Maart 2012 Mama's!!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Tara86, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EmvSenR

EmvSenR Niet meer actief

@ Dames met een goede echo, wat fijn!

@ Bevalling, hier wel goede bevallingen gehad. Eerste net iets minder dan 7 uur en de 2de in 2,5 uur. Maar de 2de heeft op het verkeerde moment zijn hoofd gedraaid waardoor die klem lag anders was het nog sneller geweest. En bij allebei maar 1 hechting, wilde ze zonodig hechten omdat, het mooier zou zijn.

Wel bij allebei een week lang naweeën gehad dus zie echt weer op tegen de kraamweek.

2. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, het eerste dat ik riep toen ze begonnen over dat de placenta er nu nog uit moest, was dat ze NIET aan de navelstreng mochten trekken (die zat er namelijk nogal gammel aan hadden ze bij de 20-weken echo gezien). Zo stom, was daar echt enorm op gefocussed. Uiteindelijk lag de placenta wel los, maar kwam er niet uit. De gyn heeft toen toch maar aan de navelstreng getrokken en, goh verrassing, de navelstreng schoot los. Dik spoor met bloed door de kamer (ben je dan blij dat het een ziekenhuiskamer en niet je eigen kamer is)... Uiteindelijk is de placenta op de OK verwijderd.

Wat ik dan wel weer jammer vond, was dat ik na voorgaande 'normale' operaties altijd zo stoned als een garnaal was van de pijnstilling, maar dat dat er dit keer niet in zat. :D

En ach, ik denk maar zo: linksom of rechtsom komt dat kind er straks echt wel uit. Daar doe je niets aan. En ja, het gaat pijn doen, ook daar doe je weinig aan (behalve vragen om pijnstilling).

Wat mij juist weer heel raar zou lijken is een echte stortbevalling. Zou dan ergens bang zijn dat ik niet het gevoel zou hebben dat ik echt bevallen ben. Heb je er 40 weken naar toe geleefd, is het in een paar minuten voorbij :$.

3. Sadas

Sadas Niet meer actief

Klopt helemaal! ;)

4. Sadas

Sadas Niet meer actief

@Bevalling..
    Hahahaha fijn dat het toch niet allemaal 'spookverhalen' zijn! Het zal voor iedereen anders zijn dus ik laat het gewoon op me afkomen. :)

Allereerst verheug ik me op de echo over 2 weekjes.. Dan zien we wel verder.. Hopelijk zien we een mooi knipperlichtje :D

5. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Goedemorgen allemaal!

Ik wil wel gaan uitzoeken wat voor pijnbestrijding ik zou kunnen krijgen deze keer. Want de 1e bevalling ging wel okay! Mag niet klagen, de 2e bevalling daar in tegen vond ik wel een hel qua pijn. En zo lang duurde het allemaal niet eens (en dat met weeenzwakte)... Maar nu heb ik zoiets van goh 3e kindje.. misschien wel de laatste, ik zou nu wel wat relaxter die bevalling willen doormaken. Dus met wat pijnbestrijding.

Maar hoe en wat zou ik moeten uitzoeken...

Meer mensen die dit hebben gehad of dit willen?

6. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Even een minder spookverhaal:

Om half 12 's avonds kreeg ik de eerste weeën. Zelf een beetje liggen timen, en om half 2 mijn man wakker gemaakt. Om half 4 hebben we de vk gebeld. Toen ze kwam, bleek ik pas 1 centimeter ontsluiting te hebben, dus ze ging weer. Om een uur of 7 kwam ze weer, en had ik nog maar 3 centimeter volgens mij. Samen besloten om de vliezen te breken. Daardoor ging het ineens een stuk sneller. Ik kwam in een weeënstorm terecht, met zowel rug- als buikweeën. Ik heb ervan moeten overgeven, en twee keer ruim een half uur onder de douche gezeten met de douchekop op mijn buik. Op een gegeven moment, ik geloof om een uur of 10.15, voelde ik de weeën veranderen. Heel raar, en het duurde even voor ik besefte dat het persweeën waren, haha! Mijn man heeft me afgedroogd en naar het bed geholpen, en de vk was onderweg, en kwam al vrij snel binnengerend. Inderdaad, 10 centimeter ontsluiting, en ik mocht eindelijk persen. Dat heeft uiteindelijk nog 3 kwartier geduurd, en ik heb mijn zoontje zelf geboren zien worden (weet nog dat ik schrok van zijn punthoofd, haha! duh, waarom zouden die schedeldelen nog los zitten? haha!)
    Ik heb mijn zoontje een half uur op mijn borst gehad, en tijdens het hechten had mijn man hem vast. Lekker vanuit mijn bed gekeken hoe hij werd gecontroleerd e.d. en daarna heerlijk onder mijn eigen douche!

Ik zou er zo weer voor tekenen eigenlijk, maar als het zou mogen, zou ik een paar dingetjes willen veranderen: geen rugweeën, niet kotsen, geen hechtingen. Maar als het weer zo moet, dan moet het maar zo! Oja, en iets korter mag ook wel, al merk je daar tijdens de bevalling niet veel van, vind ik. vb. 3 kwartier persen voelde als 5 minuten....

7. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @mama2010: omdat ik thuis ben bevallen, heb ik geen moment over pijnbestrijding nagedacht, en ik wil het deze keer weer zonder proberen.

8. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Happymom, gefeliciteerd met het kloppende hartje. Ben je in ehv geweest?

9. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Dank je Mupkuh! Nee ik ben in Den bosch geweest.. Is voor ons het dichtst bij..

10. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Goedemorgen allemaal,

@Missjuf, gelukkig dat het rode weg is meid, bij mij ook sinds gisteren en ook bruin hier, soms zitten er ook bruine vlokjes in mijn plas.

Heb net mijn urine naar de ha gebracht, ik heb zo'n ontzettende druk op mijn blaas heel de tijd, dus even checken op blaasontsteking, mag om 10.30u al bellen voor de uitslag.

Gisteren had ik even een off-day, nergens zin in pfff, maar vandaag schijnt het zonnetje gelukkig weer.

11. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    O ja meiden die een knipperlichtje hebben gezien gisteren, van harte gefeliciteerd!!!!!!!!! Lekker genieten nu

12. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

25 sep 2008
    726
    0
    0
    Willen jullie niet zoveel typen :D

Gister ook een behoorlijke off day.. moest op verjaardag bij mijn schoonvader en had echt zo geen zin! Gingen we ook nog indict eten wat erg pittig was. Krijg al amper een hap door mijn keel. Hele avond zitten boeren.. Gelukkig moesten we weer op tijd naar huis vanwege ons dochtertje maar was er dik mee aan!

Vandaag gaat het tot nu toe heel goed. Ben al boodschappen wezen doen en al 1 was aan de lijn en 1 in de wasmachine. Straks samen broodje eten met de kleine meid en ik denk dat ik vanmiddag ook ff een uurtje op tuk ga.
    Dan de boel weer opruimen en dan komt mijn man alweer bijna thuis.

Fijn weer meiden met een goede echo! Dat geeft de burger moed ;)
    Ik mag pas volgende week. Ben de dagen al aan het aftellen haha!

Mijn bevallingsverhaal is vooral heel erg lang en zeker geen succes verhaal dus die zal ik jullie besparen. Vond dat bij de eerste ook vreselijk al die verhalen van een ander. Feit is dat die baby eruit moet.. Erin was voor de meeste veel leuker en makkelijker zeg ik altijd maar haha!

Nou zal weer actief gaan doen! Fijne dag!

Liefs bloempjuh

13. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Hier vandaag weer misselijk In bed gegeten dat hielp wel En onze nieuwe bank is er dus die kan ik eind van de dag even lekker uittesten of hij goed ligt :D

Straks naar de tandarts. Maar even melden dat ik zwanger ben want volgens mij is het tijd voor foto's maken

14. Leske

Leske Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joepie!!!
    Vanochtend op de echo een mooi kloppend hartje gezien. Helemaal gelukkig zijn we. En het vruchtje ligt precies op schema, 13 mm is het nu. Idd 2 maart uitgerekend. Wauw, weer een wonder na ICSI, we kunnen ons geluk niet.

Meiden die nog een echo hebben, veel succes en plezier!!!
    En voor alle anderen ook, toi, toi, toi!

Liefs, Leske

15. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    #1955 lautjuh85, 19 jul 2011
    Laatst bewerkt: 19 jul 2011
    Wauw wat gaaf weer al die mooie echo's!!! Ik weet niet wanneer ik mag. Heb volgende week de intake. Volgens mij heb ik na de vakantie pas de eerste echo. Kan wel vragen of we even mogen spieken, met het oog op de vakantie zodat we rustig weg kunnen gaan haha.

16. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    @ Leske: gefeliciteerd met de mooie echo, nu kun je hopelijk beetje gaan genieten.

17. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Lieve meiden... *ik mag van de lijst af*

De hemel is gister 2 engeltjes rijker geworden... helaas heb ik het leven op aarde niet kunnen schenken aan de 2 wondertjes die ik met alle liefde en geluk bij me droeg. Het is 100% zeker dat het over en uit is. De notitie is gemaakt; miskraam met 6 weken van een 2ling.
    En nu dus veel verwarring, verdriet en onbegrip... wederom de vraag waarom toch... en nu dus ook de vraag waarom ''weer''.
    Eerst met 11 weken en 5 dagen en nu bijna 6 maanden later met 6 weekjes...

Weet echt nog niet waar ik het zoeken moet. Het ene moment gaat het beter dan het andere moment. De komende weken het een plekje geven en rusten. 25 aug hebben we een afspr op de planning met onze eigen gyn.. tot dan dus ff lekker niets.

Ik heb de vorige mk een kunst kralenboompje (met kraaltjes en hartjes) geplaatst bij het graf van me pa en heb er toen een metaal vlindertje in gebonden... heb er nu een 2e vlindertje bij gedaan. In m'n album staan wat foto's van m'n vlindertjes.

Verders volg ik jullie nog wel hoor... en zal ik ook blijven posten.. dat doet me goed, alleen wel op een iets lager pitje even.
    Het geeft me kracht, hoop en geloof te zien en horen dat een zwangerschap weldegelijk goed kan gaan. Dat je er van kan genieten en uiteindelijk een wonder op misschien wel meer dan 1 wonder in je handen kan hebben. Zo voel ik dat dus onze wens niet onmogelijk is.

LiefsSjors

18. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Minnie & MissJuf
    Ik heb al julie berichten ook goed zitten volgen en lezen en herken echt mega veel. Ik hoop en duim voor jullie dat jullie positief bericht gaan brengen!!!! Toi toi toiiiiiiiiiiiii

@ALL
    Geniet van ieder moment meiden!!!! Ik spiek en post gauw weer.

19. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

@sjorsette Wat erg Ben er stil van Zo oneerlijk Hoop dat je dit een goed plaatsje kunt geven en dat jullie de kracht kunnen vinden om door te gaan Je bent een kanjer vergeet dat niet!! Dikke virtuele knuffel

20. berenbotje

berenbotje Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.308
    0
    0
    Brabant
    @ Sjorsjette, ik zit jouw verhaal ook met kippenvel te lezen! Dikke knuffel voor jou.

Deel Deze Pagina