Maart 2012 Mama's!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Tara86, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seth

Seth Niet meer actief

heel erg herkenbaar...
    hier een "vast ritme".... sochtends kotsen.... dan meer energie... en dat brand gedurende de dag "op"....

probeer nu elke dag even tussen de middag te gaan liggen op de bank.. (als is het maar een half uurtje..)
    baby in bed.. en dochter pedagogisch achter de tv... :)
    (oudste zit dan toch op school)

Zie trouwens erg tegen mn huwelijksfeest op..... heel de dag.. dat ga ik nooit trekken...!!!

2. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    hoi!

heb even bij gelezen!
    @Seth wat ben ik blij dat alles ok is met jullie ukkepuk :D

welkom aan de nieuwe mama's.

verder weinig te melden,ga zo naar bed,ben super moe!
    Tot 1 van de dagen dames! xxx

3. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik heb bij mijn zoontje wel vanaf 6 weken een dagboek bijgehouden, maar nu ben ik er schandalig genoeg nog niet aan begonnen. Ik zou in het dagboek van mijn zoontje ook veel vaker willen schrijven, maar op de 1 of andere manier komt het daar steeds niet van. Kun je nagaan, dat ik dus eigenlijk 2 dagboeken bij moet houden...

4. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    Goedemorgen allemaal :)

@seth, kan me voorstellen ja dat je er een beetje tegenop ziet. Misschien kun je voor jullie een soort terugtrek kamertje regelen of zoiets? Fijn dat de echo goed was!
    @Anna, ik hou er wel 1 bij maar vergeet hem steeds in te vullen dus dan doe ik het naderhand maar veel boeiends staat er nog niet in :p
    @suekes, fijn dat je eraan begin te wennen en het leuk te vinden! Kan me wel voorstellen hoor, ben er zelf ook niet altijd over enthousiast mee, misselijk moe...:p
    @mon, wat fijn dat er nog mr 1 kilo aan zit...jarloerssss ;) en hihi inderdaad laat ze niet aanbellen dan :p
    @Roos1, is ook een goede instelling om je zwangerschap in te gaan...hoe minder zorgen hoe beter denk ik :p bij ons had de ha het juist aangeraden, vanwege juist meer geruststelling psychisch.
    @Eveline, fijn dat die laborant er zon rekening mee houdt. :D
    @pijn, heb ik eigenlijk niet echt...met tijden een soort van spierpijn in mijn ribben maar dat komt meer door een verkeerde houding denk ik of zo.
    @namen, wij weten de namen al zo goed als...is wel grappig want de meisjesnaam lijkt best op de namen met rosa en elly die ik voorbij heb zien komen :p

Hier alles goed, gisteren een beetje een bagger dag! Zo af en toe heb ik een depri bui en dan ben ik het allemaal al zat. Moe misselijk emotioneel....blughhh! Maar goed het zal vast ook nog beter wordedn ...:p

Vandaag lekker actief zijn, schoonmaken, wandelen en klussen...hoop ik niet misselijk of moe te zijn mr we gaan er voor.

Sta trouwens niet meer op de weegschaal, word er echt chago van. Voel me verschrikkelijk dik!! Schaam me nu al voor de weegschaal volgende week bij de VK....:(

5. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen meiden en papa,

Heb vannacht gewerkt, heb wel wat meegelezen, maar reageer nooit op mijn werk omdat ik dan in moet loggen enzo...

Hier eigenlijk weinig bijzonderheden. "Spierpijn" is weer over gelukkig. Vandaag een rustige dag voor de boeg, ben altijd een beetje moe na een slaapdienst. Peet is werken dus Joosje en ik rommelen een beetje aan thuis. Komt goed!

Seth, snap dat je op ziet tegen de bruiloft, is een lange dag. Maar probeer er ook lekker van te genieten!

Verder wens ik iedereen een hele fijne dag!
    Leske

6. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Leske: jij ook 13 weken vandaag!

Ik wil ook een boel in huis doen vandaag. Heb het bed al verschoond, een was gedraaid, de hond uitgelaten en met mijn zoontje gespeeld.
    Straks nog even het hele huis stofzuigen en beneden dweilen. Eigenlijk ben ik al een week van plan om de ramen aan de binnenkant te zemen, maar dat heb ik zo'n ongelooflijke hekel aan....

O, en ik moet nog speciaal voor champignons naar de winkel straks. Wij eten vanavond stoofschotel met rundvlees en champignons. Alles gekocht, en ja hoor....champignons vergeten... Nou ja, het schijnt droog te blijven....
    Dat heb ik van de week wel geleerd: als je zwanger bent, kun je beter niet zonder boodschappenlijstje naar de winkel gaan...

7. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt, 13 weekjes, joehoe!!!
    Bijna 3 maanden al gewoon, het gaat razendsnel, vindt jij niet?
    Genieten dus!!!

Fijne dag en klinkt goed, stoofschotel.
    Peet gaat lekker nasi maken, kan hij echt super goed, dus wordt smullen vanavond. :D

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Goedemorgen!

Ik ben vandaag 10 weken zwanger! Maar zelf zeg ik liever dat ik de elfde week in ga. Dat klinkt gelijk al een stuk verder hihi. Nog 3 nachtjes slapen en dan ga ik voor het eerst naar de VK. Vind het erg spannend omdat ik al ruim een week geen duidelijke symptomen meer heb. Maar ook geen buikkrampen en/of bloedverlies. Dus aan de ene kant het volste vertrouwen erin en blij dat ik tot nog toe fluitend de zwangerschap doorga. Aan de andere kant heb ik gisteren hardop aan frummel gevraagd of hij/zij weer wilt laten merken dat ik écht nog zwanger ben. Mja, vandaag tot nog toe weer niks...soms is dat zo onzeker! Maar mijn moeder vertelde ook 2 zorgeloze zwangerschappen te hebben gehad zonder al teveel 'problemen' dus is misschien wel erfelijk??

Hier ook al een drukke schoonmaakdag vandaag. Heb net boodschappen gedaan en de woonkamer is alweer opgeruimd. De eerste was ga ik zo lekker buiten hangen want het is hier prima zomerweer. Dan wil ik de berging opruimen en de rommelkamer die babykamer gaat worden een beetje verder opruimen :D Vanavond een verjaardag, schoonzusje is jarig.

Ik kijk trouwens op internet elke week naar de vooruitgang van ons frummeltje. En bij 10 weken bijv. staat er dat de baby nu 4,5cm groot is. Is dat dan ongeveer vandaag? Of is dat einde van de week? Frummeltje was 2,2cm groot bij 8w5d echo. Dus dat zou dan bijna verdubbelt moeten zijn in iets meer dan een week?

En hebben jullie al buikfoto's? Ik ga zo de eerste eens maken. Is toch leuk om wat te vergelijken zo door de zwangerschap heen :D

Fijne dag allemaal!

9. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Ik heb een echo gehad bij precies 10 weken en toen was de baby 3,3 cm groot.

10. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik had een echo waarop de baby 4,8 cm groot was, en dat kwam overeen met 11w3d, dus het gaat om het eind vd week.

@Leske: ja, het gaat supersnel! gewoon al op een derde!

Hier wordt het ook weer eens tijd voor een buikfoto, want het gaat nu wel heel hard! Tip voor iedereen: maak ook aan het eind van je zwangerschap foto's, want je kunt je achteraf niet meer voorstellen hoe dik je bent geweest, haha! Ik heb van de vorige keer geen foto's meer van na de 32 weken, en toen had ik nog echt een minibuikje....

11. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb gelukkig nog een foto van net voor de bevalling... Ik ben ook heel lang bescheiden gebleven qua buik. Pas toen ik met verlof ging ben ik echt gaan uitbuiken.

Ben benieuwd hoe dat dit keer gaat zijn, want ik heb het idee dat ik nu al meer buik heb dan toen ik van de eerste 12 weken zwanger was (en ben ook nog eens minder aangekomen dan bij nummer 1). Begint echt al een zwanger buikje te worden (tot grote vreugde van manlief). Sta er ook al ongemerkt heel zwanger overheen te wrijven. Het is maar goed dat iedereen het al weet, want anders zou ik mezelf zo verraden!

Vandaag een heel huis vol verjaardagsvisite, dus nu nog even snel aan de slag (lees koken en stofzuigen) en dan breekt de gekte weer los. Jammer dat het weer niet echt meewerkt, want zit toch altijd liever in de tuin dan met zijn allen in de woonkamer.

Van de week mijn zwangerschapsverklaring ingeleverd op het werk. Voelt altijd wel een beetje als officiële bevestiging dat ik echt zwanger ben!

12. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Hier is het, op een stevige wind na, wel lekker weer. Warm zelfs! Misschien dat het bij jullie ook nog goed komt?
    Toen wij een paar maanden geleden wilden barbecuen heb ik trouwens een wolkenradar ontdekt. Dan kun je dus ook zien of de zon nog gaat schijnen, haha!

Mijn buik gaat volgens mij ook veel harder dan vorige keer, en het is gelukkig ook al echt een zwangere buik, want in het begin was ik vooral erg 'plofferig', hihi!

13. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej,
    Ja, mijn buikje is inmiddels ook een zwangere buik, en niet meer een "ze heeft veel te veel gegeten buik".

Hier begon de dag met een zonnetje, maar inmiddels giet het hier. Dus knus op de bank met Joosje, er zit niks anders op.

Ik heb afgelopen week ook mijn zwangerschapsverklaring doorgestuurd naar mijn manager. :D

Moet zeggen dat ik steeds meer benieuwd raak naar het geslacht. Wil zooooooooooo graag weten wie er in mijn buikje woont. Nog 7 weken wachten...

Bij mij is de onzekerheid ineens weer weg, bevind me momenteel op een enorme roze/blauwe wolk. Heerlijk!!! Hoop dat jullie je ook allemaal zo voelen. :)

Doei meiden! Wat gezellig toch, dit forum.
    Leske

14. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier het ene moment volop op een roze/blauwe wolk, om het volgende moment weer super onzeker te zijn.
    Heb echt niets geen kwaaltjes, fluit echt door deze zwangerschap heen. Op zich fijn, maar af en toe een teken dat ik zwanger ben zou fijn zijn ;)
    Nou ja ik heb inmiddels 4 goede echo's gehad, kan moeilijk elke week een echo laten maken.
    Heb vandaag mn 1e beeb kleertjes gekocht, hihi dat voelde zo gaaf :D
    Ik moet nog een ruime maand wachten op het geslacht, 1 oktober weet ik het!

15. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Nou ben weer even gaan zitten om alles door te lezen en te reageren....

@ Gabriele; jullie eerste kindje is ‘ op de natuurlijke manier’ verwekt of ook met ICSI? Er zijn veel dames hier die dmv de MMM zwanger zijn geworden. Geloof ook wel dat je dan heel dankbaar bent en dan wrl ook wel een stukje ongeruster…. 40 kilo, dat is veel! Maar goed dat je nu extra begeleiding krijgt! Hoop dat het scheelt! Hier ook een lange achternaam, vandaar dat we graag een korte voornaam willen.
    @ Leske; fanatiek zw-gym! Ik probeer nog steeds te harlopen en rij iedere dag paard, wil dit proberen zo lang mogelijk vol te houden!
    @ Naomi; netjes -6! Haha hier denk ik al +6… L Ik ga morgen weer wegen
    @ Suzanne; gefeliciteerd met je 12 weken! Ik ga mrg de grens over!!!
    @ Eva; te begrijpen dat jullie niet voor een Hollandse naam gaan. Maar moet zeggen dat er ook heel veel mooie spaanse namen zijn!
    @ foxy; gefeliciteerd met je goede uitslag! Lekker genieten! Leuk als de beeb veel beweegt. Loek bewoog ook altijd heel veel, zette zich dan ook echt af of deed de handstand… En dan lag ik helemaal in een deuk ;)
    @ Beesie; fijn dat je even het hartje kon laten luisteren, stelt je toch weer gerust he en vooral als je ff zo een pijn hebt gehad!
    @ Ratsjatoe; welkom en gefeliciteerd!!
    @ Zebra; dan ben je 12 weken? Zit er ook aan te denken om eerder nog een pretecho te doen. Maar denk dat ik wacht tot ongeveer 16 wk, dan kunnen we het geslacht zien!
    @ Missy88; welkom terug en fijn die goede echo’s, we hebben een site, als je daar op wilt moet je even een lijstje aanvullen. Laat maar weten of je dat wilt! Hier ook een bolle (darmen) buik!!
    @ Fropste; hopen dat de fyso gaat helpen, denk dat het goed is dat je nu al bent gegaan. Hier ook heel veel last van huilbuien en ben erg wisselend in humeur. Maar ik weet niet of dit alleen allemaal door de hormonen komt.
    @ Eveline; goed geregeld met het foto momentje! Ken de stress, op de kliniek waar ik af en toe werk worden regelmatig rontge foto’s gemaakt, de stress om er onderuit te komen zonder dat ze het door hebben!
    @ Seukes; hoop dat je zw-klachtjes nel minderen, merk bij mij zelf dat het nu allemaal iets minder wordt!
    @ Cupido; er moet eigenlijk een topic aangemaakt worden; maart mama’s buiken 2012! Ik maak iedere week wel een foto, maar erg veel verandering zit er niet in… Maar wel een bobbel!
    @ Guusje; moet jij op de weegschaal bij de VK? Moeten de andere dames dit ook? Ik heb nog nooit op de weegschaal gestaan bij de VK.
    @ Anna; lekker bezig in huis! Hier moet ook nog een hoop gebeuren, maar dat doe ik volgende week.
    @ Sasjuh; lekker genieten op je grote wolk! Met vier goede echo’s en de 12 weken gepasseerd kan het niet meer stuk!
    @Kwaaltjes; merk dat mijn huid weer een beetje normaal wordt, minder pukkels en wat egaler! Heerlijk.
    @ Zw-dagboekje; Hier ligt hij nog in de kast, moet nog beginnen…. Als ik een keertje tijd heb schrijf ik er alles in…. We leuk zijn die boekjes, lijkt me vooral leuk voor de kleine voor later!
    @ Rustige baby’s op de echo; wat grappig om te lezen dat er zoveel rustige beebjes zijn. Ben benieuwd maandag wat deze doet, maar geloof ook dat het niks te maken heeft met hoe het kind later wordt… Soms hoor je welleens dat baby’s in de laatste weken de ribben van mams bont en blauwe trappen…. Auuwwwhhhh….. Zijn er hier dames die dit hebben gehad?
    @ nekplooimeting; hier wel bewust, krijgen hem nu ook vergoed door geschiedenis. Bij Loek hadden we het ook gedaan, maar wel een goede uitslag (maar Loek had geen syndroom). Zekerheid geeft het nooit! En bij ons werd van te voren ook heel goed besproken, als je het gaat doen moet je weten waarom…. Iedereen heeft natuurlijk een eigen mening over wat hij/zij zou doen met ‘slecht nieuws’ afhankelijk van dat lijkt me een nekplooimeting ook wel of niet zinvol.
    Hier zo lekker even een bad, ben vanmorgen hard aan het werk geweest (eigenlijk te zwaar werk voor een zwangere dame….) . Nu even niks meer doen een beetje relaxen!

16. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Frenzy lees dat jij ook paard rijdt! Ik ook, heb een eigen pony. Rijd niet heel fanatiek meer, longeer nu ook veel. Krijg mn rijbroek ook niet meer dicht haha. Past die bij jou nog wel?

17. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Nou hij past eigenlijk niet meer, maar hij moet gewoon dicht! En heb ook nog een paar broeken van een grotere maat, al helpt dat niet echt! Ik heb ook een zw-rijbroek; vorig jaar door mijn moeder gemaakt, maar deze doe ik pas aan als ik een week of 16 ben...

Ik heb echt een hekel aan longeren, dan denk ik ' ik rij maar even snel....;)

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Haha dat heb ik dus ook, hij moet en zal dicht. Zodra ik dan klaar ben met rijden en ik zit in de auto gaat meteen de knoop los :p
    Ik vond longeren ook nooit wat aan maar nu ik het vaker doe zie ik wel hoe lekker los pony er van gaat sjouwen. Ik longeer dan meestal met pessoa, zodat ie ook nog echt aan het werk moet.

19. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    ik rijd ook paard haha. heb nog 1 les en dan ga ik na 13 jaar stoppen.... het wordt straks druk genoeg met 2 kleintjes, 16 uur werk, opleiding met stage en het huishouden! en maandagavond nog dogfrisbee.....
    mijn rijbroek pas ik ook niet meer dus ik rijd met trainingsbroek heb ik vorige keer ook gedaan en gaat goed!

net weer een nieuwe positiebroek gekocht!! heb eindelijk een keertje maat 42 kunnen kopen :D:D:D dat was al laaaaaang geleden hahaha ik ben zoooo trots!!

20. Em85

Em85 Actief lid

30 mrt 2009
    174
    0
    0
    Wat is er veel geschreven. Ben een tijdje niet zo actief geweest maar probeer het weer een beetje op te pakken. Ga even terug lezen......

Deel Deze Pagina