Hier sinds vrijdag alleen nog bruinverlies, vanmorgen een klein beetje nog bij het afvegen en net zelfs niks meer, nu maar hopen dat het nu wel wegblijft, vorige week was het ook gestopt maar na 2 dagen was het er weer, ik kan pas juigen als de echo goed is (27 juli). De vk kon op het moment niks voor me doen, ze zei zolang ik geen stolsels verlies dan kan het nog geen kwaad, en met die stolsels bedoelde ze dat je het niet uit elkaar kan trekken. Heb wel wat bloedpropjes verloren maar die kon ik zo verpulveren ( tja beetje vies praatje maar ja). 1e echo blijft toch spannend bloed of niet, er zijn meiden die verliezen geen bloed en krijgen ook te horen dat het hartje niet klopt dus. Het blijft hoe dan ook spannend.
Wij gaan ook geen nieuwe wagen kopen. We hebben een maxi cosi mura en ben ik heel tevreden over. Ik zag al dat het mogelijk is om zo'n meerijdplankje eraan te maken. Mijn dochter is dan 2 jaar en 4 maanden. Dan snapt ze dat hopelijk toch wel.. Verder ben ik echt enorm misselijk de hele dag door. Ben al bijna 4 kilo afgevallen en heb echt nergens trek in. Ook kan ik wel de hele dag slapen maar als ik dan lig krijg ik weer het zuur. Mijn hoofd en rug zitten ook onder de enorme pukkels. Het huis is echt aan het verslonsen en mijn man begon al te mopperen. Ja, net of ik daar wat aan kan doen. En aan intiem zijn heb ik helemaal geen behoefte. Ik herken dat echt helemaal niet van de zwangerschap van mijn dochter. En voel me bij vlagen ook wel een schuldig naar mijn dochtertje toe. Ik ben nu niet echt de gezelligste moeder. Ik hou maar voor me dat het straks na 12 weken allemaal weer beter wordt. Sorry voor mijn klaagzang! Zal nu nog een tukkie gaan doen op de bank. Liefs Bloempjuh
Heej meiden, Hier eigenlijk weinig nieuws aan de horizon. Nog steeds redelijk misselijk, maar hoef niet te braken gelukkig. Steeds kleine beetjes eten helpt wel iets gelukkig. Deze zwangerschap lijkt heel erg op de vorige, alleen ben ik nu veel meer moe. Onze kinderwagen houden we gewoon, is een X-Adventure en is prima. Vind het zonde van het geld om weer een dure aan te schaffen. We gaan wel kijken of we het buggy gedeelte opnieuw kunnen laten bekleden want die heeft best wat geleden. En nu aftellen naar de eerste echo aanstaande dinsdag, begin nu wel wat de kriebels te krijgen hoor. Fijne zondag voor iedereen! Liefs, Leske
@Bloempjuh, hier ook veel pukkels op mijn rug en mn hoofd jeukt, en idd intiem zijn hoeft voor mij ook ff niet, komt wel weer. Meestal bloeit dat wel weer op in het 2e trimester haha.
Heb net een digitale CB gedaan, toch heerlijk om daar "zwanger" te zien staan. De kv2v5 test van vanmorgen was iets lichter en dan laat de schrik me toch om het hart. Zo begon de MK de vorige keer.
Ow Laurie, Ik hoop echt voor je dat het nu niet mis gaat!! Was hij veel lichter dan?? Of een beetje want kan ook per testje verschilend zijn he!
Hier helemaal geen kwaaltjes meer.. niet moe, niet misselijk enz. Van de week was ik het misselijk zijn helemaal zat maar nu ben ik weer doodsbang dat er iets niet goed is. Vreselijk die onzekere weken!
hallo allemaal gefeliciteerd ik ben uitgerekend op 4 maart aankomende dinsdag heb ik een eerste echo om de zekere termijn te bepalen en om te kijken of alles goed is omdat ik wat bloed heb verloren maar wel nog alle verschijnselen heb en al nu mijn broek niet dicht kan krijgen dus kunnen zelfs al wat verder zijn best spannend allemaal
hallo allemaal, ik dacht, ik voeg me ook maar toe aan het maart clubje meiden van harte gefliciteerd! zelf heb ik vrijdag al een vroege echo gehad ivm eerdere miskramen, maar tot onze verbazing hebben we al een kloppend hartje gezien!!! Het is nog heel inimienie maar weer grandioos om te zien! wel zat er nog veel vocht/bloed om de de vruchtzak heen. dus er bestaat een kans dat ik wel nog ga bloeden, maar als het goed is zal dat zonder gevolgen zijn. we wachten gewoon af en mijn verloskundige wil mee elke week op controle houden hiervoor met echo's zodat we gerust bijven
@Bloempjuh: je hele bericht, inclusief mopperende man, is erg herkenbaar.... Probeer wel echt te blijven eten, uiteindelijk zul je merken dat je je veel beter voelt als je veel eet op een dag (als je eenmaal écht honger hebt, is er geen redden meer aan...)
Wat wordt er veel geschreven zeg... alleen maar leuk!! Hier paste ik vanmorgen mijn broek niet meer.. pff, als dat nu al begint!! En aangezien ik mijn zwangerschapskleren heb uitgeleend... zul je net zien. Ik had ook niet verwacht dat het de eerste ronde raak zou zijn en dan ook nog met net vier weken geen broek meer aan te kunnen. En net wat Anna zegt.. blijven eten, hoe ziek je je ook voelt... want als je niet eet voel je je alleen maar zieker. Ook al is het een droge cracker. Ik hoef trouwens nu al geen vlees meer te hebben bah... Denk trouwens dat m'n moeder het nu al door heeft... ze zou vandaag naar de sauna, alleen.. dus normaal gesproken had ik nu meteen al gezegd dat ik wel mee wil... nu heb ik maar een smoes verzonnen dat we even bij iemand langs zouden gaan.. Maar nu totaal geen vermoeidheid, dus gisteravond zat ik tegen twaalven nog met haar op msn, en daarmee stuur ik haar toch (hoop ik) nog even het bos in. Met de eerste zwangerschap ben ik door de pil heen zwanger geraakt, doordat ik niet wist hoever te zijn, had ik met 6 weken en 3 dagen de eerste echo... daarna pas weer met 17 weken (was ook nog een extra echo, anders was het officieel 20 weken geweest). Dus zou nu wel fijn vinden om nu rond de 10 weken de echo te hebben, ja nog wel even geduld hebben dus... maar met 6 weken zie je nog niet zoveel en met 20 weken past de kleine niet meer op het beeld. Lijkt me juist zo mooi te zien als je zo'n klein hummeltje ziet en de kleine armpjes en beentjes ziet. Dus nu nog helemaal geen haast om de verloskundige te bellen... wanneer hebben jullie gebeld? Denk dat ik met een week of 6-7 ga bellen. Iemand gaf nog een tip dat prenatal opruiming had, dus gelijk maar een broek besteld... was helaas niet eens zoveel meer te krijgen en daarbij vond ik het een onoverzichtelijke site... en bij de hema een joggingpak voor de avond. En tot zolang maar de knoop los. Wat dat betreft tot nu toe een heel andere zwangerschap dan de eerste, toen echt al goed ziek. Maar wel geuren.. pff.. ik ruik nu van ver af dat de kleine man een poepbroek heeft en heb er nu ook wel wat moeite mee om de broek te verschonen haha...
@debende: wat heerlijk dat je al een kloppend hartje hebt gezien en regelmatig echo's zult krijgen. Ik hoop dat ik deze keer ook niet te lang op de 1e echo zal moeten wachten.
@debende Fijn dat je een echo hebt gehad en een kloppend hartje hebt gezien. @minnie Ik heb me vandaag erg rustig gehouden, ben net even gaan slapen en het bloedverlies blijft minimaal. Nog niet bruin geworden helaas. Hoe lang heb je vorige week bloedverlies gehad? Gek dat je geen echo krijgt voor 27 juli. Ik heb wel stolsels gehad, het leek gewoon op ik ongesteld was, maar ik kon ze steeds uit elkaar trekken, niet altijd geprobeerd hoor maar dat zie je dan. Haha vieze verhaal gaat verder..... Ik heb donderdag weer een echo, ga er eigenlijk een beetje vanuit dat het vruchtje er niet meer is of nooit geweest is om mezelf voor te bereiden op het ergste.
@ alle nieuwe meiden gefeliciteerd en welkom! @ Josagi wat leuk een drieling, zal wel pittig worden maar wel erg leuk! Kamer: hier stond een derde voorloppig niet op de planning en we hebben namelijk ook geen kamer meer over. Het was de bedoeling dat de oudste 2 op 1 kamer zouden gaan. Stapelbed gekocht voor ze maar die 2 kunnen echt niet samen op 1 kamer. Dus denk dat de jongste 2 samen gaan. Eerst zal de baby op onze kamer slapen, hebben de wieg Celine gekocht. KInderwagen: we hebben alle babyspullen weggedaan toen R. 1 jaar werd dus ook de kinderwagen dus er zal wel iets moeten komen. Denk dat we de easywalker duo gaan nemen en dan nog een andere kinderwagen erbij. Kwaaltjes: nog steeds erg misselijk en moe maar, mag nu niet meer me medicijnen voor me bloedarmoede innemen dus denk dat het daar ook wel doorkomt. Ben ook steeds heel erg duizelig. Heb net ook nog even bij de prenatal gekeken voor de broeken maar zoals verwacht weer geen broeken in mijn maat. Heb soms het idee dat zwangerschapsbroeken gewoon niet in mijn maat er zijn.
Hey meiden, Ik ben echt alweer een paar daagjes niet geweest. Voelde me ook even echt helemaal niet lekker en een beetje down. Maar we hebben vrijdag wel een goede echo gehad. Het hartje klopt We hadden alleen een rare gyn ben er erg onzeker door geworden. Hoe gaat het met jullie?
@EmvSenR Welke maat heb je dan? Bij wehkamp.nl - hét online warenhuis van Nederland hebben ze sowieso tot en met maat 48.
Mupkuh: gefeliciteerd met je goede echo! Vervelend dat het met je gyn niet zo lekker liep. Waardoor ben je er erg onzeker van geworden?
Prenatal had ook niet zoveel meer... had ook een mooie witte broek, had m in het winkelwagentje gelegd en vervolgens met betalen was ie weg... bleek ik uitverkocht te wezen.. mooi balen dus. Ben benieuwd hoe het komt met m'n bh's... vorige zwangerschap ben ik van een 75D naar een 65H gegaan, en heb nu nog steeds 65GG. Ga er wel vanuit dat ik nog wel in een grotere maat uit ga komen.. wat weer grote problemen gaat geven als ik borstvoeding ga geven. Had toen 70I, de grootste maat die ik ken... omvang was eigenlijk te groot, maar er was niet smaller en de cup was te klein, maar ja, was niet groter. Dus het probleem zal alleen maar groter worden met deze zwangerschap... iemand nog ideeën? Mupkuh, wat was er zo raar aan en waardoor ben je nu onzeker geworden? EmvSenR, hoop dat je gauw leuke kleding vindt... vind t ook wel moeilijk, maar hoop dat die van de Prenatal past. MissJuf, spannend hoor..