Maart 2012 Mama's!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Tara86, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hebben jullie ook het gevoel constant honger te hebben en daardoor misselijk te worden? Ik probeer echt vaak wat te eten maar het lijkt wel alsof het razendsnel verwerkt wordt en mn maag heel snel alweer leeg aanvoelt, heel vervelend.

En owwww ik heb zooooo'n zin in morgen :D

2. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Sasjuh: ik herken dat zeker! Ik heb de hele dag een knorrende maag... Ik weet gewoon niet hoe ik het aangesleept moet krijgen, en het helpt daarbij ook niet dat ik in eerste instantie nergens echt trek in heb...

Mijn soep (met 1 boterham erbij) heeft een half uurtje zijn werk gedaan, nu begin ik alweer misselijk te worden....

3. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Anna ja precies, ik hoor mn maag de hele dag knorren terwijl ik dan absoluut geen zin heb in eten, staat gewoon tegen. Ik dwing mezelf dan wel te eten maar na een half uur begint het zo weer opnieuw.
    Net 2 broodjes knakworst op, vulde even maar kan nu alweer wat uit gaan zoeken om te eten!

4. natas76

natas76 Lid

21 jun 2011
    94
    0
    0
    Almere
    @Jolin, Minnie85, ano86

@Minnie1979. Ik heb vanmiddag een dvd van bol.com gekocht!! Kijken of dat wat is.

@Anne85. Sterkte met je buikpijn!!

@Missjuf. Ja de leeftijden er bij zetten is wel leuk!! En om te voorkomen dat hij al te lang word haal je toch de data er tussen uit dat er niemand staat. En mocht er wel iemand voor komen moet diegene zelf even de datum toevoegen.

Wat grappig zeg dat testje van de geslachtsbepaling!!!!! Hhhhhmmmm wekt wel erg de nieuwsgierigheid!! Wij willen het sowieso graag weten dus misschien wel grappig om te doen. Maar vraag me tegelijkertijd ook af HOE DAN?????
    Ik ga zo lekker bij een vriendin eten dus er word lekker voor me gekookt!! Heerlijk.......
    Heb ook de hele dag door honger!! Eet veel fruit en crackers...... Nog steeds niet misselijk!!!
    Fijne avond dames!!!

5. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    hoi!

vandaag dus bloed laten prikken. hcg was 2811,komt overeen met de termijn die ik denk dat ik ben.
    progesteron en dat andere hormoontje was ook mooi hoog.
    Een betere start dus dan vorige keer,heb er dus wel veel vertrouwen in.
    Vrijdag nog een mooie echo en dan ben ik tevreden :D

zijn trouwens voor een nieuwe auto gaan kijken...wordt waarschijnlijk de citroen berlingo.

6. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej Josagi,

Ja, wij hebben zelfs ICSI gehad want IVF ging niet. Ik heb PCO en mijn man is verminderd vruchtbaar. Dus een hele weg bewandeld al bij al. De allereerste poging 6 jaar geleden geen verse tp gehad door overstimulatie, wel 4 cryo's, maar is niks geworden. Tweede poging 7 goede emmy's, 1 verse teruggeplaatst en daar kwam na 9 maanden onze kerngezonde dochter. De overige 6 cryo's hebben we het afgelopen half jaar laten ontdooien en terug plaatsen (2 pogingen), maar dat is niks geworden. 2 waren al niet eens goed ontdooid. Dus de cryo's hebben het bij ons niet goed gedaan. Dit is de eerste nieuwe poging en dus gelijk weer raak, dus dat is mooi. Dit keer hebben we 1 cryo over gehouden en die zit veilig in de vriezer. Maar als dit goed blijft gaan, gaat die cryo niet meer gebruikt worden want dan is ons gezin compleet (stiefzoon van 18, dochter van 4,5 en nu dus de tweede van ons samen op komst). Geweldig toch. We willen wel een gesprek over embryo donatie met onze arts als het zover komt uiteraard. Want eerst maar eens zien of dit allemaal goed gaat. Vervelend dat je 2 keer een missed abortion hebt gehad. Moet zeggen dat dat ook wel eens door mijn hoofd spookt, zeker omdat je er zoveel voor moet doen. Ik wil die ellende eigenlijk niet meer. Maar we gaan er maar vanuit dat het allemaal goed gaat nu.
    Hebben jullie goede ervaringen met het IVF-team? Wij wel, zijn echt heel erg tevreden, echt een top team bij ons in Tilburg. Volgende week eerste echo bij onze eigen IVF-arts, dat is fijn want ze kent de hele geschiedenis. Veel plezier en succes morgen tijdens de echo!!! En nee, wij wilden geen 2 terugplaatsingen en ze raden het ook af bij ons in het zkh.

Nou meis, fijne zwangerschap!!!
    Liefs, Leske

7. EmvSenR

EmvSenR Niet meer actief

@ Beesie, wat een goed nieuws!

@ Sjorsjette, balen van het bloedverlies hopelijk blijft het goed gaan!

@Mr1638, sterkte en hoop dat het snel raak is voor jullie!

@ Tara, gefeliciteerd met je verjaardag!

@ Nieuwe meiden welkom en gefeliciteerd!

@ Josagi, wat leuk een tweeling!

@ Minnie, vervelend dat het bloedverlies weer terug is. Hoop dat het snel weg is en wegblijft.

@ Foxy wat een mooie echo!

@ Anna ook al zo misselijk, werken de gemberpillen?

@ Pomeloesje, wat leuk een nieuwe auto! Hier moeten we ook kijken voor een andere auto waar ik toch wel van baal. Zijn nu bijna klaar met onze auto die we helemaal aan het maken zijn hoe wij het willen.

@ Anne, sterkte met je buikpijn!

Namen: Hier weten we voor zowel een jongen als meisje al een naam, waren we vrij snel uit eigenlijk.

Test: Hoor toch dat die test bij veel mensen niet klopt en bijna iedereen krijgt een meid volgens de test. Als je graag een meisje wil kan je die test natuurlijk wel doen :p.

Eten: Hier peentjes en visticks

Kamertje: Hier voorlopig bij ons op de kamer. We hebben de Celine wieg gekocht en na een tijdje zien we het wel.

Geslacht: Ik twijfel of ik het wel wil weten, mijn vriend in ieder geval wel en die kan toch niet zijn mond houden. Dus ik zal het toch wel weten :p.

Voor de meiden die straks 2 kinderen dicht op elkaar hebben zitten. Hebben jullie al enig idee welke duowagen jullie gaan kopen? Of een andere oplossing?

O ja, heb de vk gebeld en heb 28 juli met precies 9 weken een afspraak en echo.

Voor de rest van de meiden sorry maar heb de rest niet onthouden wat er precies door wie is geschreven :)

8. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog even over die test. Op de NL site waar je ze kunt bestellen staat het volgende:

Hoe het werkt:
    Een reactie treedt in werking zodra het chemisch bestanddeel oplost en mengt met moleculen in de urine die afkomstig zijn van biochemische activiteit in de lichaamscellen. Hierdoor worden de kleuren geactiveerd die overeenkomen met het specifieke geslacht.

Bij de producent op de site staat (in het Engels) exact dezelfde tekst. Lekker vaag. Welke moleculen bedoelen ze dan? En hoe kunnen die dan van jouw kind in je urine komen bij 6 weken als er nog geen placenta is? Vragen, vragen... Ik geloof er niet echt in.
    Als het zou werken, zou je toch verwachten dat de producent beter uit zou leggen hoe het dan werkt.

Ik las ergens wel dat het middels bloedtesten mogelijk is. Dat zou je ook zelf kunnen doen, maar aangezien dat naar een lab in de VS gestuurd wordt zal het wel een prijzige aangelegenheid zijn.

9. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi, ik wacht nog wel 13 weken hoor. ;) Of misschien langer want bij onze meid konden we het met 20 weken niet zien, steeds haar beentjes ervoor. Maar toen was ik er zelf heel erg van overtuigd (en het klopte) en nu weet ik het echt niet... Ben benieuwd!

10. EmvSenR

EmvSenR Niet meer actief

Volgens mij werkt het door middel van je zuurgraad maar, dit is te beinvloeden door eten vandaar dat de test ook vaak niet klopt.

Er is ook zo´n soort test met rode kool, moet je maar eens op youtube kijken. Scheelt in ieder geval geld ;)

11. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Hallo meiden!
    Wat is er vandaag weer gezellig gekletst!!

@ Foxy : Wat super fijn voor je dat je een mooi kloppend hartje hebt gezien!
    Ik mag volgende week maandag en vind het zo ontzettend spannend!
    @ Ziektekostenverzekering: VGZ Gezinpakket: je hoeft dan helemaal niks bij te betalen aan kraamzorg en je krijgt extra uren.. En als je je kraampakket besteld krijg je ook een cadeau erbij in de doos ( vorige keer was het een tummytub)
    @ Weten ja of nee: Bij ons zoontje hoefde we er niet over na te denken WE WILDE HET WETEN!
    Maar nu wil ik het nieyt weten hahah. Ik weet nu hoe het is om het te weten en het lijkt me ook zo prachtig om het me te maken dat je het pas bij de geboorte ziet...
    Dus dan hebben we het allebei een keer meegemaakt..Hihi..

@ Sjorsjette: Wat balen meid! Hoop voor je dat het goed blijft gaan!!

Verder voel ik me eigenlijk prima vandaag een beetje misselijk geweest en wat steekjes in mn buik maar verder niks te klagen..

Nou meiden ik wens jullie weer een hele fijne avond!

12. berenbotje

berenbotje Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.308
    0
    0
    Brabant
    @ test, ik weet het niet. Ik heb liever zekerheid d.m.v. een echo, zo'n test geeft toch niet echt zekerheid...misschien voor de gein proberen, of deze met de echo klopt. Dan weten we ook of deze test werkt ;).

@ misselijk, nog geen last van. Als deze zwangerschap lijkt op de vorige twee, dan heb ik het nog zo'n 1,5 week rustig en dan barst de misselijkheid los. Dus we zullen zien.

@ onzeker. Ineens is hier de onzekerheid toegeslagen. Zomaar, heel vreemd. Gelukkig hoef ik maar tot dinsdag te wachten op een echo, dan weet ik meer.

13. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Zo heb lekker in bad gelegen, pfff voel me nu toch wel wat vermoeider als eerst. Hcg gaat nu toch zijn werk doen.

@Josagi, hebben ze bij die echopraktijk betere apparatuur als in het zh?

@Natas76, welke dvd heb je gekocht als ik vragen mag?

@Leske, in welk zh ben je onder behandeling? tsz of Elisabeth?
    Ik woon namelijk in de buurt van Tilburg, ik ga als het goed is weer in het tsz bevallen, de vorige keer wilde ik in de meiboom bevallen maar werd toen alsnog overgebracht naar het tsz ivm verminderde weeenactiviteit. Dit keer ga ik gelijk naar het tsz ivm pijnstilling.

14. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    De gemberpil leek even te werken, maar ik ben dus al vrij snel daarna weer misselijk geworden. Net 2 koppen soep en 2 boterhammen op (verdeeld over 2 uur), en nu gaat het wel. Ik heb ook bedacht dat ik meer moet gaan drinken, want dat doe ik veel te weinig... (ik ben vandaag al letterlijk 20 keer gaan plassen, dus dat zal dan nog wel erger worden...)

Ik wil zeker wel weten of het een jongen of meisje is, maar heb genoeg geduld om op een echo te wachten. Ik heb zo'n sterk voorgevoel dat het een meisje is, dat ik anders ook bang zou zijn dat ik bij de geboorte 'teleurgesteld' ben als het een jongen blijkt te zijn (had mijn moeder bij mij ook, erg he?) Ook vind ik het wel erg handig met het kamertje en kleertjes.

Ik zit nu te wachten tot de vaatwasser klaar is, en dan ga ik lekker mijn bed in! (en daar even babyboom kijken)

15. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Mvm is net geweest en had een knaltest. :) Toch weer enigzins gerustgesteld haha. Had tot nu toe nog maar 1 test gedaan. Knap van mezelf haha. Dus nu kan het plassen beginnen. Maar ik wil er graag iemand mee helpen.

16. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Hallo meiden,

Ik kom me aansluiten :) Vandaag, na 19 dagen en 3 negatieve testen voorgaande weken, eindelijk positief getest. Het is nog een beetje eng om het echt te geloven, dus ik denk morgen nog een test voor de zekerheid ;) Maar, af en toe komt er al een kleine glimlach op m'n gezicht. Ik heb al een prachtige dochter van 19,5 maand. Ik vind een 2e nu vooral spannend. Ook omdat ik ergens in mijn hoofd had dat als je laat positief test je meer kans hebt dat het misgaat. Ik heb daarop zitten googlen, maar kon niks vinden dus misschien verbeeld ik het me :).

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook hier met andere mama's geschreven, heeft me veel goeds gebracht! We kletsen nu nog steeds met een klein groepje, via Hyves. Hopelijk geldt dat voor dit clubje ook.

Liefs!

Oja, voor de lijst, 2 maart uitgerekend zoals het er nu uitziet..

Ik ga nu es lezen wat jullie allemaal al geschreven hebben ;) (niet alles hoor, tis al zoveel! :$)

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Volgens mij zijn onze (nu nog) jongste even oud, hier geen duowagen hoor. Ik heb een beco babycarrier en daar zal ik T wellicht wat meer in dragen, verder zal hij zelf ook gewoon wat vaker moeten lopen. En we hebben een plankje.

M en T schelen bijna precies evenveel en heb misschien 2x een duowagen een beetje gemist :D (maar die situaties compenseren misschien weer de drama's die kunnen ontstaan als je kind niet in de wagen wil ;))

18. Tara86

Tara86 Actief lid

7 jun 2011
    372
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Thanks voor de meiden die me feliciteren! :D Lief!

We hebben heeeerlijk gegeten, tapas.

Happymom: Wij denken precies hetzelfde over het weten van het geslacht. Eerste wisten we, dat was geweldig! Maar nu lijkt het ons ook geweldig om het niet te weten.

19. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Kan je de blije doos maar 1x aanvragen ofzo? Wil hem weer aanvragen omdat ik zwanger ben van de 2e.

20. Josagi

Josagi Lid

13 jul 2011
    77
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Josagi, hebben ze bij die echopraktijk betere apparatuur als in het zh?

Durf ik niet te zeggen... maar als je niet via het ziekenhuis 'loopt', maar via de vk, dan heb je ook daar de echo's, dus het is iig goede apparatuur. En het is een hele fijne, en eerlijke vrouw. Echt een aanrader, ook als je een 3D echo wilt!

Deel Deze Pagina