Maart 2012 Mama's!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Tara86, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @ het hechten: mij hebben ze ook geprobeerd te verdoven, maar op sommige plekken pakte dat niet. Vandaar dat het zo vervelend was....

@bandenpijn: eigenlijk is het nog te vroeg voor de echte bandenpijn. Wat je nu voelt, is meer het oprichten van je baarmoeder, en de groei daarvan. De echte bandenpijn komt pas over een aantal weken.

Ik ben vanochtend weer zonder echte misselijkheid opgestaan. Wel merkte ik dat ik meteen te overmoedig werd (hond uitlaten, poepluier verschonen, opruimen etc.), waardoor ik me toch weer even wat minder lekker voelde. Maar goed, rustig aan doen dus maar!

2. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    En dan morgen de echo!!
    Ook pas 's avonds helaas, dus dat wordt waarschijnlijk een beroerde dag qua misselijkheid, van de spanning.
    Al merk ik trouwens dat ik me er deze keer niet heel erg druk om maak of het wel goed zit. Ik heb er gewoon een goed gevoel over!

3. vreeswijk

vreeswijk Actief lid

26 mrt 2009
    228
    2
    18
    Goedemorgen allemaal,

Even een vraagje, ik hoop dat jullie het herkennen. Ik ben nu denk ik 5 weken + 3 zwanger. Gisternacht werd ik wakker van de buikpijn, ongesteldheidsbuikpijn. Ik ben een drupje vers bloed verloren, verder één keer wat oud bloed met afvegen. De hele dag iets buikpijn gehad.
    Nu vannacht weer hetzelfde, alleen erger. Geen steken of pijn net aanvallen, maar een continue ongesteldheidspijn. Bij afvegen vanmorgen weer oud bloed. Nu is het gezakt, maar ik hou een zere rug en iets een zere buik.
    Ik maak me wel ongerust, ik herken dit niet van de zwangerschap van Eva-Lynn. Wat denken jullie hiervan?

Meiden die een echo hebben vandaag, hopelijk is alles goed en hebben jullie zekerheid!

4. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Spannend hoor Anna! Veel plezier morgen.

Ik heb de 28e echo. Heb er echt zin in. Nog 10 dagen.. ;)

5. Laura1981

Laura1981 Actief lid

8 jul 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat worden het hier een aantal moeilijk gemaakt zeg met bloedverlies en onzekerheid. Hier ook trouwens, ik ging uit van een cyclus van 28 dagen, maar ja, die bevestiging is er niet omdat het de eerste ronde raak is. Zou afgelopen donderdag op dag 28 zitten, vrijdagavond positief getest (heel licht), zaterdagmorgen opnieuw (wederom heel licht). Dus had vanmorgen wel een knaltest verwacht, maar helaas nog steeds heel licht. Wanneer kan ik dan een knaltest verwachten, hoeveel weken/dagen moet je dan zijn?

Het lage HCG verklaart wel natuurlijk de weinige kwaaltjes die ik nog heb. Zeurderig gevoel in de buik (darmen), maar verder wat trekken in de liezen en 's ochtendsvroeg een enorme hongergevoel.

Oh ja.. tot hoelang moest er ook alweer foliumzuur geslikt worden, was dat niet tot week 10?

6. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Je kunt best een tijdje lichte testen hebben, want je hcg verdubbelt wel, maar 2 keer weinig is nog steeds weinig. Ik heb op een gegeven moment een dag of 5-6 gewacht, en toen knalde de streep wel meer.

Over de buikpijn. Ik heb ook een soort constante menstruatiepijn (gehad). Zolang het bloeden bij een drupje blijft, moet je je niet teveel zorgen maken. Volgens mij voelen de krampen bij een miskraam meer als (lichte) weeën.

7. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    @ laura: Zie dat je net 4 weken en 4 dagen zwanger bent.. Volgens mij geeft het dan helemaal niks dat je een lichte streep hebt.. Je HCG gaat iedere dag een beetje omhoog en ze raden dan ook aan om na 2 dagen nog eens testen voor een beter resultaat.. Volgens mij is de piek rond de 10/12 weken of zo en neemt t daarna weer af.. Bij mvm mag je ook maar tot de 16 weken meedoen...
    @ Vreeswijk: Ik herken het niet dus kan je helaas niet helpen.. Misschien beter om even je vk kan bellen!
    Zij kan je vast een goede uitleg geven hoe en wat..
    Succes iig!

8. Laura1981

Laura1981 Actief lid

8 jul 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Anna... we wachten hier nog maar rustig af...Denk je dat de wachtweken over zijn en dat de onzekerheid verdwijnt, maar helaas haha...

Vreeswijk: Dan schrik je wel even, hopelijk blijft het bij dit kleine beetje bloed en krijg je ook binnenkort een mooie echo te zien.
    Ik herken het niet, maar net wat Anna zegt, zo weinig, dan moet het meevallen.

En wat een K-weer zeg.. gewoon medelijden met de mensen die nu in een tentje zitten, pff...

9. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Een beetje bloed komt vrij veel voor. Zolang je er geen ernstige krampen bij hebt is er niet veel aan de hand.

Ik heb een half jaar geleden een miskraam gehad en die pijn waren echt net weeën.

Hier is de test ook nog niet knal, maar door jullie verhalen dat ook jullie dat wel herkennen wordt ik weer beetje geruster.

Heb vanmorgen gyn gebeld, heb 9 augustus de eerste echo!

10. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen meiden,

Was weer heel wat bij te lezen, heel leuk allemaal, maar ik kan het amper bijhouden, hihi.

Voor de meiden met bloedverlies, heel veel sterkte!!!

Hechten: heb ik totaal niks van gevoeld, maar ze hebben mij bij de laatste perswee verdoofd (ook dat voelde ik niet) dus was goed geregeld. Het eruit halen van de hechtingen vond ik wel drama...

Meiden met echo's vandaag: heel veel plezier, hopen op mooie echo's en knipperlichtjes!
    Wij mogen morgenochtend dus begint ook al op te schieten. Vind het wel spannend, maar heb ook vertrouwen dat het gewoon goed zit.

Ik begin in een soort van ritme te komen van 's nachts erg slecht slapen en 's ochtends vroeg in slaap vallen. Ik zie er steeds tegenop om eruit te komen, zo moe en beroerd voel ik me dan. Als ik eenmaal wat gegeten heb, gaat het wel weer. De ochtenden zijn voor mij echt het meest vermoeiend, dan heb ik de minste energie. Maar goed, als je dat weet, kun je er wat rekening mee houden. En gelukkig is mijn man wel een ochtend mens dus die staat veel op met onze dochter.

Nou, ik ga mijn moed bij elkaar rapen om wat te gaan poetsen boven. Beneden is zo ongeveer alles al gedaan door manlief. :D

Doeg meiden, fijne dag!
    Leske

11. vreeswijk

vreeswijk Actief lid

26 mrt 2009
    228
    2
    18
    Bedankt voor de reacties! Het bloedverlies wordt inderdaad niet erger, maar als die pijn blijft ga ik toch erg twijfelen. Bij Eva-Lynn heb ik het iets eerder gehad, toen ik nog niet wist dat ik zwanger was en toen dacht ik gewoon dat ik ongesteld moest worden. Dus maakte ik me ook geen zorgen.
    Ik wacht het denk nog af tot vrijdag. Dan ben ik 6 weken en bel ik eventueel de vk wel. Hopelijk is het dan over!

Laura: Volgens mij is een streep een streep. En je kwaaltjes klinken toch wel als zwangerschapskwaaltjes hoor.

12. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Leske: ik kreeg gewoon oplosbare hechtingen. Er werd gewaarschuwd dat ik onder de douche af en toe een knoopje voorbij kon zien komen, haha! Ook geen nacontrole meer van gehad, na de kraamweek.
    Het hechten was ook weer niet zó erg dat ik er voor deze keer tegenop zie trouwens. Al hoop ik wel dat ik helemaal niet gehecht hoef te worden, want de 8 hechtingen van vorige keer hebben me de eerste week toch wel wat last bezorgd....

13. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

14. Naissa

Naissa Lid

17 mrt 2011
    13
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goeiemorgen Meiden!

Ik ben vanaf donderdag al niet meer op mn pctje geweest, wat een boel terug te lezen zeg! Jullie schrijven wel heel snel haha ;)

Gelukkig ben ik nog niet misselijk (even afkloppen) Wel veel "last" van denk ik bandenpijn. Echt vervelende steken in mn liezen, vooral s'nachts, als ik dan draai word ik er soms wakker van. En zere boobs haha :p Verder voel ik me gelukkig prima nog.

We hebben 27 juli een intakegesprek bij de VK, en hoop dan binnen 2 weken daarna toch wel een echo te mogen.
    Ben zo benieuwd of alles goed gaat.

@ bh's: Ik zie dat ik gelukkig niet de enige ben met een grote maat. Heb zelf 75F en hoop dat het een beetje binnen de perken blijft met groeien.

Hier een drukke week weer voor de boeg, maar 1 dag vrij helaas.
    En vriend lief is vanochtend de deur uit gegaan en komt pas vrijdag terug :( Hij zit bij defensie en is de hele week van huis..
    Ik vind het soms best lastig hoor om zoveel alleen te zijn nu. Zijn er hier meer meiden die hun vriend/man zo lang moeten missen in een week?

Nou alle meiden die een echo hebben: veel succes :)

Fijne dag allemaal vandaag!
    Knuffie

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland

Bij een tweede of volgende zwangerschap kun je al veel eerder en veel erger last hebben van bandenpijn ;). Inmiddels weet ik het verschil ook wel tussen groeipijn en bandenpijn. Ik heb zeker bandenpijn (stekende pijn in mn liezen).

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zwangerschapsbh's, ik draag mn voedingsbh's gewoon ... ik vind het eigenlijk wel lekker beugelloos (voeden doe ik alleen maar sochtends dus die bh is echt niet meer functioneel :D). Bij M heb ik van die prachtige charmante supersexy zwangerschapsbh's van de hema gekocht :D :D :D

17. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej,
    Oplosbare hechtingen is wel wat, bij mij was het vrij strak gehecht en daardoor iets ontstoken geraakt, de tranen liepen over mijn wangen toen de hechtingen eruit moesten.
    En idd, het is gewoon helemaal geen prettig gevoel om gehecht te zijn dus ik hoop ook dat het deze ronde niet nodig is. :D

Liefs, Leske

18. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Salapio: ik ben ook al 2 keer zwanger geweest, en dacht nu ook echt wel bandenpijn te voelen (echt in de liezen idd), maar vond op internet dat dat niet kon. Dus wel...

19. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Ik vroeg het me ook al af... kleine steekjes steeds in mijn liezen...
    Bij mij is het ook mijn 3e zwangerschap.

Ik had wel begrepen dat het bij een vervolg zwangerschap allemaal wat sneller kan gaan. Je baarmoeder rekt toch ook makkelijker weer uit?

Bij de 1e hoefde ik pas met 16 weken ofzo zwangerschapsbroeken aan. Bij de 2e had ik dit volgens mij al met 8 weken ofzo.
    Ben benieuwd hoe lang ik het nu kan rekken. ;)

20. jolin

jolin Niet meer actief

Vanochtend echo gehad.
    Was te klein om op te meten,gyn zag wel iets bewegen dus dat was dan denk ik het hartje. Ik moet nog goed broeden zei ze. Volgende week weer een echo.
    Eigenlijk dus nog niet veel wijzer, maar er was iets te zien dus daar ben ik dan wel weer blij mee maar nog een week in spanning.

Deel Deze Pagina