Maart 2012 Mama's!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Tara86, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lette

Lette Lid

21 nov 2010
    85
    0
    0
    @happymom. Mmmmmm es effe denken:
    Voor jongens:
    Sem & Bram
    Sem & Coen
    Sem & Tom of Thom
    Sem & Julian
    Sem & Stijn
    Sem & Mees
    Sem & Max
    Sem & Olaf

Voor meisjes:
    Sem & Mijs
    Sem & Lieve
    Sem & Benthe
    Sem & Loes
    Sem & Isa
    Sem & Vera
    Sem & Lara

Succes! En, je kunt ook googelen op babynamen! Kriig je hele lijsten!

2. Jael

Jael Lid

12 mrt 2011
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames, ik kom ook weer een berichtje plaatsen.

Ik lees wel mee, maar jullie kletsen zoveel. Dat kan ik niet bijhouden hoor!

Beesie, heel veel sterkte!

Bevallen, ik moet helaas in het zh bevallen. Dochter is gehaald met een spoedkeizersnede en nu mag ik dus niet meer thuis bevallen.

Bv/fv, ik ga zeker weer bv proberen! Heel veel zin in. :D

Kamertje, ik denk dat wij in de eerste instantie geen kamertje maken? Ik wil de baby naast ons in een co-sleeper laten slapen. En omdat ik een dochter van 2 heb die ik met verschonen niet steeds mee naar boven en beneden wil slepen denk ik dat het gewoon een aankleedkussen op de eettafel wordt? Dus over het kamertje maak ik me absoluut niet druk.

Jongen/meisje, ik denk een meisje. Vriend wil graag een zoon. ;) Vorige keer hebben we iedereen verteld dat het een meisje werd. Nu willen we het zelf wel weten, maar houden we het voor de rest geheim.

Namen, onze dochter heeft een erg bijzondere naam. Is de afgelopen tien jaar maar drie keer gegeven. Voor een meisje hebben we wel wat ideeen. Hoewel de leukste naam wel steeds vaker gegeven wordt. Voor een jongen echt GEEN idee. Vorige keer hadden we ook geen jongensnaam bedacht.

Kwaaltjes, hier ook nergens last van. Alleen een beetje moe (zaterdag lag ik al om 20.00 uur te slapen tot 8.00 volgende ochtend). Maar heb de afgelopen twee nachten ook erg slecht geslapen, want vriend is drie weken niet thuis. Heb ook nare dromen. Heb ik normaal ook nooit last van.

Fijne dag allemaal.

3. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Dag lieve meiden. Ik ben vannacht om 23.30 wakker geworden toen de gynaecoloog kwwm vertellen hoe t was gegaan. Dit geloven jullie nooit!!!! Ze hebben een cyste gevonden op mn eierstok, die hebben ze aangeprikt. En ze zagen in mijn baarmoeder een heel mooi vruchtje van 6 weken!!!! Niet te geloven!!! Hij heeft me dus meteen weer dichtgemaakt. Ik moet nu de komende dagen hier blijven en ze geven me 2 keer per dag progestoron. Dat moet ervoor zorgen dat t kindje mooi bljjft plakken!
    Ik kan t niet geloven: ik ben echt zwanger!!! Alleen heb ik natuurlijk nog niet de garantie dat t goed blijft gaan, vooral omdat ik gisteravond een spuit morfine heb hekregen... maar dat moet de komende dagen uitwijzen.... ik blijf positief!!!

4. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Wow beesie wat een super nieuws!!! Dat had niemand verwacht. Ik hoop ook van harte dat het goed blijft gaan.

5. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Jeetje Kippevel hier. Wat een ongelooflijk nieuws. Ook zo dubbel want nu maar hopen dat het goed blijft gaan. Maar zo fijn dat het geen BBZ was en je eileider er nog gewoon zit. Ik ga wel zo ongelooflijk had voor jullie duimen dat je echt een superplakbeeb hebt!!

6. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    @ Lette: Bedankt! De meisjes namen vind ik suuuper! Hihi..
    @ Beesie: Wat een verrassing! Hoop zo dat t goed blijft gaan!

7. Lette

Lette Lid

21 nov 2010
    85
    0
    0
    Ha meis, wat een onzettend goed nieuws!!! Ik ga voor je duimen dat je beebje blijft plakken! Heel veel liefs, Lette

8. Tara86

Tara86 Actief lid

7 jun 2011
    372
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!!

Beesie: Wauw!!! Wat een geweldig nieuws meid!!! Hopelijk blijft alles ondanks de spuit goed gaan. Ben super blij voor jullie! Wat een wonder zeg.
    ben je nu zelf ook wat geruster?

9. roos1

roos1 Bekend lid

25 mei 2011
    554
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sasjuh,
    Weet je nog dat je je zorgen maakte omdat je geen kwaaltjes had? Dat is blijkbaar over nu ;)

@ziekenhuis of thuis... omdat ik van nature nogal onzeker ben en ik helemaal niet weet wat ik kan verwachten (eerste keer zwanger), denk ik dat ik me het best zal voelen in het ziekenhuis... ik ken mezelf :D Al vind ik het wel super dat mensen thuis bevallen....

@borstvoeding... denk het ook wel te proberen... we zien wel hoe het loopt he ;)

@namen... tjah; we hadden enkele namen, en komen daarin wel erg goed overeen... Ik begin nu alleen te twijfelen omdat ik weet dat het namen zijn die niet 'iedereen' mooi zal vinden. Op zich kan dat geen kwaad natuurlijk, er zal geen enkele naam zijn die iedereen tof vindt, maar gisteren was ik bij enkele vrienden en 't ging over namen, en ze begonnen spontaan te vertellen hoe lelijk ze enkele namen vonden, en de onze zat er bij :(
    Ook niet leuk als quasi iedereen die het kaartje opent denkt; "jakkes, wat hebben zij gekozen?!"
    Dus we denken er nog even over... Wie weet kan het ons binnen 8 maanden helemaal niet schelen wat anderen er over denken en gaan we er toch voor :p (ohja, 't zijn geen 'pestnamen' of 'ordinaire namen' hoor ;) helemaal niets extreem voor alle duidelijkheid :D )

@Happymom,
    Sem vind ik al een hele mooie naam! Helemaal mijn smaak :)
    Kan veel bij denk ik... kort en krachtig.

@jongen of meisje... hier een voorgevoel voor een jongen, maar ik heb eigenlijk helemaal geen voorkeur.... hier ook nog de vraag of er 1 of 2 zijn :$:D , maar daar weten we de 26ste wss wel meer over...

@beesie! Wat geweldig nieuws, meid! Maar hoe komt het dat ze dat niet hebben gezien bij de echo?! Jee, dat had toch heel wat miserie kunnen besparen! Ik hoop echt dat het reuzegoed gaat nu!

10. Jacomijn

Jacomijn Lid

1 jul 2010
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1270 Jacomijn, 12 jul 2011
    Laatst bewerkt: 12 jul 2011
    @ beesie: Wow, wat een wonder! Ik weet gewoon (weer) niet wat ik moet zeggen, maar wat een fantastisch nieuws! Nu maar duimen dat het allemaal goed blijft gaan. Laat je maar goed in de gaten houden daar en zet 'm op!

11. Tara86

Tara86 Actief lid

7 jun 2011
    372
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    NOu.. hier is de misselijkheid begonnen. Haha. Ik duimde vanmorgen dat mijn dochtertje geen poep zou hebben, anders was ik over mijn nek gegaan. Terwijl ik er normaal noooooit moeite mee heb. En dan werk je ook nog in de kinderopvang :p waar alle soorten poep langs je neus komen.

Vanavond mvm op bezoek! Spannend!:D

12. Jacomijn

Jacomijn Lid

1 jul 2010
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen dat je misselijk bent Tara!
    Heeft iemand hier ervaring met MvM? Ik wil ook graag meedoen (bij m'n eerste zwangerschap niet gedaan omdat we er pas vrij laat achter kwamen dat ik zwanger was, nu wil ik het wel graag). Moet ik nu al bellen? Want ik lees verschillende dingen. Op de site staat dat je je kunt opgeven vanaf de eerste dag overtijd. Wat dus vandaag is bij mij, al testte ik zaterdag al positief. Maar ik lees ook dat je tussen de 6e en de 16e week kunt meedoen. Zal ik dan nu al bellen of kan ik beter even wachten? En hoe gaat het dan verder in z'n werk?

13. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Nou Beesie: wat ben jij een medisch wonder! (of een medisch verrassing, haha!)
    Ik hoop dat de progesteron zijn werk doet!

@Missjuf: het is allebei normaal, zowel de iets openstaande bmm, als de buikpijn. Je schijnt de tweede keer meer groeipijn te kunnen hebben, omdat het allemaal al eens opgerekt is geweest (ja, ik weet het, het klinkt onlogisch....)

@Hier: ik ben sinds gistermiddag behoorlijk misselijk geweest, en ben er nu alweer klaar mee... Ik hoop dat het komt omdat ik behoorlijke last van mijn darmen heb. Ik ben vandaag al 3 keer naar de wc geweest, en het lijkt te helpen! (sorry)

@borstvoeding: er zijn maar weinig vrouwen die fysiek écht niet in staat zijn om borstvoeding te geven. Ook de verhalen over onvoldoende voeding e.d. zijn 'onzin'. Voor degenen die het (eigenlijk) heel graag wel zouden willen doen, kan ik borstvoeding.com aanraden. Daar vind je ook alle feiten en fabels over borstvoeding.
    Ik sta zelf bijvoorbeeld erg achter het idee van voeden op verzoek (wat alleen met bv kan), omdat ik het onnatuurlijk vind om zo'n klein kindje te laten wachten op zijn/haar eten. Mijn zoontje heeft 11,5 maand bv gehad, en heeft nu een heel normaal eet- en drinkschema.
    En wil je het niet, probeer dan iig de eerste dagen bv te geven (als het even kan). Dan pikt je kindje namelijk mooi de colostrum mee, en daar zitten zoveel antistoffen e.d. in, daar kan geen kv-fabricant tegenop!
    (Ik besef dat ik dit heb geschreven met het risico dat er een discussie ontstaat. Ik wil zeker niet beweren dat je met fv je kindje tekort doet hoor, maar bv is zó gezond, en zó mooi....)

14. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Jacomijn: je kunt je idd het best nu meteen opgeven voor MvM. Kan ook heel simpel via internet. Er wordt dan contact opgenomen door de informatrice in jouw woonplaats, en ze komt thuis langs om uitleg te geven en een test te doen. Ik mocht vanaf 5,5 week al meedoen, omdat mijn test zo knalde. Je krijgt 4 of 8 flessen, die, afhankelijk van waar je woont, iedere week aan huis worden opgehaald. Je kunt er ook voor kiezen om ze weg te brengen.

15. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

beesie... jee wat goed zeg !! ik duim mee

anna: ja mij lijkt bv ook geweldig. vorige keer dus helaas niet gemogen in begin en daarna was zoonlief dus al te veel een fles gewend.

16. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Beesie. Jeetje, wat een grote verrassing! We duimen dat het nu allemaal verder goed verloopt! Tsjonge jonge zeg.

@BV. Wil ik wel heel graag geven, bij de oudste is het me helaas niet langer dan 2 weken gelukt, maar ik wil het zeker weer proberen.

@Bevallen. Thuis. Mocht het niet lukken, prima, dan naar het zhuis, maar in 1e instantie gewoon lekker thuis.

@Bloed. Nou vanochtend geen bloedverlies, verloskundige gebeld, assistente zal even overleggen, want in een echo zie je toch ook niet zoveel met 6 weken, dus daar heb je eigenlijk niks aan. Maar even rustig afwachten.

17. Jacomijn

Jacomijn Lid

1 jul 2010
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor je uitleg Anna, dan ga ik me gewoon opgeven.

Oh, borstvoeding, ik hoop het wel! De vorige keer heel nuchter ingestapt, we gaan het proberen, als het niet lukt is het ook prima, maar het liep enorm goed tot een maand of 4. Toen moest ik aan de pil (cerazette) omdat ik bleef vloeien, en mijn voeding liep enorm terug. Vanaf toen werd het een gedonder met een neusspray die de toeschietreflex moest stimuleren, kolven en heel vaak aanleggen, omdat ik die 6 maanden wilde volmaken. Maar het was zo'n geworstel, dat ik uiteindelijk met 6,5 in één keer kon stoppen, zonder af te bouwen of wat dan ook, zo weinig voeding had ik. Ik was heel opgelucht dat ik "klaar" was en m'n zoon werd meteen veel tevredener.

Kortom, ik wil het weer doen, en hoop dat het weer zo goed gaat, maar ik zou nu niet meer koste wat kost tot 6 maanden willen doorgaan als het eigenlijk niet meer lukt. Toch denk ik dat ik, als ik die pil niet had moeten slikken, misschien wel makkelijk langer had kunnen doorgaan. We zien het wel.

18. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik ben 6 weken na de bevalling begonnen met cerazette, en heb er gelukkig geen voedingsdip van gehad. Wel heb ik een tijdje fulltime moeten kolven, omdat mijn zoontje de borst ging weigeren. Ik ben toen een week lang steeds drie kwartier met hem op bed gaan liggen, en maar proberen om hem aan te leggen, en uiteindelijk dronk hij weer! Mijn man vond dat ik op moest geven, maar ik ben blij dat ik het niet gedaan heb!
    Hoe ouder hij werd, hoe makkelijker het ging. Hij kon zichzelf op een gegeven moment goed aanleggen, dat vond ik in het begin nog wel eens lastig. Ik heb nog heel regelmatig heimwee naar de bv, dus dat zegt voor mij genoeg!

19. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Goedemorgen!!!!!

Pff wat hebben jullie veel geschreven sinds gisterenavond zeg, heb net alles weer bijgelezen.

@Anne85, hoe gaat het nu meid, probeer je al een beetje van je zw.schap te genieten?? Ik heb een paar keer bloedverlies gehad, en geloof me op dat moment baal ik enorm, maar probeer nog steeds van mijn zw.schap te genieten en, als het mis gaat dan gaat het mis en dan is het waarschijnlijk niet voor niks, het is zoals het is.

@Jolin, jij hebt een hele lang weg gehad voordat je zwanger werd, gefeliciteerd met je zw.schap, zal nu wel xtra bijzonder zijn.

@Hanna Mom, gelukkig is het bloedverlies weer weg, hier ook gelukkig!! Ik denk zelf dat het bij mij een vaatje was dit keer, ik had de bloeding een paar uur na mijn moeizame toiletbezoek.

@Lette, ik had bij mijn vorige bevalling geen enkele vorm van pijnbestrijding, ik vroeg erom maar de ontsluiting was al te ver gevorderd, dit keer wil ik ook een ruggeprik want mijn vorige bevalling was echt geen pretje. Gelukkig duurt het nog even haha

@Beesie, wat een ongelofelijk goed nieuws zeg!! Jeetje dat ze dit over het hoofd hebben gezien zeg. Dit moet wel een heel bijzonder beebje zijn.

@Jacomijn, ik doe sinds gisteren mee aan mvm en ik ben nog geen 5 weken, oficieel mag je mee doen vanaf 6 weken maar dat heeft een administratieve reden. Ik doe nu al mee maar "moet" 2 keer zelf de flessen wegbrengen, daarna komen ze ze ophalen omdat ik dan pas oficieel meedoet. Het is zo dat de chauffeur maar 10 keer de flessen mag ophalen.

Pff hier een lastige peuterpeuber, er staat een tekenfimpje over ijsjes op en nu wil mevrouw ook een ijsje en de boterham opeten ho maar. Nu even streng zijn ( moeilijk hoor) haha

20. natas76

natas76 Lid

21 jun 2011
    94
    0
    0
    Almere
    @Misty. Ik merk ook dat ik veeeeeel minder geduld heb met dingen!! Ben sneller geirriteerd en laat dat ook merken!!

@Jolin,

@Beesie. Jeetje met tranen in mijn ogen lees ik je eerste verhaal vanuit het zkh. En wat een mooi nieuws deze ochtend!!!! GEFELICITEERD meis!!

@Hanna Mom. He dat is vervelend zeg!! Hoop dat het verder niets is.

@Leske Heb een heel sterk gevoel dat het een jongen is. Wij willen beide weten wat het gaat worden. Durf niet al mijn geld te zetten op mijn voorgevoel. Een vriendin van mij is bij een zwangerschap overtuigt geweest dat het een jongen was. Toen het geboren werd en het was een meisje zei ze dat ze toch wel even teleurgesteld was. Ook al wilde ze heel erg graag een meisje.
    Overigens vind ik het helemaal geen taboe om een lichte voorkeur te hebben!! Wat een onzin zeg....... Als je dat zo voelt wat geeft dat nou. Uiteindelijk is iedereen heel blij met wat het ook word!! Zie dat probleem eerlijk gezegd niet zo.

Sex. Hhhhmmmm ja best wel zin maar merk dat het wel wat minder is. Kan er natuurlijk ook mee te maken heb dat ik echt bijna geen klachten heb. Dus zolang er niet in mijn boobs geknepen word.......... :)

En moet nog eens naar die stomme banner kijken!! krijg hem niet goed.........:(

Deel Deze Pagina