Oh wat leuk dat er al wat meiden het nieuws verteld hebben aan hun ouders! Ik wil ook zo graag maar vriendlief wil wachten tot de eerste echo die wij met 8 wkn hebben (29 juli) Ik schreef eerder over dat een echo met 8 weken nu standaard is, zo staat het op de website van mijn verloskundigen en dus heb ik al met 5 weken gebeld voor de afspraak voor mijn eerste echo. Dus ik kan iedereen aanraden op tijd contact op te nemen met de VK!
@anna: had ff op de site gekeken van de verslokundigepraktijk, en daar stond ook dat je niet te lang moet wachten met bellen als je weet dat je zwanger bent, omdat je met ongeveer 9 weken de eerste afspraak al hebt. Dacht altijd dat het met ongeveer 12 weken was. Dus ga idd maar bellen in de loop van de week denk ik hoor. Maar blijkbaar zitten daar dus ook nog verschillen in bij verloskundigen. Had net mijn oom gebeld, die is gyneacoloog. Heeft me wel heel veel uitgelegd en verteld. Was wel handig. Ik geef trouwens sportlessen, en nu weet ik wel een beetje wat je wel en niet mag qua buikspieren. Kan mensen wel adviseren als ze zeggen dat ze zwanger zijn, maar dts is meestal bij 10/12 weken. Maar zal ik daar nu al rekening mee moeten houden?
@eva: ooh dat is al bijna voor jou de eerste echo. ga dan ook zeker van de week de vk bellen. Toch wel gek dat bij die van anna je pas bij 8 weken kan bellen. Wat een verschil zit er dan tussen he
zow.. wat een rust hiero ineens... had vanmiddag al ff bijgelezen en ik dacht ga ik er vanavond lekker voor zitten.. maar sinds vanmiddag is er niks meer bijgeschreven De kids heb ik net in bed liggen.. zo nog ff afwasje doen en dweilen en dan lijkt het er wel weer op. Hier gaat alles wel goed... Wil jullie nog ff bedanken voor de lieve reacties.. pffft ben heel erg moe nu.. zoonlief was erg druk vanmiddag omdat hij met zijn vader weg is geweest dit weekend.. en aangezien hij pdd-nos heeft kan hij niet goed tegen nieuwe prikkels en moet je het bezuren na die tijd... Had vandaag mijn handen vol aan hem.. Maar goed.. we kijken morgen wel weer hoe het dan gaat.. Zowiezo is elke dag weer spannend met hem.. Ik ben het al niet anders gewend met hem.. maar op dt moment omdat ik al redelijk moe ben is het ff lastig. wens jullie een fijne avond toe..
Vertellen, hier al verteld aan ouders, schoonouders, zusje, schoonzussen en ook aan M. Die vanochtend aan een buurtman zei: 'Mijn mama heeft een baby in haar buik' en dit herhaalde toen ik even ging buurten bij mn nicht Volgende week vrijdag ga ik rose drinken bij een vriendin dus die weet natuurlijk precies hoe laat het is als ik het bij thee laat... Een andere vriendin is eind januari uitgerekend van de tweede, dus dat is natuurlijk heel leuk. Helemaal omdat T slechts 4 maanden ouder is dan haar dochter . Ach ... ik kan mn mond eigenlijk ook niet houden en mocht het toch mis gaan dan zou ik dat ook graag willen delen.
Ik denk dat op de website van mijn vk nog verouderde informatie staat. Het is namelijk pas sinds kort, die echo met 8 weken. Voor mij maakt het niet uit, want ik mocht nu dus sowieso eerder.
Koetjekuuk: Thanks, ik zit ook alleen maar aan ochtendmisselijkheid te denken. Maar ik ben al wel 3 dagen overdag misselijk en nauwlijks eetlust. Dus misschien dat dat deze zwangerschap een symptoom is? Linnie, dikke knuffel! Het komt vast allemaal goed. Eva: Nee je bent zeker niet de enige die er moe van word. Ik werd al moe toen ik dit topic opende en de eerste berichten over miskramen gingen. Zelf ben ik ook nuchter en valt het me allemaal reuze mee met hoe druk ik me maak. Vanmorgen had ik gewoon even een baalmomentje en dat sprak ik uit. Maar we kunnen ons beter focussen op de dingen die nog komen gaan met een beeb op weg. Ipv focussen op wat er mis kan gaan. Vk bellen: Ze raden aan om dat in de 6e week te doen. Zodat je ruim de tijd hebt om te plannen voor een intake en echo. En het is echt niet erg om eerder te bellen hoor. IK heb gebelt toen ik 4 weken was. Doen ze echt niet moeiljik over.
hmm ik ben er nog niet eens mee bezig om naar de dokter te gaan whahahahahaha. misschien een aandachtspuntje voor mij pffft even helemaal in de tranen hiero... heel veel hier maken zich zorgen over de zwangerschap.. best logisch.. ik maakte me erge zorgen na de geboorte van mijn eerste zoontje... jeetje wat werd ik ineens overladen door een verantwoordingsgevoel.. zijn leven lag in mijn handen.. alles wat ik deed kon invloed hebben op derest van zijn leven... ik moest hem gelukkig maken.. ik kon me al druk maken toen.. over wat er nu ongeveer gebeurt.. krijgt hij wel vriendjes op school.. ik werd er al kwaad om dat hij evt later gepest zou worden... whahahahaha ja ja ik draafde behoorlijk door.. ook mede door de hormonen.. en nu zit ik weer in een fase waarin ik er soms aan twijfel of ik een goeie moeder ben.. sta er grotendeels alleen voor en soms moet ik zoveel regelen.. vaak meerdere dingen tegelijk doen.. sociale contacten onderhouden is niet altijd makkelijk.. de oudste naar school.. waardoor ik aan tijden gebonden ben en met de jongste zit ik met de slaaptijden die ook allemaal ingepland moeten worden door de schooltijden en als ik kan dan moet een ander ook nog eens kunnen.. jeetje wat een zeikbericht.. maar lucht wel ff op..
Ik ben nu vijf weken. Heb toen we terugkwamen van de vakantie gelijk de VK gebeld. De vorige keer had ik ook al een intake bij 8 weken (was toen nog de HA die ook bevallingen deed), daar ging ik nu dus ook vanuit. Alleen dacht ik dat de eerste echo pas bij twaalf weken zou zijn, maar tot mijn verrassing wist de assistente me te vertellen dat ze dat al eerder doen. Ik ben dan ruim 9 weken zwanger (als ik het goed bereken). Bij onze VK praktijk staat op de site dat je kunt bellen zodra je weet dat je zwanger bent. Dus daar heb ik me maar aan gehouden. Plus dat je ruim van te voren vaak je afspraken net wat gunstiger kunt plannen .
Nou meiden gefeliciteerd! In 1 dag een boekwerk geschreven met z'n allen hahaha @Tara, waren er zoveel miskramen al van maart 2012 Mamma's Ik heb ook wijselijk niet in het topic zitten lezen sinds ik weet dat ik zwanger ben, want richt me liever op het idee dat ik over 8/9 maanden een gezonde baby in mijn armen mag houden. Maar ik was ook in maand 1 gelijk zwanger dus heb makkelijk praten. Als je in die mmm zit en dan eindelijk zwanger mag worden, snap ik dat je denk, o alsjeblieft laat er niets gebeuren. Mijn zus heeft de hele mmm doorlopen en er is feitelijk geen hoop meer. Ze zijn nu in 'adoptieverwachting'. ik heb van dichtbij die ellende meegemaakt en snap maar al te goed wat een hel dat is voor een vrouw (en de man natuurlijk ook wel). Word straks ook geen pretje om het haar te vertellen ben ik bang. Verder hebben wij het nog niemand verteld....alleen de mevoruw bij de prénatal Vandaag waren we ook bij mijn familie, en af en toe denk ik, owwwww ik wil het gewoon zeggen!!! Maar mijn vriend is er wat strikter in dan ik :S Ik ga morgen denk ik naar de vk bellen en ben benieuwd wanneer ik dan een afspraak krijg Ik kom namelijk terug van vakantie als ik 8 weken ben. Wel leuk als afsluiter van de vakantie om een echo te hebben en het daarna aan iedereen te kunnen vertellen en te laten zien. Ik vind het allemaal nog erg surrealistisch maar maak er nu al voor de gein steeds misbruik van. Had gister boodschappen gedaan en zeg dan tegen mijn vriend, pak even de boodschappen uit de auto, ik mag niet tillen, ben zwanger. Maak jij dat even schoon, ik word misselijk van die schoonmaakmiddellen hihi Verder continu een licht misselijk gevoel in mijn keel. Maar nog even over die darmen......wat ik niet snap, ons vruchtje is nog zo klein, dan word de baarmoeder toch nog niet groter, dus drukt het ook niet tegen de darmen???
Hier is ondertussen de langverwachte misselijkheid toegekomen.... heb lang uitgekeken om eindelijk de eerste kwaaltjes te voelen, maar nu de misselijkheid er is, mag ze gelijk weer weggaan hoor! Neenee, ben wel blij dat ik eens iets voel... dan heb ik toch het idee dat er iets gaande is daarbinnen. Maar hier dus al de hele avond zo mottig als wat... alleen een augurkje zou er wel ingaan
Toxoplasmose Eet geen rauw vlees (bv rosbief, fricandeau, tartaar, filet américain of ossenworst). Was rauwe groenten en fruit goed. In rauw vlees en in ongewassen groenten/fruit komt soms een parasiet voor die toxoplasmose kan veroorzaken. Besmetting tijdens de zwangerschap kan gevolgen hebben voor het kind. Als je eerder toxoplasmose hebt gehad, dan ben je tegen deze ziekte beschermd.
Toxoplasmose lijkt bij jullie niet zo bekend als ik het zo hoor? Hier doen ze er nochtans heel serieus over! (vandaar dat ik zo blij was dat ik immuun was ) Op restaurant geen gerechtjes kiezen waarin rauwe groentjes zitten bijvoorbeeld (zou voor mij al een ramp zijn!),...
Roos, volgens mij kom jij uit Belgie. daar testen ze namelijk alle zwangere of ze immuun zijn, hier in Nederland doen ze dat helaas niet.
Oh ik kan niet wachten tot het morgen 14.30 is en ik hopelijk een hele mooie echo zie! Wat ik nu trouwens heb... Ik heb geen zin in geen enkel soort van drinken, alleen maar Spa & Fruit lemon cactus en sinas. Verder word ik overal misselijk van! Vooral appelsap en thee, bah!!!! Herkennen jullie dit? Ik heb vanavond een hele opgezette buik! Ben trouwens de afgelopen 3 dagen niet naar t toilet geweest, tot vanmiddag gelukkig. Nu ben ik t kwijt! haha beetje smerig... Nou ik ga nu mn bedje opzoeken, ohja nog ff de lijst bijwerken! Slaap lekker allemaal!
Zo net al jullie verhalen bijgelezen, ik zie dat er nogal wat meiden onzeker zijn, ik denk dat dat er gewoon bijhoort, het is idd maar net hoe je er mee om kunt gaan. Toen ik van de week dat bloedverlies had was ik ook bepaald niet happy, maar ik probeerde het toch een beetje van me af te zetten, maar het is moeilijk, maar meiden probeer te ontspannen. Het is voor ons allemaal heel spannend
Lijst 2012 mama's 1 maart EmvSenR - 3e kindje 2 maart deesjedees - 1e kindje Sasjuh83 - 1e Lette - 1e kindje Happymom - 2e kindje mr1638 - 1e kindje 3 maart roompje annemieke - 1e kindje bloempjuh23 - 4 maart koetjekuuk - 2e kindje (BAM) Tara86 2e kindje Lau85 - 1e kindje Hanna Mom -2e kindje MupKUH - 2e kindje Natas76 - 1ste kindje 5 maart Foxy74 - 1e kindje beesie - 1e kindje 6 maart Anna27 - 2e kindje Cherryon-2e kindje Lola83 - 1e kindje 7 maart Kallie - 1ste kindje Roos - 1ste kindje Rens - 1ste kindje 8 maart Eva1983 - 2e kindje Theeleutje - 1ste kindje hekate - 3e kindje 9 maart berenbotje - 3e kindje Naatje218 - 2de kindje 10 maart Pompeloesje - 2e kindje Jael - 2e kindje 11 maart Mon - 2e kindje 12 maart lautjuh85 - 2e kindje Sadas - 1e kindje 13 maart Sjorsjette ~ 1e kindje Missy88 - 1e kindje 14 maart Minnie1979 Dianevk - 2e kindje 15 maart 16 maart 17 maart 18 maart 19 maart 20 maart 21 maart 22 maart 23 maart 24 maart 25 maart 26 maart 27 maart 28 maart 29 maart 30 maart 31 maart Totaal 32 zwangere meiden en 3 sterretjes (Aloha, Y30 en Meandor) Afsprakenlijst JULI 8 juli Sasjuh83 - afspraak MvM 11 juli beesie - 2e echo 13 juli Foxy74 1e echo en VK 14 juli Sasjuh83 1e echo Gyn 15 juli deesjedees 1e echo MupKUH 1e echo en Gyn 17 juli Kallie intake VK 18 juli Rens 1e afspraak en 1e echo gyn Pompeloesje 1e echo Happymom- 1e echo beesie - 3e echo 19 juli Lau85 1e echo Anna27 1e echo berenbotje - 1e echo gyn 20 juli Deesjedees - VK Eva1983 - VK 21 juli Cherryon 1e echo 22 juli Naatje218 - 1ste echo 25 juli Lette - 1e echo Gyn Happymom - verloskundige Natas76 - VK Sjorsjette 1e echo gyn Lola83 - eerste afspraak gyn 26 juli Tara86 1e echo lautjuh85 - intake vk 28 juli koetjekuuk 1e echo Gyn 29 juli Eva1983 - 1e echo AUGUSTUS 1 augustus Cherryon intake VK Sadas - intake VK 2 augustus Tara86 intake VK Lau85 vk Roos 1e echo 5 augustus Pompeloesje - echo 12 augustus Mon - 1e echo en intake VK 16 augustus Hanna Mom 1e echo en VK Alle nieuwe meiden, je mag jezelf op de lijst erbij zetten!!! Jullie zijn met zoveel meiden, dat ik het niet bij kon houden
Mammadoe: Nee dat niet. MAar er werden meteen statistieken bijgehaald over het percentage miskramen etc. Vond dat nogal een nare opening van een blij topic. En het willen vertellen ken ik... Maar ik MOET en zal het volhouden, haha! Roos: Dus nu jij imuun bent, kun jij eten wat je wilt? Qua filet etc? Beesie: Ik heb hetzelfde. Ben bijna de hele dag al aan de water. Want van andere sapjes etc word ik misselijk en erg vol. Heel vreemd. Zelfde met eten, na 1 broodje zit ik al bomvol..