Maart 2012 Mama's!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Tara86, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laura1981

Laura1981 Actief lid

8 jul 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben onderhuids gehecht, 12 stuks... vond het hechten ook vreselijk, terwijl het wel verdoofd was. (niets van te merken). En ben keihard geweest op mezelf die eerste week... zoveel mogelijk erboven op zitten, niet verhouden en veel in beweging... Na vier dagen heb ik controle gevraagd aan de kraamzorg, die heeft het even voor mij gecontroleerd. Ze schrok er van hoe blauw ik was, maar ook van hoe mooi het gehecht was (mocht ook wel, heb een half uur nog gelegen tijdens het hechten)

Maar hoop ook deze ronde over te slaan qua hechten...

Salapio, ik moet echt geen bh zonder beugel hebben, want daar heb ik echt niet genoeg steun aan. Weet niet meer wie het zei, maar bedankt voor de reactie over het vinden van grote maten. Ben niet zo van het internetbestellen van bh's, maar als dit wel een oplossing kan bieden, dan graag... Zal 'm in ieder geval onthouden!!

2. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    @ Jolin: 6 weken 3 dagen is ook erg vroeg om al echt ietst te zien. Is er een reden dat je zo vroeg je echo kreeg?

Wel heerlijk om te weten dat er in elk geval iets zit!

3. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Jolin, 6 weken en 3 dagen is idd erg vroeg. Bij ons doen ze pas een echo vanaf minimaal 7 weken. Ik mag morgen en ben dan 7 weken en 4 dagen. Maar goed nieuws dat er in ieder geval iets te zien was en duimen voor een knipperlichtje volgende week.

Liefs, Leske

4. jolin

jolin Niet meer actief

De reden dat ik vroeg een echo had, is omdat ik ook kans had op bzz.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jolin, fijn dat het was zoals het moest zijn voor jouw termijn en volgende week hopelijk een prachtecho met knipperlichtje en al :)

Bandenpijn, in mijn zwangerschapsboek staat dit pas met de tweede termijn. Dus toen ik met M die scherpe steken in mn lies kreeg met 8 weken heb ik de vk (ik geef toe in lichte paniek :D) gebeld = bandenpijn. En dat voelde ik met T al eerder en nu dus al met nr 3.

Positiekleding, idd met T droeg ik met 8 weken al zwangerschapsbroeken :). Nu gaat het nog, al moet mn riem wel een tandje losser. Ben erg blij dat ik nu vakantie heb en een echo voordat ik weer moet werken. Ik heb namelijk een nogal scherpe vrouwelijke collega ... (en twee mannen die zelfs een toeter van 36 weken niet zouden zien voor wat het is :D)

6. MissJuf

MissJuf Actief lid

6 nov 2010
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Jolin
    Fijn dat je toch iets gezien hebt en hopelijk volgende week nog duidelijker.
    Ik heb vorige week een echo gehad doordat ik bloedverlies had (en helaas nog steeds) en er was precies hetzelfde te zien als bij jou echo. Ik was toen 6 weken en 2 dagen. Ik heb donderdag weer een echo met 7 weken en 2 dagen en heb toch een klein beetje hoop.

@ bloedverlies
    Net als gisteren is het veel minder geworden, maar nog niet weg....

@ bh
    Met de eerste zwangerschap waren mijn borsten in de zwangerschap helemaal niet gegroeid, kon mijn normale bh's gewoon aan. Ben toen met 38 weken naar de Mothercare gegaan (Prenatal in Engeland) en op laten meten. In de zwangerschap ben ik wel een cup omhoog gegaan door de borstvoeding, eindelijk! Hihi, maar nu weer terug op een A-cupje, had er gehoopt iets aan over te houden.

@hechten
    Ik had bij de 1e helemaal geen hechtingen, was ook niet ingescheurd. Ik heb een waterbevalling gehad en naar mijn idee hielp dat echt, wil nu niets anders meer. Je ontspant toch meer denk ik.

7. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Bij mijn eerste zwangerschap ging ik met 11 weken halsoverkop shoppen voor positiekleding, want het ging echt niet meer.
    Tweede zwangerschap heeft het vruchtje de 7 weken niet gehaald, dus viel de buik ook mee. Nu ben ik heel benieuwd hoe lang ik het volhoud.
    Ik draag spijkerbroeken die ik een paar weken geleden met geen mogelijkheid zonder riem aankon, en die blijven nu prachtig hangen...
    Ik ben heel benieuwd hoe lang het nog duurt!

8. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @MissJuf: ik dacht al dat ik de enige was met een mini-cupje.... Ik vind het in mijn maat soms ook moeilijk om de juiste bh's te vinden. Vaak sluit het niet mooi aan....
    Tijdens de zwangerschap groeiden ze naar een B, en tijdens de bv volgens mij wel naar een C, maar toen droeg ik hele simpele voedingsbeha's (gewoon cup B), en die heb ik eigenlijk op de gok gekocht....

9. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Deze keer ben ik weer van plan om lang borstvoeding te gaan geven, dus ik wil nu wel echt mooie voedingsbeha's gaan kopen. Voelt toch prettiger, vind ik, als je iets moois aanhebt!

10. MissJuf

MissJuf Actief lid

6 nov 2010
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Anna27
    Haha je bent niet de enige met een klein cupje. Bij mij bleef het bij B maar dacht wel iets ervan over te houden maar helaas.
    Ik had ook een mooie voedingsbh, knalroze maar voorgevormd en dat was echt ideaal en ook mooi.

11. berenbotje

berenbotje Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.308
    0
    0
    Brabant
    @Jolin, super dat je al iets hebt mogen en kunnen zien. Hopelijk zie je volgende week een mooi knipperlichtje.

Ik hoop morgen toch ook echt al een knipperlichtje te zien. Bij mijn zwangerschap van onze tweede dochter, kon ik bij de 6 weken wel al een knipperlichtje zien.... De echo is op morgen gezet omdat mijn gyn op vakantie gaat. Ik hoop dat hij niet te lang weg gaat. Dat ik over 2 weken nog een keer terug mag komen...we zullen zien....nog een dagje in spanning.

12. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0

13. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Welkom bij de club van bloedverlies en onzekerheid. Sorry meid maar ik herken dit ook en helaas ik weet niet of het goed of slecht is, volgens de statistieken hebben we 50% kans dus nu maar hopen op de goede 50%.

14. MissJuf

MissJuf Actief lid

6 nov 2010
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Minnie
    Die 3 kanten op dat had ik zelf ook bedacht ja, is dit het begin het einde of gaat het gewoon goed?
    Nu zag ik net die foto van Jolin en bij mij zag het er precies hetzelfde uit donderdag, toch weer een beetje hoop.
    Ik heb donderdag inderdaad weer een echo en ben dan 7 weken en 2 dagen. Bij de vorige zwangerschap was ik bij 7 weken en 2 dagen wat bloed verloren (maar eenmalig en heel weinig, zeker in vergelijking met nu), kreeg toen een echo en toen klopte het hartje. Toevallig dat ik nu precies op dezelfde dag in de zwangerschap een echo heb en ja het kan 2 kanten in gaan, ben zo benieuwd.....
    Vind het fijn dat ik hier mijn verhaal kwijt kan. Kan er wel met mijn vriend over praten maar dat is toch anders.
    We hebben nog niemand verteld van de zwangerschap.

15. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Hier weten mensen het al wel van onze zw.schap en hele goede vrienden weten het ook dat ik in onzekerheid zit. Had jij ook echt van die weeenbuikpijn?? Het was nog lang niet zo pijnlijk als bij mijn bevalling maar toch wel gemeen. Het is idd al een voordeel voor jou dat ze iets hebben zien bewegen op de echo, hoop voor jou op een mooi knipperlichtje donderdag. Nu heb ik ook zo'n druk op mijn schaambot.

@Naissa, hier ook een man die veel van huis is ivm werk, eigen zaak en workaholic dus vaak weg.

Hechten, hier ook 30 min gelegen om te hechten de vorige keer, had een vaccuumverlossing dus flink ingeknipt, ook lang last van gehad, hoop dat dat me de volgende keer bespaart blijft.

16. vreeswijk

vreeswijk Actief lid

26 mrt 2009
    228
    2
    18
    t Is volgens mij voor iedereen een onzekere periode nu. Tot zeker 12 weken blijft het denk ik bij iedereen wel spannend. Ik bel begin volgende week de vk en heb dan rond de 8e week de echo. Eerder doen ze het hier niet.

Hechten...;) Ik had een knip bij Eva-Lynn. t Was wel verdoofd voordat ze de knip zette, maar met hechten bleek dat het niet overal verdoofd was....
    Maar goed, erger vond ik dat de hechtingen al opgelost waren voordat de wond dicht was. Liep ik 10 weken met een wond die 2 keer op een dag gespoeld moest worden.

Bh's: Ik had bij mn vorige zwangerschap cup B/C en het is gegroeid tot E. En met de stuwing:$:$. De kraamverzorgster zei dat ze niet vaak zag, dat de borsten groter waren dan het hoofdje van de baby:D

17. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, haha, ik had ook enorme borsten, ik kon niets anders dan op mijn rug liggen door de stuwing. Was echt niet normaal... En een paar dagen later was het ineens thee-zakjes B (er was dus niets meer over van mijn stevige D van voor de zwangerschap). Nu zit ik wel weer op D door het gebruik van hormonen, wat extra kilo'tjes en de zwangerschap.

Succes met je zwangerschap!!!

18. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Laura, denk dat het komt omdat ik al een paar keer eerder een MA/MK heb gehad. Mijn vriend zei dat de gyn heel voorzichtig was. Maar dat is ergens ook wel normaal omdat het zo pril is. Het komt vast goed.

19. Sadas

Sadas Niet meer actief

Wat vertellen jullie toch allemaal 'spookachtige' verhalen over inknippen, hechten en ga zo maar door! :)
    Voor mij de eerste zwangerschap en hopelijk in maart ook mn eerste bevalling dus kan niet meepraten hierover! ;)

Hier weinig bijzonderheden; vanochtend wat weeïg in de buik maar niet echt misselijk! Hopelijk blijft het zo..

@ meiden met een mooie echo.. van harte, geniet ervan!

20. MissJuf

MissJuf Actief lid

6 nov 2010
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sadas
    Even een vraagje, onderaan bij jou staat er pendel en dan 3 verschillende namen maanden en erachter meisje/jongen.
    Wat zeggen die namen? Zijn dat mensen die dat voor jou gedaan hebben?

Deel Deze Pagina