Hallo allemaal, Ik ben nu 30 weken zwanger en zit al vanaf week 23 thuis wegens harde buiken en bekken instabiliteit. Ik verveel me bij vlagen dan ook blauw Nu was mijn idee om onze 'krachten te bundelen'. Dus; wie zit er ook thuis en verveelt zich? Kunnen we elkaar hier wat steunen en bezig houden Ik hoop op een gezellig clubje! Alhoewel... tis niet leuk om thuis te zitten. Groetekes JO
Vervelend dat je al zolang thuis zit en ook nog moet. Denk dat ik ook wel in dat schuitje terecht kom vanwege BI en medische indicatie. Hoe reageerde je werkgever op het nieuws? Daar maak ik mij wel een beetje zorgen om, hoe moet ik het straks gaan vertellen of zeggen. Had jij een verklaring van de gyn of iets?
Hoi, Ik had geen verklaring maar had uiteraard zo een kunnen krijgen. Mijn baas heeft toevallig eenzelfde verhaal meegemaakt met mijn collega en wist precies waar hij aan toe was. Een gesprek met de arbo arts bevestigde alles en ik mocht thuis blijven... Succes
Ik zit nu al 4 weken thuis ivm bi ... Verveel me kapot en ben maar zeep gaan maken maar heb inmiddels de spullen al 4 dagen niet aangeraakt... Wuhahahha
Heeey Hier ook een zwangere die al thuis zit vanaf week 22 wegens bekken instabiliteit , nu inmiddels 33 weken zwanger , en verveelt zich helemaal suf! , creativiteit is ook een beetje ver te zoeken hier en kan natuurlijk door de bekken instabiliteit niet zoveel doen , gaat de tijd voor jullie nu ook allemaal zo langzaam? , en zijn jullie ook al aan het aftellen ? , ik lees al heel lang mee op het forum , maar dit topic heeft me er toe gezet om me aan te melden hahah , even over de vraag van het werk , zit je in vast dienst verband of ben je uitzendkracht , toen ik namelijk thuis kwam te zitten was ik uitzendkracht , met belooft een contract te krijgen , die is uit eindelijk niet doorgegaan en zit nu met ziektewet thuis , zonder baan en voor uitzicht . groetjes deborah
Ik werk bij mexx en heb een half jaar contract de mijne loopt tot 6 aug en dat is 1 dag voor mijn verlof en heb via het UWV te horen gekregen dat het niet verlengt word ..
Joepie, er komen al wat meer dames bij! Gezellig!!! Wendy, wat leuk zeep maken. Maar op een gegeven moment heb je dat ook weer bekeken. Dat herken ik wel. Hier uit verveling een boxkleed gemaakt. Maar om daar nou 10 van te hebben Deborah, heel herkenbaar. Je moet rust houden en je kan inderdaad ook niet veel, maar je wílt wel alles doen. Bah Inderdaad ook aftellen hier, al moet ik eerlijk zeggen dat ik ook wel weer van het zwanger zijn geniet! Balen dat je contract een dag voor je verlof afloopt. Volgens mij heb je wel gewoon recht op een soort van zwangerschapsuitkering van het UWV... Ik heb een jaarcontract. Deze loopt t/m oktober. Dan loopt mijn verlof ook af (plak mijn vakantiedagen erachter aan). Ik weet niet of ik dan kan blijven, dit hangt af van de persoon die ik vervang (of ze wel of niet terug komt). Ook hier onzeker. Eerlijk gezegd maak ik me geen zorgen, we hebben een buffer geslagen op onze spaarrekening en ik ben goed opgeleid, zal uiteindelijk wel weer eens een baan vinden En anders lekker wat langer thuis met onze kleine man. Hoe gaat jullie man om met het feit dat je minder kan/mag? Hier een hele zorgzame man (gelukkig). Maar hij is wel erg druk met vanalles, uiteraard ook het huishouden. Ik heb laatst maar eens aangekaard dat ik er ook nog ben en dat ik het wel erg fijn vind dat hij wat aandacht aan mij besteed. Te meer omdat mijn dagen erg lang zijn en ik me dus blauw verveel. Liefs
dit topic moet ik in gedachten houden!! Moet namelijk vanaf 25 juni thuis blijven aangezien ik werk in de poetssector met dienstencheques en de nieuwe wet is: Poetsvrouwen moeten stoppen op 6 maanden zwangerschap! Tot volgende maand dames!!!! xxxxxxxxxxx
ga mijn lijstje al even posten...Dan kan ik vanaf volgende maand stilaan alles wegvinken !! Wat nog te doen: - Kinderkamer verven - bed opstellen - park opstellen - naar gemeentehuis met vriendlief zodat hij kind kan erkennen - geboortekaartjes zelf ontwerpen - kleertjes kopen voor kleine uk - papflessen kopen voor kleine uk - heeeeeeeeeeeeel veel allerhande spulletjes kopen voor de uk - Alle kleertjes wassen, strijken en opbergen in de kast - De Keuken verven - De living bijverven - De gang verven - Met vriendlief naar ikea voor nieuwe kleerkast voor kinderkamer - De doopsuiker bestellen - .................. (nog zoveel waar ik nu niet op kom) hihihi...Ik zal me zeker niet vervelen!!!!
@ wendy , Als het goed is kan je dan via het uwv net zoals ik een wazo uitkering aanvragen , je kan zowiezo geld vangen van het uwv omdat je werkloos raakt , ik zou dit wel zo snel mogelijk navragen dat als je werkloos thuis komt te zitten je nog wel geld kan ontvangen met een kleine op komst is een extra centje natuurlijk altijd welkom. @ Jo , genieten ja ik geniet wel van elk schopje uf duwtje , maar loop sinds week 31 met blaas ontsteking dus nu echt genieten kan ik niet echt haha . met vriendlief / aanstaande man ga de 29e trouwen met een 36 weken bolle buik haha , gaat het wel goed, ik doe hier alleen nog hoofdzakelijk de was , en als ik me goed voel soms nog wat extra dingetjes , verder zorgt mijn vriend echt overal voor , en als ik hem iets vraag word het ook gedaan , alleen de box moet ie nog ophogen en ik krijg hem daarvoor nog niet aan het werk hahah @ titara, dat is minder als je nog werken kan en het nog goed volhouden dat je dan al moet stoppen rond die tijd , 3 maanden lang thuis zitten voor de bevalling word wel heel erg aftellen , wel jammer dat ik rond die tijd moet bevallen ben uitgerekend rond 28 juni hahah , this wel mooi dat je nog wat dingen te doen heb , hier is inperciepe alles al in huis en heb niet veel meer te doen baby spullen zijn gewassen alle spullen staan al in de kamer en alles is zo onderhand tiptop in orde , mocht de spruit nu willen komen hoef ik alleen me tasje voor het kraamhotel nog te pakken sorry voor het lange berichtje hahah Groetjes!
@debjj: Ja vind het ook best jammer dat ik MOET stoppen... Maar mss wel beter zo als je toch nog vaak hoort dat een poetvrouw die te lang doorwerkt zware lichamelijke klachten kan krijgen... Wel goed dat je alles al klaar hebt want als je kindje 2 weken vroeger komt ofzo...Je weet maar nooit he!! Ben wel blij dat ik een redelijke lange lijst heb waar ik op mijn gemakje kan gaan aan werken. Zo krijg ik zeker mijn tijd om. Heb nog een zoontje van 3 jaar en hij gaat 1 week naar de kinderopvang en 1 week thuis blijven, en zo om en om... Vooral om mijn eigen ook nog wat rust te kunnen geven en om het feit dat ik niet op voorhand weet of ik bedlegerig ga worden of niet! Laten we hopen dat ik fit blijf tot het einde van mijn zwangerschap!!! ! En 28 juni??? KOMT DICHTBIJ HE!!! SPANNEND
Gek he, ik ben pas 8.2 weken zwanger maar verlang nu al naar de dag dat ik thuis mag blijven vanwege BI, terwijl jullie die wel thuis zitten juist graag weer aan het werk gaan Ik probeer nu zoveel mogelijk 3 dagen te werken zonder dat dat opvalt op kantoor. Ik werk er normaal 4, maar ik voel me gewoon zoveel beter als ik lekker thuis ben en mijn houding kan afwisselen. Gewoon lekker een beetje rommelen in huis, dan weer een uurtje op de bank liggen een dvd-tje kijken. Dan weer even een stukje lopen naar de post ofzo. Als ik op kantoor ben heb ik de hele dag zo'n opgeblazen beurs gevoel bij mijn schaambot, echt de voortekenen van de BI ................ Als ik s'ochtends op de fiets zit naar kantoor doet elk hobbeltje zeer, als ik te lang op mijn stoel zit krijg ik last van mijn stuitje als ik te lang sta komt dat opgeblazen gevoel en te lang lopen gaat ook een soort van pijn doen Heb echt al veel klachten voor de 9e week. Denk er hard over na om na de erste echo even met HR (prersoneelszakn) om de tafel te gaan om te bespreken wat mogelijk is, misschien proberen 2 dagen te werken of 4 halve dagen .......