Maart 2012 Mama's!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Tara86, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Seth wat een goed nieuws!!!

2. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    dag dames,

ben hier telang niet geweest joh!! heb dan ook NIKS terug gelezen,sorry..drukjes gehad.
    ik zal wel het eea gemist hebben,wie praat me bij:)

het gaat hier redelijk: heb nu 2 behandelingen accupunctuur gehad en durf vandaag pas te zeggen dat het iets beter gaat,heb vanochtend niet overgegeven.mijn volgende behandeling is maandag pas en als het weer slecht gaat mag ik vrijdag al terug.
    verder enorme last van me darmen,kon 3 dagen niet poepen,vreselijk! ik eet dan ook erg weinig en drinken lukt me alleen savonds.
    verder had ik daarnet hele erge krampen in me buik,ik ga vanuit dat het uitrekken is van de banden e.d.

a.s maandag me echo van 12 weken ben zooo zenuwachtig weer,ik tel de dagen af!

3. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super Seth, ben erg blij voor jullie!!!

En voor de anderen met goede echo's, gaaf, ik wil ook! ;)

Hier alles goed, misselijkheid lijkt echt over (heel fijn, maar maakt me wel onzeker), gisteren flink wat steken gehad in mijn onderbuik (net boven schaambeen), maar verder voel ik me goed. Zal erg blij zijn als het volgende week vrijdag is, de echo. :D

Ga nu boven nog wat TV kijken, de mannen (mijn man en zijn zoon) gaan beneden een "mannenfilm" kijken.

Doei meiden! Leske

4. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfft, hier ook het grote aftellen. Heb vrijdag dan eindelijk de eerste echo. Kan me niet herinneren dat ik bij de eerste zwangerschap zo zenuwachtig was als ik nu ben...

5. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Goed nieuws Seth! Ben erg blij voor jullie!!!!
    Nu lekker genieten!!!!
    Ik ga mn bedje opzoeken, ben kapot!!!!

6. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Goedemorgen!

Hier een paar dagen vluchtig meegelezen. Hier nog niet veel te melden, behalve moeheid en misselijk ;)
    Zo om 8:45 hebben we de termijnecho, toch weer spannend.
    Kunnen ze op die echo al iets zegen over de breedte/dikte van de nekplooi?

7. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    @Eva: Spannend zeg, straks de echo weer! Heerlijk weer ff naar jullie wondertje kunnen kijken! Volgens mij geven ze bij de termijnecho geen informatie over de dikte van de nekplooi. Daarvoor moet je echt de combinatietest doen... Veel plezier straks!!!

Nou, hier nog niet heel veel bijzonders te melden. De misselijkheid lijk ik iets meer onder controle te hebben. Ben erachter dat als ik wat eet, dat ik niet meer zo misselijk ben...
    Verder ben ik vreselijk moe, maar het meeste last heb ik nog van mijn bekkeninstabiliteit. Ben zo blij als ik volgende week naar de bekkentherapeut kan!

8. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eva, bij mijn dochter zei ze wel iets over de nekplooi. Die vond ze verontrustend. Door die woorden hebben we ee combinatietest laten uitvoerenen er was niets aan de hand. Wel waren we 135 euro lichter en ik een paar kilos van de stress.

Beesie, dat merk ik ook. Al zit ik mijn eten wel met lange tanden naar binnen te werken.

9. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ja dat heb ik soms ook wel. Ik heb ondanks mijn misselijkheid de hele dag zo'n zin in kibbeling en frikandellen speciaal! hahahaha

10. roos1

roos1 Bekend lid

25 mei 2011
    554
    0
    0
    NULL
    NULL
    @seth, wat geweldig nieuws! Oef! Toch een hele opluchting he!

@eva, spannend hoor! Je gaat al heel wat te zien krijgen denk ik :)

@beesie, haha, die zin voor kibbelingen had ik hier gisteren ook ineens... om half 6 maar naar de viswinkel gereden :D Ze hebben me reuze gesmaakt.... maar zijn me achteraf hélemaal niet bekomen! :$:D

11. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    @bloempjuh, kei mooie echo :D leuk!
    @seth, fijn dat je echo goed was...dat scheelt weer wat zorgen hoop ik!?
    @Frenzy, gefeliciteerd met je trouwdag (2 jaar) :D
    @Suekes, inderdaad knap dat je hebt doorgezet...denk dat ik eerder een opgeef type ben dan :p naja we zien wel maar vind het toch erg knap!

Vandaag precies 10 weken zwanger en dan volgende week de echo en combi test .. ben erg benieuwd!!

Vandaag is het een rare dag, heb veel te veel te doen op mijn werk...veel te hoge druk op mijn schouders qua verantwoording. De dag begint al goed....stomme man die helemaal loopt te chagrijnen en te @#@ omdat ie administratief wat dingen moet doen voor ie betaald kan krijgen...ja hey die regels heb ik niet verzonnen he stuk chagrijn!! BAH!! En dan heeft ie nog een strafblad ook die man dus kneep hem wel even ...:(

Blegh, vanmorgen zon goed humeur maar nu ben ik eigenlijk helemaal van slag...stom he? Heb lekker boterham met pindakaas bij :D jeeeej :D dat zal me vast opvrolijken!

Nou ik ben wel aardig misselijk steeds, maar als ik niet eet (geen trek dan) dan moet ik echt spugen. Eet ik wel, dan gaat de misselijkheid over :p en als ik niet misselijk ben...heb ik behoorlijk trek. Behalve in kaas....ieeeeuw walg van kaas nu. Vond het eerst altijd lekker maar de liefde is over hihi :p

fijne dag allemaal,
    groetjes

12. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    @eva: En? vertel, vertel! Hoe was t om jullie kleine wondertje weer te zien?

Ik merk trouwens ook duidelijk dat ik een stuk meer eet tijdens mn zwangerschap! Heb vanmorgen bijvoorbeeld een halve bak aardbeienyoghurt gehad, een banaan en 2 broodjes kipkerriesalade! En dan te bedenken dat ik maar 50 kilo weeg!
    Al vraag ik me af hoe lang dat nog duurt....

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hopelijk goed nieuws Eva!

14. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    Ha dames,
    Wat wordt er veel geschreven! Heel leuk om allemaal terug te lezen, wel een hele klus :)
    Fijn voor iedereen met goed nieuws bij de echo.
    As maandag heb ik mijn eerste echo, ik probeer er zo min mogelijk aan te denken dan wordt ik ook niet zo zenuwachtig!
    Verder voel ik me wel aardig, alleen ben ik nu al ongeveer 3 kilo aangekomen, ik snoep niet, ik eet echt heel gezond en ik fiets veel, ik kreeg echt een complete paniek aanval ik moet nog 32 weken :)

Jullie hebben me wel aan het denken gezet over wel of geen borstvoeding, ik was er van overtuigd om het niet te doen...

15. roos1

roos1 Bekend lid

25 mei 2011
    554
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt herkenbaar! Ik eet zelfs minder dan voordien... er lijkt gewoon geen plaats te zijn voor mijn maag! :p
    Sporten is wel een pak minder dan voordien (door de misselijkheid), maar dus ook al een 2-3kg bijgekomen.... Hopelijk gaat het niet in dezelfde lijn door!

16. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Wat fijn dat jullie iig gaan denken over het geven van borstvoeding!
    Wat ook wel nuttig is, is een voorlichtingsavond over borstvoeding bijwonen. Bij ons in het ziekenhuis werden die bijvoorbeeld gegeven. Wij hebben toen bijvoorbeeld een mooi filmpje gezien over een kindje dat na de geboorte direct zelf naar de borst kroop, en heel veel voorbeelden van wel en niet goed aanhappen, zodat je dat later kunt herkennen.

Eten helpt inderdaad heel goed tegen de misselijkheid. Ik ben al een poosje niet meer echt misselijk geweest, maar durf nog steeds mijn gewoontes niet te veranderen. Nog steeds zit ik iedere ochtend om half 7 beneden, yoghurt te eten, en smeer ik 's avonds alvast de ochtendboterham van mijn zoontje. Ook zorg ik, dat ik uiterlijk om 22 uur in bed lig. Over een paar weken durf ik dat wel te veranderen, denk ik....

17. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Over het vroeg aankomen: je houdt in het begin best veel vocht vast, en volgens mij maak je ook al snel extra bloed aan. Het gaat echt niet in dit tempo door hoor, gelukkig!
    Hoe lichter je was, hoe sneller je aankomt, schijnt. Je schijnt dan eerst een laagje 'moedervet' aan te maken, haha!

18. pioentje

pioentje Bekend lid

18 jul 2011
    782
    0
    0
    NULL
    Den Haag
    @anna27, bedankt, een pak van mijn hart, je verhaal klopt wel want ik drink ook echt veel water en ik ga wel vaak naar de wc, maar er komt naar mijn idee minder uit als wat erin gaat!

Ik vertrouw er maar op dat het niet in dit tempo doorgaat:)

19. Boo

Boo Niet meer actief

Hey dames,

Even een berichtje van mij. Ik voel me zo ontzettend onzeker deze dagen! Komende maandag heb ik mijn eerste intake bij de gyneacoloog en mijn eerste echo. Ik ben dan al 9 weken ver als het goed is. Ik ben zo bang dat er iets niet goed is...

Ik kijk enorm uit naar mijn babietje en slecht nieuws zou echt een klap in mijn gezicht zijn. Ik ben gewoon bang... Ik voel me sinds een weekje minder ziek en minder misselijk en ook mijn boobs lijken minder pijn te doen. Ik word er zo onzeker van! Soms voel ik me ook niet zwanger, heel raar. Iedere dag voel ik ook aan mijn buik of ik het bekende harde bolletje al kan voelen, maar nee... Daar is het waarschijnlijk nog veelste vroeg voor...

Ik hoop echt dat ik maandag een fijne echo heb... Ik hou jullie op de hoogte...

20. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Hey meiden!

Lieve Boo, je hcg level stijgt en dan hangt ie weer even op hetzelfde niveau, dus je lichaam went aan het hormoon en dan heb je er even minder last van. Ik geloof dat op de 10 weken het hormoon het hoogst is en daarna neemt het wat af. Maak je geen zorgen lieverd, nergens voor nodig! De ene is de andere niet.

Ik zou willen dat het wat minder zou zijn bij mij. Krijg geen hap door mn keel en als ik aan eten denk draai ik al weg. Zit te denken, zometeen is het een tweeling en anders een meid hahaha. Mijn zw van Fynn was ik totaal niet misselijk. Dus wil echt niks zeggen!

Seth, oooh ik ben zo blij voor je, wat fijn dat het er goed uit ziet. Hoop dat je nu langzaamaan een beetje meer kunt gaan genieten. Ik was gewoon vergeten dat je een kindje van 11 mnd hebt ook nog, ook lekker snel weer zw geworden :).

BV: Ja ook heel blij dat er misschien toch een paar ladies zijn die er toch nog een paar keer over na willen denken. Mijn zusje wilde ook absoluut niet en heeft uiteindelijk toch gedaan toen ze de kleine meid vasthield en na 2 weken weer wel gestopt, maar die 2 weken zaten er maar mooi weer in, en idd stuwing krijg je toch wel en wanneer dan ook is dat niet het meest prettige, maar moet je toch doorheen. Dit keer ben ik overigens maar van plan 3 mnd bv te geven want tegenwoordig werk ik en ik zit in een callcenter (als ik al mag blijven) en ga daar niet zitten kolven. Misschien kan ik wel wat regelen met familie dat ik halve dagen kan gaan werken waardoor ik gewoon niet 8u van huis ben, dan is het goed te doen. Ik hoop zo dat ik dit keer zelf kan voeden en niet hoef te kolven, zulk innig contact met je kind, daar krijg je maar een tijdje de kans voor, is me alles waard.

Ik ben naar de vk geweest, was leuk om Fynn te kunnen showen haha. Verder wel een goed gesprek gehad, weer een boel wijzer geworden en ik denk dat ik nu genietend verder kan in mn zw.

Pioentje, hier ook maandag eerste echo. Ben dan net geen 8w. Benieuwd!!!

xxx

Deel Deze Pagina