Ik heb verschrikkelijke last van Babyknuffeldrang!!!!! Alle baby's die ik zie wil ik uit hun kinderwagen trekken en dicht tegen me aanhouden en wiegen en knuffelen en en en....dat kan natuurlijk niet! Ik ken helemaal niemand met een lief schattig klein baby'tje. De kleinste is alweer bijna 2 (en kan ook lekker kroelen maar ik wil een baby knuffelen!!) Zucht......tot zover mijn frustratiebericht...
Grappig dat zo een beetje iedereen al wel uit de babykamer en wagen uit is! @ Hanna mon; 8 weken camping! Wat een luxe! Blij dat je weer thuis bent? Leuk ook dat je je moeder meeneemt, ze zal echt verrast zijn! @ Leske; Hihihi, waarom ben je op het stoeltje ban Joosje gaan zitten? T zal geen kwaad kunnen voor de beeb, maar je kunt er wel hoofdpijn van krijgen... Wat een leuke site van Sjoukje! Maar we hebben al een kamer, zal de link proberen in te voegen: ons kamertje @ EmvSenR; mooie foto! Snap wel dat je vent even moet slikken als je aangeeft dat je twee wagens wily! Maar begrijp je wel, met drie kids straks, is het wel handig! Maar je hebt nog ff de tij om te winnen ! @ Foxy; Jaaaa!!! Pffff fijn dat je gelijk terecht kon, was het eigenlijk veel bloed? Lijkt me zo schrikken! Heb je nog lekker even naar de beeb kunnen kijken!!! @ Anne; ik heb minder last van pijntjes als ik meer beweeg, mischien is dat bij jou ook? Fijn dat het vandaag beter ging en je hebt lekker kunnen poesten! @ Eveline; idd, uitgebreid reageren kost tijd, probeer het bij te houden....En snel te typen... Jammer dat de afspraak bij de VK tegenviel, over 2 wk lekker het hartje gaan luisteren! Ik dacht eerst dat je bij ieder VK bezoek een echo kreeg, de derde keer dat ik bij Loek langs de VK ging heb ik zitten huilen als een klein kind omdat ik geen echo kreeg.... (hormomen???). Wij hebben een mutsy, wel de 4-rider (vonden we mooier dan de slider). De rede dat wij voor een musty hebben gekozen is omdat deze wagen (wandelwageninzet) hoog is en je kunt de duwstang heel hoog zetten. Bij 9 van de 10 wagens moest ik er krom achter lopen. @ Josagi; jullie willen niet weten wat het wordt? Dan moeten jullie minimaal 6 leuke namen verzinnen! Op welk termijn bevallen drie-ling mama's meestal? Jullie moeten natuurlijk alles in drievoud, kamer, wagen... Blijf het wel heel speciaal vinden hoor! Hoe zijn de reacties in je omgeving? Heb eigenlijk niks nieuws, kwam eigenlijk vrnl spieken voor Foxy, ben blij dat alles goed is!
Heej, Ja, weet ik dat jullie al een kamer hebben, maar wilde even de kast van Joosje laten zien. En daar maken ze dan zelf een bureautje bij, ik vind het helemaal leuk. En Joosje zelf ook. Voor de baby hebben we zo'n beetje hetzelfde idee. Tja... Ik zit wel vaker op Joosje's (houten) stoeltjes als ik met haar aan het spelen ben. Dezelfde hoogte is dan wel gezellig. Gisteren was ik haar knutselkist aan het opruimen en was het kleine stoeltje ook handig. Maar toen ik voorover ging om iets te pakken, schoten de poten eronder uit. Peet lag in een duik, was een grappig gezicht blijkbaar. Ik kon er zelf ook wel om lachen, maar een paar uur later toch niet meer. Auw... Ik zal eens naar jullie kamertje gaan kijken, leuk!
Ik had het vermoeden al, wij hebben hetzelfde kamertje. Althans, kast en commode (alleen commode met lades). Wij hebben er toen destijds wel een zwarte stalen bedje bij gekocht om het geheel wat meer ons eigen ding te maken (vinden wij leuker dan alles hetzelfde). Leuk is dat hè! Commode en kast staan nu nog bij Joosje op haar kamer (kan best want is lekker tijdloos), maar gaan dus straks naar de babykamer. Joosje krijgt nu een grote meidenkamer natuurlijk. Wel leuk, dezelfde smaak qua kamer en qua namen (Loek).
Mon, jeetje dat is een flinke studie. Wel fijn dat je dat thuis kan volgen, maar knap dat je het op kan brengen na een dag werken. Guusje dat is echt geen pretje op je werk. In welke branche werk je? Ik hoor het helaas wel steeds meer. Het trekt echt nog niet aan zoals sommige beweren. Wat een baas zeg, bah! Spanningen zijn niet goed voor jou, maar ook niet voor je kindje. Trek op tijd aan de bel. Dat zit inderdaad in Lage Zwaluwe, is iets van de laatste jaren. Ik woon er al zon 13 jaar niet meer. Nooit gedacht dat ze zoiets leuks zouden aanleggen. Ik heb net gelijk even op internet gekeken. Het is dus wel een aanbeveling begrijp ik?? Pioentje, fijn dat alles goed was! Beesie, dat is inderdaad een beetje het nadeel van de Angelsound. Hopelijk vind je vanavond het hartje. Rens, ja kan het zo gek maken als je wilt met de kamertjes. Wij probeerde vooral alles uit. Kastjes en laatjes open en dicht. Beetje tegen aan duwen en langs de randjes fineer een beetje pulken. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een kamertje bij babyplanet. Was in de aanbieding nog zon 1200 euro maar prijzen hoeven niets te zeggen. De kosten vond ik omhoog schieten met de aankleding. Je wilt er een leuk setje lakens en hemeltje bij hebben. Schrok me kapot van die prijzen. Zo zijn jullie even besodemietert met die beunhaas. Heb je de rekening volledig betaald? Je moet hem officieel in gebreke stellen en gelegenheid geven om het te herstellen. Dit moet je zon 3x doen (met uiterste datum dat het in orde moet zijn vermelden in je brief). Dan pas kan je de kosten voor herstel bij hem verhalen. Je rechtsbijstand kan je hierbij helpen. Frenzy, hoe meer je sport hoe minder het wordt... Dus sporten... bah het idee alleen al Zoo wat een duidelijke echo! Goed nieuws dus. Fijn dat ze gelijk wat verder keek. Jezelf niet gek maken, maar kan me het heel goed voorstellen. Mijn placenta lag ook gedeeltelijk voor bij mijn vorige zwangerschap en ik voelde de kleine met 15 weken al. Hoeft dus niet perse zo te zijn dat je het kindje later gaat voelen. Vooral niet met zon sportief kindje Foxy: owhjee, gauw verder lezen.... gelukkig meid. Wat kan je dan ineens van die roze wolk vallen. Nu er weer opklimmen. HannaMom: welkom terug! 8 weken, dat is lang. Wat een ontzettend leuke verrassing om je moeder zo mee te nemen. Is je buikje nog bij niemand opgevallen of kwam het goed uit dat je op de camping zat. Met 13 weken je eerste echo, wat een geduld! Leske, je hoofdpijn klinkt mij als migraine. Dat is helaas ook een kwaaltje. Heel vervelend en vaak werkt pcm minimaal. Migraine is een spanningshoofdpijn, last van?? EmvSenR: mooie echo. Hoe is het eigenlijk met je auto afgelopen? Zijn de daders bekend? Eveline, het was dus echt een intake. Kan je zomaar naar binnenlopen voor een echo? Dat is handig!
Hier een slechte nacht met veel pijn in mijn onderrug bij draaien en lang in dezelfde houding liggen. Vanmorgen was het minder, maar helaas na een rit in de auto was het weer aanwezig. Morgen kan ik al terecht bij de fysio, echt super! Ik ben benieuwd wat hij zegt. Hopelijk kan ik iets doen zodat de pijn minder aanwezig is.
@Foxy: Oh ben blij dat je goed nieuws hebt zeg! Gelukkig niks aan de hand! Maar wel weer ff lekker naar je beeb kunnen kijken! Nu weer lekker verder met genieten, al zal de schrik er nog wel ff in zitten! @Leske: Mooie kamer zeg, voor Joosje! Zal ze idd wel helemaal blij mee zijn! Wij krijgen zo nog ff een vriend op visite en daarna ga ik lekker mn bedje in. Donderdag zijn we allebei vrij en gaan we ff lekker alle babywarenhuizen af, op zoek naar een kamertje, enz... Nu al zin in!!!
Is het niet zo dat de vrouwelijke zaadjes langer leven/sterker zijn dan hun mannelijke tegenhangers? Ik kan me dan wel voorstellen dat bij IVF/ICSI de vrouwen betere kansen hebben. Zo zie je maar: hard kunnen zwemmen is niet altijd een voordeel . Overigens heb ik ook ooit wel eens gehoord dat veel mannen die in de telecom werken door de straling vooral dochters zouden krijgen. Wat daar nou van waar is, dat weet ik ook niet. Zou betekenen dat de kans op nog een meisje hier groter is dan gemiddeld . En tja, dat van die navelstreng was zeker schrikken, want ik kreeg van de echoscopiste een medische term mee en ben daarmee gaan googelen. Had ik niet moeten doen, want daar heb ik echt hele nare verhalen mee gevonden. Het geval wil namelijk dat de navelstreng bij mij bij de placenta door de vliezen ging (en die zat hoog en droog in mijn baarmoeder), maar je kunt ook de pech hebben dat hij aan de onderkant door de vliezen gaat en dan kan het bij het breken van de vliezen helemaal mis gaan (dan breekt de navelstreng ook doormidden). Was pas weer gerust gesteld toen de huisarts bij het zien van het verslag van de 20-weken echo geen spier vertrok en aangaf dat het enige nadeel was dat ze de navelstreng niet kon gebruiken om de placenta een handje te helpen bij het eruit komen. Verder hier weer misselijk en ook gewoon totaal geen trek meer in avondeten (of ander warm eten). Ik walg gewoon al bij het zien van een potje pastasaus. Echt heel raar! @Foxy: hou er echt rekening mee dat dit nog vaker kan gebeuren. Heb het bij mijn vorige zwangerschap ook een aantal keer gehad. De schrik wordt wel steeds minder gelukkig. Bij deze zwangerschap is het me nog maar één keer overkomen tot nu. Had me er al een beetje op ingesteld dat het wel weer zou gebeuren, dus echt geschrokken was ik niet.
Bedankt voor het meekijken! Had hem al gezien op MP. Het probleem is alleen dat hij door geen enkele deur (en winkel) past... En het is wel prettig als hij binnen kan staan. Hij is ook niet meer nieuw te krijgen. We kijken gewoon nog eventjes verder, maar iig bedankt voor de TIP!
Helaas niet voor een echte echo, enkel om naar het hartje te luisteren. Mijn VK heeft geen echo-apparatuur. Daarvoor moet ik gewoon ruim een half uur rijden Maarja dit is de enige VK in dit dorp en omstreken dus weinig keus he...Ach als ik het hartje hoor ben ik ook al weer gerustgesteld hoor. Maar pas over 10 weken weer een echo
Leske, je hoofdpijn klinkt mij als migraine. Dat is helaas ook een kwaaltje. Heel vervelend en vaak werkt pcm minimaal. Migraine is een spanningshoofdpijn, last van?? Heej, Nee, geen last van spanningen (nou ja, gezonde spanningen misschien). Heb het ooit eerder gehad, zo'n hoofdpijn. Toen was het van vermoeidheid en nu ook denk ik. Heb in nog geen week tijd 52 uur gewerkt dus tja... Pcm hielp trouwens meteen, het is nu helemaal over gelukkig. Dus denk niet dat het migraine is. Moest gewoon ff bijtanken en heb dat vandaag ook heerlijk gedaan. Meestal als ik heel moe ben, krijg ik last van Meniere (mijn zwakke plek), maar nu dus hoofdpijn. Ach ja, morgen lekker vrij dus heerlijk rustig aan doen. Komt goed! Liefs, Leske
eveline, dat is jammer... eigenlijk stom dat ze dan niet gelijk even wilde luisteren. Woon je in zo'n gehucht joh Besef me dat ik geluk heb met onze praktijk. Vriendin woont in Den Haag en die moest voor echo's naar het ziekenhuis. vk was daar hetzelfde opgezet als bij jullie. Grote van de stad/dorp zegt dus ook niets
Leske, heb nu toch even gegoogled wat je ziekte precies inhoud. Erg vervelend lijkt me dat. Er is ook niet echt een behandeling voor. Heb je vaak een aanval of echt alleen als je moe bent. 52 uur werken?! Dat is toch veel te veel meid.
@mon. Ja dat ga ik ook doen want het is ook de 2e keer nu. Maar door de MK zit er toch elke keer weer schrik in. Was ook best veel nu. Wordt al wel minder @ seth. HELE FIJNE DAG MORGEN. GENIETEN
Heej, Ja klopt, is erg vervelend. Het is nu vrij stabiel, zit wel nog regelmatig tegen een aanval aan, maar gelukkig vanaf vorig jaar mei geen echte aanval gehad. Daarvoor heel wat keren per jaar en steeds een herstel van een aantal weken. Heb nu wel medicatie die goed helpt gelukkig, maar die ik nu ik zwanger ben niet mag gebruiken. 52 uur is idd teveel, maar met onze lange diensten zit je daar redelijk snel aan (ik bedoel sneller dan bij 8 uur werken per dag). Gelukkig heb ik vanaf nu weer een iets regelmatiger rooster. De ziekte op zich is vervelend, maar vooral psychisch erg lastig. Je zelfvertrouwen zakt zo weg na iedere aanval... Maar goed, hopen dat het nu weer lang weg blijft. Dank voor je belangstelling, erg lief.
Ja ik woon in Lekkerkerk. Dus dat is niet zo groot Maar ze wilde nog niet luisteren omdat die straling gevaar kon opleveren voor de ontwikkeling van de organen van de beeb. Dus ja, dan moet mama maar 2 hele weken geduld hebben! Ik lees trouwens net in een boekje wat ik van de VK heb gehad dat met de 10e week een deel van de hersenen en het ruggetje is aangelegd en dat dus de grootste risico's voorbij zijn en ik ben nu ruim 10 weken dus jeeej! Neemt weer een beetje onzekerheid weg. En zo kom ik steeds verder de roze wolk opgeklommen (ben van mezelf nogal onzeker en soms ook wat negatief ingesteld en doe echt mijn uiterste best positief te zijn en dit soort berichtjes helpen mij wel!)
Wat grappig weer, vind die stijl van Joosje der kamertje ook erg leuk, heb hiervoor ook gezocht, voordat we dit kamretje kochten. Ik (wij) houden een beetje van nostalgische dingen, landelijk. We wonen ook in een klein dijkhuisje, gebouwd in oude stijl, als iets daar niet in past is het een strak interieur!
@ Cupido; hopelijk een betere nacht vanacht! @ Mon; oke duidelijk, snap het wel van de mediche termen. Soms kunnen ze je bang maken en met iets naar huis sturen..... Hopelijk is de aanhechting nu wel gewoon goed! @ Mon; ja idd, de vrouwelijke zaadcellen zijn trager maar wel veel sterker, zou het dan daar door komen. Ik heb echt het idee dat er veel meer meisjes via IVF/ICSI worden geboren, ook als ik dat hier op het forum zie. En de de telefoonstraling, kan ook volgens mij! We gaan het zien over een X aantal weken ! @ Leske; pffff 52 uur gewerkt, pfff er zitten hier wel 'keihard werkende' vrouwen he! De komende dagen mag je wel lekker uitrusten? Ik snap wel dat je op Joosje der stoel ging zitten, zie je al helemaal vallen! Fijn dat de hoofdpijn weg is.