Hallo Dames, ik kan het bijna niet bijhouden hier... maar even een vraag, hebben jullie ook last van een soort ongesteldheidsbuikpijn (krampjes)? ik heb dat namelijk al 6 weken, bijna dagelijks een paar momenten. niet heel ernstig maar voel het wel duidelijk, net alsof je ongesteld moet worden.
@ Laura, dat zal inderdaad wel lastig worden dan. Vaak zijn er niet zulke grote bh's te vinden. @ Missy, ik herken het wel maar dan alleen als ik veel doe op een dag. Kunnen ook je banden zijn die aan het oprekken zijn.
Ik herken het ook hoor.. Ik heb dat normaal niet zo erg als ik ongesteld moet worden vandaar dat ik ook door dit gevoel "wist" dat ik zwanger was.. Herkende het echt van mn vorige zwangerschap..
Hallo dames ben ik ook weer ff. Laura zo hee jij hebt ook een flinke bh maat. Ik heb 85EF (ene keer zijn ze iets groter als de andere keer) Waar haal jij normaal je zwangerschaps beha's? Bij de dichtsbijzijnde prenatal, hunkemoller en livera kon ik niet slagen ging maar tot E, aangezien ik nu mijn beha maat E al niet meer pas wilde ik eigenlijk zwangerschapsbeha's kopen. Wat betreft kwaaltjes ben ik behoorlijk moe. Vanochtend tijdens het honden uitlaten ging ik in ene zowat over mijn nek, lekker hoor sta je dan op het grasveld te kokhalzen terwijl manlief schaapachtig met 2 handen staat te wachten. Gelukkig kon ik alles binnenhouden en trok het later weg, hoop niet dat het een voorbode is... Zijn er hier toevallig meer meiden met een groentetuin? Een aantal vriendinnen melde bij mij dat ik er nu niet meer in mag werken, maar waarom daar hadden ze geen antwoord op? Wie o Wie kan de mythe ontkrachten of bevestigen?
Dat je niet meer in de (groente)tuin mag werken, komt doordat er katten kunnen lopen. Uitwerpselen van katten kunnen toxoplasmose bevatten, en dat is schadelijk voor je kindje. (Daarom mag je ook de kattenbak niet verschonen als je katten hebt). Als je in de tuin wilt werken, trek dan rubberen handschoenen aan. Ik heb niet alleen meer menstruatiepijn, ik heb wel het gevoel dat het echt bandenpijn is (trekkerig en stekerig aan de zijkanten). Ik heb dat bij de zwangerschap van mijn zoontje volgens mij niet zo heftig gehad, maar dat schijnt normaal te zijn bij een volgende zwangerschap. Wat ik me vanochtend ook herinnerde van de eerste keer (en waar je dus tzt ook niet van moet schrikken): kramp in mijn bil, doorstralend naar de achterkant van het bovenbeen. Ik zakte dan echt af en toe ineens door mijn been. Ben benieuwd of ik dat nu weer krijg. En nog een hele nare voor 's nachts: kuitkrampen!! Iedere nacht, en vaak meerdere keren per nacht. Na de bevalling door de spanning voor het laatst gehad (vk was aan het hechten, terwijl de kraamverzorgster op mijn commando tegen mijn voet stond te duwen om de kramp eruit te krijgen, haha!)
Het nu niet in de tuin werken is ivm toxoplasmose. Gaat dus niet alleen om de groente tuin maar in de tuin an sich. Met handschoenen aan kan het natuurlijk wel. Toxoplasmose
Merci dames, stom dat ik er zelf niet opgekomen ben. Kattebak word al trouw door manlief gedaan. Tuinieren ga ik dus niet meer doen.
heb het bij mijn 2 voldragen zwangerschappen tot 9 weken gehad en dit keer af en toe een paar uurtjes
het kan zijn dat je het al gehad hebt. je kan vragen of je vk je er op laat testen. dan mag het daarna evt wel
Ik zou mijn man lekker in de waan laten dat het niet mag, haha! Dan maar een paar maanden niet tuinieren, maar toen wij vroeger een kat hadden vond ik die kattenbak altijd een beetje jammer.... Ik heb er ook al even een topic over geopend, maar heeft iemand hier ook dat de misselijkheid na een paar dagen al over zijn ergste punt heen is/lijkt te zijn? (Eventueel bij een vorige zwangerschap?) Middenin afgelopen week heb ik namelijk echt een piek gehad, en vandaag had ik een goede dag. Zelfs pannenkoeken buiten de deur gegeten, en nog getwijfeld over een ijsje!
Lieseleentje, vorige zwangerschap heb ik geen zwangerschapsbh's gekocht, alleen gewone bh's, maar dan goed in de gaten gehouden of de maat nog goed was. Heb altijd Freya of Fantasie, die gaan tot maat J, dus dat moet geen probleem wezen. Ik had ook hun zwangerschapsbh, want die van de (meest) bekende Anita was wel een maat groter, maar viel kleiner. Die merken kun je alleen krijgen bij de lingeriespeciaalzaken, dus geen Livera of Hunkemöller. Dus ff googlen welke zaak er in de buurt is die deze merken hebben. Dat door mijn been heen zakken (vanuit de bil) herken ik wel... vervelend was dat, maar gelukkig niet pijnlijk. Die krampen lijken me vreselijk, heb met grote regelmaat tijdens het sporten wel kramp gehad (toen bleek ik te weinig te drinken, sindsdien dronk ik een halve liter voor de training, en nooit weer geen last van gehad), maar in bed of tijdens het hechten lijkt me nog minder.
Ja, vooral tijdens het hechten (wat ik sowieso het naarst vond van de hele bevalling ), was erg vervelend. Ik moest dan echt 'stop' roepen, en dan kon de kraamverzorgster weer aan het werk, haha! Ik moest voor de nachten inderdaad ook genoeg drinken, en mij werd aangeraden om een stevige avondwandeling te maken, maar aangezien we destijds nogal in een achterbuurt woonden... (dan nog liever kramp!)
Die kramp in mn bil herken ik ook.. Heb ik nu ook al gehad en aan het van mn vorige zwangerschap zo erg dat ik echt moest gaan liggen.. Ow wat deed dat pijn.. Heb t er toen ook met de vk over gehad, hij zei toen dat er dan een zenuw in je bil een beetje knel zit.. Vrij normaal in je zwangerschap blijkbaar
Happymom2010: dat klinkt als een zwangerschapsischias. Heb ik de vorige zwangerschap ook gehad. Een paar fysiotherapiebehandelingen en het was over.
Ow oké zou zomaar kunnen idd.. Bij mij was t vaak s'avonds.. Was dan echt niet te houden maar heb er toen eigenlijk niks meer meegedaan want t is vanzelf weet over gegaan
Als je er wel veel last van hebt kan je zo een ft bellen voor een afspraak. Hoeft niet op verwijzing van de huisarts.
Hier had ik op het eind van mijn vorige zwangerschap ook veel en vaak last van kramp in mijn kuit. Misselijkheid: voelt hier alsof er een grote knoop boven mijn maag zit, echt heel vaag. Ben niet kostmisselijk, maar voel gewoon de hele dag dat nare gevoel. Soms is het even weg, ik blij, maar al snel is het weer terug. Ik weet dat er ergere dingen zijn, maar baal er wel van
@ Happymom2010: herkenning! Soms lijkt het ook wel op een grote vastzittende luchtbel, ik boer me suf de hele dag....ook herkenbaar?