bij mijn mk zei ik laat mij maar 9 maanden misselijk zijn.. ik word daar nu voor teruggepakt denk ik hahaha de klachtjes heeft lang niet iedereen hoor! maak je maar geen zorgen wees er eerder blij om !
Lette we lopen precies gelijk Doen jullie mee met Moeders voor Moeders? Ik had me zaterdag opgegeven en vanavond belde er iemand, en volgende week vrijdag komt ze langs!
hoi meiden ik ben dus een alleenstaande mama van 31 jr met een zoontje van2,5 jaar en werkzaam 4 dgn per week in de kinderopvang. ik heb nog 2 katten in huis rondlopen. Nu nog geen kwaaltjes maar komt nog wel denk ik. bij zoontje ook pas rond 7 weken de eerste kwaaltjes zoals misselijk en eeeeerrrrg moe. Merk nu wel wat darmen die rommelen en ietwat grotere borsten maar verder nog niet. Vorige zwangerschap was ik maar 5-6 kilo aangekomen maar had wel (snel) al een behoorlijke buik hoor. Ben van mezelf wel al wat steviger hoor. Gaan jullie ook 9 maanden dagboek bijhouden?
Aloha heb even in je album gekeken maar je had idd een beste buik met 5 wkn! En volgens mij wonen we vlakbij elkaar, zag namelijk de plaatsnaam op je echofotoos Ik woon in D'ter..
@ sasjuh, ik heb ook niet echt klachten. Maar hoor dat wel meer. Ben er zelf ook niet helemaal gerust op. Ook met de miskraam in mijn achterhoofd. Weten jullie wanneer het hartje begint te kloppen? Mag 15 juli voor een echo, maar ben benieuwd of er dan al een hartje klopt
Ik mag 14 juli voor een echo, zou dan 6 wkn en 6 dgn zijn. Mocht met 7 wkn komen dus ben heel benieuwd!
Hey Sasjuh83, wat leuk dat we gelijk lopen! Ik heb mij nog niet opgegeven voor moeders voor moeders, en denk ook niet dat ik het ga doen: ga namelijk over 3 weken al op vakantie. Daarbij vind ik het allemaal al spannend genoeg, en wil eerst maar zien of het beebje deze keer wel blijft 'plakken' en niet weer in een miskraam eindigd. Tot wanneer kun je met Moeders voor Moeders meedoen? Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om in je 10e week te beginnen? xxx Lette
jaa haha op de echo staat inderdaad apeldoorn. ik woon daar alleen niet meer toen ik toen zanger was was ik echt net verhuist naar friesland ik kende hier echt geen ervaringen met verloskundige enz dus ben voor het eerste trimester toen nog in apeldoorn naar een vk gegaan ik werd alleen al heel snel doorgestuurd naar een gyn dus in het zkhs in apeldoorn terecht gekomen. ik heb 7 juli een controle afspraak met de gyn voor de miskraam echter ben ik dus al zwanger.. ik zou dan on geveer 5 weken zwanger zijn en wil dan eigenlijk nog geen echo omdat dan het hartje nog niet hoeft te kloppen en ik anders stress krijg.. maar aan de andere kant ik weet nu dat het dan niet hoeft dus misschien heb ik er dan ook geen stress over.. ik ga er gewoon heen en vraag de gyn om advies en als die zegt at we beter nog geen echo kunnen maken dan gaan we alleen bloedprikken en even napraten over de miskraam enz. ik weet niet of ik daar moet blijven lopen tot het een gezonde zwangerschap is, ik gok van wel ze laten je niet zo gauw gaan als je bij een gyn loopt en die arts ken ik nu dus opzich denk ik dat ik dat het `1e trimester wel weer apeldoorn gaat worden. maar goed dat zien we dan wel weer ligt er ook aan wat de gyn ervan zegt. iemand vroeg wanneer et hartje gaat kloppen. over het algemeen gebeurd dit met 5 en halve week dus ergens tussen week 5 en 6 in. maar soms iets later. week 7 moet het toch echt een goede rikketik zijn anders klopt er iets niet. daarom dat veel vks geen echo voor de 7 weken doen. en mijn aanraden is om dat ook niet te willen! geniet er maar van zolang je nog zorgeloos kan genieten, geloof me twijfel echos zijn geen pretje en ook niet goed voor je kindje!
ik ga me wel aanmelden. er zijn zoveel dames met moeite met zwanger worden dat als ik die kan helpen ik daar alles voor aangrijp. vorige keer deed ik niet mee, maar nu geheid! na week 10 heeft het geen nut meer want dan gaan je hcg aanmaak achteruit. volgens mij kun je ook alleen maar de 1e 10 weken mee doen... maar dat weet ik niet zeker.
Ik ga volgende week moeders voor moeders bellen. Ik heb contact gehad met een vk hier (heb keuze uit 2, maar deze sprak me het meest aan), maar zij wil pas met 8 weken een echo maken.... Dan zou de kans op een kloppend hartje het grootst zijn namelijk. Misschien dat ik dat geduld dan inderdaad maar op moet brengen. @Aloha: mijn seabands hebben volgens mij 12 euro gekost, en ondanks dat ik tijdens mijn zwangerschappen niet heel vaak misselijk ben geweest, zijn ze hun geld wel waard voor mij! Moeders voor moeders is trouwens van 6 tot 16 weken volgens mij. Ik wil heel graag al op zoek naar namen, meubeltjes e.d, maar ben een beetje huiverig sinds de miskraam. Bij mijn eerste zwangerschap stond ik er veel ontspannener in!
correctie. heb het even opgezocht: Meld je zo snel mogelijk aan: zodra je weet dat je zwanger bent! Je kunt namelijk meedoen vanaf de 6e tot en met de 16e week van je zwangerschap. In die periode bevat je urine het meeste hCG-hormoon. Aanmelden kan tot en met de 11e week van je zwangerschap via het aanmeldformulier of via ons gratis telefoonnummer 0800-0228070.
Hoi meiden, ook ik kom me hier voorzichtig melden! Woensdag nog een test om 100% zeker te zijn en dan hopen dat alles voorspoedig mag verlopen. Ik denk dat ik 8 maart 2012 ben uitgerekend. Is het misschien handig/leuk om een lijst te maken?
Het zou trouwens echt iets voor ons ukkie zijn om op 29 februari te komen. Mijn zoontje kwam ook 11 dagen en vrij onverwachts te vroeg op zijn papa's verjaardag...het zal me in ieder geval niets verbazen Hier trouwens niet veel kwaaltjes. Wel een paar gehad, zoals 'grotere borsten', steekjes in onderbuik en vet haar. Nu voel ik niet zoveel meer....
Nou dan heb ik weer opgelucht. Als alles goed blijft gaan heb ik met precies 7 weken een echo. Was bang dat ik dan nog geen hartje zou horen. Lijstje maken is idd leuk
Bevallingsdatum 2 maart deesjedees (1ste kindje) Bezoek verloskundige 20 juli deesjedees (1ste kindje) Echo 15 juli deesjedees (1ste kindje) Vul maar aan of verander eventueel
***INBRAAK***** Ik zie hier 2 geweldige dames plaats nemen Aloha gefelicteerd en ik duim op een plakkerd die pas over 9mnd ter wereld komt meissie!! Eva helemaal toppie, ik stuiter nog steeds!!!! ***UITBRAAK***
Pfff, half 12 sliep m'n dochter pas, veel te warm natuurlijk.. en ik kig nu alweer klaarwakker op de bank! dat wordt nog wat vandaag!!
@ Deesdees: misschien is het handig om een lijst te maken van 1 t/m 31 maart en dan kan iedereen zijn naam bij de uitgerekende datum zetten met daarbij 1e, 2e of 3 kindje ofzo. En dan daarna idd de verloskundige afspraken en echo's. En idd, geen kwaaltjes zegt niks! Ik had mijn vorige zwangerschap echt nergens last van en er loopt nu toch echt een vrolijk jongetjes van bijna 3 jaar rond hier Pfff ik hoop maar dat mijn buik niet te snel groeit zodat ik nog wat tijd heb om deze zwangerschap voor ons zelf kunnen houden
hoi dames Wat wordt hier veel geschreven Weet niet of ik dat allemaal ga bijhouden hoor Goed als ik toch af en toe kom spieken? Dit wordt ons 1e wondertje. Het is op zich al een wonder want met mijn bijna 37 jaar was ik de 1e keer in ronde4 zwanger. Dat werd helaas een MK en daarna de 1e ronde alweer. We zijn trouwens niet bewust zo laat aan kinderen begonnen. maar mijn lief en ik hebben elkaar 4 jaar geleden pas ontmoet En ja we wilden allebei wel echt zeker zijn dat we dit en elkaar wilden voor de rest van ons leven. We zijn oktober vorig jaar getrouwd dus dat zit goed Ik werk zelf 40 uur in de week als opleidingscoördinator. Ik heb gisteren nog even een test gedaan en hij wordt mooi donkerder. Vanmiddag de VK en moeders voor moeders bellen.