Maart 2012 Mama's!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Tara86, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Kwaaltjes. Hier ook de hele dag misselijk, was vergeten hoe dat was... Kauw de hele dag op kauwgompjes om het wat in bedwang te houden en af en toe echt snaaineigingen (of grote boterhammen bekleed met vanalles en nog wat :D).

@Bloedverlies. Is nu opgehouden. Verloskundige zei dat we nu nog niks op een echo kunnen zien (geen hartje) en, als ik het goed vond, we nog even wachten. Als het rustig blijft, hoef ik niet weer te bellen en anders kan ik volgende week voor een echo komen. Ben wel alweer wat gerustgesteld, maar heb nog wel regelmatig heel vervelende krampen.

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland

Super! Wat een heerlijk nieuws :)

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jongen/meisje, wij denken dat we weer een zoon krijgen ... we willen het weer weten en delen het met iedereen.

Namen, al voorzichtig aan het naamroepen ;)

Klachten, krampjes (irri), duizelig, misselijk (teken dat ik moet eten), van weinig trek naar megahonger, zin in zoete chemische snoepjes, bandenpijn, veel plassen en heeeeeel lief naar mn man :D

4. MissJuf

MissJuf Actief lid

6 nov 2010
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat wordt hier veel geschreven zeg! Ik kan het maar nauwelijks bijlezen.

@ Beesie Wat fijn dat je toch zwanger bent! Super voor je! Geniet ervan!

Wat betreft borstvoeding sluit ik me helemaal aan bij Anna27.
    Ik heb mijn dochtertje 16 maanden borstvoeding gegeven, waarvan 8 maanden fulltime. Wilde in ieder geval 6 maanden doen omdat ze dan aanraden, al helemaal als er een allergie in de familie zit. Daarna met fruit en groenten begonnen maar telkens als "toetje" borstvoeding. Op de 9maandenbeurs kreeg ik te horen dat kinderen met 1 jaar gewone melk mogen drinken en ik wilde absoluut niet over op de kunstvoeding. Dus heb toen besloten tot 1 jaar te voeden. Helaas kreeg ik een maand voordat ze een jaar werd een borstontsteking waardoor ik een maand door moest voeden en daarna heel rustig af moest bouwen.
    De voordelen van borstvoeding zijn er zoveel, voor mij was het het belangrijkste dat het het beste is voor een kind.
    Ik heb in het begin echt door moeten zetten, elke voeding was pijnlijk, maar je weet waarvoor je het doet. Uiteindelijk verhuisden we toen ze een paar maanden oud was en viel mijn voeding terug, maar Madame wilde geen kunstvoeding. Ik ben als een gek anijsprodukten, donker bier gaan eten en drinken om de voeding op te krikken en dat lukte!
    Ik hoor in mijn omgeving ook heel vaak, ja heb het geprobeerd maar het deed pijn..... Voor iedereen is het anders natuurlijk, maar net als Anna27 heb ik hier ook een sterke mening over. Ik heb het ook niet gemakkelijk gehad, maar het is me wel gelukt, als je wil doorzetten dan is er een weg.
    Bovendien wilde Madame geen borstvoeding uit een fles, ze weigerde de fles, dus ik zat echt aan haar vast om het zo te zeggen. Ze moest naar mij komen of ik naar haar toe om gevoed te worden.

Ik heb net als de vorige keer helemaal geen klachten, waardoor ik eigenlijk niet geloof dat ik zwanger ben, net zo onwerkelijk als de vorige keer. Maar de 2 Clearblue testen liegen niet denk ik zo.... Helaas pas 10 augustus afspraak, duurt nog zo lang voordat er voor mijn gevoel echt iets bevestigd kan worden.....
    Vorige zwangerschap was ik wel moe, nu ook wel maar niet zoals toen. Misschien komt dat nog....

5. beccy

beccy Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.191
    0
    36
    verloskundige/operatieverpleegkundige
    zeeland
    Dag allemaal,
    Mag ik me ook aanmelden hier...Vandaag bloed geprikt en was posi... HCG was 35!! Nog wel erg pril maar toch positief..!!
    Ben helemaal blij..
    (waarom bloedafname..bij ons op het werk moet je per direct stoppen met werken ivm rontgen straling en anesthesie gassen..dus nam collega in vertrouwen dat ik 1 dag overtijd was en dat dat anders nooit zo is en hop ze zegt we doen een bloedafname dan heb je gelijk zekerheid...)

Hoop dat we hier veel leuke dingen mogen meemaken..

6. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Welkom Beccy! Gefeliciteerd! Lang geprobeerd zwanger te worden?
    Wat handig dat dat zo even snel kan. Hoef je niet lang in onzekerheid te zitten en nu vervangend werk? Ik ben tolk en moest afgelopen maand tolken bij een ct-scan en ben toen voor de zekerheid maar achter het raam gaan staan (dan heb ik toch geen enkele straling gehad of wel??)
    Hier even een klein drama. Mijn vriend en ik lagen op bed horen we in ene getijlp. Ja hoor, lag er een spreeuw in ons kantoortje met allemaal veren eromheen en wat bloed op het tapijt..... Maar mijn vriend heeft hem een beetje opgekalefaterd en net weer vrij gelaten in de bosjes en hij hupte gelukkige weer! Klote katten ook!
    Even wat anders? Lig steeds met een warme laptop op mijn buik, dat is zeker niet goed??
    Morgen lekker samen met een vriendin een verwendag. Eerst een high tea en daarna een massage :D Leuke eerste vakantiedag!

7. Josagi

Josagi Lid

13 jul 2011
    77
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo dames!
    Ik meld me ook graag aan! Ik ben 1 maart uitgerekend en we hebben van de week 2 kloppende hartjes gezien. Wij zijn dus net als jullie helemaal in de wolken! Wij zijn zwanger geworden via de laatste IVF poging, dus het was extra spannend.
    Helaas hebben wij ook 2 keer een missed abortion gehad, maar we hebben nu weer alle hoop!

Ik wens iedereen een goede en voorspoedige zwangerschap en hoop dat we de komende maanden van elkaar's verhalen kunnen 'genieten' en elkaar kunnen steunen.

8. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Welkom becci en josagi!! Geniet van jullie zwangerschap.

9. natas76

natas76 Lid

21 jun 2011
    94
    0
    0
    Almere
    Goedenmorgen dames!! Weer een hoop om bij te lezen zeg.....

@Tara. Gefeliciteerd met je B-day......... Geniet lekker van je dag! Jammer van het weer. :(

@Lola83, beccy, josagi. Van harte gefeliciteerd en welkom!!!

@HannaMom. Wat fijn dat het bloeden alweer gestopt is. Blijf voor je duimen!!

@Foxy74. Leuke avond gehad???

@Naatje. Heel veel sterkte en beterschap met het overgeven!!

@lautjuh85. Wat doe jij met een pendel????? Veel plezier met MvM.

@Minnie1979. Dat zs fitness vind ik wel een goed idee!! Al ben ik meer van de yoga!! Ga eens kijken of ze dat hebben. Bedankt voor het idee!! Is wel lekker zo thuis.

Verder nog steeds niet veel kwaaltjes!! Als ik al die misselijk berichtjes lees ben ik er wel blij mee..........
    Ik ga me douchen en naar mijn werk. Fijne dag allemaal!!

10. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Beccy: gefeliciteerd met je prille zwangerschap meid, en welkom hier!

@ Josagi: Gefeliciteerd! En nog wel 2 ook, wat zullen jullie in de wolken zijn! Welkom hier!

Ik ging dus gisteren eens heel verstandig vroeg naar bed omdat ik zo moe was.....maar door die kletterende regen tegen het raam en 2 toiletbezoekjes sliep ik pas echt rond 23:00 ;)

Wat een stom weer vandaag zeg :(

11. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Josagi en becky welkom! En een 2ling, wat bijzonder. Heb vannacht gedroomd dat wij morgen bij de echo ook 2 hartjes zagen haha. Zal vast niet zo zijn maar wel grappig.

Vandaag en morgen lekker vrij, maar goed ook want weer misselijk de dag begonnen hier. Lig nog in bed met de laptop nu.

12. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    welkom nieuwe meiden!
    en gefeliciteerd :D

@beesie wauw meid! toch zwanger,ik duim dat het goed blijft gaan :D

13. Jacomijn

Jacomijn Lid

1 jul 2010
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom nieuwe meiden!

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd en welkom nieuwe meiden!

Borstvoeding, tja ... voor mij was het ook hard werken in het begin en heel erg veel pijn gehad. Ik snap eigenlijk best dat er vrouwen zijn die daar geen zin in hebben hoor. Gelukkig is de kunstvoeding van heel goede kwaliteit hier in Nl ;). Maar met kinderen die overdag te veel afgeleid waren van al het moois dat de wereld te bieden had en daardoor snachts inhaalde, vond ik bv eigenlijk ook een uitkomst: shirt opzij, aanleggen en klaar :D. Lekker makkelijk ;)

Kamertje, in het begin gaat de kleine bij ons op de kamer. Waarschijnlijk gaan M en T samen naar de zolder. M heeft het nu al over de paars met roze kamer die ze gaat krijgen, met prinsessenbed (gelukkig is een gewoon bed met roze klamboe ws al een prinsessenbed :D). De baby gaat dan op T's kamer en M's kamer wordt de studeerkamer. Zo iets ... :)

Tweeling, wow! En dan ook de laatste IVF. Dit worden twee blijvertjes hoor :).

Slapen, ik slaap heerlijk, zolang de kinderen dat ook doen ... :), nog even van genieten want ik ga maar weer uit van 1 jaar lang dramanachten :(

Onzekerheid, van mij mag iedereen zn angsten hier posten hoor, ook als het meerdere malen per dag is. Daarvoor is het forum toch? Overigens ook om daar vervolgens weer ongezouten je mening over te geven :D ...

Ga even mee dansen met M en T op Roosbeef (ze staan allebei met een tube vaseline cetomacrogol als microfoon) :D

15. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    O, dames ik voel me echt zó beroerd!
    Dit ken ik helemaal niet van de vorige twee zwangerschappen....

Ik heb enorme last van mijn darmen, waardoor ik volgens mij ook behoorlijk misselijk ben (ik hoop tenminste dat het van mijn darmen komt, en dat die snel aan de hcg gewend raken!).
    Ik ben vanochtend alweer 3 keer naar het toilet geweest, en heb de hele dag darmkrampen. Vannacht om 0.00 uur nog opgestaan om een appel te schillen, en toen ook maar een pak crackers mee naar boven genomen. Vanochtend in bed een halve cracker gegeten, meer kreeg ik niet weg.
    Ik heb (gelukkig) nog niet hoeven overgeven, maar ik voel me dus de hele dag zo, met max. in totaal een uurtje dat ik me beter voel. Dit is pas de derde dag, maar ik ben het nu al zat, haha!
    Ik wil straks even gaan kijken voor gembercapsules bij het kruidvat, daar lees ik wel goede verhalen over.
    Ik heb nu al seabands, en die heb ik op het moment 24/7 om. Daarstraks om te douchen even 5 minuten af, en ik ging meteen bijna over mijn nek! Ze werken dus wel, maar niet genoeg....

16. MissJuf

MissJuf Actief lid

6 nov 2010
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal!

Welkom aan de nieuwe meiden en gefeliciteerd.

Weten jullie of het HCG in Nederland altijd gecheckt wordt? Of is dat alleen bij bepaalde beroepen?
    Mijn vorige zwangerschap heb ik niet in Nederland gehad dus ik weet niet of het normaal is hier.

17. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Anna ik heb precies hetzelfde. Heb nu ook seabands om maar kan nog niet echt zeggen dat het werkt.

18. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Sasjuh: bij mij lijken ze ook niet te werken, maar als ik ze af doe merk ik dat ze dat wel degelijk doen....
    Ik heb nog even op de gember gegoogled, en het klinkt als dé oplossing. Nu nog even zien dat ik mezelf straks naar het kruidvat gesleept krijg....

19. MissJuf

MissJuf Actief lid

6 nov 2010
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Anna27 en Sasjuh
    Vervelend dat jullie zo ziek zijn, ik kan er niet over mee praten.
    Ik hoor wel eens dat je moet zorgen dat je maag vol blijft, dat wil ook wel helpen.
    Wat zijn seabands?

20. anne85

anne85 Niet meer actief

Hey vervelend dat jullie je zo beroerd voelen :(
    HIer ook niet helemaal fit, een blaasontsteking.. straks ab kuurtje hopelijk kan het geen kwaad:S

Deel Deze Pagina