Dames, ik had me hier al eerder gemeld maar verder nog geen berichten geplaatst. mag ik ook op de lijst? ik ben 6 maart uitgerekend, en ik heb 28 juli de eerste echo. Volgens mij mag ik niet klagen qua klachten, alleen wel erg vermoeid,'s avonds misselijk, en heb ook n zeer ernstig humeur, herkenbaar??? @Beesie : ik wil je veel sterkte toewensen, hier zijn geen woorden voor.
Welkom Leske! Qua namen, nog geen idee!! De leukste jongensnaam hebben we natuurlijk al aan m'n zoon gegeven. En de meisjesnaam die we toen voor hem hadden voldoet nu op de één of andere manier niet.
Dank jullie wel!!! Wij hebben ook al een meisjes naam, jongensnaam nog niet. Moet zeggen dat we qua meisjesnamen meer op 1 lijn zitten dan qua jongensnamen. Dat was bij de eerste ook al zo. Mijn man heeft trouwens een zoon van 18 uit zijn eerste huwelijk. Erg leuk, zo'n grote knul erbij. Onze dochter is ook helemaal gek op haar grote, stoere broer, hihi. En hij op zijn kleine zusje. En beiden zijn ze super blij met weer een kleintje op komst. Bij ons weten heel veel mensen het al door de medische molen, wilden en konden we bijna niet geheim houden. Dus we zijn er maar gewoon open over geweest, was wel fijn. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Hebben jullie trouwens een voorgevoel over het geslacht? Ik had dat bij onze dochter heel sterk, nu niet eigenlijk. En willen jullie het geslacht weten van te voren? Doei, doei!
Ik zit me net te bedenken dat dit wel een beetje lijkt op wat ik tijdens mijn vorige zwangerschap ook had. Wel een paar weekjes later, maar toch ook zenuwslopend. Had af en toe ook licht roze bloedverlies. Was meestal wel na het vrijen of een grote boodschap (al kon daar ook wel een paar uur tussen zitten). De eerste paar keer ben ik me helemaal kapot geschrokken, maar het wende ook wel weer een beetje (alhoewel de angst bleef). Denk dat ik een iets te goed doorbloedde baarmoedermond had. Het heeft bij mij wel een paar weken geduurd voordat het klaar was. @Beessie: wat ontzettend naar. Hopelijk wordt je snel geholpen en kun je alles snel een plekje geven. Voor wat betreft bevallen en bv. Ik zou heel graag thuis bevallen, maar manlief wil daar echt niet meer aan. De vorige bevalling was een ingeleidde bevalling, dus in het ziekenhuis. Door een probleem met de navelstreng (was gelukkig op voorhand bekend) konden ze de placenta niet een handje helpen door aan de navelstreng te trekken. Toen de placenta niet wilde komen, heeft de gyn dat toch maar gedaan, met als gevolg dat de navelstreng losschoot van de placenta. De placenta lag wel los, maar ze kon er net niet bijkomen en ik had de puf niet meer om overeind te komen (zwaartekracht!). Dus is de placenta uiteindelijk op de OK verwijderd. Nu ga ik er wel vanuit dat de navelstreng dit keer wel goed aan de placenta zit (kans op die afwijking is 1 tot 2 procent), maar manlief is nu echt klaar met thuisbevallen. Stiekem hoop ik dat de bevalling zo snel gaat, dat we het ziekenhuis niet meer halen . Ik ga ook nu weer bv geven, maar ik heb me wel voorgenomen om het niet tot het uiterste door te zetten. Bij mijn dochtertje waren wij allemaal na 4 maanden veel tevredener met flesvoeding.
@Sasjuh, het bloed is gelukkig weer weg pfff alleen is het nog een beetje bruinig met afvegen, @Mon, wat fijn dat je mijn verhaal herkend en bij jou is het toch ook goed gekomen dus ik hoe de moed erin, van het vrijen kan het niet komen daar staat mijn hoodf totaal niet naar, vooral niet na die bloedingen, wat de ontlasting betreft dat kan kloppen, kon vanmorgen moeilijk naar het toilet en een paar uur later had ik dat bloed dus laten we het daar maar op houden. Misschien een stomme vraag maar ik heb totaal geen zin in sex is dat herkenbaar? @ Misty, wat humeur betreft, ik ben ook niet te genieten haha kan niks van mijn vriend hebben op het moment, maar er zijn ook momenten dat ik ineens heel gelukkig ben. @Leske, ja wij willen graag het geslacht van te voren weten, hebben we de vorige keer ook gedaan. Toen had ik sterk het vermoeden dat het een jongen was en was ook zeer verbaasd toen ze zeiden "Het is een meisje". Dit keer denk ik weer een jongen maar we zien het wel. Een jongensnaam hebben we al, dat wordt dezelfde die we de vorige keer in gedachten hadden, over een meisje moeten we nog nadenken, maar dat doen we wel na de 20 weken echo.
Ik wil wel graag het geslacht weten. Mijn man niet. Bij mijn zoon wisten we het niet. En dat was heel leuk. Maar nu wil ik het wel graag weten haha. Over bevallen. Tja ik zie het wel. Ik zou van mijn zoon ook thuis bevallen, maar voor pijnbestrijding naar het ziekenhuis gegaan wat achteraf maar goed was. Hij is met vacuum gehaald. Ik zou het wel weer thuis willen proberen. En ik ga bv geven. Heb ik ook 5 maanden gedaan en wil het nu wat langer proberen vol te houden!
De meeste hebben dus al een kindje.. Hoe voelen jullie je al vandaag al boven de wc gehangen. Hier nog steeds het ik ben niet zwanger gevoel maar heb geen bloed ofzo gehad, kan het dan ook een ma zijn??? Of zal het wel gewoon goed zijn/ zitten.. Nog een kleine twee week tot de echo pffffffff
Echt, je moet ophouden jezelf gek te maken. Ja, het kan een MA zijn, ja het kan nog misgaan en ja je kunt OOK zwanger zijn ZONDER klachten. Van mijn dochter had ik heel weinig klachten in het begin (behalve moe zijn). Nu iets meer "klachten", maar ik mag zeker niet klagen.
Behalve moe zijn heb ik nergens last van. Ik zou bijna vergeten dat ik zwanger ben haha. Ben er helemaal niet zoveel mee bezig als mijn 1e zwangerschap. Komt waarschijnlijk ook omdat ik het druk heb met de verzorging van mijn zoontje.
Anne: Je moet echt ophouden jezelf zo gek te maken. Je kan andere meiden hier ook heel bang mee maken. Ik snap dat het soms spannend is, maar sommigen hebben hier wél last van bloedverlies en die hebben ook geen miskraam. Bedoel dit niet vervelend, maar je vraagt het 10 keer per dag (of je een mk of ma kan hebben ) en 10 keer per dag hebben wij hetzelfde antwoord. Probeer te genieten meid, daar heb je zoveel meer aan! Ik heb sinds een weekje pas het gevoel dat ik zwanger ben. Dit moet je ook even laten bezinken. Edit: Ik bedoel met dit bericht niet dat niemand hun onzekerheden uit mag spreken hoor, absoluut niet. Maar dit was het zoveelste berichtje, vandaar dat ik erop reageerde. Beesie: Heeel veel sterkte meid. Ik schrok echt van je bericht.. Ik hoop voor je dat je snel geholpen mag worden, kunt genieten van je vakantie straks en weer snel goed zwanger mag worden! Dikke knuffel.. Alle nieuwelingen: Welkom!! Bevallen: Ik wil heel graag thuis bevallen. Vorige keer ging dat niet door omdat ik al 3 dagen bezig was en madam in het vruchtwater had gepoept. Bv.Kv: Ik ga weer voor de fles! Vorige keer een uitkomst in ons geval.
@Beessie, he bah wat naar, heel veel sterkte ! @Anne, niet zo stressen, je hebt er niks aan. Ik ben nu wel wat misselijk, maar dat is al wel eerder dan bij mijn 1e. En zoals ik al zei er zijn heel veel vrouwen die nooit ergens last van hebben. Als je niet bloedt en geen krampen hebt kun je er echt wel vanuit gaan dat alles goed is. Het blijft gewoon afwachten de eerste weken. Daarna trouwens ook, dus om nu 40 weken lang vol spanning en stress te zitten lijkt me ook niet goed. Ga lekker iets ontspannends doen (boek lezen, leuke fil whatever). BV doe ik denk ik niet meer. Ik ben anatomisch ongeschikt gebleken bij de 1e, heb nog wel 2 maand gekolfd, maar dat zie ik nu echt niet zitten met al een kleuter die ook aandacht wil. Bevallen waarschijnlijk in ZH, bij de 1e duurde het persen eigenlijk wat te lang. Die stress zie ik thuis niet zitten.
@ Beesie, shit he.. wat erg voor je, heel veel sterkte! @ Anne, inderdaad, ophouden graag.. ik raak er een beetje geirriteerd door als ik eerlijk ben. Je hebt helemaal geen symtomen verder waarom zou je de hele dag door vragen of je een miskraam krijgt. Ppff.... Ik heb ook nog helemaal NIKS geen symtomen. Beetje honger gevoel en wat moe, maar ja dat heb ik ook wel als ik ongesteld ben ofzo. Maar ik zou zeggen... WEES BLIJ! Als je de hele dag kotsend boven de wc hangt en alleen maar op crackers kan leven zou je maar wat graag willen ruilen... @Kamertje, nou hier wordt het nog een hele klus. We hebben op zolder nog een kamer over, maar onze middelste dochter is dan pas 22 maand dus die wil ik niet naar zolder. En wij hebben nu een reuze slaapkamer, dat waren er vroeger 2.. en willen die dan ook weer terug brengen naar 2 kamers. 1 voor ons 1 voor de nieuwe baby, de andere kamer op de verdieping kan de middelste dame gewoon in blijven en de grootste dame kan gewoon boven op zolder blijven. Die is dan ook al ruim 4 en vind het geweldig daar! Ben wel heeeeeeeeeeel benieuwd wat het wordt. Heb een gevoel dat het nu een jongen is, maar goed heeft ook te maken met het feit dat ik had gelezen dat je zaadjes voor de jongen (y) zwakker zijn en dat als je dicht bij de eisprong sext je eerder kans hebt op een jongen omdat die snel erbij zijn en anders overlijden daarin tegen kunnen de (x) zaadjes veel langer bestaan dus als je 3 dagen van te voren al sext kun je nog zwanger raken en in je kans groter op een meisje. Wij weten toevallig dat het op een zondag avond was en maandag mijn ei haha, dus grotere kans op een jongen. We shall see!
Hoi Meiden, Ook ik mag me bij dit forum aansluiten, na 4 jaar zijn we eindelijk in verwachting van ons eerste kindje,met behulp van Clomid. Vorig jaar een vroege miskraam gehad dus zit nu echt met smart op de eerste echo te wachten, welke volgende week maandag is. Ik heb nu wel al wat symptomen dus ga er vanuit dat het nu wel goed zit,moe,misselijk met vlagen grotere borsten.
Ik heb (nog?) niet echt een voorgevoel, of wel een beetje... De vorige keer wist ik vanaf het begin zeker dat we een zoon zouden krijgen, wat ook zo was. En stiekem zou ik het wel héél speciaal vinden als het nu een meisje was (ik weet dat het een beetje taboe is om een kleine voorkeur te hebben, maar toch). En ik heb nu ook het gevoel dat dat zo is, maar dat is nergens op gebaseerd, misschien is het wel "wishful thinking", haha! Nog een jongen erbij zou ik ook heerlijk vinden, mijn zoon is zoooo leuk, en twee van die ventjes zie ik ook wel zitten. Kortom, ik heb een lichte voorkeur, maar eigenlijk hoop ik alleen maar dat het allemaal goed zal gaan en ik straks twee gezonde kindjes mag hebben Bevallen, ik denk ziekenhuis, beviel (haha!) de eerste keer goed. Maar ik had een vlotte bevalling, als het nu weer zo snel (of sneller) gaat en ik voel me op m'n gemak wil ik misschien ook wel thuisblijven. Ik beslis het gewoon dan wel als het zover mag zijn
Ik en vriendlief hebben allebei het gevoel dat het een meisje is, maar waarop we dat baseren.. geen idee! Geloof dat Minnie het vroeg, over sex. Hier ook totaal GEEN behoefte aan nu en vriendlief geeft ook aan het nu niet perse te willen, hij vind het een beetje eng geloof ik. Na de eisprong ook geen sex meer gehad, ach komt wel weer en we kunnen ook op andere manieren het gezellig hebben Anne dikke knuf meis, rot dat je je zo onzeker voelt. Zoals ik al zei had ik dat vorige week ook, probeer het los te laten want je hebt er gewoon niets aan.
Nou inderdaad, ik ben vandaag voor het eerst iets misselijker geweest, en vind het vreselijk!! Wees alsjeblief blij als je (bijna) niks voelt zou ik zeggen! wij hebben nu nog een klein kamertje over op de eerste verdieping. Over een paar jaar gaat mijn zoontje waarschijnlijk naar zolder, maar daar moeten we dan nog een dakkapel en een wandje plaatsen... Ik heb heel sterk het gevoel dat het een meisje is. Bij mijn zoontje had ik dat ook, en het bleek dus te kloppen. Ik ben benieuwd over 14 weken!
Heej meiden, Wij willen het ook wel weten hoor, of nou ja, ik kan mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen met de 20 weken echo denk ik. En mijn man wil het sowieso graag weten. Hij zegt altijd:"dan heb je 2 keer een verrassing, met de 20 weken echo en met de geboorte". Wij gaan in het zkh bevallen, was bij de eerste ook zo. Hadden ze ook graag vanuit het zkh omdat we daar al 6 jaar in behandeling zijn ivm onze vruchtbaarheidsfoutjes. Het is geen must, maar ze vinden het prettig om het hele traject te volgen. En ik vind het prima. De vorige bevalling ging heel goed, alleen kwam na de bevalling de placenta niet los dus was goed dat ik er was. En nee, geen bv meer voor mij. Lukte totaal niet bij onze dochter, heb het wel een tijdje geprobeerd, maar ze viel teveel af en ik had heel veel pijn aan mijn tepels. Ik hoor van veel vriendinnen dat het geweldig is en dat geloof ik ook meteen, maar door mijn ervaring ga ik het niet meer proberen. En met een flesje worden ze ook groot gelukkig. Nou meiden, fijne avond! Lieve groet, Leske
@ beesie, sterkte meis! Ik hoop dat je snel de draad verder op kunt pakken. En succes met je herstel. Laat je nog wel wat van je horen. Knuffel voor jou!