, hebben we wel overwogen om het gewoon stil te houden, maar in dit geval kon dat niet.

Ik probeer nu wel te genieten. Het voelt, net als bij Aloha, veel beter dan de vorige keer. Wel weet ik dus dat een kloppend hartje niet alles zegt, en dat je niks hoeft te merken van een miskraam... Ik ben ook veel meer plannen aan het maken dan de vorige keer (toen had ik direct na de test al het gevoel dat het niet goed zou gaan), dus dat is voor mij ook een goed teken!

Nog 2,5 week wachten, en dan hoop ik op het best mogelijke resultaat bij de echo!

15. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Nadat ik gisteren een knaltest heb gedaan, heb ik me overigens wel meteen aangemeld bij MvM. (Ook al zei ik na de miskraam dat ik er nooit meer aan mee zou doen....)

16. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Hanna, maar ik heb wel buikpijn :( maar niet constant ik hou het maar op veel te vroege banden pijn ;) Het voelt ook niet als ongipijn maar gewoon beetje trekkerig af en toe.

@ Aloha, hier ook dezelfde soort rugpijn :) Heb toch wel snel van mijn rug helaas.

@ Vertellen, langzaam aan vertellen we het hier ook aan de mensen. Ze weten ook dat we bezig waren dus dan vragen ze er toch naar.

@ Kwalen, niet heel veel last van. Maar het is ook nog vroeg. Ben wel wat meer moe. En de zijkanten van mijn borsten doen pijn.

Wij hebben 15 juli echo in het ziekenhuis. Ben heel benieuwd ik heb een paar keer eerder een mk gehad bij 6 weken. Daar zijn we dan overheen. Dus ik hoop op het beste :D

17. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Dit moet ik even posten ;) Ben helemaal blij dit stukje te lezen ivm mijn buikpijn :D

Zwanger en buikpijn

18. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Hej meiden, even heel kort. M'n computer is stuk dus alles moet via de telefoon.. en aangezien dat niet heel lekker typt, zal ik weinig reageren!

Hoop dat jullie je allemaal goed voelen, hier alles prima! :)

19. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Mupkuh. Ow sorry :). Maar je bloed is bruin toch? Dat is een teken van oud bloed volgens mij. En ik heb ook buikpijn, idd wat bandenpijn denk ik ;). We gaan ervan uit dat het allemaal goed ok is toch?!

@Anna. Wat goed dat je nu lekker aan het plannen bent! Het blijft wel spannend denk ik of niet?

Hier net even geslapen, terwijl dochterlief nog steeds ligt te pitten. Ben nu niet eens zo moe, maar wilde mijn enorme moe-heid graag voor zijn haha. Straks even wat oude babybooms kijken denk ik, lekker met een bakje chips hihi. Erg he!

20. berenbotje

berenbotje Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.308
    0
    0
    Brabant
    Hallo allemaal,

Ik wil me hier ook komen melden. Deze week al een keer getest, zojuist nog een keer gedaan ....de test van vandaag is al veel duidelijker en dat zonder ochtend urine...dus ik durf me hier nu wel te melden. Ben vermoedelijk uitgerekend op 10 maart 2012. Maandag ga ik bellen naar het ziekenhuis voor een echo rond de 7 weken. I.v.m. met mijn MA mag ik gelukkig eerder komen voor een echo. Vorige keer kwam ik bij 9,5 week erachter dat de kleine niet groter was geworden dan de 4 weken.

Ik ben 32 jaar en het wordt ons 3de kindje. We hebben al twee meiden, de oudste is bijna 4 en de jongste is ruim 1,5 jaar.

Ik las dat Anna ook een MA heeft gehad. Wat fijn dat jij dan nu ook weer zwanger mag zijn.

liefs berenbotje

Deel Deze Pagina