Hallo Allemaal! Wat een gezellige boel hier! Ik ga even terug lezen, ben errug druk geweest dus vandaar dat ik er nu pas weer ben. Sasjuh, ik bedoelde gemeen dat we moeten werken als het zulk lekker weer is! Meandor: Welkom! KoetjekuuK ( wat een leuke naam, haha ) Welkom! Aloha: Ooh gelukkig meid! Toch nog goed nieuws. En met 5 weken al een zwbroek, wow! Ik heb nu ook al een darmbuikje... balen want wij willen het geheim houden! Schrikkelkindjes: Oeps, niet eens aan gedacht! Dat zou lullig zijn! Haha. Eten: Gaat hier tot nu toe prima! Maar met mijn dochters zwangerschap kwam de misselijkheid pas rond 5-6 weken. Lette: Gaaf zeg zo onverwachts, gefeliciteerd!! Moedersvoormoeders: Ik doe niet mee denk ik. Ben heel druk en veel van huis. Eva1983: Gefeliciteerd en welkom! Foxy: Welkom en gefeliciteerd! Mooie testen hoor! En wat leuk, je krijgt op mijn verjaardag een echo! Spannend!
herkenbaar. ik woonde voorheen ook vlakbij het ziekenhuis. ik ben een half jaar geleden verhuist naar het noorden in een klein dropje waar zelfs de vk op 20 minuten afstand zit.. ik heb mede daarom me vorige ma-zwangerschap het eerste trimester in me vorige woonplaats gelopen. de angst sloeg toen ook steeds om me keel als ik bedacht hoever alles weg was als er iets gebeurde haha
Lijst 2012 mama's 1 maart 2 maart deesjedees - 1e kindje - 15 juli echo - 20 juli VK Sasjuh83 - 1e kindje - 14 juli echo 3 maart meandor - 2e kindje 4 maart koetjekuuk - 2e kindje - 18 juli gyn./ echo - (BAM) Tara86 - 2e kindje - 5 maart Foxy74 - 1e kindje - 13 juli VK/echo 6 maart Anna27 - 2e kindje - 19 juli echo 7 maart 8 maart Aloha - 1e kindje - 7 juli controle echo mk gyn.(echo wil ik miss nog niet) 9 maart 10 maart 11 maart 12 maart 13 maart 14 maart 15 maart 16 maart 17 maart 18 maart 19 maart 20 maart 21 maart 22 maart 23 maart 24 maart 25 maart 26 maart 27 maart 28 maart 29 maart 30 maart 31 maart
Ziekenhuis: Met mijn dochtertje ben ik in het ziekenhuis bevallen omdat ze in het vruchtwater had gepoept. Het liefst zou ik dit keer wel thuis willen bevallen, maar dat is maar net hoe het loopt natuurlijK! Borstvoeding: Nee ga ik niet doen. Bij de eerste ook niet gedaan. Heb ik zo mijn persoonlijke redenen voor. Ik word zo gebelt door de verloskundige. Spannend! Krijg ik te horen wanneer ik een echo en afspraak heb. Wat hebben veel van jullie een vroege echo zeg! Heeft dat te maken met eerder mk? Ooh wat is het warm he! Ben blij dat wij in februari/maart bevallen! Dan is het iniedergeval niet knettertje heet! Bij mijn dochtertje heb ik ook 2 weken overtijd gelopen, dus het zou me niks verbazen dat ik ook deze keer weer flink over tijd ga!
ja tara bij mij is het zelfs nog een afspraak die al stond voor een controle echo na een miskraam. moest eigenlijk al eerder maar toen liep er iets fout met de afspraak dus vandaar dat die verzet was.. maar ik weet nog niet of ik dan ook een echo wil want dan hoeft er nog niets zichtbaar te zijn en ik wil geen stress haha maar aan de andere kant weet ik nu dat het niet hoeft.. ik laat het aan de gyn over, die heeft er ervaring mee en als die denkt dat we beter nog niet kunnen kijken doen we dat niet. ikzelf riep de vorige keer dat ik absoluut geen vroege echo meer wou omdat je als het fout gaat nog tijd genoeg hebt om daar over te stressen er zijn deze maand behoorlijk veel dames zwanger geworden die een miskraam hebben meegemaakt, het valt echt op!
Ik krijg mijn echo idd met 7 weken vanwege de miskraam. Ergens ben ik ook wel blij dat ik vooral in de winter zwanger ben. Vorige keer hield ik in de laatste weken ook al een kilo aan vocht per week vast, dus wil niet weten hoe 'olifant' ik ben als ik in de zomer hoogzwanger ben!!
Nog een voordeel: omdat ik qua uitgerekende datum maar 11 dagen scheel met de vorige keer, heb ik nog veel positie-kleding, en bijvoorbeeld ook een winterjas. Wel wil ik wat nieuws gaan kopen hoor, want het is toch wat mindere kwaliteit merk ik. Maar de basis (paar truinen, rokje e.d.) is er!
ik vond de vorige keer het leuk om in de zomer een dikke buik te hebben want dan ziet iedereen het zo lekker haha nu ben ik blij dat het in de winter het toppunt gaat worden.. al heb ik denk ik over een maand alweer een buik van 4 maanden haha wat ook prettig is aan bevallen in maart is dat het daarna gauw lekker weer word dus je lekker naar buiten kunt met de kleine! daar heb ik ook wel erg zin in! volgend jaar om deze tijd! prachtig!! Ik heb al best veel positiekleding omdat ik vorige keer dus al met 5 weken niets meer paste van mezelf. ik heb een paar dingen gekocht in winkels en een hele lading via marktplaats! echt spotgoedkoop en de meeste dames hebben er maar even in gelopen dus het ziet er nog top uit! scheelt bakken met geld ook! o en de zwangerschapshemdjes van de hema zijn een must!! ik had ze na mijn miskraam ook aan als me borsten wat pijn deden echt top! het zijn net spagettiband truitjes dus helemaal fijn! ik had ook foeilelijke onderbroeken van de miss etam van die broekjes met een buik erin, die zaten erg lekker op mijn gevoelige bolle darmenbuik haha, normaal ondergoed ging al gauw snijden in de buik namelijk.. dus voor de dames die koopdrang krijgen haha die dingen zijn als eerste het fijnst!!
Ook ik word, al alles goed mag blijven gaan, een maart mama!!! 4 Maart uitgerekend volgens de calculator.. spannend!!! Dus ik kom ook gezellig meekletsen als jullie het leuk vinden Ik ben trouwens 26 jaar (feb word ik 27) en mijn vriend is ook 26 jaar. 7 jaar samen nu en sinds een half jaar een (groter) huis gekocht. Ik werk bij mijn papa's bedrijf op de boekhouding..
hahaha nou hier helemaal geen koopdrang. Ik denk dat dat gaat komen als ik een goede echo heb. Buik zal je bij mij niet zo snel zien. Heb vanmezelf al een behoorlijke buik. Was ook aan het afvallen. Nu nog wel gezond eten. wil in het begin geen kilo's aankomen. Maar ga niet extreem lijnen. Loop bij een dietiste. Moet daar dinsdag naar toe. Vraag ik meteen hoe ik nu verder moet.
Em: Welkom! We hadden nog niemand voor 1 maart, dus aan jou de eer Bevalling; Ik twijfel heel erg. Vorige keer met 32 weken naar de gyn gestuurd. Hysterisch hoge bloeddruk, vroegtijdige weeen, zelfs een week aan de weeenremmers gelegen. Heel heftig allemaal, maar goed afgelopen. Had toen alleen wel een medische indicatie waardoor ik wel in het ziekenhuis moest bevallen. Geen idee hoe het nu bij de tweede gaat, laat het nog een beetje open. Ben ook van plan om borstvoeding te gaan geven. Bij mn eerste beviel het me super, heb het zelfs 18 maanden volgehouden (vooral ook een beetje uit gemakzucht). Het ging wel met ups en downs, maar ga dr nu ook gewoon weer voor! Aloha; Mooi bijkomend voordeel he, die huid? Ik heb precies hetzelfde. Ben een dikke week geleden overgestapt op een nieuwe dagcreme, dacht eerst dat het daar door kwam Voorkeur; Stiekem heb ik wel een voorkeur voor een jongen. Ik heb al een dochter, dus een jongen erbij lijkt me geweldig. Maar, heb toch wel het gevoel dat het een meisje wordt! Anna; Fijn dat het zo klikt met je VK.. heel erg belangrijk!! Bij mn vorige zwangerschap kon ik er eentje echt niet uitstaan, heel naar! Je zal maar iemand aan je bed hebben wie je echt niet leuk vindt..! Lau; Ook jij welkom! Zal nog eens even wat opruimen hier. Hoop dat de regen straks losbarst zodat het een beetje afkoelt hier in huis.. vreselijk die warmte! Hoe oud zijn jullie trouwens ongeveer? Ik ben zelf 30, mn vriend ook..
hoi meiden bevalling; ik zou heel graag thuis willen bevallen (lekker eigen gang kunnen gaan en nadien zoontje snel weer bij me kunnen hebben) maar vrees dat dit vanwege mijn epilepsie niet mag. maar ga het nog wel bespreken voeding; wil graag borstvoeding geven. vorige keer mocht het niet. zoontje was ziek en ze durfde de combinatie infuus en mijn medicijnen (die beetje in bv terecht komen) niet aan of zo... achteraf bleek dat het hem juist had kunnen helpen. ik kolfde wel maar na 10 dagen ziekenhuis en fv heeft hij mijn borst niet meer gepakt en na een maand kolven en alleenstaand moeder zijn nam mijn bv drastisch af en ben ik geheel op fv overgestapt. helaas. dus zou het nu wel proberen hoor. voorkeur: stiekum een meisje omdat ik al een jongen heb al moet ik zeggen dat nog een jongen ook leuk is natuurlijk gezond is het belangrijkste idd leefijd: ik ben 31 enne nieuwkomers WELKOM !!
Ooowww wat baal ik!:x Werd terug gebelt voor de afspraak, sinds kort en tijdelijk doen ze nu ook een echo bij 8 weken! NOu hartstikke leuk natuurlijk. Data's uitgeprikt, ook voor de intake en 12 weken echo... Bel ik naar het werk, kan ik donderdag 28 juli, voor de eerste echo toch geen vrij krijgen! Die hele week moet ik werken behalve dinsdags... Heb gezegt dat ik naar de tandarts moest, maar het kon echt niet! Toen ik vanmiddag vroeg of ik ook op dinsdag kon ivm vrije dag, zei de receptioniste van de vk: Ja..ja, dat word moeilijk ivm de vk's die een echo kunnen maken. Ik bel morgen opnieuw en dan probeer ik of het tóch die dinsdag kan, desnoods in een ander team. Balen hoor, ben je helemaal happy en dan gaat het toch niet door. Aloha: Dat is ook wel erg vroeg idd. Ik zou doen waar jij je goed bij voelt! Ik snap dat het stressen word als je niks ziet, maar als je wel wat ziet ben je natuurlijk weer enorm gelukkig en rustig.. Een beetje dubbel dus! Anna, winter is idd wel fijn qua warmte. Maar vind het wel eng met gladheid etc! Leuk he straks weer positie kleding! Lau85, gaaf! Welkom en gefeliciteerd!!! Meandor: Hefig hoor, mag je nu eventueel wel thuis bevallen? Leeftijd: Ik ben jong 21. Maar over 1,5 week 22. Bevallen toen ik 20 was van mijn eerste. We wonen al 3 jaar samen en zijn verloofd. Mijn vriend word overmorgen 25. Voorkeur: Heb ik eigenlijk niet. 2 meiden lijkt me superrr gezellig! Maar een jongen erbij lijkt me ook super leuk!
Ik zie dat het al gezellig is hier.. En dat in zon korte tijd! Leuk hoor! Mijn vorige bevalling is in t ziekenhuis geweest en moet zeggen dat me dat heel goed beviel.. Maar we zien wel hoe t loopt, misschien dat ik er dan anders denk..
@ Tara ik ben ook een best jonge moeder word in augustus 24 en heb ook al een zoontje van 1 jaar.. Ik vind t juist helemaal geweldig!
Ik ben 28, mijn man is 29. We zijn sinds 13 jaar bij elkaar, en nu 2 jaar getrouwd, en hebben dus een zoontje van 16 maanden. Over mijn vk: ik heb nu dus expres een eenmanspraktijk (of eenvrouwspraktijk in dit geval) gekozen, omdat ik eerst 4 verloskundigen had, bij iedere afspraak een ander, en uiteindelijk is de bevalling door een invalster gedaan. Op dat moment maakte het me niet veel uit trouwens hoor! Op het eerste gezicht lijkt het dus te klikken, heerlijk! De vorige keer dat ik hoogzwanger was, was het inderdaad spekglad. Dan liep ik met de fiets aan mijn hand naar mijn werk, om nog een beetje houvast te hebben... 1 ding scheelt: met gladheid val ik meestal op mijn kont, dus... Ik heb het de hele zwangerschap bloedheet gehad, dus vond het helemaal niet erg dat het buiten koud was! Zat ik op m'n werk in een hemdje, midden in de winter, haha!
Tara wat balen dat je dan juist die dag niet vrij kan krijgen. Kan je het niet een week verplaatsen anders je afspraak? Anna dat is inderdaad vervelend he om zwanger te zijn in de winter met de sneeuw. Gelukkig dat je dan meestal op je kont valt. Ik was ook gevallen in de winter maar had toen mooi een hersenschudding dus deze keer maar beter opletten. Wat leuk dat er hie nog meer jonge meiden zijn. Ik ben 21 jaar en dus zwanger van de 3de. En veel mensen die straks kindjes hebben met weinig leeftijdsverschil.
Welkom roompje gefeliciteerd! Ik heb al helemaal zin in kerst haha lekker met de dikke buik haha Ik merk trouwens dat Ik ook Wat vergeetachtif word. En die hitte vandaag brak me echt op heb geslapen en 5 x gedouched haha Met boodschappen doen heb Ik ladingen fruit gekocht merk dat dat het enige is wat Ik binnenhou en Ik heb gember ontbijtkoek en gember siroop voor door thee yoghurt smoorthies enz gekocht ben benieuwd of jet werkt. Hoop het! O en Ik ben 24 in november 25 en alohaman is 29 en we wonen samen in friesland. We hebben elkaar op 2 juli as een jaar geleden voor het eerst gezien en sinds die dag niet meer zonder elkaar geweest oftewel kort maar heftig we hebben al veel meegemaakt samen waaronder het overlijden van mijn vader afgelopen november en dus de miskraam en nog heel veel ellende meer. Het heeft ons erg naar elkaar toegebracht en we zijn er erg sterk door geworden. Als jullie ons zouden zien denk je echt Huh haha we houden er namelijk een aparte levensstijl op na. Wij zijn zijn namelijk met alles jaren 30 tot 50 de autosport de muziek de meubels en de vintage kleding en haar eigenlijk alles haha dus dat zijn tevens onze hobbies. Ik heb zelf een eigen bedrijf im de cultuursector en mijn vent werkt in de techniek. Zo nou weten jullie ook weer Wat meer van ons haha