Maart 2012 uitgerekend!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Happymom2010, 27 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    en dan te bedenken dat ik dan pas 6 wk zwanger ben.....

2. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    hahah ja. Ik ben dan over de 9 weken. Heb dan 4 weken moeten wachten op mijn echo. Lijken wel 3 maanden.

3. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    bij de volgende echo ben ik iets over de 8 weken, dat lijkt nog zooooo ver weg..... suf he

4. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    haha, je bent al bijna 6 weken. Dus gaat dan best wel snel he. Maar ik snap je hoor, lijkt allemaal heel lang te duren he. Maar word je extra gecontroleerd?

5. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    Belgiƫ
    @miss: en te zeggen dat jij 1 dag verder bent dan ik! Zo kan je het inderdaad moeilijk verbergen, he :D Wat kunnen lichamen toch verschillend reageren.. ik heb de indruk dat mijn buik platter dan daarvoor is, misschien omdat ik niet zoveel trek heb de laatste tijd.

De tijd kruipt vooruit inderdaad... langzaam maar zeker ! :)

6. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even een ego berichtje

Maar ben helemaal blijk heb vanmiddag op de echo een prachtig kloppend hartje gezien!!
    Was alleen iets minder ver als ik dacht een paar daagjes terug mijn uitgerekende datum is 9 maart.

7. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    Oooh wat goed, gefeliciteerd.
    Wat was eerst je uitgerekende dag dan?
    Maar fijn dat alles goed is. Nu lekker verder genieten:)

8. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik had zelf 3 maart uitgerekend. Maar ik wist niet precies hoe mijn cyclus was, omdat ik gelijk zwanger ben geraakt nadat mijn mirena er uit was.

9. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    Oooh oke.
    Ben ook benieuwd of ik gelijk loop met mijn eigen berekening. Je kijkt nu zo uit naar elke week die je erbij hebt, en als dan blijkt dat je een paar dagen achterloopt moet je die week weer opnieuw beginnen met tellen, en het duurt allemaal al zo lang. hahaha. Snap je me nog?

10. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja want daar baalde ik ook van ik had zoiets van yes 9 weken en nu ben ik 8+4 haha. Achja geduld geduld en nog een geduld.

11. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    ja precies. Ik zou denk ik ook balen. Nog een weekje wachten en dan weet ik het ook. Liggen tot nu toe aardig gelijk dan. 3 daagjes verschil.

12. miss

miss Fanatiek lid

20 mrt 2008
    1.647
    0
    0
    hej damens ik krijg 16 augustus (op mijn verjaardag) de eerste echo!! dan ben ik ongeveer 8 weken. (als het goed is)

13. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @miss: nou dat schiet op toch. 2 weekjes wachten nog. Maar weet dat twee weekjes kort lijken maar voor ons heeel lang duren;)

14. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    DAt kunnen idd nog lange weken zijn. Maar wel een mooi verjaardagscadeau!! (mijn man is dan ook jarig hihi).
    En Linnie jij succes met je weekje wachten!

15. Faelivrin

Faelivrin Lid

28 jul 2011
    9
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    nederland
    Ik meld mij bij deze ook als maart mama. Volgens de internetberekeningen is de bevallingsdatum 21 maart 2012.
    Ben erg benieuwd of dit klopt met wat de gynaecoloog gaat zeggen.

Mag er a.s. maandag al naar toe voor een echo.
    Dit ivm anti-Kell in mijn bloed. Extra strenge controle dus!

16. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @faelivrin: welkom en gefeliciteerd. Jeetje krijg je dan de hele zwangerschap strenge controle? Wat kan er gebeuren met anti-kell?

17. Faelivrin

Faelivrin Lid

28 jul 2011
    9
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    nederland
    @ Linnie, Ik ga proberen het zo begrijpelijk mogelijk uit te leggen, maar ik vind het zelf ook nog moeilijk te bevatten.
    Ik heb antistoffen in mijn lijf tegen de Kell-factor. Als het kindje de Kell-factor heeft, dan zorgen deze antistoffen ervoor dat er een soort blokkade komt tegen het ontwikkelen van rode bloedlichaampjes in het beenmerg. Dit heeft tot gevolg dat er niet genoeg zuurstof getransporteerd kan worden. Dat is natuurlijk al niet handig voor een foetus, maar ook het hartje moet harder werken om zoveel mogelijk zuurstof in het lichaampje rond te pompen en het sneller te laten stromen. Een soort compensatie dus. De baby kan vanaf de 15e week al bloedarmoede krijgen.
    Doordat het hartje harder werkt, is het ook groter en dikker. Ze gaan met echo's de omtrek van het hartje meten in verhouding met de omtrek van het buikje. Als de waardes in verhouding niet meer kloppen, moet er gekeken worden of de baby nog in staat is het tekort aan rode bloedlichaampjes te compenseren of dat er in de baarmoeder al een bloedtransfusie plaats moet vinden. Als de baby niet meer kan compenseren door een sneller kloppend hart en snellere bloedstroom, kan het zijn dat er vochtophopingen ontstaan die blijvende schade kunnen veroorzaken.

Dus ik denk dat ik de hele zwangerschap wel onder strenge controle sta. Tenzij uit het eerste bloedonderzoek gaat blijken dat de baby de Kell-factor niet heeft. Dan is er volgens mij niets aan de hand. Maar dat zal ik maandag van de gyn wel horen allemaal. Ik houd jullie zeker op de hoogte!

18. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo dat is niet niks en gelukkig dat ze zoveel kunnen tegenwoordig.

19. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    Belgiƫ
    De typische kwaaltjes-knop is hier met 6 weken ook omgedraaid. Voorheen niks van last, nu al enkele dagen misselijk, en dat van 's morgen tot 's avonds. Zelfs al overgegeven..

Dinsdag heb ik de eerste echo, ik zie er naar uit. Ik hoop te horen dat alles goed is.

Ik overweeg om na die echo het goede nieuws te vertellen aan mijn ouders. Ik ging eerst wachten tot 12 weken, maar we zijn nu 2 jaar bezig geweest waarvan 1 jaar met medische hulp.. dus elke maand kwam ik wel in zak en as vertellen dat het mislukt was. Lijkt nu zo vreemd om nog 6 weken te zwijgen.. De rest van de mensen moeten wel nog wachten tot 12 weken.

20. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    @framboos dan zou ik het ook vertellen. Wel minder nu je ziek bent sterkte ermee.

Deel Deze Pagina