@MissJuf: heel logisch hoor! Ik heb destijds ook meegeschreven bij de oktober2011-mama's, maar ben daar na mijn miskraam eigenlijk direct mee gestopt. Ik vind het al heel wat dat je hier überhaupt nog mee komt lezen hoor!
Maagzuur, ik vond Maalox goed helpen. Kun je gewoon bij de drogist kopen en zonder problemen nemen tijdens zwangerschap. Site, ziet er mooi uit! Ik heb nog geen uitgerekende datum (gok: 20 maart) , weet volgende week maandag hopelijk meer ... Laurie, dikke knuf! Misjuf, dat lijkt me idd heel logisch, sterkte!
Laurie, veel sterkte meid!!! Denk aan je en dikke knuffel. Missjuf, heel lief dat je af en toe nog een kijkje neemt en reageert, en heel begrijpelijk als je daar geen behoefte meer aan hebt. Ook een dikke knuffel voor jou! Hier vannacht ineens meneertje Ménière weer opgedoken na lange tijd... balen... KNO | De ziekte van Ménière In de link kun je zien wat dat inhoudt. Die ziekte heeft ons lang van behandeling in de mmm afgehouden, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Volgens de arts gaan Ménière en een zwangerschap wel goed samen over het algemeen omdat je door de hormonen vaak minder last hebt. Nou, vannacht even niet. :x Vandaag dus rustig aan doen en herstellen. Fijne dag meiden. Liefs, Leske
Als er niks geregeld is, vallen z in eerste instantie onder de kinderbescherming. Ik dacht eerst: we zetten zelf wat op papier, maar dat is totaal niet rechtsgeldig. Wij hebben het toevallig van de week geregeld. Alle kinderen vallen ook onde dezelfde voogd, daar is niets aan te doen. Er kan er maar 1 eindverantwoordelijk zijn. Maar dat wil niet zeggen dat diegene ze in huis moet nemen. Het is alleen degene die beslist. Ook moet je een bewindvoerder (wie het geld beheerd) en executeur (wie alles regelt na het overlijden) aanstellen. Bij ons is dat voor alles mijn broer. Goed regelen is dus belangrijk, met knuffeltantes kunnen ze niks! Het kost alleen een paar centen, waar je niks van terug ziet...
Thanks voor je info. Nee weet ik, dat knuffeltantes wat dat betreft niks te zeggen hebben, die zijn er meer voor ons gevoel. Als we een voogd zouden aanstellen, zou dat wel 1 van de knuffeltantes zijn denk ik. We zullen er eens goed over na gaan denken wie of wat. Groetjes, Leske
Naam:josagi Uitgerekende datum: 1-3-2012 Leeftijd: 33 MvM: ja Ziekenhuis of thuis bevallen: ziekenhuis BV/KV: hopelijk lukt bv Wat denk wordt het een jongen of meisje? En papa?: 2 meiden,1 jongen. Papa's angst: 3 meiden Heb je nog afspraken bij verloskundige: ik geloof 18-8 Vertel kort wat over jezelf: trotse mama van 1 zoontje van 2 jaar, nu na 3x ivf zwanger van een drieling. Ik woon in Gorinchem en werk met verstandelijk beperkten.
Goedemorgen Wow het is echt bijna niet bij te houden. Ik lees soms ook op mijn i-phone, maar kan dan niet zo reageren. @ Minnie: Meid wat heftig allemaal zeg. Wat een geweldige ha heb je. Dank zij hem zijn ze er waarschijnlijk toch redelijk op tijd bij geweest. Heel veel sterkte met het herstel aankomende tijd en ik hoop dat jullie snel weer zwanger mogen raken van een klein wonder. @ Laurie: Ook bij jou mis. Heel veel sterkte aankomende tijd. Wat heftig dat het nu afwachten is. Hopelijk sterft het vruchtje af en hoef je niet voor verdere ingrepen. Heel veel sterkte. En ook voor jullie hoop ik dat jullie snel weer zwanger mogen worden van een nieuw wonder. @ Missjuf: Ik kan me goed voorstellen dat je het hier niet meer bij gaat houden. Ik hoop dat we snel mogen lezen dat je weer zwanger bent. Sterkte en succes. @ Theeleutje: Sterkte meid. @ Seth: Het klinkt allemaal wel erg spannend meid. Ik duim voor een wonder. @ Josagi: Wat fijn dat het met alle 3 goed gaat. Geniet lekker van je vakantie @ Salapio: Welkom terug. Jammer dat het weer niet echt mee werkte en je kleine man ook niet . @ Frenzy: Ik heb nooit eerder onderzoek gedaan. Nu twijfel ik, vooral omdat de vk direct over een vruchtwaterpunctie begon en dat durf ik eigenlijk niet. Ik wacht as woensdag maar af. @ Meiden met goede echo's: Gefeliciteerd. @ T82: Wat bijzonder meid. @ Tammy: Welkom en gefeliciteerd. Respect hoor 6e kindje @ Bloempjuh: Lekker hier mee blijven praten hoor. Hopelijk blijft het nu beter gaan. @ Maureen: Gefeliciteerd en welkom @ Foiliumzuur: volgens mij tot 10 weken... Wat is het idee van die ander site? Gaan we daar praten of is dit gewoon een lijst om bij te houden? Liefs Femme
Goedemorgen meiden, Hier ben ik weer na een dikke week afwezig te zijn geweest Heb het even wat druk gehad met leuke dingen doen Vrijdag heb ik de 10 weken echo ben erg benieuwd Leuk zeg al die buikjes die voorbij komen
Naam: MupKUH Uitgerekende datum: 7 maart 2012 Leeftijd: 28 MvM: nee Ziekenhuis of thuis bevallen: Ziekenhuis BV/KV: BV Wat denk wordt het een jongen of meisje? En papa?: Heb nog geen idee Heb je nog afspraken bij verloskundige: 13 augustus 3e echo (10 weken Vertel kort wat over jezelf: Ik woon samen met mijn vriend en de papa van ons 2 jarig dochtertje Leuk zo'n lijstje
@ Missjuf: vind het knap meid dat je af en toe nog even langs komt en ik hoop dat je heel snel goed nieuws komt brengen! Dat je niet het hele forum door leest begrijpen we wel. @ Leske balen hey! hopen dat het zo maar een nachtje terug komt.... @ La Femme, je bent het niet verplicht om mee te doen aan de onderzoeken, maar omdat je 36+ bent krijg je alles vergoed.... Een vruchtwater punctie stelt niet zo veel voor, heb er een bij Loek* gehad. Maar er blijven riscico's aanzitten. Daarnaast kan een VP pas met 16 weken meen ik. @ Website; aangezien we met zoveel maart mama's zijn leek het mij handig om alle gegevens op de site te zetten. Zo kunnen we een beetje de informatie van elkaar terug vinden. Het dus voornamelijk bedoeld voor de maart mama's als overzicht. Verder hier geen nieuws, ga zo lekker hardlopen en daarna mijn paardje rijden!
Thanks Frenzy Tja ik wil eigenlijk alleen een vp doen op het moment dat bloedonderzoek afwijkend zou zijn. Maar welke waardes zou ik dan aan moeten houden...? Heb jij dat ook met die reden gedaan? Voel je verder wat van die punctie? Het idee alleen al..... Ik heb ook zoveel wisselende ervaringen om mij heen van afwijkende bloeduitslagen etc. Een vriendin van mij heeft daardoor tot bijna week 26 moeten nadenken of ze voor een abortus zouden gaan, omdat het kindje niet levend vatbaar zou zijn. Bij de laatste ct bleek opeens alles hersteld te zijn en nu heeft ze een gezonde jongen rondlopen.... Naam: la Femme Uitgerekende datum: rond 20 Maart Leeftijd: 36, maar bijna 37 MvM: ja Ziekenhuis of thuis bevallen: Ziekenhuis BV/KV: ws FV Wat denk wordt het een jongen of meisje? En papa?: Ik denk een jongen en papa..geen idee Heb je nog afspraken bij verloskundige: woensdag 10 augustus intake vk (hopelijk met echo) Vertel kort wat over jezelf: Ik ben moeder van 2 kinderen. Een zoon van 5 en een dochter van 18 maanden. Ik ben bijna 12 jaar samen met mijn vriend. Wij hebben sinds 5 jaar een partnerschap.
@ La femme, je bedoeld als de uislag van combitest laag is? Dat is afhankelijk van wat de gyn. adviseert. Maar als die laag is zou ik in ieder geval een vruchtwaterpunctie doen, als tweede optie zeg maar. Als de uitslag van de combi goed is zou ik het niet doen, volgens mij heb je ook recht op een GUO, en dat is al erg uitgebreid. Een vruchtwaterpunctie doet echt niet pijn, ik had meer angst voor het prikken ervoor. Maar eerst maar de combi-test afwachten toch! Bij Loek* zijn er verschillende afwijken aan het licht gekomen met de 20wk echo, aan de hand van dat kregen we een vw-punctie... Je komt dan gelijk in een mediche mallemolen.... Maar ik wil je niet bang maken hoor! Eerst de combitest oke!
Site ziet er echt goed uit, heel overzichtelijk, kun je precies zien wie wanneer wat heeft staan etc. Heel fijn, dank je wel!!!
Thanks Leske ! Trouwens leuk dat jullie de naam Loek ook in gedachten hadden toen je zwanger was van Joosje. Ik vind het nog steeds een mooie naam en vind het soms jammer dat ik de naam niet dagelijks kan gebruiken (als jullie begrijpen wat ik bedoel....)
Naam: Em85 Uitgerekende datum: rond 10 Maart Leeftijd: 26 MvM: ja Ziekenhuis of thuis bevallen: Ziekenhuis BV/KV: ?? Wat denk wordt het een jongen of meisje? En papa?: Echt geen idee Heb je nog afspraken bij verloskundige:9 augustsus voor de tweede echo Vertel kort wat over jezelf:Wij worden voor het eerst papa en mama. Na 5 jaar IVF is het dan eindelijk zover. We zijn zwanger. Mijn man is 31.
Hallo dames, Ik lees ook met jullie mee want ik ben op 19 maart 2012 uitgerekend. Dit wordt mijn derde kindje en ik kijk er heel erg naar uit. Natuurlijk ben ik bang dat het mis gaat. Ik probeer er niet aan te denken maar het blijft in je achterhoofd zitten. De zwangerschap verloopt eigenlijk erg goed (voorzichtig zeggen...) Ik ben wel vaak duizelig en moe maar dat neem ik voor lief. Als de baby maar goed groeit dan maakt het niet uit hoe mama zich voelt. Op 15 augustus heb ik mijn eerste intake bij de gyneacoloog. Ik wil dan ook graag in het ziekenhuis bevallen. Mijn eerste kind is via een keizersnee ter wereld gekomen en mijn tweede via een normale bevalling. Bij mijn tweede zwangerschap had ik met de 20 weken een grote bloeding (haarvat in de moederkoek geknapt) dus ik voel me prettiger bij een gyneacoloog dan bij een verloskundige. Ik ben nog voorzichtig met spulletjes kopen en ik heb nog maar aan drie mensen verteld. Eigenlijk wil ik dat de hele wereld het weet maar ik wacht eerst mijn eerste echo af. Ik ben echt ontzettend benieuwd naar mijn kleintje en ik hoop dat alles goed gaat met hem of haar. Ik ben 27 jaar Ik doe niet mee met MvM (andere twee wel gedaan) Ik wil in het ziekenhuis bevallen Ik denk dat het een jongetje wordt, de papa weet het nog niet Ik wil graag borstvoeding geven maar ik weet niet of me dat gaat lukken want 9 jaar geleden heb ik mijn borsten laten verkleinen Groetjes
Naam: Mon Uitgerekende datum: 11 maart Leeftijd: 30 (bijna 31) MvM: ja Ziekenhuis of thuis bevallen: Ziekenhuis (maar stiekem liever thuis) BV/KV: BV Wat denk wordt het een jongen of meisje? En papa?: Stiekem denk ik dat het een meisje is, dus het zal wel een jochie worden. Heb je nog afspraken bij verloskundige: vrijdag 12 augustus intake en 1e echo. Vertel kort wat over jezelf: Ben nu ruim 8 jaar samen met mijn vent, waarvan 3 jaar getrouwd. We hebben een dochtertje van bijna 2 en wonen in het midden van het land. Daarnaast werk ik 32 uur en studeer ik in de avonduren.
zo ook even aanvulling van mij voor de site: 24, ik doe niet mee met MvM, wil in het Zkh bevallen en wil BV gaan geven. mama denkt: jongen papa denkt: geen idee Ik ben Carola en mama van Isabel, ze is momenteel 7 maandjes oud Mijn man en ik zijn vorige jaar september getrouwd (toen ik dus zwanger was), we zijn al bijna 7 jaar samen. Wij wonen in Roosendaal en hebben een hele lieve hond! Ik werk in de Thuiszorg als Helpende en ik begin in september aan de opleiding voor Verzorgende IG. Het worden dus drukke jaren! zo dat was wel genoeg lijkt me
Naam:Fropste Uitgerekende datum: 28 maart Leeftijd: 27 MvM: ja (15 aug. afspraak) Ziekenhuis of thuis bevallen:ziekenhuis BV/KV:weet nog niet Ik denk: jongen En papa heeft geen idee Heb je nog afspraken bij verloskundige:22 augustus 1e echo en tevens intake Vertel kort wat over jezelf: Ik ben 27 jaar en woon in prov. zeeland. heb al 6 jaar een vriend en dit is ons eerste kindje.
Ben ik nou echt de enige tot nu toe die, als alles goed blijft gaan, thuis gaat bevallen? Ik heb het vorige keer ook gedaan, en het is echt súpergoed 'bevallen', haha! Had er niet aan moeten denken om op een gegeven moment naar het ziekenhuis te moeten... Maar ja, het is nu maar weer afwachten hoe het gaat lopen natuurlijk!