Bij onze eerste had ik ook minder last van kwaaltjes, maar nu vooral het moe zijn en misselijk vindt ik heel vervelend. Al lijkt het wel iets te minderen nu. Hoe gaat het met de anderen van het forum. We zijn toch met zo'n 30 vrouwen dan moet iemand toch wat te vertellen hebben. Lilaatje moeten jullie nog dingen opnieuw aanschaffen. Want je andere kindje is nu 6 toch? Wij moeten voor ons meisje een nieuw kamer kopen. Want dan kan dit kindje haar spullen gebruiken.
Nee, wij hoeven eigenlijk niets aan te schaffen. Alles staat nog op zolder.........kan me er nu al op verheugen om alles weer te bekijken! Ook het kamertje hoeft niet veel aan gedaan te worden. Zijn hier 4 jaar geleden komen wonen, in nieuwbouwhuis. Kamer neutrale kleuren. Staat al vanaf begin commode en kast in, zitten alleen andere spullen in! Onze zoon is idd al 6 (bijna 7 zelfs). Niet echt standaard zo'n leeftijdsverschil, maar toch bewuste keuze (en met dezelfde vent!). Jij mag voor jullie meid nog aan t shoppen voor een ander kamertje? Al enig idee wat t gaat worden? Zuurstokroze meisjeskamer???? Hihihihiih...........leuk om over na te denken. Lila
goedemorgen! een beetje mee zitten lezen en wat een hoop mama's hier! ik zal me even voorstellen, ben stephanie, 22 jaar en zwanger van de eerste. niet gepland, was een ongelukje maar mijn vriend en ik zijn er heel erg blij mee! intake bij de vk al gehad en de 1e echo ook al. ben een week terug gezet. ben 31 maart uitgerekend en ben nu dus 9 weken en 5 dagen zwanger. kwaaltjes verschillen per dag, nu nog niet misselijk maar dat kan in de middag zo weer opspelen. en normaal ben ik 24u misselijk. dus geniet van de dagen dat het niet zo is! maar soms vind ik het ook nog steeds zo onwerkelijk. zal wel komen omdat ik nog steeds slank ben en verder ondanks de vermoeidheid en misselijkheid nog niet veel merk!
Hai Stephanie Welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!! Zal evens schrikken geweest zijn, als jullie het niet gepland hadden, maar fijn dat jullie er allebei bij mee zijn!!!!!! Weet je omgeving het al!!!!! Hoop je kan genieten van een onbezorgde zwangerschap! Het is zo bijzonder!!! Lila
Hoi hoi! Ja het was echt even schrikken gelukkig wilde mijn vriend sowieso al voor zijn 30e papa worden. Maar hij is 30 april jarig en dan is de kleine uk er al en wordt hij zelf pas 27! Dus dat vond ie meer dan geweldig. Hij is helemaal dol gelukkig en ik ook! Zo bijzonder, nog precies 3 weekjes dan hebben we weer een echo. Jippie kan niet wachten! Familie en vrienden weten het al, en op mijn werk een paar collega's dit ivm mijn moeheid en misselijkheid en enorme opvliegers door de hormonen! Vlieg iedereen zo wat naar zn strot als ze iets verkeerd zeggen! Fok me enorm op! Hoe zit het bij jullie? Last van kwaaltjes?
Dag dames! Gisteren hebben wij onze tweede echo gehad. Wat grappig, onze kleine uk was druk met zijn armpjes en beentjes aan het zwaaien. Voor mijn man was het al helemaal duidelijk: dat wordt een klein voetballertje! Volgens mij kan het best nog een mooi danseresje worden ook, hihi. Binnne veertien dagen terug voor de nekplooimeting, dan ben ik 12 weken. Zondag gaan we het toch maar vertellen aan de familie. Ik denk dat ik toch maar een boekje zal kopen, iets met 'oma en opa' in de titel. Dit voor mijn ouders, het is hun eerste kleinkindje. Voor mijn man zijn ouders weet ik het nog niet, het is hun 5de kleinkind. Nog even brainstormen!
Famboos: Wat fijn dat alles er goed uit zag op de echo!!! En tja...voetballer of danseres....wie zal t zeggen. Zouden jullie t geslacht willen weten?????? Leuk om het binnnenkort te vertellen!!!! Ik heb t maandag op mijn werk verteld en nu mag de hele wereld het weten!!!! Leuk hoor om het te delen...........bijzonder!!!! Stephanie: Vervelend dat je zo'n last hebt van opvliegers en misselijkheid! Hier geen last van kwaaltjes! Voel me toppie!!! Ga vandaag genieten van een mooie dag!!!! Nu eerst naar de kapper............... (t is hoognodig!!!!).
@Liliaatje: ik zou het geslacht wel willen weten, vooral dan voor de praktische kant: kleertjes, kleur kinderkamer etc. Mijn man en ik zouden het wel voor ons houden. Laat het voor de rest maar een verrassing zijn. @Stephanie: ook ik ben meestal misselijk van 's morgens tot 's avonds. 's Ochtends boven de pot is hier al een ritueel. Overdag gaat het nog, maar dan slaat de misselijkheid weer toe 's avonds.. en dit tot wanneer ik ga slapen. Ik hoop dat het met 12 weken beter zal zijn. Ik hoop dan weer wat te kunnen sporten, want met al dat misselijk zijn, kan ik me er niet toe zetten.
Stephanie: van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Heel veel geluk. Misschien zijn jullie wel heel druk aan het nadenken over het krijgen van een kind. Maar ga lekker genieten. Want de 10 maanden zijn zo voorbij. Framboos: fijn dat jullie een goede echo hadden. leuk hij zo'n bewegend spruitje. Met 20 weken kom je als het wil er achter of het een ballerina of voetballer gaat worden. Lekker genieten vanaf nu. Lilaatje: fijn dat jullie nog spulletjes hebben, en niet alles weer overnieuw hoeven te kopen. bij ons in het gezin zitten tussen de laatste 3 ook 2x 6 jaar. Wij hebben bij de Ikea al leuke meubeltjes gezien voor onze dochter. We gaan voor neutraal en dan aankleden met accescoires. Onze dochter heeft winnie de pooh dingetjes en dat kan makkelijk bij neutrale kleuren. Zo de misselijkheid en vermoeidheid nemen af. Ik voel me weer fitter sinds deze week en dat voelt erg goed. Als je je niet lekker voelt dan onderneem je ook weining. Ik wilde voornamelijk slapen, maar dat gaat niet als je er al 1 rond hebt lopen van 15 maanden. Op het werk weet nu de grootste groep het. Qua vrienden weten er nog een aantal het niet, maar dat zal niet lang meer duren.
Zo, de ouders en familie langs beide kanten is op de hoogte gebracht van het goede nieuws. Ik kwam in de winkel toevallig een kaartje tegen met 'joepie! jullie worden oma en opa!' op en heb er zo twee gekocht. Mijn moeder zei eerst: 'maar mijn verjaardag is pas over enkele weken!' Ma, lees gewoon het kaartje! Haha Beide oma's moesten toch een traantje van geluk wegpinken, hoor.. ze zijn allemaal zo blij voor ons. De schoonzus die nu met haar kindje bijna uit de luiers is, heeft al gezegd dat we allerlei gerief mogen overnemen: bedje, kleertjes, etc. Ik ben nu een beetje zenuwachtig voor de nekplooimeting donderdag. Ze kunnen je daarvoor zo bang maken in het ziekenhuis, vind ik. Ook al is de kans maar 1/900. Ze laten het overkomen alsof de kans 1/2 is.. enfin, zo vond ik het toch. Al een geluk dat ik voor toxoplasmose niet moet opletten, heb al antistoffen (heb al altijd katten gehad, vandaar wellicht!) Ik ben dan wel weer niet immuun voor cmv (snotneuzen van peuters) dus ik moet opletten als ik in de buurt van kleintjes kom.. en goed handenwassen.
@ Framboos, toch altijd spannend he als je het gaat vertellen! Wij vonden het heel moeilijk om het te vertellen aan beide ouders omdat we die dag zelf ook nog in shock waren. Ondanks alles en nu iedereen het inmiddels 6 weken weet is het al 'gewend' en harstikke leuk. Is toch voor beide ouders het eerste kleinkind!
@framboos, dan hoop ik dat we beide donderdag goed nieuws krijgen!! ik zie er ook tegenop hoor...... mijn gevoel zegt dat alles goed is, maar je weet het maar nooit. ben immers niet meer de jongste. ik duim hard voor je!
Framboos en Just me veel geluk dan donderdag. Framboos: grappig hoe ouders kunnen reageren he. Fijn dat ze er blij mee zijn en dat je spullen over kunt nemen. Dat hadden wij gelukkig ook. Al hebben we wel zelf de babykamer gekocht. Nu mogen we een peuterkamer gaan kopen voor ons dochtertje. We hebben al wat leuks gezien. Vandaag kunnen we nog even van het betere/mooie weer genieten.
Hoi Just me, Tof dus je was zelfs al iets verder. Zegt niks trouwens want een kind bepaalt toch vanzelf wanneer het tijd is om eruit te komen. Fijn dat alles goed gaat.
@veel geluk: leuk, he, in de winkels rondsnuisteren naar al die nieuwe baby- (en voor jou ook: peuter-)spullen Voor de zwangerschap had ik me voorgenomen alles zelf te gaan kopen, maar nu ik merk hoe duur alles tesamen zal zijn, ben ik toch blij dat we een paar zaken mogen overnemen. De buggy zal ik wel zelf gaan kiezen, al denk ik dat ik hem tweedehands ga kopen, keuze genoeg. Er zal nog genoeg overschieten om zelf te gaan kopen, daar ben ik gerust in Heb daarnet eens zitten Googlen, omdat ik de laatste week vind dat ik precies meer haren op mijn buik krijg.. blijkbaar ben ik daar niet alleen in en is dat door de hormonen. Volgens de 'ouwewijvenpraatjes' zou ik dan een jongen krijgen, hehe, mijn man zal tevreden zijn! Hij is bijna elke dag bezig over het 'voetballertje', haha (wel om mij te plagen, hoor). Morgen nekplooimeting! En mijn man gaat niet mee, die werkt. Nou ja, zijn aan- of afwezigheid zal het resultaat niet beïnvloeden. @Justme: succes morgen!
Gisteren voor de combinatietest geweest, alles was prima! We hebben een klein kwartier op de monitor zitten kijken om alles te kunnen meten, de kleine lag op zijn rug te slapen, zo lief . En heb het hartje voor het eerst gehoord. Net nu dat mijn man niet mee was.. vond hij wel jammer, maar da's zijn eigen schuld, altijd maar werken Volgende afspraak is binnen 4 weken bij de vroedvrouw (16-weken) en daarna de 20-weken echo. Hoe gaat het met jullie, dames? Niks te melden? Alles gaat zijn gangetje? Ik denk, hoe dichter we bij maart komen, hoe meer er hier zal gekletst worden Kijk er al naar uit!