Maart 2012 Mama's!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Tara86, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik heb ook heel weinig geduld en een heel kort lontje.
    Vanochtend was mijn zoontje heel schattig zijn knuffels aan het aangeven, zijn speentjes netjes in bed aan het leggen etc., en ik stond daar alleen maar misselijk te wezen: "Schiet nou eens op!"

Ook het huishouden kan me op het moment gestolen worden, maar ja, aangezien ik 'huisvrouw' ben....

2. beesie

beesie Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.660
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    De gynaecoloog is net geweest en vertelde dat ze vanmorgen met zn allen de echo van gister tijdens de operatie hebben bekeken en dat daar gewoon duidelijk op te zien is dat dit een intacte zwangerschap is. Ik moet tot de 10e week progestoron slikken en daarna moet je placenta t overnemen... morgen heb ik weer een echo om te kijken hoe t er dan voor staat en als ik me dan goed voel mag ik morgen al naar huis... veel liefs en bedankt voor alle lieve berichtjes!

3. Jacomijn

Jacomijn Lid

1 jul 2010
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1283 Jacomijn, 12 jul 2011
    Laatst bewerkt: 12 jul 2011
    Zo, heb me net via de website aangemeld voor MvM en ook de verloskundige gebeld. Mag 15 augustus (! :() komen voor een echo, weer wachten dus! Zo'n zwangerschap is toch echt één grote oefening in geduld, dat al begint rond de eisprong en niet ophoudt tot het kindje er is :p
    We gaan het over een week of twee denk ik al wel vertellen aan de ouders enzo, want zo lang m'n mond houden tegen hen zie ik echt niet zitten.
    Ben benieuwd hoe jullie denken over het "wanneer vertellen". Wij zitten een beetje in dubio, we gaan een week voor de echo een paar dagen met onze beste vrienden op vakantie, en omdat we elkaar maar een paar keer per jaar allemaal tegelijk zien (apart van elkaar zien we elkaar ietsje vaker maar we wonen ver uit elkaar en hebben allemaal ons werk e.d. dus we bellen en mailen meer dan dat we elkaar zien) hoopte ik het dan te vertellen. Maar dat is dus nog wel vóór de echo... Wat zouden jullie doen?

Oh, en seks, tja, ik heb even minder zin, ik voel zoveel gebeuren in m´n buik. M´n vriend houdt op seksueel gebied ook een beetje afstand, want die vindt het ook spannend, hoewel we allebei weten dat er niks kan gebeuren, haha! Ach, rond de eisprong en daarvoor was het feest, dus we kunnen er nog wel even op teren ;)

4. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Beesie: ik vind het wel maf dat het niet eerder goed in beeld is gekregen dan! Maar goed...alles ziet er nu dus goed uit, en ik hoop dat je gewoon over 8 maanden een gezond kindje in je armen hebt!

5. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Haha ons kleine visje.. Hihi..
    @ minnie ik doe ook alweer anderhalve week mee.
    Tegen mij is daar niks over gezegd.. Nou ja maakt niet uit ik zie t wel..
    En grappig van dat ijsje hihi, is natuurlijk ook veeeel lekkerder dan een simpele boterham haha..

6. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    @Jacomijn, Die keuze moet je gewoon zelf maken denk ik.

Wij hebben het nu aan mijn moeder en 1 van mijn beste vriendinnen verteld.

Ik heb 28 juli een echo, ook nog vroeg hoor.. maar als het hartje klopt ga ik het laten zien en vertellen aan mijn vader, broertje/zusje etc.. en waarschijnlijk onze beste vrienden enzo.

Ik moet deze en volgende week nog werken en heb dan 3 weken vakantie. Na de vakantie ga ik het op het werk vertellen. Met ca. 10 weken!

7. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Vertellen. Wij wachten wel echt tot ongeveer 12/13 weken. Kan iedereen na de zomer het horen (als alles goed gaat natuurlijk ;)).

8. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    @beesie, wow wat een 8baan van emoties voor jou! Maar wat super dat het kindje gewoon in de bmm zit!!! Succes nog even met alles.
    @Anne, ik wil ook graag borstvoeding geven. Mijn moeder deed dit ook en was altijd positief over de effecten van borstvoeding. Zij heeft haar middelbare school nog niet afgemaakt en al haar kinderen hebben hbo's en universitaire opleidingen. Dan zegt ze dus altijd dat we zo slim zijn doordat zij bv heeft gegeven hihi.
    Als het niet zou lukken zou ik erg teleurgesteld zijn, maar wil niet te vroeg opgeven.
    @Jacomijn, ik zou het ze wel vertellen, anders vertel je het later waarschijnlijk via de telefoon, dan is face to face toch wel veel leuker!!!

Hier eindelijk weer eens lekker geslapen. Samen wakker geworden en ik ben wel in de stemmig maar meneer vind het allemaal maar eng.... Pffff

9. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Wat in ieder geval een goede tip is, als de bv niet direct goed lukt, is er iemand bijhalen die er echt verstand van heeft. Mijn vk heeft een speciaal borstvoedingscertificaat bijvoorbeeld. Je hebt overal in Nederland lactatiekundigen, die kunnen in de meeste gevallen heel goed helpen (en worden volgens mij ook nog vergoed door de verzekering). Als je écht écht écht heel graag wilt, en ook bij pijn wilt doorzetten (ik heb er in de eerste week 2 tubes zalf doorheen gejaagd, haha!), is er een hele grote kans dat het lukt.
    Het heeft ons bakken met geld en heel veel gedoe bespaard (bijvoorbeeld 's nachts of 's ochtends meteen aanleggen, ipv eerst naar beneden om een flesje warm te maken oid)

10. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Bovenstaande gaat natuurlijk wel uit van een gezond kindje dat niet te vroeg is geboren!

11. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Anna. Klinkt nog wel heel makkelijk hoor, die bv zo. Ik heb dus 2 weken kunnen geven. Mijn dochter was erg ongeduldig, wat niet meehielp. Ik had tepelkloven (tot bloedens toe), 2 keer zat ik tegen een borstontsteking aan, ik had niet genoeg voeding (dus alsnog een flesje moeten maken na de tijd) en ik was soms letterlijk wel 40 minuten bezig met aanleggen... Hoe graag ik ook wilde, dit was echt niet te doen!

12. Missy88

Missy88 Actief lid

19 jun 2011
    314
    2
    18
    NULL
    Gelderland
    Ik heb zojuist de VK gebelt en ik ga donderdag 8 augustus op intake en 17 augustus voor de eerste echo :D

13. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joehoe Beesie, wat een super, super goed nieuws op deze ochtend nadat ik bijna niet geslapen heb van de misselijkheid... Dit vrolijkt mijn humeur weer op, ben echt heel erg blij voor jullie en hoop met jullie mee dat alles goed gaat!!! :)

Hier dus behoorlijk misselijk sinds zaterdag, vooral 's nachts. Had dat bij onze dochter ook tot ongeveer 3 maanden dus hoop dat het nu met de 3 maanden ook over gaat.

Onze dochter heeft ook een (oud-Hollandse) naam die bijna niet voorkomt. Mensen vinden 'm of super of helemaal niks, maar bijna altijd krijgen we positieve reacties en dat is toch leuk (ook al moet je gewoon kiezen wat je zelf leuk vindt).

Sexen ging hier tot nu toe gewoon goed, maar nu ik zo misselijk ben, staat mijn hoofd er niet naar. Komt wel weer! Alles op z'n tijd.

Fijne dag allemaal, ik ben gelukkig vrij.
    Liefs, Leske

14. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Hanna: ik weet dat het zeker heeeeel anders kan lopen met bv. Maar als je vanaf het begin goede begeleiding had gehad met aanleggen, had je geen kloven hoeven krijgen, en als je kindje goed had kunnen drinken, had je ook geen borstontsteking hoeven hebben. Dat bedoel ik met de juiste begeleiding. En ik kwam daar ook pas een hele tijd later achter hoor, dat dat bestond! Wat dat betreft heb ik geluk gehad dat het bij mij allemaal vrij makkelijk ging!

Het aanleggen is het allerbelangrijkst, en dat is iets wat jij en je kindje allebei moeten leren! (Er zijn maar weinig kinderen die dat meteen vanaf het begin helemaal perfect doen).
    Een onrustig kindje helpt daar overigens inderdaad niet echt bij....

15. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar!!! Bij mij lukte het ook gewoon niet en omdat ze zo afviel, moest ik om het uur aanleggen. En het voeden zelf duurde ook een uur. Dus een uur afzien en het volgend uur stressen voor het uur daarna...

16. cherryon

cherryon Actief lid

1 jul 2011
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goodmorning Lady's!!

Zooo even een paar dagen naar Antwerpen en ik ben gelijk 2 uur aan het bijlezen ;)

Nieuwe zwangere dames: Welkom!! gefeliciteerd!!

@'Gekibbel', onzekerheid etc. Iedereen beleeft haar zwangerschap anders, helaas kun je door de hormonen ook erg onzeker worden. Die onzekerheid mag ook uitgesproken worden. De vraag is alleen of 10x per dag niet wat veel is haha wat hormonen allemaal niet kunnen doen. Ik snap best dat sommigen er geirriteerd van kunnen raken. Ik heb er persoonlijk niet heel veel problemen mee. Ben zelf ook zo nu en dan onzeker maar dat komt omdat ik wel alle kwaaltjes had tijdens eerste zwangerschap en er met 8 wkn achterkwam dat ik toch een MA had terwijl ik er helemaal niet bij stil had gestaan. Toch probeer ik me juist op het positieve te richten ik ben ook zoooo blij..en ga vrolijk verder met fantaseren over ons 2e wondertje.

@Beesie: Jouw berichtjes hebben me zo aangegerpen en ben zo oprecht blij voor jouw... pfff meid, denk je het slechtste nieuws ever te krijgen.. ben je gewoon toch zwanger... Ik duim mee dat de progestoron zijn werk doet :)

@mama2010 en rest : Bevallen in het ziekenhuis, was bij de eerste zo blij dat ik daar was. bevalling van 36 uur, sterrekijker, mislukte vacuümpom (5x) en kleine uk gelijk weggehaald en aan hartbewaking.. BV: vorige keer 6 wkn, maar heb haar niet gelijk na Bevalling kunnen aanleggen i.v.m. de hectiek en gezondheidstoestand. Ze heeft ook bijvoeding gehad op neonatologie. Was erg klein en groeide niet goed genoeg. Nu hoop ik BV langer te kunnen geven maar als het om welke reden dan ook niet kan of niet goed gaat dan ga ik me niet meer rot voelen om toch een flesje aan te bieden.

Hannahmom : hoe gaat het nu??

@Anne : las ik dat nou bij jou die tumor op de hypofyse? acromegalie? daar ben ik onlangs op getest door de endocrinoloog...(glucosetesten). Wat heftig joh! Is ook niet niks... en dan te bedenken dat je de mmm door bent gegaan .. ik snap je onzekerheid maar kop op je hebt er alleen jezelf maar mee. Je bent eindelijk zwanger, geniet!! en straks als die kleine er is is de onzekerheid niet weg hoor.... maak er een mooie tijd van meid! Knuf!

@Hekate: Iedereen is anders en waarom volgens het boekje leven?? Leef gewoon zoals dat voor jullie het beste werkt. Ik heb daar absoluut geen oordeel over! Wees gewoon jezelf..

@Mon : jij ook midden van het land en een dochtertje van bijna 2!! Ik ook ! Wat grappig.. ben nu wel benieuwd hoor...

@koetjekuuk: Respect BAM je onderschrift klopt!! Mamapower!!

Over mezelf: midden van het land 28, vriend 30, 3 jr getrouwd.. eigen bedrijfje, dochter van bijna 2, liefst BV en bevallen... ziekenhuis!! Over wat wel en niet eten en drinken... met uitzonderingen drink ik gewoon een klein wijntje. (vorige keer misschien in 9mnd totaal 5 glazen). Ik eet ook gewoon schaaldieren. Leef gezond, geen rauw vlees & vis, gestopt met roken. Nu verslaafd aan appelsap ;) .. Oohw mensen dit gaat opvallen ;) haha

17. cherryon

cherryon Actief lid

1 jul 2011
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Anna27 : De meeste mensen hoeven geen kloven te hebben en kunnen aanleggen leren met goede begeiding .. helaas gaat dat niet overal op hoor. Binnen het eerste uur aanleggen is wel belangrijk. Meiden waarbij het niet is gelukt... dit ligt niet aan jullie hoor. Zelfs al vraag je begeleiding van lactatiekundige... kan het nog 'mis gaan' . Voeden op verzoek... dat vond ik echt een crime.. mijn dochter wilde elk uur drinken , kleine beetjes en viel dan in slaap om een uur later weer te willen drinken. daarnaast 3 x per dag kolven om de productie te helpen.. pff nee dat was niet mijn ding. Ik voed volgens schema, dat doe ik ook met slaapjes!! ging perfect.. en kleine sliep ook na 3 wkn al door. Ik probeer aan te leren dat ze overdag in voedingsbehoefte moeten voorzien en s'nachts is rust / slapen.

Een kindje weet bij de geboorte niet wat dag en nacht is en als ouders kun je ze daar bij helpen.

Daarbij ieder kind werkt anders , we zullen zien hoe dat bij nr 2 gaat :)

18. mr1638

mr1638 Lid

2 jul 2011
    67
    0
    0
    NULL
    Hallo dames,

Ik kom mij afmelden.... het is hier niet goed gegaan helaas. :(
    Deze beeb besloot niet te blijven plakken. Ik wens jullie alle geluk en hoop dat er in maart maar veel leuke kleintjes geboren mogen worden!

Wij gaan er hier gewoon weer voor en proberen het opnieuw. Zijn vanaf mei 2010 bezig dus hoop dat het binnenkort weer een keer lukt en ik dan wel goed nieuws kan melden...

Allemaal heel veel succes en vooral plezier met jullie zwangerschap!

19. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Ik dacht 'eens even kijken of er al een topic is voor maart-mama's'... Haha, dat kan ik niet bijlezen hoor. Maar vind het wel leuk om vanaf nu met jullie mee te lezen en te schrijven.

Wij zijn na een jaar proberen doorverwezen naar de gyn. We hadden gisteren een afsrpaak bij de gyn voor de uitslagen. Ik dacht dat het deze maand niet gelukt was, omdat mijn temperatuur was gedaald (was de eerste keer tempen, dus weinig ervaring ermee). Maar het leek me toch handig om nog even een testje te doen voordat we die afspraak hadden. De afspraak kon ik mooi afbellen!!!

Ben ik gewoon al 5 weken zwanger, haha. En ik maar mopperen op mijn onregelmatige cyclus. Spannende tijd wel, spannender dan tijdens de zwangerschap van mijn dochter vind ik. Ik besef me nu (na een vmk) meer hoe kwetsbaar dit is. Krijg met 7 weken gelukkig een echo.

@BV Daar heb ik al helemaal zin in ;) Hoewel het opstarten echt moeizaam gin. Na twee weken hebben we een lactatiekundige ingeschakeld. Voor mij was het toen echt dat of stoppen. Gelukkig bracht dat verandering en ik heb uiteindelijk 10 maanden bv gegeven. Daar ga ik nu ook voor. Ik vind borstvoeding.com ook echt een aarader.

20. cherryon

cherryon Actief lid

1 jul 2011
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mr1638 : Neee!! Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel weer een positieve test in handen mag hebben

@max78 welkom en gefeliciteerd!!

Deel Deze Pagina