Maart 2012 Mama's!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Tara86, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    aaarghh!!! ik moet even galspuwen!! alohaman werd net pissig dat ik de vaatwasser (die net klaar is blijkbaar) nog niet uitgeruimd had en in de caravan gezet.. ( hij weet dat ik van die lucht over me nek ga dus hij kan ook bedenken ik doe het even )

en er stond.. jawel... nog een emmer bij de caravan met een vies sopje erin en een dweil.. en het was schandalig irritant dat ik die nog niet opgeruimd had en achter de pc zat... PARDON?! daar kwam het hormonster in me los hoor!! Arme alohaman, maar je moet het ook niet uitlokken!! Normaal doet die noooooooooooooooit zo moeilijk dus ik stond echt te klapperen met me oren!!! Wat denkt die wel niet!! Ik mag niet zwaar tillen nu heb ik het op gegooid ( is toch ook zo!!) en wat boeit het nou als daar een emmer wat langer staat en niet per direct opgeruimd word?!! het is verdomde ook mijn emmer!! stel je voor dat die nat word van de regen!tsssssssssssssssssssssss

2. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Groot gelijk Aloha! Haha moest er wel om lachen toen ik het zat te lezen!
    Maar ik herken het hoor! Ben nu ook wat meer gevoelig daarvoor haha!

3. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Haha Aloha ik moest wel lachen om je post!
    Hier nog geen last van op holgeslagen hormonen, nog helemaal nergens van trouwens.
    Ik ga morgen mn aller laatste testje doen en dan mag ik ze ook niet meer kopen..

4. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    vanmorgen waren me hormonen maar daarna was ik weer vrolijk en druk in de weer met van alles!

Dit was absoluut geen hormoon kwestie maar meneer deed even zoooooooooooooooooooooooo onredelijk ( hij leek wel de zwangere even) dat ik het zat was/ ben!

Ik zit nu demonstratief achter me pc met een boos gezicht.. en we moeten nog weg straks? nou hoezeeeeeeeee! scheelt dat zijn vrienden die mee gaan ook al 5 kwartier te laat zijn

5. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    @berenbotje - wat leuk, onze oudere kinderen zijn een beetje van de zelfde leeftijd. Mijn zoontje wordt morgen 4, en mijn dochtertje is 14 maanden.

wat hebben hier toch ook weer veel meiden miskramen/missed abortions meegemaakt he. hier ook 2 miskramen, 1 ma. En inderdaad, de ma was zo heftig. maar daar hebben we het niet meer over!

waar ik een beetje verbaasd over ben is dat zoveel meiden nog maar 4 of 5 weken zijn, en nu al een datum voor een echo hebben??? hebben jullie dus al de vk / gyneacoloog gebeld?

6. Tara86

Tara86 Actief lid

7 jun 2011
    372
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Aloha, hahah groot gelijk! Pak aaaaaan!!

Ik heb ook onwijs last van mijn hormonen.... heb vandaag gewoon drie keer gehuild! Hoe erg is dat! Kan soms ook ineens ontzettend onredelijk zijn, en het dan ook weten maar niet kunnen stoppen. Heb ik sinds eergister en ik ben nu al niet meer te genieten...... Oeps..:)
    Mijn buik is btw al echt rond en ik baal als een stekker... hopelijk hou ik het nog 7 weken vol!

Heb vandaag te horen gekregen dat mijn contract word verlengd! :D Dus ben helemaal happy!

7. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Tara, gefeliciteerd!

@ Blauwe lucht, ik heb al gebeld naar de gyn vandaar de afspraak ;)

8. cherryon

cherryon Actief lid

1 jul 2011
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Hanna Mom .. Ik sta er niet op! 6 maart, MA , dochter van bijna 2, nu dus 3e zwangerschap.. 21 juli echo, 1 aug intake vk..
    Kan het nog steeds niet geloven.. ronde 1 :)

9. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

ja ik heb de gyn. al gebeld. dit mede omdat ik een schildklieraandoening heb en epilepsie en dus iets verhoogde kans heb dat het mis gaat (al heb ik een super zwangerschap gehad bij mijn zoontje hoor) maar 1e afspraak is 28 juli en dan ben ik zo'n 9 weken dus is wel normaal

10. kallie

kallie Actief lid

31 dec 2008
    128
    1
    18
    hee ja, over die echo's vroeg ik me ook al af.
    hoe gaat dat normaal gesproken? ik heb nu alleen nog een afspraak (intake) bij de vk. doet ze dan ook meteen iets (luisteren of kijken) of is het alleen maar een gesprekje?

en hoeveel echo's krijg je normaal gedurende een zwangerschap? ben benieuwd!

Liefs Kallie

11. kleinvisje

enne alohaman moest ook wel lachen om je stukje :)
    maarre dat zware tillen mag toch wel nog hoor hihihi.
    Als dat nu al niet meer zou mogen heb ik echt een probleem immers (til kinderen op het werk, soms mijn zoontje van 14 kilo eventjes en doe alles alleen dus ook huishouden en tillen wat daarbij hoort)

heb gelukkig geen last van hormonen haha en als ik daar al last van zou hebben zou ik eigenlijk alleen mezelf ermee hebben aangezien er geen man in huis is (behalve mijn zoontje dan, maar die moet ik daarin echt blijven ontzien uiteraard)
    moet zeggen vorige keer vielen mijn hormonen enorm mee totdat ex met 6 mnd. wegging maar oke dat is dan ook wel heftig.

12. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Hallo allemaal!

Als bij mij alles goed gaat, verwachten we ons eerste wondertje rond 7 maart. Kan me dus ook lekker hier aanmelden :)

Iedereen nog gefeliciteerd met het prachtige nieuws. Geniet ervan!

13. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Gefeliciteerd Rens!

@Kallie: het verschilt per vk hoe ze het aanpakken.
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik echo en intake in 1, maar dan dus pas bij 10 weken.

Omdat ik nu eerder mag komen, heb ik met 7 weken een echo, met 9 weken de intake en met 11 weken de eigenlijk termijnecho.
    Normaal gesproken krijg je 2 echo's tijdens de zwangerschap: de 1e om de termijn, en dus uitgerekende datum, te bepalen, en dan met 20 weken de 20-wekenecho.
    Er zijn verloskundigen die daar wat makkelijker in zijn, maar als er geen bijzonderheden zijn, houden de meesten het volgens mij bij 2 echo's.
    Vanwege een vergroot niertje, ben ik trouwens bij de zwangerschap van mijn zoontje met 32 weken nog een keer geweest, en toen was gelukkig alles goed!

@BlauweLucht: gezien jouw geschiedenis met miskramen kom je volgens mij ook in aanmerking voor een vroege echo hoor! Gewoon je vk of gyn bellen!

14. kleinvisje

ja normaal houden ze het op 2 (soms 3 echo's) ik heb bij mijn vorige zwangerschap vele echo's gehad
    met 7 weken (vanwege zwangerschap door pil heen)
    met 9 weken vanwege ernstige bloeding
    met 11 weken 2e bloeding
    met ongeveer 15/16 weken vanwege vruchtwaterpunctie
    met 20 weken - 20 weken echo
    rond 30 weken extra echo ivm medicatie
    en daarna nog 3x omdat ze dacht dat het kind erg groot was, wat achteraf niet zo bleek te zijn (3735 gram)
    ik heb zelfs 2x een 3d echo gehad aangezien ik zo vaak kwam, was erg leuk en ook lief van ze :)

maar idd dit is niet gebruikelijk. ik heb hiermee wel geboft haha.

15. kallie

kallie Actief lid

31 dec 2008
    128
    1
    18
    bedankt voor jullie reacties!
    ik ben pas 7 weken bij de intake afspraak dus ik zal dan wel niets te zien krijgen.

ben echt nog een broekie in dit soort dingen, erk dat ik na mijn werk de hee avond internet afstruin om info te lezen over baby's de ontwikkeling van baby's, wat te regelen voor een baby, zwangerschap, symptomen van zwangerschap etc. ben helemaal doorgedraaid sinds de positieve test:$

maar fijn dat er ervaringsdeskundigen zijn zoals jullie die overal antwoord op hebben!

thanks liefs kallie

16. kallie

kallie Actief lid

31 dec 2008
    128
    1
    18
    heb effe zo'n balke proberen aan te maken... hoop dat het is gelukt!

17. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Kallie: in mijn vorige zwangerschap heb ik het standaard aantal echo's gehad, 1 rond de 12 weken en 1 rond de 20 weken. Dit keer krijg ik er 3, dat is nieuw! Ze maken rond de 8 weken al een echo dit keer. Is nieuw en wordt vergoed door de verzekering.

@ Alohaman: ik heb ook om je stukje moeten lachen! En ben het koetjekuuk eens dat je heus nog wel mag tillen in deze tijd van je zwangerschap hoor!

Ik danste vroeger best fanatiek en op redelijk hoog amateurnivo. Nu al 4 jaar niet meer maar vandaag sta ik dan weer eens op het podium! Spannend hoor! Het is de jaarlijkse show van de dansschool en het is een verrassing voor de docent dat alle 'oudere' dames een choreografie van haar van vroeger doen! Wel leuk, is een nummer van 10 jaar geleden! Leuk ook om die meiden van toen weer te zien, sommigen inmiddels moeder, anderen nog studenten ;)

18. BlauweLucht

18 mrt 2009
    82
    0
    0
    Hoi allemaal!
    @Anna - klopt, ik had met mn dochtertje (na de miskraam en de ma) ook vroege en extra echos, dus daar kom ik nu, nog een miskraam later, ook voor in aanmerking. Maar ik vind het te vroeg om al te bellen. Wil eerst kijken of ik de 6 weken haal.

Ik maak mezelf helemaal gek met zwangerschapstesten. Ik had via internet van dat speciale glijmiddel gekocht voor als je zwanger wil worden, ben de naam even vergeten, en daar kreeg ik 10 zwangerschapstesten bij. Nu lees ik bij enkele van jullie die ook elke dag nog even een testje doen, dat de strepen steeds dikker en rozer worden. Dat is bij mij dus niet het geval. Nog steeds elke dag duidelijk een streep, geen twijfel. maar ik heb niet het gevoel dat ze steeds vetter en rozer worden.

Eigenlijk moet ik die dingen in de prullenbak gooien. Ik zeg ook tegen mezelf dat ik nu megaveel drink (heb altijd zo'n dorst als ik zwanger ben), dat ik niet elke keer op hetzelfde tijdstip test, etc etc. Maar ik word er onzeker van.

Misschien moet ik ze gewoon weggooien!

Fijne dag, ik ga het feest van zoonlief voorbereiden. 4 vandaag!! hoera!

@eva: hoe was je dansen??

19. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Hallo iedereen,

Graag wil ik me bij jullie voegen, ik ben zwanger van ons 2e kindje. En ben geloof ik 18 maart uitgerekend.
    Ik heb zo'n vroege zw.test gedaan omdat ik het gewoon al voelde, gisteren begonnen met testen en toen een heel vaag streepje, vanmorgen opnieuw en gelijk een dikke vette streep.
    Verheug me erop om gezellig met jullie te babbelen.

Groetjes

20. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    welkom Minnie!

@ BlauweLucht: de shows zijn vanmiddag en vanavond, dus je hoort nog hoe het gegaan is. :)

Deel Deze Pagina